UZ SĀKUMU :: DISKUSIJAS :: SLUDINĀJUMI :: UZDOD JAUTĀJUMU
Privātmāju būvniecība :
Building.Lv Forums
Siltās grīdas betonēšana
Autors:
Chiicha
(---.lmt.lv)
Datums: 02/03/2007 18:51
Tā kā celtnieki ir "aizkodušies" un citus uz sitienu tikai grīdas betonēšanai dabūt nevaru, pašam (ar palīgiem protams) jāiebetonē siltās grīdas, kuras protams jau ir gatavas.
Vai kāds var pastāstīt aptuvenu tehnoloģiju.
Vairāk protams interesē kā pareizi izlīmeņot - pakāpeniski ar trubām liešanas laikā vai var kaut kā iepriekš visu jau sagatavot (ar vadulām) un vai var atstāt tās vadulas siltajās grīdās.
Varbūt kāds var padalīties pieredzē kā pareizi organizēt darbu, ja ņem gatavo betonu - mēģināt gāzt iekšā grīdās vai izkraut ārā un stumt iekšā ar tačkām???
Vai kāds var pastāstīt aptuvenu tehnoloģiju.
Vairāk protams interesē kā pareizi izlīmeņot - pakāpeniski ar trubām liešanas laikā vai var kaut kā iepriekš visu jau sagatavot (ar vadulām) un vai var atstāt tās vadulas siltajās grīdās.
Varbūt kāds var padalīties pieredzē kā pareizi organizēt darbu, ja ņem gatavo betonu - mēģināt gāzt iekšā grīdās vai izkraut ārā un stumt iekšā ar tačkām???
Re: Siltās grīdas betonēšana
Autors:
vilks
(---.100.188.home.M1.0.lan.mits.lv)
Datums: 03/03/2007 05:47
Cik tev m2 jāiebetonē un kur?
Re: Siltās grīdas betonēšana
Autors:
Chiicha
(80.232.216.---)
Datums: 03/03/2007 06:29
Apt.110 kvm. Baldonee
Re: Siltās grīdas betonēšana
Autors:
bst09
(62.85.16.---)
Datums: 05/03/2007 02:27
Man liidziiga vajadziiba.
Ir, kas grib un var izdariit: melnas griidas izveide 138m2, Salaspilii
29462338.
Ir, kas grib un var izdariit: melnas griidas izveide 138m2, Salaspilii
29462338.
Re: Siltās grīdas betonēšana
Autors:
BK
(87.110.106.---)
Datums: 05/03/2007 13:37
...parasti pievesto betonu ar sūkni no "bumbiera" iestrādā paredzētajā vietā...izgāsts kaudzē betons var "sabojāties"... vislabāko kvalitāti iegūst ar "jēlas" virsmas slīpēšanu.
Re: Siltās grīdas betonēšana
Autors:
būvinženieris Ivars Brinkmanis
(80.232.161.---)
Datums: 05/03/2007 16:58
Tātad siltās grīdas ar iestrādātām sildcaurulēm. Darba secība:
A) zemgrīdas komunikāciju iestrāde..kanalizācija, ūdensvads..iep.elektroinstalācija vai vismaz caurule tās izvilkšanai
B) grīdas planējums..tā blietēšana ar vibroplati
C) pret grunts kapilāro mitrumu biezas PE plēves ieklāšana, šuves var salīmēt ar speciālu ALU lentu.
D) nenesošo starpsienu karkasu vadotņu montāža
E) siltumizolācijas ~10cm vai 2x5cm plātņu , piem. Tenapor 20 plātņu iestrāde, virs tās vēlama pergamīna vai ALU-papīra starplika, to var papildināt ar 3..4cm smilts planētu slāni zem starplikas.
D) telpās pa perimetru nostiprina vadotnes grīdas līmenim atskaitot tīro ieseguma ~1..2,8cm biezumā
F)betona biezumam optimāli jābūt 7cm, bet te konsultēties pie apsildes cauruļvadu izgatavotājiem. Telpās uz starplikas uzstāda metāla pretrukuma sietus, tiem piestiprina sildvauruļu 'čuskas' un tieši pirms betonēšanas uzstāda distancerus, kuri modrošina cauruļu novietojumu betona centā.
..betonam vēlams izmantot cietēšanas PALĒNINĀTĀJUS, lai samazinātos to rukums un būtu laiks virsmas slīpēšanai.
..veiksmi darbā..atcerieties, betons nedrīkst sasalt un to jātur mitru vismaz 3 nedēļas.
A) zemgrīdas komunikāciju iestrāde..kanalizācija, ūdensvads..iep.elektroinstalācija vai vismaz caurule tās izvilkšanai
B) grīdas planējums..tā blietēšana ar vibroplati
C) pret grunts kapilāro mitrumu biezas PE plēves ieklāšana, šuves var salīmēt ar speciālu ALU lentu.
D) nenesošo starpsienu karkasu vadotņu montāža
E) siltumizolācijas ~10cm vai 2x5cm plātņu , piem. Tenapor 20 plātņu iestrāde, virs tās vēlama pergamīna vai ALU-papīra starplika, to var papildināt ar 3..4cm smilts planētu slāni zem starplikas.
D) telpās pa perimetru nostiprina vadotnes grīdas līmenim atskaitot tīro ieseguma ~1..2,8cm biezumā
F)betona biezumam optimāli jābūt 7cm, bet te konsultēties pie apsildes cauruļvadu izgatavotājiem. Telpās uz starplikas uzstāda metāla pretrukuma sietus, tiem piestiprina sildvauruļu 'čuskas' un tieši pirms betonēšanas uzstāda distancerus, kuri modrošina cauruļu novietojumu betona centā.
..betonam vēlams izmantot cietēšanas PALĒNINĀTĀJUS, lai samazinātos to rukums un būtu laiks virsmas slīpēšanai.
..veiksmi darbā..atcerieties, betons nedrīkst sasalt un to jātur mitru vismaz 3 nedēļas.
Re: Siltās grīdas betonēšana
Autors:
Chiicha
(---.lmt.lv)
Datums: 05/03/2007 22:12
Tā kā grīdas pamatne man jau ir gatava un apkures trubas uz armatūras sieta jau arī uzliktas, mani precīzāk interesēja tieši pati betonēšana:
1) vai tiešām telpai pa perimetru likt metāla vadotnes???? Iebetonējamas vai pēc tam ņemamas nost???
2) ja telpa liela, tad jau tik un tā jāliek arī pa vidu vadotnes - vai tās var lietot siltajās grīdās (domāju tās plastmasas vadotnes un vai var atstāt betonā)???
3) pēc cik ilga laika tad veic to slīpēšanu?
4) vai vajag likt distancerus, jo grīdas montētāji neko par to neteica un arī ražotāja informācijas materiālos shēmās trubas ir iezīmētas gar batona pamatni, uzreiz virs putuplasta??
1) vai tiešām telpai pa perimetru likt metāla vadotnes???? Iebetonējamas vai pēc tam ņemamas nost???
2) ja telpa liela, tad jau tik un tā jāliek arī pa vidu vadotnes - vai tās var lietot siltajās grīdās (domāju tās plastmasas vadotnes un vai var atstāt betonā)???
3) pēc cik ilga laika tad veic to slīpēšanu?
4) vai vajag likt distancerus, jo grīdas montētāji neko par to neteica un arī ražotāja informācijas materiālos shēmās trubas ir iezīmētas gar batona pamatni, uzreiz virs putuplasta??
Re: Siltās grīdas betonēšana
Autors:
v_t
(195.13.178.---)
Datums: 05/03/2007 23:17
ja režģi nepaceļ, tad tas īsti nepilda armatūras funkcijas.
es ņēmu gatavo betonu siltajām grīdām. lej tik iekšā, ar grābekli, zariem uz augšu, pastumda, palīdzina lielumus un ar vibrolatu savibrē. betonam klāt ir plastifikatori un tas smuki izlīdzinās. ideālu virsmu, piemēram lamināta klāšanai, panākt būs grūti, bet flīzēšanai ok. nomājot vibrolatu, jāskatās, lai ar to visur tiek klāt. es ņēmu 2 m garu.
bez paša vēl vajag 2 darba spējīgus cilvēkus, kas palīdz menedžēt šļauku, kas, piepildīta ar betonu, ir gana smaga, un dara to nesačakarējot caurulītes. laikus sagatavo kādas osb vai finiera plāksnes, ko uzlikt uz caurulītēm tajās vietās, kur būs šļauka.
jā, pārbaudi vai caurulītes kaut kur nelien virs līmeņa.
es ņēmu gatavo betonu siltajām grīdām. lej tik iekšā, ar grābekli, zariem uz augšu, pastumda, palīdzina lielumus un ar vibrolatu savibrē. betonam klāt ir plastifikatori un tas smuki izlīdzinās. ideālu virsmu, piemēram lamināta klāšanai, panākt būs grūti, bet flīzēšanai ok. nomājot vibrolatu, jāskatās, lai ar to visur tiek klāt. es ņēmu 2 m garu.
bez paša vēl vajag 2 darba spējīgus cilvēkus, kas palīdz menedžēt šļauku, kas, piepildīta ar betonu, ir gana smaga, un dara to nesačakarējot caurulītes. laikus sagatavo kādas osb vai finiera plāksnes, ko uzlikt uz caurulītēm tajās vietās, kur būs šļauka.
jā, pārbaudi vai caurulītes kaut kur nelien virs līmeņa.
Re: Siltās grīdas betonēšana
Autors:
būvinženieris Ivars Brinkmanis
(87.110.159.---)
Datums: 06/03/2007 04:14
Tā, ka grīda ziemā tiek sasildīta, bet vasarā to atslēdz, tad betonā veidojas temperatūras starpība ~30 grādi. Un materiāls saraujas un izplešas. Dotā iemesla iespaidā telpai pa perimetru ir iestrādājamas elastīgas starplikas betona augstumā. To var darīt uzreiz, taču darbus sākot vismaz 2 malām ar mazāko telpas laidumu iespējams uzstādīt izņemamas vadotnes grīdas līdzenuma iegūšanai.
Par iestrādes vietu caurulēm atbild to izgatavotājs, jo parasti viņš testē savu ražojumu ekslpuatācijas vajadzībām. Vienīgi literatūrā esmu sastapis arī variantus, kur caurule tiek iestrādāta divos piegājienos, respektīvi iestrādā pamatni, ievieto cauruli un to vēlreiz pārlej, bet tapēc jau ir ražotāja instrukcijas. Vienīgi te loģiski būtu stiegrojumu likt uz caurulēm virsū, jo ja stiegras neatrodas betonā, bet guļ uz pamatnes, tad tās betonam nepalīdz termisko deformāciju laikā.
Betonēšanas procesā var vadotnes likt arī starpā, bet vismaz man praksē ir tāda pieredze, ka iebetonējot 2 slejas, kutr vidū ir vadotne, es uz betona uzlieku dēli vai 30..40cm salpāksni un izvelku vadotni uzreiz, tulīt iestrādājot betonu.
Aprakstā es minēju, ka izmantojams betona cietēšanas palēninātājs, kas garantē, ka vismaz 3..4 stundu laikā betonā tā kristalizācija nesāksies un būs iespēja grīdu vienmērīgi nogludināt un pieslīpēt. Vismaz ir redzētas iekārtas, kuras slengā devē par 'vertoļotiem' un paredzētas betona virsmu slīpēšanai.Taču pašam ar to nav nācies strādāt.
Zinu, ka iestrādājot betonu pie +2..+4 grādiem, tas saglabā plastiskumu vismaz 24 stundas.
Par iestrādes vietu caurulēm atbild to izgatavotājs, jo parasti viņš testē savu ražojumu ekslpuatācijas vajadzībām. Vienīgi literatūrā esmu sastapis arī variantus, kur caurule tiek iestrādāta divos piegājienos, respektīvi iestrādā pamatni, ievieto cauruli un to vēlreiz pārlej, bet tapēc jau ir ražotāja instrukcijas. Vienīgi te loģiski būtu stiegrojumu likt uz caurulēm virsū, jo ja stiegras neatrodas betonā, bet guļ uz pamatnes, tad tās betonam nepalīdz termisko deformāciju laikā.
Betonēšanas procesā var vadotnes likt arī starpā, bet vismaz man praksē ir tāda pieredze, ka iebetonējot 2 slejas, kutr vidū ir vadotne, es uz betona uzlieku dēli vai 30..40cm salpāksni un izvelku vadotni uzreiz, tulīt iestrādājot betonu.
Aprakstā es minēju, ka izmantojams betona cietēšanas palēninātājs, kas garantē, ka vismaz 3..4 stundu laikā betonā tā kristalizācija nesāksies un būs iespēja grīdu vienmērīgi nogludināt un pieslīpēt. Vismaz ir redzētas iekārtas, kuras slengā devē par 'vertoļotiem' un paredzētas betona virsmu slīpēšanai.Taču pašam ar to nav nācies strādāt.
Zinu, ka iestrādājot betonu pie +2..+4 grādiem, tas saglabā plastiskumu vismaz 24 stundas.
Re: Siltās grīdas betonēšana
Autors:
v_t
(195.13.178.---)
Datums: 06/03/2007 17:37
t starpība nebūs tik liela. šoziem max t grīdās bija 32*. vasarā būs 16 - 20.
man garākais nepārtrauktais laidums ir 8 m, putu polietilēna kompensācijas lentas pa perimetru 10 mm. un nav saspiestas.
man garākais nepārtrauktais laidums ir 8 m, putu polietilēna kompensācijas lentas pa perimetru 10 mm. un nav saspiestas.
Re: Siltās grīdas betonēšana
Autors:
IneseX
(---.eth.net.microlink.lv)
Datums: 08/03/2007 21:44
Mums tas siets bija uz distanceriem pacelts. Virsū sietam trubiņas
temperatūras starpība tiešām nav tik liela, jo uzlikti max un min T. ierobežojumi. Man nepatīk pilnīgi aukstas grīdas arī vasarā, tā kā zemāk par 20 grādiem man viņas nenokrītas.
temperatūras starpība tiešām nav tik liela, jo uzlikti max un min T. ierobežojumi. Man nepatīk pilnīgi aukstas grīdas arī vasarā, tā kā zemāk par 20 grādiem man viņas nenokrītas.
Re: Siltās grīdas betonēšana
Autors:
no laukiem
(83.136.136.---)
Datums: 20/03/2007 15:40
kam vispār tās siltās grīdas istabās, ziemu taču māju piesildīt tāpat nevar? kārtējā modes lieta (citiem ir, tātad, arī man vajag) ?
Re: Siltās grīdas betonēšana
Autors:
v_t
(195.13.178.---)
Datums: 20/03/2007 16:03
āāāāāāāāāāāāāāāāāāāāāāāāāaāāāāā...
Re: Siltās grīdas betonēšana
Autors:
IneseX
(---.eth.net.microlink.lv)
Datums: 20/03/2007 23:31
No laukiem
Ko Tu biji domājis ar "ziemā taču māju vienalga piesildīt nevar"? Ka ar siltām grīdām nevar māju piesildīt? Kāpēc Tu tā domā?
Ko Tu biji domājis ar "ziemā taču māju vienalga piesildīt nevar"? Ka ar siltām grīdām nevar māju piesildīt? Kāpēc Tu tā domā?
Re: Siltās grīdas betonēšana
Autors:
Pow
(159.148.161.---)
Datums: 22/03/2007 14:17
Droši vien tāpēc, ka no laukiem :)
Re: Siltās grīdas betonēšana
Autors:
IneseX
(---.eth.net.microlink.lv)
Datums: 22/03/2007 15:48
Es ar no laukiem! Man piesilda!
Re: Siltās grīdas betonēšana
Autors:
JanisKr
(195.114.58.---)
Datums: 25/07/2007 17:11
Klausieties, jūs runājiet tieši par manu problēmu :)
Esmu nolēmis pats to visu veikt savām un palīgstrādnieku rokām.
Pašreiz man ir melnā grīda (betons ~ 5cm un zem tā šķembas)
Plānoju tagad likt plēvi 0.2mm uz tā parasto balto putuplastu 50mm un tam virsu zilo 50mm putuplastu lai izturīgāks virsējais slānis, tad uz zilā putika vēl plēvi uzlikt (salaiduma vietās vismaz 50cm pāri laist) un tad sietu pie kura stiprināt trubiņas. Taču apstājos pie nākošā etapa. Kādā veidā stiprināt trubas. Apļveidīgajā rakstā vai horizontālajā? Tāpat arī nevaru izšķirties par īsto trubu ražotāju, un vai likt 17mm vai 20 mm, itkā ar 20mm trubu var līdz 100m izvilkt kontuuru. Varbut kads var pakomentet kadas trubas izvelejies. Es atrodos Ikšķilē, ja kāds brauc grām zinošh cilvēks, varbūt var piestāt.
P.S. Kādu betona marku man jāpasūta B20,B30? + plastifikators.
Varbut kads var palidzet par zinamu atlidzibu.
Kopejaa platiba 1 stavs 110m2 + 2 stavs ari 110m2.
Otrajaa staavaa planoju zilo putiku 30mm biezumaa klaat.
Jau ieprieks pateicos
Janis
29134102
Esmu nolēmis pats to visu veikt savām un palīgstrādnieku rokām.
Pašreiz man ir melnā grīda (betons ~ 5cm un zem tā šķembas)
Plānoju tagad likt plēvi 0.2mm uz tā parasto balto putuplastu 50mm un tam virsu zilo 50mm putuplastu lai izturīgāks virsējais slānis, tad uz zilā putika vēl plēvi uzlikt (salaiduma vietās vismaz 50cm pāri laist) un tad sietu pie kura stiprināt trubiņas. Taču apstājos pie nākošā etapa. Kādā veidā stiprināt trubas. Apļveidīgajā rakstā vai horizontālajā? Tāpat arī nevaru izšķirties par īsto trubu ražotāju, un vai likt 17mm vai 20 mm, itkā ar 20mm trubu var līdz 100m izvilkt kontuuru. Varbut kads var pakomentet kadas trubas izvelejies. Es atrodos Ikšķilē, ja kāds brauc grām zinošh cilvēks, varbūt var piestāt.
P.S. Kādu betona marku man jāpasūta B20,B30? + plastifikators.
Varbut kads var palidzet par zinamu atlidzibu.
Kopejaa platiba 1 stavs 110m2 + 2 stavs ari 110m2.
Otrajaa staavaa planoju zilo putiku 30mm biezumaa klaat.
Jau ieprieks pateicos
Janis
29134102