UZ SĀKUMU :: DISKUSIJAS :: SLUDINĀJUMI :: UZDOD JAUTĀJUMU

Ārdarbi :  Building.Lv Forums

Piebūve (garāža)
Autors: spk ()
Datums: 19/06/2010 10:09

Mūrēšu garāžas sienas, garāža būs kā piebūve dzīvojamai mājai, daļa vienas dzīvojamās mājas ārsienas būs kopēja. Esošā situācija - pamatu pēda garāžāi un mājai ir kopēja (saistītas), pamatu sienas garāžai un mājai nav sasaistītas. Šādi tādi jautājumi vēl neliek mieru:
- vai nepieciešams/obligāti garāžas sienas saistīt ar mājas sienu? Ja jā, tad kā realizēt?
- Garāžas jumta spāru viens gals stiprināsies pie mājas sienas, par cik siena gāzbetons - kā nodrošināt, lai turētājdetaļa būtu gana labi nostiprināta sienā? Varbūt nestiprināt sienā, bet atbalstīt no zemes?

Re: Piebūve (garāža)
Autors: būvinženieris Ivars Brinkmanis ()
Datums: 22/06/2010 12:50

Sienu savstarpēja sasaistīšana vienkāršam vienstāvu ēkām praksē notiek iedzenot naglas šuvēs vai šodien var ielīmēt apaļstiegras mūrī ar montāžas līmi. Parasti 3..4 stiprinājumus uz stāvu. Tomēr jārēķinās ar to, ka esošās ēkas sienas jau ir nosēdušās, kamēr jaunās piemūrētās vēl sasēdiīsies. Tapēc labāk censties šuvi atstāt redzamu un vertikāli apdarinātu, jo pa to ies rukuma plaisājums.
Ja garāžas jumts nav no dz/betona paneļiem, tad caur spārēm nododamā slodze teorētiski ir neliela - spārei ar 1m soli un laidumu līdz 4m, slodzes laukums ~2m2 un tātad svars no jumta un sniega varētu ~350..400kg. Ka gāzbetons B3,5 spiedē spēj uztvert 20kg/cm2 , tad spāres atbalsta laukumam 5*10cm jābūt pietiekošam.

Re: Piebūve (garāža)
Autors: aaaa ()
Datums: 22/06/2010 23:26

Man kaimiņš arī tieši tā taisīja, būvēja klāt garāžu. Ilgi dikti domāja, izdomāja, ka gāzbetonā viņš spāres pa nopietnam nenostiprinās. Lai gan Sormat mājaslapā rakstīts, ka lielām slodzēm vienīgā iespēja ir urbt koniskos caurumus ar paplašinājumu bloka iekšpusē (ar speciālu urbi, kā izfrēzēt), tad pildīt tukšumu ar ķīmisko dībeļmasu un tādā veidā stiprināt. Bet tas sanāk baigi dārgs prieks, gandrīz vai kādi 5Ls par vienu caurumu.
Beigās viņš vienkārši atbalstīja vertikālus statņus uz zemes vai pamatu pēdas, nav svarīgi, kvadrātcauruļu veidā, tām piemetināja horizontālu atbalsta dzelzi un uz tā jau balstīja spāres. Var jau itkā dībeļot klāt pie gāzbetona kaut kādu horizontālu latu, bet nu tad tiešām jārēķina - cik konkrētais dībelis tur slodzi un cik tād tādu vajadzēs. Jo punkta slodze gāzbetonam ir pat švakāka kā reģipsim, pēc stiprinājumu ražotāju tabulām vadoties, tā kā, nekas iepriecinošs.
Montāžā droši vien vienkāršāk ir piedībeļot horizontālo atbalsta brusu vai dzelzi un tad palikt apakšā vertikālos statņus. Ja sev, tad kādu ķīmisko enkuru jau nu vajadzētu ielikt, lai naizbrauc viens no otra prom.

Re: Piebūve (garāža)
Autors: spk ()
Datums: 26/06/2010 11:54

Apsverot (gandrīz) visus par un pret, un palīgos ņemot alu 3 dienas :) tika nolemts tā arī darīt, kā aaaa raksta visvienkāršāk - pieskrūvēs pie sienas horizontālu latu, un atbalstīs pret betona grīdu. Ķīmiskos enkurus droši vien sanāk dārgāk, kā stieni caur sienu un paplāksnes abās pusēs.
Vēl tāds jautājums - no pamatu sienām stūros vertikāli torčī ārā armatūras stieņi. Kāda ir to funkcija? Tos kautkā jāsaista ar blokiem, vai vnk jāzāģē nost?



Jūsu Vārds: 
Jūsu E-pasts: 
Tēmas nosaukums: 
Aizsardzība pret mēstulēm:
Lūdzu, ierakstiet apakšā redzamo kodu! Tas ir tamdēļ, lai spameru boti automātiski neliktu iekšā visādu drazu.
 ********   ******    **    **  **     **  ******** 
 **        **    **   **   **   ***   ***     **    
 **        **         **  **    **** ****     **    
 ******    **   ****  *****     ** *** **     **    
 **        **    **   **  **    **     **     **    
 **        **    **   **   **   **     **     **    
 ********   ******    **    **  **     **     **    

Portāls Building.Lv neatbild par ievietoto ziņu saturu, par ziņu saturu atbild to ievietotāji.




Redakcija:
building@latvijastalrunis.lv
+371 67770522
Klientu serviss:
serviss@latvijastalrunis.lv
tel. +371 67770711
fax +371 67770727