UZ SĀKUMU :: DISKUSIJAS :: SLUDINĀJUMI :: UZDOD JAUTĀJUMU
Guļbūves pamati.
Autors:
Zellis
(---.deac.net)
Datums: 22/04/2014 22:04
Sveicināti.
Nepieciešams padoms guļbūves pamatu ierīkošanai un satrunējušo baļķu nomaiņai.
Ēka bija apšūta ar silikāta ķieģeļiem. nojaucot apšuvumu konstatēju, ka pirmais guļbūves baļķis ir principā 80% sapuvis un ķirmju saēsts. Pamats zem baļķa nav redzams.? Neesmu gan pārāk dziļi racis tikai virspusēji stūros. Zem baļķiem ir irdenas smiltis, kā jūrmalā. Māju diemžēl nevaram "piecelt", jo esam veikuši iekštelpu un otrā stāva remontu.
Saprotam, ka visi darbi tiek veikti ačgārni, bet tāda diemžel ir situācija :(
Ēkas gals ir piebūvēta stāvbūve(virtuves daļa), arī šeit ir trupe gan horizontālajā brusā (15*15)virs pamata, gan vertikālajās brusās (15*15) kuras veido karkasu.
Vēlos rast risinājumu, kā izveidot pamatu zem sapuvušajiem guļbūves baļķiem. Ko darīt tālāk? Jaunus baļķus negribam likt, jo ēku paredzēts apšūt ar kokmateriālu.
Kā nostiprināt ēku remonta laikā, atkārtoju piecelt ar dankratiem nevaram!
Vai var izmantot pamatiem un sapuvušo gūļbūves baļķu aizvietošanai vecos silikāta ķiegeļus/
Varbūt jāizmanto FIBO bloki?
Gaidīšu patiešām noderīgus padomus, lūgums pārāk nekritizēt, jo tāpat saprotam ,ka esam "pamatīgās ziepēs" :)
Ainārs.
Nepieciešams padoms guļbūves pamatu ierīkošanai un satrunējušo baļķu nomaiņai.
Ēka bija apšūta ar silikāta ķieģeļiem. nojaucot apšuvumu konstatēju, ka pirmais guļbūves baļķis ir principā 80% sapuvis un ķirmju saēsts. Pamats zem baļķa nav redzams.? Neesmu gan pārāk dziļi racis tikai virspusēji stūros. Zem baļķiem ir irdenas smiltis, kā jūrmalā. Māju diemžēl nevaram "piecelt", jo esam veikuši iekštelpu un otrā stāva remontu.
Saprotam, ka visi darbi tiek veikti ačgārni, bet tāda diemžel ir situācija :(
Ēkas gals ir piebūvēta stāvbūve(virtuves daļa), arī šeit ir trupe gan horizontālajā brusā (15*15)virs pamata, gan vertikālajās brusās (15*15) kuras veido karkasu.
Vēlos rast risinājumu, kā izveidot pamatu zem sapuvušajiem guļbūves baļķiem. Ko darīt tālāk? Jaunus baļķus negribam likt, jo ēku paredzēts apšūt ar kokmateriālu.
Kā nostiprināt ēku remonta laikā, atkārtoju piecelt ar dankratiem nevaram!
Vai var izmantot pamatiem un sapuvušo gūļbūves baļķu aizvietošanai vecos silikāta ķiegeļus/
Varbūt jāizmanto FIBO bloki?
Gaidīšu patiešām noderīgus padomus, lūgums pārāk nekritizēt, jo tāpat saprotam ,ka esam "pamatīgās ziepēs" :)
Ainārs.
Re: Guļbūves pamati.
Autors:
Vilnis_Radio
(---.deac.net)
Datums: 22/04/2014 22:29
Ko nozīmē nevar pacelt? Nav jau jāceļ. Ar domkratu vai vairākiem vienkārši piepaceļ uz 1 cm vai precīzāk - noņem slodzi kamēr nomaina baļķi, pat cm tur nav. Jauno baļķi pēc tam pēc tam uzķīlē lai uzņem slodzi utt. Tas nav nekas unikāls vai kosmisks. Pamatu protams prasītos taisīt, kas neapšaubāmi situāciju sarežģī, daudzāk kombinācijas.
Es vienai saimniecības ēkai, kurai aptuveni līdzīga problēma - faktiski nav pamata un baļķi notrunējuši -darīju šādi:
izgriežu alas saturneklī, caur alām metāla švellers, kuram viens gals atstutēts un otrā domkrats - uzņem slodzi, izvāc trunekli, ietaisa pamatu, ieliek jaunu brusu, uzņem slodzi un izvāc švelleri. Nākamai sienai tas pats - kamēr viss ir oki doki. Tur jāskata pēc situācijas, kur un kā labāk uzņemt slodzi un kāda pareizā secība..
Es vienai saimniecības ēkai, kurai aptuveni līdzīga problēma - faktiski nav pamata un baļķi notrunējuši -darīju šādi:
izgriežu alas saturneklī, caur alām metāla švellers, kuram viens gals atstutēts un otrā domkrats - uzņem slodzi, izvāc trunekli, ietaisa pamatu, ieliek jaunu brusu, uzņem slodzi un izvāc švelleri. Nākamai sienai tas pats - kamēr viss ir oki doki. Tur jāskata pēc situācijas, kur un kā labāk uzņemt slodzi un kāda pareizā secība..
Re: Guļbūves pamati.
Autors:
Vienstāvs
(---.deac.net)
Datums: 23/04/2014 13:54
Ja remontēt, tad, protams, ar kaut ko koka siltumvadāmībai tuvāku kā ķiegelis, piemēram, 5MPa keramzītblokiem. Daudzi tā dara.
Re: Guļbūves pamati.
Autors:
Zodčijs
(---.deac.net)
Datums: 23/04/2014 15:58
Variants : ik pa 150-200 cm izzāģē (izcērt) dažus robus, kuros ieķīlēt paliktņus (koka vai kā) - drošībai.
Pēc tam pa gabaliem izkaļ (izzāģē) trupējušā apakšvaiņaga posmu (s) - un aizpilda tukšumu - nu kaut kādā brīdī tā kā būtu jāizveido - kaut kāda jauna virspamata hidroizolācija ....
Un tā turpina - pa posmam katrā sienā - un secīgi - varbūt pēc auto riteņa pieskrūvēšanas principa...
Varbūt ņemtu attiecīgu izmēru (iepriekš pasūtītu) koka brusu - rūpīgi noantiseptizētu - un attiecīga garuma piezāģētus posmus liktu iekšā...atliktu izfunktierēt kā tos ieblīvēt tā, lai pēc tam siena nesēstos - hidroizolācija uz brusas apakšas - tad no apakšas ķīļi un cem javas pildījums...
Tā kā paredzēts koka apšuvums - tad smukumam nav nozīmes...
Grāmatās par koka apakšvaiņaga nomaiņu kā pirmo parasti piemin domkratu variantu - un pēc tam kaut ko līdzīgu tam ko aprakstīju ... pēc būtības ir līdzība ar pamatu padziļināšanu (vai nomaiņu)esošai ēkai...
Tāpat tiek pieminēts, ka pie nepieciešamības - veic arī bojātā (izdrupušā) pamata virsas atjaunošanu - piebetonējot vai kā...par hidroizolāciju arī...
Bet patiesībā liekot koku uz betona - pat varbūt prātīgāk nepiežmiegt to tradicionāli - pie ruberoīda - bet pamata virsmu vienkārši noklāt ar šķidru hidroizolāciju...(plus brusu gabalus izpeldināt Erlīta vannā)
Pēc tam pa gabaliem izkaļ (izzāģē) trupējušā apakšvaiņaga posmu (s) - un aizpilda tukšumu - nu kaut kādā brīdī tā kā būtu jāizveido - kaut kāda jauna virspamata hidroizolācija ....
Un tā turpina - pa posmam katrā sienā - un secīgi - varbūt pēc auto riteņa pieskrūvēšanas principa...
Varbūt ņemtu attiecīgu izmēru (iepriekš pasūtītu) koka brusu - rūpīgi noantiseptizētu - un attiecīga garuma piezāģētus posmus liktu iekšā...atliktu izfunktierēt kā tos ieblīvēt tā, lai pēc tam siena nesēstos - hidroizolācija uz brusas apakšas - tad no apakšas ķīļi un cem javas pildījums...
Tā kā paredzēts koka apšuvums - tad smukumam nav nozīmes...
Grāmatās par koka apakšvaiņaga nomaiņu kā pirmo parasti piemin domkratu variantu - un pēc tam kaut ko līdzīgu tam ko aprakstīju ... pēc būtības ir līdzība ar pamatu padziļināšanu (vai nomaiņu)esošai ēkai...
Tāpat tiek pieminēts, ka pie nepieciešamības - veic arī bojātā (izdrupušā) pamata virsas atjaunošanu - piebetonējot vai kā...par hidroizolāciju arī...
Bet patiesībā liekot koku uz betona - pat varbūt prātīgāk nepiežmiegt to tradicionāli - pie ruberoīda - bet pamata virsmu vienkārši noklāt ar šķidru hidroizolāciju...(plus brusu gabalus izpeldināt Erlīta vannā)
Re: Guļbūves pamati.
Autors:
Vilnis_Radio
(---.deac.net)
Datums: 23/04/2014 19:38
Zodčija variants man nepārāk patīk, jo šajā konkrētajā gadījumā izskatās, ka vienas sienas garumā ir jārīkojas ar vienu piegājienu - t.i. izvākt puvušo, izrakt tranšeju, ieliet viengabala betona lenti, hidroizolāciju un tikai tad stiķēt iekšā jauno brusu. Attiecīgi sienai ir jākarājas gaisā visā garumā ar pieeju pamata līnijai.
Ja ņem vērā, ka tā ir guļbūve, tad teorētiski varētu paļauties uz stūru un kopējo konstrukciju izturību un vienkārši ar motorzāģi ņemt ārā to baļķi, tad ielikt pamatu un pirmo vainagu, labi uzķīlēt, lai uzņem slodzi un pāriet pie stūra un nākošās sienas. Bet es droši vien uz to vien nepaļautos, ja sienas garums liels, tāpēc liktu tos švellerus ar vienu balstu istabas grīdā (kur protams no svara cik nestspējīga tā grīda) un otro ārpusē.
Mazāk interesants variants (bet drošāks) ir likt stabveida pamatu punktus pa kādiem metriem 2-4 un pēc tam pārcelt sienu slodzi uz tiem. Kad slodze uz jaunajiem stabiņiem, tad plēš ārā pārējo un savieno pamatu punktus ar ko citu. Šajā variantā pamatam nebūs vienmērīgums, ja nu vienīgi stabiņiem atstāj ārā horizontālās armatūras ar kurām sasaistīties monolītā lējienā.
Ja ņem vērā, ka tā ir guļbūve, tad teorētiski varētu paļauties uz stūru un kopējo konstrukciju izturību un vienkārši ar motorzāģi ņemt ārā to baļķi, tad ielikt pamatu un pirmo vainagu, labi uzķīlēt, lai uzņem slodzi un pāriet pie stūra un nākošās sienas. Bet es droši vien uz to vien nepaļautos, ja sienas garums liels, tāpēc liktu tos švellerus ar vienu balstu istabas grīdā (kur protams no svara cik nestspējīga tā grīda) un otro ārpusē.
Mazāk interesants variants (bet drošāks) ir likt stabveida pamatu punktus pa kādiem metriem 2-4 un pēc tam pārcelt sienu slodzi uz tiem. Kad slodze uz jaunajiem stabiņiem, tad plēš ārā pārējo un savieno pamatu punktus ar ko citu. Šajā variantā pamatam nebūs vienmērīgums, ja nu vienīgi stabiņiem atstāj ārā horizontālās armatūras ar kurām sasaistīties monolītā lējienā.
Re: Guļbūves pamati.
Autors:
Zellis
(---.deac.net)
Datums: 23/04/2014 22:23
Paldies par atsaucību un ieteikumiem.
Uzskatāmībai pievienoju foto.
[foto.inbox.lv]
Diemžēl stūri ēkai ir sapuvuši, līdz ar to uz tiem neko nobalstīt nevar.
Varianti ar švelleriem absolūti nav pieņemami, jo iekštelpās nesen ir veikts remonts, jaunas grīdas utml.
Varbūt var pie nākamā veselā baļķa horizontāli visā(iespējamā) garumā pieskrūvēt garu brusu kuru varētu izmantot par atbalsta punktu, kamēr tiek izņemti puvušie baļķi?
Pamats, kurš redzam foto ir tikai zem silikāta ķieģeļiem un piebūves mājas galā.
Uzskatāmībai pievienoju foto.
[foto.inbox.lv]
Diemžēl stūri ēkai ir sapuvuši, līdz ar to uz tiem neko nobalstīt nevar.
Varianti ar švelleriem absolūti nav pieņemami, jo iekštelpās nesen ir veikts remonts, jaunas grīdas utml.
Varbūt var pie nākamā veselā baļķa horizontāli visā(iespējamā) garumā pieskrūvēt garu brusu kuru varētu izmantot par atbalsta punktu, kamēr tiek izņemti puvušie baļķi?
Pamats, kurš redzam foto ir tikai zem silikāta ķieģeļiem un piebūves mājas galā.
Re: Guļbūves pamati.
Autors:
Vilnis_Radio
(---.deac.net)
Datums: 23/04/2014 23:38
Pēc bildēm aina skaidra - kapitālais remonts visam perimetram. Ēkas garums pieļautu arī izmantot guļbūvju domkratu ar ķepu.
Horizontālā brusa neko īpašu nedod, reāli tā guļbūve ir visa saistīta un to var atbalstīt/aizķert uz nākamo baļķu galiem, kuri pēc bildēm izskatās tīri ok. Māja nav smaga pēc skata.
Bet iespējams to visu vispār nevajag un var sākt ar īsākajiem galiem un vienā piegājienā tad arī visu tur izvākt, tajā skaitā pamatu silikātķieģeļiem, kurš tagad tikai traucē. Pirmo jāņem to sienu, kura jau tagad reāli nebalstās uz zemes un tur neko vairs balstīt nevajadzēs. Kad to pamatu ieliks, tad uz tā tad arī pārcelt slodzi utt. Pēc būtības samērā vienkārši tas viss. Jaunajam pamatam pie reizes siltumizolāciju, lai nesapūst tā jauni izremontētā grīda. :)
Horizontālā brusa neko īpašu nedod, reāli tā guļbūve ir visa saistīta un to var atbalstīt/aizķert uz nākamo baļķu galiem, kuri pēc bildēm izskatās tīri ok. Māja nav smaga pēc skata.
Bet iespējams to visu vispār nevajag un var sākt ar īsākajiem galiem un vienā piegājienā tad arī visu tur izvākt, tajā skaitā pamatu silikātķieģeļiem, kurš tagad tikai traucē. Pirmo jāņem to sienu, kura jau tagad reāli nebalstās uz zemes un tur neko vairs balstīt nevajadzēs. Kad to pamatu ieliks, tad uz tā tad arī pārcelt slodzi utt. Pēc būtības samērā vienkārši tas viss. Jaunajam pamatam pie reizes siltumizolāciju, lai nesapūst tā jauni izremontētā grīda. :)
Re: Guļbūves pamati.
Autors:
Vilnis_Radio
(---.deac.net)
Datums: 23/04/2014 23:43
Un jaunā pamata augstumu arī salāgo ar grīdas līmeni, lai neveido tas aukstumtiltu telpas siltajā daļā.
Re: Guļbūves pamati.
Autors:
Zodčijs
(---.deac.net)
Datums: 24/04/2014 14:58
Vilnis raksta....Zodčija variants... nepārāk patīk....izskatās... sienas garumā ir jārīkojas ar vienu piegājienu.... Attiecīgi sienai ir jākarājas gaisā visā garumā....
Nu neesmu dzimis rakstnieks - kā citi forumieši....bet manu tekstu lasot uzmanīgāk - vai ta nav saprotams ? Ka tieši otrādi. Trupējušo vaiņagu - Baļķa (u) izņemšana pa POSMIEM - ne visā sienas garumā - un tūlītēja!!! izņemtā posma aizpildīšana plus citi darbiņi kuri prasās...ieskaitot virspamata piebetonēšanu ...pa posmiem...
Piemēram - lai apkopotu viena veida darba operācijas - katrā sienā tiek izgriezts pa vienam 1,5 - 2m baļķa posmam - vienlaicīgi ne vairāk ! Un aizpildam uzreiz !
Tā kā konkrētais vaiņags ir uz zemes - tad aizpildījums ar koku atkrīt - jālieto kerabloki vai ķieģeļi....Stūros augstāko baļku galus var mēģināt izkalt un ielīmēt koka brusu (planku) ielāpus...
Skatoties pēc situācijas var iepriekš ievietot brusu paliktņus (vismaz 20x20cm - var klučus saskrūvēt no planku galiem) izņemamā posma malās - lai posma izņemšanas brīdī nepalielinās! spiediens uz nogrieztajiem pustrupējušā baļķa galiem. Šī operācija varbūt pat ir lieka, ja augšējie baļķi turās, vai tiek pastutēti - un varbūt problemātiski izpildāma ja virspamats drūpošs...
Ja situācija ir tik bēdīga, kā izskatās bildēs - jāizkaļ baļku gali visupirms ēkas stūros, lai tos pabalstītu (kaut pagaidu ieķīlētiem ieliktņiem ) - un pēc tam darboties ar katru sienu - var vēl pa īsākam -1m posmam ņemt ārā ....ēka cerams pat nenotrīcēs...
Kā Zellis min - brusas (plankas) var skrūvēt pie sienas - un pastutēt tās ar atgāžņiem utt...
Konkrētajai ēkai varbūt arī vajag...
Vaina iekš tā, ka pirmais ko iedomājamies - ir : trupējušais jānomaina ar veselu - pilna garuma baļķi - kā ta savādāk un funktieris aiziet tālāk...bet aizpildīt var pa un ar gabaliem - sienu svars tos piespiedīs pie pamata, ka maz neliksies (tos var sastiprināt savstarpēji un pie nākošā baļķa ar metāla uzlikām vai slīpi ielaistām garām skrūvēm utt.)
Protams ja ļoti gribam - pūlamies tā kā gribam....
Kā piemēram mēs darītu, ja 6m pirmais (vai drīzāk otrais) vaiņags būtu satrupējis tikai divos 40cm platos posmos - izgrieztu gabalus un ielīmētu - vai mainītu visu baļķi ? Sevišķi ja sienai ir vēl apdares apšuvums...Un ja arī nav apšuvums domāts - var apdarīt cokolu...
Nu neesmu dzimis rakstnieks - kā citi forumieši....bet manu tekstu lasot uzmanīgāk - vai ta nav saprotams ? Ka tieši otrādi. Trupējušo vaiņagu - Baļķa (u) izņemšana pa POSMIEM - ne visā sienas garumā - un tūlītēja!!! izņemtā posma aizpildīšana plus citi darbiņi kuri prasās...ieskaitot virspamata piebetonēšanu ...pa posmiem...
Piemēram - lai apkopotu viena veida darba operācijas - katrā sienā tiek izgriezts pa vienam 1,5 - 2m baļķa posmam - vienlaicīgi ne vairāk ! Un aizpildam uzreiz !
Tā kā konkrētais vaiņags ir uz zemes - tad aizpildījums ar koku atkrīt - jālieto kerabloki vai ķieģeļi....Stūros augstāko baļku galus var mēģināt izkalt un ielīmēt koka brusu (planku) ielāpus...
Skatoties pēc situācijas var iepriekš ievietot brusu paliktņus (vismaz 20x20cm - var klučus saskrūvēt no planku galiem) izņemamā posma malās - lai posma izņemšanas brīdī nepalielinās! spiediens uz nogrieztajiem pustrupējušā baļķa galiem. Šī operācija varbūt pat ir lieka, ja augšējie baļķi turās, vai tiek pastutēti - un varbūt problemātiski izpildāma ja virspamats drūpošs...
Ja situācija ir tik bēdīga, kā izskatās bildēs - jāizkaļ baļku gali visupirms ēkas stūros, lai tos pabalstītu (kaut pagaidu ieķīlētiem ieliktņiem ) - un pēc tam darboties ar katru sienu - var vēl pa īsākam -1m posmam ņemt ārā ....ēka cerams pat nenotrīcēs...
Kā Zellis min - brusas (plankas) var skrūvēt pie sienas - un pastutēt tās ar atgāžņiem utt...
Konkrētajai ēkai varbūt arī vajag...
Vaina iekš tā, ka pirmais ko iedomājamies - ir : trupējušais jānomaina ar veselu - pilna garuma baļķi - kā ta savādāk un funktieris aiziet tālāk...bet aizpildīt var pa un ar gabaliem - sienu svars tos piespiedīs pie pamata, ka maz neliksies (tos var sastiprināt savstarpēji un pie nākošā baļķa ar metāla uzlikām vai slīpi ielaistām garām skrūvēm utt.)
Protams ja ļoti gribam - pūlamies tā kā gribam....
Kā piemēram mēs darītu, ja 6m pirmais (vai drīzāk otrais) vaiņags būtu satrupējis tikai divos 40cm platos posmos - izgrieztu gabalus un ielīmētu - vai mainītu visu baļķi ? Sevišķi ja sienai ir vēl apdares apšuvums...Un ja arī nav apšuvums domāts - var apdarīt cokolu...
Re: Guļbūves pamati.
Autors:
Vilnis_Radio
(---.deac.net)
Datums: 24/04/2014 18:08
Pēc bildēm spriežot tur virspamata nav vispār, tas kas redzams kā virspamats ir mūra pamats silikātķieģeļu apšuvumam. Zem pašiem baļķiem pieļauju ir brīvi samesti akmeņi, kuri tagad jau ir samaisījušies zemē - t.i. pamata var teikt nav, tāpēc arī nav tur nekā ko varētu pielabot.
Ja ņem pa posmiem, tad sanāks stabveida pamatu versija (vismaz sākotnēji noteikti). Būtiski manuprāt ir skatīties uz pamata līmeni attiecībā pret iekštelpas silto zonu un tikai tad domāt ar ko aizpildīt starpību, kam nevajadzētu būt sliktākam izolatoram par esošo koku. Man patīk lenta nevis atsevišķi pamatu veidojumi, jo tas mazina risku attiecībā uz ēkas sēšanās varbūtējām kļūdām, tāpēc arī viengabala versija man patīk vairāk - vismaz es tā darītu, precīzāk - esmu darījis.
Ja ņem pa posmiem, tad sanāks stabveida pamatu versija (vismaz sākotnēji noteikti). Būtiski manuprāt ir skatīties uz pamata līmeni attiecībā pret iekštelpas silto zonu un tikai tad domāt ar ko aizpildīt starpību, kam nevajadzētu būt sliktākam izolatoram par esošo koku. Man patīk lenta nevis atsevišķi pamatu veidojumi, jo tas mazina risku attiecībā uz ēkas sēšanās varbūtējām kļūdām, tāpēc arī viengabala versija man patīk vairāk - vismaz es tā darītu, precīzāk - esmu darījis.