WEIRO smidzinātāju izmantošana palīdz celt ceļu būves un remonta darbu kvalitāti

Ceļu remonta kvalitātes trūkums Latvijā ir vispārzināma problēma. Nereti gadās, ka nesen remontēts ceļa posms pēc neilga laika atkal kļūst nelīdzens un bedrains. Tam par iemeslu mēdz būt dažādas, tostarp tehniskas dabas problēmas.



Viena no tādām ir nepietiekama saķere starp veco ceļa segumu un jauno virsmu. Lai nodrošinātu kvalitatīvu un uzticamu slāņu savienojuma izveidošanu, Wirtgen piedāvā to veikt ar Weiro smidzinātāju palīdzību. Jāpiebilst, ka Wirtgen tagad ir arī Weiro oficiālie pārstāvji Latvijā.

Uzticama slāņu savienojuma veidošana ar Weiro smidzinātājiem
Bitumena emulsija un gruntējums tiek izmantots asfalta segumā, lai salīmētu divus slāņus un tādējādi nodrošinātu negatīvu slāņa savienojumu, piemēram, starp esošo pamatni un jaunu virsmu, vai arī starp jaunu slāni un noslīpēto virsmu.

Lai izveidotu pastāvīgu un pierādītu slāņu savienojumu, ko izmanto starp atsevišķiem slāņiem, pirms jauna slāņa ieklāšanas esošajam slānim uzklāj plānu bitumena emulsijas kārtu. Pareizi uzklājot precīzi dozētu līmējošo slāni, tiek novērsti kvalitātes trūkumi, tādi kā lobīšanās vai plaisāšana.

Turklāt pareiza divu slāņu salīmēšana ir svarīga ceļa seguma kravnesībai. Līmējošais emulsijas slānis nodrošina nepieciešamo negatīvo savienojumu starp atsevišķiem slāņiem. Tikai tad, ja šis savienojums ir garantēts, slāņu kopums var nodrošināt nepieciešamo kravnesības segumu. Tādējādi kļūst iespējama ceļu ekonomiska izmērīšana.   

Līmviela tiek izsmidzināta uz asfalta virsmas biezumā 150 - 500 g/m² tieši pirms asfalta seguma uzklāšanas, un pēc tam jāpārliecinās, ka tā ir pilnībā uzklājusies.

Ja slāņa savienojums nav rūpīgi izveidots, kvalitātes trūkumi būs redzami jau pēc īsa laika perioda:

  • ja tiks pielietota pārāk maza deva un slāņu savienojums būs nepietiekošs, radīsies plaisas lielos virsmas laukumos;
  • gadījumā, ja ir lietota pārāk liela deva, notiks nevēlamas deformācijas veidošanās (piemēram, grambas);
  • pārāk liels uzklātas līmvielas daudzums starp slāņiem rada slīdošu starpkārtu.

Tādēļ izsmidzināšanai jābūt pareizi dozētai un viendabīgai.

Rezultāts balstās uz izmantotās līmvielas kvalitāti un uzklāšanas procesu, un it īpaši, uz izmantoto mašīnu aprīkojumu. Aprīkojums ļoti ietekmē dozēšanas precizitāti un smidzināšanas viendabīgumu.

WEIRO smidzinātāji īpaši izceļas ar uzklājamās līmvielas precīzu dozēšanu, nodrošinot līmes emulsijas uzklāšanu noteiktajā daudzumā.
   
Papildus pozitīvajam rezultātam, kas attiecas uz kvalitāti, jāņem vērā arī ekonomiskie apsvērumi, tādēļ ir svarīgi arī ievērot nepieciešamo izlietoto materiālu daudzumu. Nepareizas dozēšanas ietekmi uz ekonomiskajiem kritērijiem var pierādīt ar sekojošu piemēru:

PIEŅĒMUMS: SEGUMA UZKLĀŠANA
Ø garums: 5,0 km
Ø platums: 7,5 m
Ø kopējā virsma: 37 500 m²
Ø nepieciešamais izlietotais daudzums: 200 g/m²
Ø materiāla izmaksas: 500 €/t.

Ja neprecīzas dozēšanas rezultātā nepieciešamo 200 g/m² vietā tiek izlietoti 300 g/m², kopumā tas radīs nelietderīgu materiāla patēriņu 37 500 m² x 100 g/m² = 3 750 kg apmērā. Pieņemot, ka materiāla cena ir 500 €/t, tas radīs papildus izmaksas 1 875 € vērtībā!

Darba šuves apstrāde ar Weiro smidzinātājiem
Darba šuves iebūvētā virsmā aukstumā un karstumā veido ievērojamus vājos punktus un saīsina ceļa virsmas kalpošanas ilgumu. Mūsdienās ir pieejamas saistvielas, kas nodrošina drošu un ūdensnecaurlaidīgu šuvju salīmēšanu, un, ja tās tiek uzliktas šuvēm, tās uzticami novērš plaisu veidošanos ceļa virsmā šuvju vietās.

Kā šāda saistviela noderēs bitumens B 200 vai cits materiāls, tiek izmantots arī polimēra - modificēts bitumens.

Atkarībā no virsmas slāņa biezuma, uz savienojuma robežas garuma vienu tekošo metru izmanto 200 – 500 g karstā bitumena, ko uzklāj uz vidējās šuves, kas ir nogludināta ar pietiekamu slīpumu.

Tā rezultātā tiek iegūtas blīvas darba šuves, tās novērš ūdens iekļuvi ceļa segumā un var tikt salīdzinātas ar darba šuvēm aukstos un karstos apstākļos, attiecībā uz spiedienu un vilces slodzi.

Karsto bitumenu uzklāj ekonomiskā veidā un tieši noteiktā daudzumā ar WEIRO® mašīnas programmu, kas īpaši izstrādāta šim mērķim. Šim nolūkam tiek piedāvāti sekojoši varianti:

  • WEIRO® TM 600 SKH, kombinēta automobiļa tipa darba mašīna virsmas smidzināšanai un darba šuvju apstrādei;
  • WEIRO® KSM 100, montējams modulis kombinācijā ar uzstādītu smidzinātāju HK 1000 PH, uzstādīšanai uz esoša kravas transportlīdzekļa;
  • WEIRO KSM 100, paplašinājuma modulis iebūvētai priekšējai plāksnei ar ātru ierīces nomaiņu uz WEIRO® TM 804 SH vai citiem piemērotiem kravas transportlīdzekļiem;
  • Īpaša pašgājēja tipa mašīna WEIRO® TM 504 SH darba šuvju apstrādei un ārējo malu apsmidzināšanai.

Visiem mašīnu veidiem smidzinātājs ir vienāds. Tā sastāvā ir arī hidrauliskais sūknis, kā arī pilnas cirkulācijas smidzināšanas uzgalis vai rotējoša un grozāma sprauslas galva.
Uz vienu malas garuma tekošo metru izlietojamo saistvielas daudzumu nosaka pēc sprauslas iekārtas, smidzināšanas spiediena un darba ātruma.

Vēlamajam pielietotajam daudzumam nepieciešamo darba ātrumu iespējams noteikt dozēšanas tabulā. Piemēram, pielietojot 300 g uz t/m malas garuma un smidzināšanas spiedienu 0,5 bar, darba ātrumam ir jābūt aptuveni 20 m/min.

Gan paplašinātajam modulim, gan automobiļa tipa mašīnai TM 504 SKH saistvielas uzklāšana notiek ar atsevišķi regulējamu sprauslas galvu. Sprauslas galvai jāatrodas virs apstrādājamās šuves un mašīnas operatoram izsmidzināšanas laikā tā nepārtraukti jāuztur noteiktajā pozīcijā.

Sprauslas sistēmas neaizsērēšanu nodrošina cirkulācijas princips. Karstais bitumens vienmēr tiek turēts cirkulācijā. Piesardzīgi tīrot līniju un sprauslu ar saspiestu gaisu katras darba dienas beigās, ir iespējams turpināt darbu bez traucējumiem uzreiz pēc materiāla atkārtotas uzsildīšanas.

Vairāk informācijas:
www.wirtgen.lv

 

Līdzīgi raksti


No mūsu facebook


 


No mūsu twittera


 

Cik droši likt 100 l boileri pie reģipša+betona sienas? https://t.co/Tm7YyDrpnN
About 4 hours ago
Re: Gaiss-gaiss siltumsūknis https://t.co/veOPx5r8dg
About 4 hours ago
Re: Gaiss-gaiss siltumsūknis https://t.co/IAzKbR9Aae
About 5 hours ago


 

Http://www.Rezervesdalas24.LV

Aktuāla tēma

More Articles

 

Mēneša cilvēks

More Articles

Komercinformācija

More Articles

ADAM Decolight 18 darbības gados ir kļuvis par Baltijas valstu tirgus līderi, un mēs aizvien paplašinām savas darbības ģeogrāfiskās robežas. Mēs sākām...
Top.LV
eXTReMe Tracker