UZ SĀKUMU :: DISKUSIJAS :: SLUDINĀJUMI :: UZDOD JAUTĀJUMU
Akumulatora elementi skrūvjgriezim.
Autors:
Amatieris9
(178.16.22.---)
Datums: 14/07/2014 14:30
Sveiki visiem! Nomira kārtējie 2 Makitas 1.3 Ah sarkanie akumulatori, tad nu aizdomājos vai nebūtu iespējams šajos korpusos ielikt litija elementus saglabājot tos pašus 12 voltus? Vai šajā gadījumā būtu nepieciešams arī cits lādētājs? Kaut kā negribas pirkt citus akumulatorus, jo šie tika nopirkti pirms gada un viens ir galīgi beidzies, bet otrs ir knapi dzīvs... Domāju, ka litija akumulatoriem būtu jāiet ilgāk... Kādas Jūsu domas? Varbūt kāds ko līdzīgu ir veicis?
Re: Akumulatora elementi skrūvjgriezim.
Autors:
Dzindzis
(178.16.22.---)
Datums: 14/07/2014 15:17
No Litija elementiem nevar sakombinēt 12V Atliek vien mainīt vecos Ni-Cd vai arī pirkt jaunu aķi. No pieredzes - jaunu aķi būs vieglāk nopirkt.
Re: Akumulatora elementi skrūvjgriezim.
Autors:
Didzisp
(178.16.22.---)
Datums: 14/07/2014 15:53
Litija jonu aķa viena celle dod ap 3,6V, tātad var dabūt 7,2, u.t.t. spriegumu. !2 V nu nekādīgi un lādētājs arī nederēs. Tad vēl, litija jonu cellēm vajag procesora vardību,lai tās nepārlādētu un neizladetu pardaudz. Vārdu sakot, nu dikti kaprīzi ir tie aķi. Vienkārši cilvēki nezin un nesaprot, cik sareģita ir kaut viņu mobiļņika kakumulatoru lādēšanas sistēma. Šķunings ar šiem aķiem ir baigi pinķerīgs. Atjauc vecos aķus vaļā un ar testeri pārbaudi celles. parasti atviebjas viens elements. Nu ķipa,ja ķēdē viens posms švaks, tad visa ķēde švaka. Gan jau no diviem aķiem var vienu saķīlēt un vēl padarboties. Es savai skrūvmašīnai izmantontoju melnos 12V akumulatorus no UPS vai signalizacijas. Sanāk daudz lētāk ka orģinālais. Vienīga vājā vieta, tāds akumulators, tūlīt pēc darba, jāuzlādē. Ja atstāj tukšu, tā, pēc dažām dienām, tam kirdik. Nu tāpat kā autiņa aķimm.
Re: Akumulatora elementi skrūvjgriezim.
Autors:
Praktiķis
(178.16.22.---)
Datums: 14/07/2014 16:14
Vai tik pie vainas nav neregulāra uzlāde.Ja reti darbojas-tie paši lēnām nosēžas. Makitai Ni-Cd akumulatori stabili kalpoja 2 gadus profesionālā režīmā,vēlāk pa vienam sāka mirt nost pus gada laikā. Tagad strādāju ar Litija Makitām jau gadus četrus. Pirmie akumulatori tādi pašvaki,bet vēl iet.Akumulatori kopā kādi astoņi,ja mocītu divus, grūti pateikt kā būtu. Cenšos tukšus akumulatorus nekad neatstāt.
Re: Akumulatora elementi skrūvjgriezim.
Autors:
binary
(178.16.22.---)
Datums: 14/07/2014 16:21
Didzisp, ja litija jonu aķa viena celle dod ap 3.6V, tad viņa jau ir "sausa" un prasās pēc steidzamas uzlādēšanas ;) Uzlādēta celle dod 4.2V. Nav jau niķeļa aķis, kam spriegums daudz nemainās, kamēr nav pavisam izlādēts.
Re: Akumulatora elementi skrūvjgriezim.
Autors:
Dzindzis
(178.16.22.---)
Datums: 14/07/2014 16:37
Hi binary papēti dažādu Li-ion akju ražotaju dokumentaciju. Spriegums uz elementa var mainīties 2,5-4,2V bet vidēji ir 3,6V
Re: Akumulatora elementi skrūvjgriezim.
Autors:
slēpnis *
(178.16.22.---)
Datums: 14/07/2014 18:32
Varētu vēl kaut ko mēģināt darīt, ja pērk "protected" litija elementus. Ar jau iebūvētu aizsardzību. DX.com vai aliexpress var pameklēt. Lādētājs gan droši vien cits jāgādā vai jāpārtaisa tas pats. Nekas tai makitai nenotiks, ja arī barosi no 16v ko dod 4 pilni uzlādēti elementi. Tikai droši vien jāliek būtu kā minumums pa 2 elementi paralēli, tātad kopā 8 elementi, lai varētu nodrošināt pietiekamu strāvu.
Re: Akumulatora elementi skrūvjgriezim.
Autors:
binary
(178.16.22.---)
Datums: 15/07/2014 08:02
Dzindzi, parādi man kādu litija aķi, kam 2.5V skaitās normāls, nevis kritiski zems spriegums. Man šķiet, ka tas jau ir spriegums, pie kura tā ekskluzīvā aķa aizsardzība ieslēdzas, lai kaut nedaudz saglābtu aķi, kuru lietotājs-mudaks nav bijis spējīgs laicīgi uzlādēt. Nu nav tas veselīgi, nav…
3.6V ir nevis "vidēji", bet nominālspriegums, "uz kastītes rakstītais". Ja 3.6V būtu "vidējais" spriegums visā aķa uzlādes/izlādes ciklā, tad pie 3.6V viņā būtu jābūt vēl krietni virs 50% enerģijas. Nenoliegšu, mazliet pārspīlēju, pie 3.6V aķis var vēl nebūt pilnībā sauss - tas tiešām atkarīgs no konkrētā aķa - var būt sauss, var būt 20%-30% palikuši. Bet pat ja palikuši vien tie 20%, tad litija aķa gadījumā jau tāpat vēlams domāt par uzlādi, nevis censties izspiest pēdējo sulu. Laicīgi lādējot litija aķus, sulu no tiem spiest varēs ilgāk ;)
slēpnis*, 4x litija aķi dod nevis 16V, bet jau 16.8V. Niķeļa 12V aķis, šķiet, varētu dot max 13.5V. Paliela atšķirība, es neriskētu, ja vien nebūtu pārliecināts, ka tas tiešām strādās (t.i., nenosvils pēc 2 mēnešiem). Lai nodrošinātu pietiekamu strāvu, nav obligāti jāliek paralēli - mūsdienās jau ir 18650 aķi, no kuriem var droši ņemt 30A - vajadzētu tak pietikt? Arī parastās "litija pakas" bez problēmām spēj nodrošināt lielu strāvu.
3.6V ir nevis "vidēji", bet nominālspriegums, "uz kastītes rakstītais". Ja 3.6V būtu "vidējais" spriegums visā aķa uzlādes/izlādes ciklā, tad pie 3.6V viņā būtu jābūt vēl krietni virs 50% enerģijas. Nenoliegšu, mazliet pārspīlēju, pie 3.6V aķis var vēl nebūt pilnībā sauss - tas tiešām atkarīgs no konkrētā aķa - var būt sauss, var būt 20%-30% palikuši. Bet pat ja palikuši vien tie 20%, tad litija aķa gadījumā jau tāpat vēlams domāt par uzlādi, nevis censties izspiest pēdējo sulu. Laicīgi lādējot litija aķus, sulu no tiem spiest varēs ilgāk ;)
slēpnis*, 4x litija aķi dod nevis 16V, bet jau 16.8V. Niķeļa 12V aķis, šķiet, varētu dot max 13.5V. Paliela atšķirība, es neriskētu, ja vien nebūtu pārliecināts, ka tas tiešām strādās (t.i., nenosvils pēc 2 mēnešiem). Lai nodrošinātu pietiekamu strāvu, nav obligāti jāliek paralēli - mūsdienās jau ir 18650 aķi, no kuriem var droši ņemt 30A - vajadzētu tak pietikt? Arī parastās "litija pakas" bez problēmām spēj nodrošināt lielu strāvu.
Re: Akumulatora elementi skrūvjgriezim.
Autors:
Eziss
(178.16.22.---)
Datums: 15/07/2014 10:36
Lietoju vairāk kā gadu litija aizvietotāju, nekādu problēmu. Nomaiņa- 1 litija= 3 niķeļa. Litiju ar iebūvēto kontroli var lādēt ar parasto niķeļa lādētāju neko nekontrolējot. Ideāli būtu kaut neliela uzlādes sprieguma/strāvas balansēšana vairāku elementu virknes slēgumam. Aliex piedāvā balansierus. Varbūt nelielām strāvām pietiktu tikai ar rezistoru ķēdīti lādētāja galā un spraudni ar akumulatoru starpsavienojumu izvadiem? Litijs ar iebūvēto kontroli ideāls nelielām slodzes strāvām- lukturīši, radio, automātikas utt.. Instrumentos jārēķinās ar slodzes strāvas ierobežojumu 3-5A. Litijs bez kontroliera jālādē līdz spriegumam 4,2V. Litija cena smieklīga ne tikai Aliex bet arī Viļņas tirgū- 18650= 1,2 Eiro. Viļņā redzēju vairākus izmērus: 16340, 14500=AA, 26650. Cena 1-2 Eiro. Ietilpība: 26650= 5,5AH, 18650=3-4AH, 14500= 1,2AH, 16340= 1,8AH. Kontrolieri esmu redzējis tikai 18650 elementiem.
Re: Akumulatora elementi skrūvjgriezim.
Autors:
binary
(178.16.22.---)
Datums: 15/07/2014 12:36
Eziss Wrote:
-------------------------------------------------------
> Ietilpība: 26650= 5,5AH, 18650=3-4AH,
> 14500= 1,2AH, 16340= 1,8AH.
Un cik no tā uzrakstītā aķis tiešām spēj uzglabāt? Un kā tiem lētajiem aķiem mainās ietielpība, teiksim, pēc nieka 20 cikliem ar normālām izlādes strāvām?
-------------------------------------------------------
> Ietilpība: 26650= 5,5AH, 18650=3-4AH,
> 14500= 1,2AH, 16340= 1,8AH.
Un cik no tā uzrakstītā aķis tiešām spēj uzglabāt? Un kā tiem lētajiem aķiem mainās ietielpība, teiksim, pēc nieka 20 cikliem ar normālām izlādes strāvām?
Re: Akumulatora elementi skrūvjgriezim.
Autors:
Didzisp
(178.16.22.---)
Datums: 15/07/2014 16:12
Nu nav celtniekam ne vēlēšanās, ne sajēgas, kas ir elementu balansēšana un kas ir BMS. Tas priekš parasta lietotāji ir taspats, kas raķeštehnika.
Es esmu, litija jonu elementus, lādējis saslēgtus paralēli. Uzliek labratorijas barblokam konstantu spriegumu, ierobežo strāvu un lādē uz nebēdu. Nevajag nekādu BMS. izlādi savukārt kontrolē ar voltmetru, bet kā jau teicu, tas nav priekš parastiem cilvēkiem.
Es esmu, litija jonu elementus, lādējis saslēgtus paralēli. Uzliek labratorijas barblokam konstantu spriegumu, ierobežo strāvu un lādē uz nebēdu. Nevajag nekādu BMS. izlādi savukārt kontrolē ar voltmetru, bet kā jau teicu, tas nav priekš parastiem cilvēkiem.
Re: Akumulatora elementi skrūvjgriezim.
Autors:
Eziss
(178.16.22.---)
Datums: 15/07/2014 21:51
Binary.Reālā lēto litiju ietilpība 0,5-0,8 no rakstītā. Tas tā uz ātro- uzlādes strāva x laiks. Par uzlādes/izlādes ciklu skaitu grūti spriest, 1,5 gadi nejūtu neko būtisku. Pie šādas cenas slinkums tādos sīkumos iedziļināties. Lādēt-izlādēt un vilkt strīpiņas kladē nav pacietības. Katrā ziņā ikdienas pielietojumos esmu apmierināts, ar niķeli izkonkurē pilnīgi. Kur var tur pāreju uz lētajiem litijiem. 1AH litija ir 2-4 reizes lētāka par niķeļa variantu. Vidējās cenu klases niķelis ir štrunts salīdzinot ar lēto litiju no Viļņas, kā pēc ietilpības, tā pēc mūža garuma. No pieredzes ar foto un sadzīves tehnikas, instrumentiem/ dažas urbjmašīnas utml./.
Re: Akumulatora elementi skrūvjgriezim.
Autors:
binary
(178.16.22.---)
Datums: 16/07/2014 08:10
Didzisp Wrote:
-------------------------------------------------------
> Es esmu, litija jonu elementus, lādējis
> saslēgtus paralēli.
Es domāju, ka te lielākā daļa lietotāju to ir darījuši, lādējot teju jebkura laptopa bateriju ;)
Eziss Wrote:
-------------------------------------------------------
> Binary.Reālā lēto litiju ietilpība 0,5-0,8 no
> rakstītā.
Nu jā, tas jau ir ticami. Nevis tie 3-4 Ah priekš 18650 aķa par €2 laikā, kad pat brendīgajos aķos par $10-15 ir zem 3Ah.
-------------------------------------------------------
> Es esmu, litija jonu elementus, lādējis
> saslēgtus paralēli.
Es domāju, ka te lielākā daļa lietotāju to ir darījuši, lādējot teju jebkura laptopa bateriju ;)
Eziss Wrote:
-------------------------------------------------------
> Binary.Reālā lēto litiju ietilpība 0,5-0,8 no
> rakstītā.
Nu jā, tas jau ir ticami. Nevis tie 3-4 Ah priekš 18650 aķa par €2 laikā, kad pat brendīgajos aķos par $10-15 ir zem 3Ah.
Re: Akumulatora elementi skrūvjgriezim.
Autors:
vārds
(178.16.22.---)
Datums: 16/07/2014 09:55
izvēle starp dārgajiem brendīgajiem vai lētajiem ķīniešu ir vienkārša - ja lieto intensīvi, tad jāņem dārgiem. Citādi apniks pārāk bieži mainīt. Ja parastai mājsaimniecības lietošanai, tad var mierīgi iztikt ar lētajiem. Ātrāk tie aķi sanīks no vecuma kā no lādēšanas ciklu skaita.
Re: Akumulatora elementi skrūvjgriezim.
Autors:
binary
(178.16.22.---)
Datums: 16/07/2014 10:17
Jautājums fiziķiem - ir idejas, kā noteikt skrūvgrieža motora jaudu vatos? Skrūvgriezis - Dremel 1120, aķis - 2gab 18650 Li-Ion (7.2V), soft torque 5.50 Nm, hard torque 8.24 Nm. Gribētos noskaidrot, kādu max strāvu tas motors patērē.
vārds, lādēšanas ciklu skaits ir viena lieta, pavisam cita - izlādes strāvas. Ja regulāri prasīs no aķa vairāk strāvas nekā konkrētajam aķim paredzēts, tad var ātri nokaut. Bet nu nezinu, cik tādi skrūvgrieži patērē…
vārds, lādēšanas ciklu skaits ir viena lieta, pavisam cita - izlādes strāvas. Ja regulāri prasīs no aķa vairāk strāvas nekā konkrētajam aķim paredzēts, tad var ātri nokaut. Bet nu nezinu, cik tādi skrūvgrieži patērē…
Re: Akumulatora elementi skrūvjgriezim.
Autors:
Rx
(178.16.22.---)
Datums: 16/07/2014 13:01
Izņem akumulatoru un pievieno akumulatoru ar atsevišķiem vadiem, un mera strāvu darba laikā. Strāva reiz spriegums ( Ampēri reiz Volti) būs jauda attiecīgā brīdī. Ja uzliks tirkšķekli, tad strāvai jābūt tirkstēšanas brīdī "normālai" kas ilgstoši pieļaujama. Ja uzliksiet urbja režīmu ( bez mehāniskas aizsardzības) un urbja patronas rotācija tiks tā noslogota, ka apstāsies...tad būs maksimālā strāva, un principā maksimālā jauda. Tikai paralēli būtu tad jāmera arī spriegums, jo lielu stravu laika spriegums var nokrist zem akumulatora nominālā. Principā spriegums būtu arī vienmer jāmera, lai korektāks būtu rezultāts........
Re: Akumulatora elementi skrūvjgriezim.
Autors:
binary
(178.16.22.---)
Datums: 16/07/2014 13:51
Rx, nav jau viss tik vienkārši. Jājauc skrūvgriezi, jālodē ārā aķus, tad ar vadiem jālodē klāt, izvelkot vadus cauri kādiem korpusa caurumiem, tad jāsaliek skrūvgriezi, jāmēra, tad visu to pašu pretējā secībā (tai skaitā jāielodē aķi). Tālāk tiek pasūtīti jauni aķi, pēc mēneša tie tiek saņemti un atkal viss no gala. Nea, roka neceļas to darīt :)
Ja būtu paskatījies, kas ir tas Dremel 1120 (vai vismaz padomājis, kādi aparāti ir ar 7.2V aķiem), tad saprastu, ka tādam nav ne tirkšķa, ne urbja režīma un pat ne patronas…
Nav man arī pārliecības, ka ar parastu 10A multimetru pietiks, lai nomērītu to strāvu, nekādu nopietnāku mēraparātu man nav. Ņemot vērā, ka 500W motori sver <200g, bet tas skrūvgriezis 460g, tad man ir aizdomas, ka motors varētu būt virs 70W - tātad ar 10A būs par maz. Pat ja būtu pieejami nopietnāki mēraparāti - arī nav teikts, ka mērījumos varētu noteikt motora max jaudu, nevis strāvu, ko spēj izdot pusbeigti 1Ah akumulatori.
Ja būtu paskatījies, kas ir tas Dremel 1120 (vai vismaz padomājis, kādi aparāti ir ar 7.2V aķiem), tad saprastu, ka tādam nav ne tirkšķa, ne urbja režīma un pat ne patronas…
Nav man arī pārliecības, ka ar parastu 10A multimetru pietiks, lai nomērītu to strāvu, nekādu nopietnāku mēraparātu man nav. Ņemot vērā, ka 500W motori sver <200g, bet tas skrūvgriezis 460g, tad man ir aizdomas, ka motors varētu būt virs 70W - tātad ar 10A būs par maz. Pat ja būtu pieejami nopietnāki mēraparāti - arī nav teikts, ka mērījumos varētu noteikt motora max jaudu, nevis strāvu, ko spēj izdot pusbeigti 1Ah akumulatori.
Re: Akumulatora elementi skrūvjgriezim.
Autors:
Rx
(178.16.22.---)
Datums: 17/07/2014 00:06
Jā...nepaskatījos ka tas tāds sū....( maziņš)... Bet kāpēc jāmēra strāva, ja zināms akumulatora tips un tā ietilpība 1Ah? Perk tādas ietilpības, tāda tipa un ja iet iekšā, jābūt visam ok.( Bet es padomāju ka tas ir tipa :[220.lv]
Un tas ir jau kautkas lietojams. Protams datoristam tādu nevajag...........
Bet: kā tad citādi nomērīt strāvu, ja ne virknē pieslēdzoties pie akumulatora? Neatkarīgi, tas ir izņemams vai nē............
Un tas ir jau kautkas lietojams. Protams datoristam tādu nevajag...........
Bet: kā tad citādi nomērīt strāvu, ja ne virknē pieslēdzoties pie akumulatora? Neatkarīgi, tas ir izņemams vai nē............
Re: Akumulatora elementi skrūvjgriezim.
Autors:
binary
(178.16.22.---)
Datums: 17/07/2014 08:46
Rx, kāpēc jāpērk tādas ietilpības kā ir tagad? Pirkt oriģinālo aķi roka neceļas - dārgs mēsls. Ietilpība ir smieklīgi maza, kā arī lādētājs bremze. Šobrīd tie 1Ah aķi ar 200mA lādējas 5(!!) stundas. Tas der, ja strādā pie galda, kur skrūvgriezi var visu laiku turēt uz lādētāja, āra darbiem tas īsti neder.
Varētu nopirkt US18650VTC5 vai sliktākajā gadījumā US18650VTC4 - ietilpība, tātad arī strādāšanas ilgums no vienas uzlādes, 2.5 reizes ilgāka, turklāt lādēt viņus var ar max 10A - tātad pilna uzlāde nieka 15 minūtēs (līdzšinējo 5 stundu vietā). Atbilstošs lādētājs mājās atradīsies. Jautājums tikai, vai tur strāvas ir tik lielas, ka tiešām vajag tādus high drain aķus par $15/gab - varbūt tomēr pietiek ar laptopa aķiem…
Jā, starp citu, datorists ar to mazo sū… pēdējā gada laikā ir gan koka žogu skrūvējis, gan siltumnīcu, gan vēja kasti, gan malkas grēdām nojumi, gan citas lietas. Tas mazais sū… lieliski tiek galā ar 10-15cm garām skrūvēm - datoristam spēka nepietiek, lai tādu skrūvi kaut par 2 apgriezieniem pagrieztu, kamēr tas sū… viņas skrūvē gandrīz kā sviestā. Ir arī no citiem dzirdēti atzinīgi vārdi par to sū… - kompakts, ergonomisks, viegli piekļūt vietās, kur "lielie džeki" spiesti izmantot rokas skrūvgriezi, jo viņu krutie 18V skrūvgrieži ir par lielu. Tik tas aķis viņam tāds pašvaks…
Par to, kā nomērīt strāvu - redz, lai nomērītu, vajag praksi, bet bez prakses pastāv arī teorija, zinātnes visādas, kaut kādas tur fizikas un matemātikas. To pašu jaudu tak neviens nemēra, to aprēķina, pielietojot teoriju (kā nu tur bija… P=I*U jeb vienkārši "piu piu"). Jautājums tikai, vai ar specenē dotajiem parametriem pietiek, lai aprēķinātu jaudu (un pēc tam - strāvu) - te nu manas zināšanas pieklibo, nav man nojēgas, kā Nm korelē ar jaudu.
Varētu nopirkt US18650VTC5 vai sliktākajā gadījumā US18650VTC4 - ietilpība, tātad arī strādāšanas ilgums no vienas uzlādes, 2.5 reizes ilgāka, turklāt lādēt viņus var ar max 10A - tātad pilna uzlāde nieka 15 minūtēs (līdzšinējo 5 stundu vietā). Atbilstošs lādētājs mājās atradīsies. Jautājums tikai, vai tur strāvas ir tik lielas, ka tiešām vajag tādus high drain aķus par $15/gab - varbūt tomēr pietiek ar laptopa aķiem…
Jā, starp citu, datorists ar to mazo sū… pēdējā gada laikā ir gan koka žogu skrūvējis, gan siltumnīcu, gan vēja kasti, gan malkas grēdām nojumi, gan citas lietas. Tas mazais sū… lieliski tiek galā ar 10-15cm garām skrūvēm - datoristam spēka nepietiek, lai tādu skrūvi kaut par 2 apgriezieniem pagrieztu, kamēr tas sū… viņas skrūvē gandrīz kā sviestā. Ir arī no citiem dzirdēti atzinīgi vārdi par to sū… - kompakts, ergonomisks, viegli piekļūt vietās, kur "lielie džeki" spiesti izmantot rokas skrūvgriezi, jo viņu krutie 18V skrūvgrieži ir par lielu. Tik tas aķis viņam tāds pašvaks…
Par to, kā nomērīt strāvu - redz, lai nomērītu, vajag praksi, bet bez prakses pastāv arī teorija, zinātnes visādas, kaut kādas tur fizikas un matemātikas. To pašu jaudu tak neviens nemēra, to aprēķina, pielietojot teoriju (kā nu tur bija… P=I*U jeb vienkārši "piu piu"). Jautājums tikai, vai ar specenē dotajiem parametriem pietiek, lai aprēķinātu jaudu (un pēc tam - strāvu) - te nu manas zināšanas pieklibo, nav man nojēgas, kā Nm korelē ar jaudu.
Re: Akumulatora elementi skrūvjgriezim.
Autors:
Rx
(178.16.22.---)
Datums: 17/07/2014 12:11
Kā jums liekas, kas nosaka griezes momentu? Tad to nosaka: Jauda ko var pievadīt elektromotoram, zobratu parnesuma koeficients, jeb apgriezienu skaits patronai-skrūvgriezim. Jo jaudīgāks motors, jo tam mazāka omiskā pretestība, tātad iespējama lielāka strāva, līdz ar to, lielāka jauda. Šī jauda tie pievadīta zobratiem, kas maina griezes momentu un teorētiski, ļoti lēni griežoties, spēki var sasniegt fantastiskus lielumus, kuru lielumu ierobežo zobratu griešanās berzes- zudumi un fiaiskā izturība. Jo lielākas jaudas akumulators, jo zemāka tā iekšējā pretestība un iespējamas lielākas pieļaujamās strāvas. Ja uzliek lielākas jaudas akumulatoru, tad strava darba laikā, motoru slogojot var sasniegt nepieļaujamu lielumu un motors sadeg. Mazas jaudas akumulatora gadījuma iestājas balans: strāva nesasniedz "bezgalību", bet tiek ierobežota uz motora pretestības un akumulatora pretestības virknes slēgumu. Krīt sprieguma lielums un viss apstājās. Sāk silt. Ja jauda akumulatoram liela, apstājoties silšana ir liela un tas var sadegt. Arī akumulatoriem ir dota īsslēguma strāva, kas principā ir avarijas rezīmas un pieļaujama varbūt tikai īsu mirkli.