UZ SĀKUMU :: DISKUSIJAS :: SLUDINĀJUMI :: UZDOD JAUTĀJUMU

Dienas jautājums :  Building.Lv Forums

Akumulatora skrūvgriezis
Autors: Uldiš (178.16.22.---)
Datums: 10/07/2014 22:56

Labvakar!

Plānoju iegādāties jaunu akumulatora skrūvgriezi. Pašlaik ir 12V ar nezināmu skaitu Nm. Kalpo labi un lielāko daļu, kas ir bijis jāsaskrūvē, esmu saskrūvējis, bet ne vienmēr - noderētu kut kas jaudīgāks. Tad nu skatījos un apjuku - gan 12, gan 14 un 18V skrūvgrieži ir pieejami ar līdzīgu griezes momentu - pieņemsim, ap 30-33. Kur tad ir tā "sāls", ka 14 vai 18V būs jaudīgāks par manu esošo 12V, ja Nm visiem līdzīgi? Nesapratu, ko dod te volti - vismaz man līdz šim bija licies, ka to, cik un ko varēs ieskrūvēt, nosaka Nm, nevis volti. Izkatās, ka ir savādāk, bet kāds var paskadrot, kāds labums būs, nopērkot krietni dārgāku 18V par 12V ar vienādu griezes momentu?

Re: Akumulatora skrūvgriezis
Autors: binary (178.16.22.---)
Datums: 11/07/2014 01:05

Akumulatoriem ir vērts skatīties ne tikai voltus, bet arī tilpumu un ķīmiju.
12V 1.3Ah aķi jālādē par ~30% biežāk nekā 18V 1.3Ah.
Pie vienādas darba jauda 12V aķis teorētiski tiek vairāk mocīts nekā 18V, t.i., no 12V aķa tiek prasīta lielāka strāva (vairāk ampēru) nekā no 18V. Vai tas kaitē aķim - tas atkarīgs no konkrēta akumulatora, t.i., no tā, kādām izlādes strāvām tas paredzēts.
Par ķīmiju - ir litija aķi, un ir niķeļa aķi. Kas kuram labāk patīk - gaumes lieta. Niķeļa aķiem ir atmiņas efekts (vismaz agrāk bija), t.i., tos jāizlādē līdz galam, pēc tam jāuzlādē līdz galam, pretējā gadījumā ātrāk izbeigsies. Litija aķiem tādas problēmas nav - var sākt un pārtraukt lādēšanu jebkurā brīdī. Turklāt litija aķi ir vieglāki.

Re: Akumulatora skrūvgriezis
Autors: Praktiķis (178.16.22.---)
Datums: 12/07/2014 17:23

Varētu kaut ko ieteikt,ja būtu zināms aptuvenais budžets šī mērķa īstenošanai.

Re: Akumulatora skrūvgriezis
Autors: Begemotc (178.16.22.---)
Datums: 24/07/2014 13:54

Šobrīd Makitas akcija pa 199EUR - vienkārši labs aparāts. Par jaudām un nM tev jau izskaidroja.

Paprovē ieskrūvēt teiksim 120mm kokskrūvi pārkaltušā kokā ar savu 12voltīgo un kādu 18voltīgo pie vienādiem nM - visu sapratīsi. :)

Re: Akumulatora skrūvgriezis
Autors: Rx (178.16.22.---)
Datums: 24/07/2014 18:23

...ko dod jauda, ja "baigi jāspiež" uz krustiņa skrūves galvu, lai TO garo skrūvi ieskrūvētu! Jā, seškanta- citkantu skrūves gan var skrūvēt bez stipras spiešanas. Bet cik tādu jāskrūvē? Ar 14,4V Makita skrūvēju visādas... Ja koks ar zaru, tad ...jāizurbj gaitas caurums. Bet protams, ar 18V ražīgāks darbs, jo saglabājās skrūvēšanas ātrums pie lielām slodzēm. Uzlāde dažu desmitminūšu laikā, un tik skrūvē....

Re: Akumulatora skrūvgriezis
Autors: varu varu (178.16.22.---)
Datums: 24/07/2014 23:04

Ja jāskrūvē riktīgas skrūves, noderēs triecienskrūvgrieznis. Priekš reģipša gan būs par šerpu, jo nevar regulēt spēku, bet griezes moments liels arī 12v.

Re: Akumulatora skrūvgriezis
Autors: Uldiš (178.16.22.---)
Datums: 25/07/2014 08:48

Lai arī par kārtu dārgākas, cik vien iespējams, esmu pārgājis uz TX skrūvēm, pašzeņķējošām - nevar ne salīdzināt ar parasto krustiņu - man šķiet, ka tās pāris simti (varbūt nedaudz vairāk, neesmu skaitījis!:) ) skrūves gadā, kas jāsaskrūvē, nav tā čakara vērts - tomēr laiks ir $ un nervi! :) Par priekšurbumu cietā kokā vai zara vietā, piekrītu.
Paldies visiem par komentāriem un skaidrojumiem par voltiem un Nm!

Re: Akumulatora skrūvgriezis
Autors: piča (178.16.22.---)
Datums: 25/07/2014 09:02

par trieciennieku- man ir 10 v makita. pilnīga fantastika- var pat 200 mm koķeni iegriezt bez īpasas spiešanas. protams, bieži jālādē, ja skrūvē garas skrūves. pluss- neliels izmēros (var tikt klāt no
tādiem leņķiem, kur lielākās aķenes neiebāzīsi un viegls kā pūciņa,

--------------------------------
paķimerējos ap savu vasarnīcu.
[vasarnica.blogspot.com]
tagad snaikstos ap nākamo objektu:
[mezamaja.wordpress.com]

Re: Akumulatora skrūvgriezis
Autors: meerkat (178.16.22.---)
Datums: 12/08/2014 20:33

Arī plānoju pirkt jaunu skrūvgriezi.

Pašlaik ir ar 12 V niķeļu akumulatoru, bet trūkst jaudas un laikam arī akumulatori jau ir nolietojušies, maz tur un jālādē 4 stundas. Tāpēc gribas jaudīgāku un uz litija akumulatoriem ar ātru uzlādi.

Skatos uz 18 V, bet te rodas jautājums - cik noderīga ir trieciena funkcija un vai par to vērts ir piemaksāt?

Skrūvgriezis paredzēts neprofesionālai lietošanai, ar pauzēm pa ziemu. Dzelzsbetons stabili nebūs jāurbj, bet var gadīties lielāki darbi gāzbetonā/ķieģelī. Un pamatīga skrūvēšana.

Varbūt varat ieteikt kādu vidusklases parasto aparātu?

p.s. Uz akcijām redzēju arī Makitas vairākas. Vai neregulāram lietotājam ir kāda atšķirība starp to "parasto" un četru polu motoru?

Re: Akumulatora skrūvgriezis
Autors: ttx (178.16.22.---)
Datums: 12/08/2014 21:18

Par voltiem:

viss ir pasakāms daudz vienkāršāk: lai ieskrūvētu konkrēto skrūvi ir nepieciešams konkrēts darbs, paveicams ar konkrētu jaudu, kas vienāda ar P=I*U = U^2*R

citiem vārdiem, skrūvējot ar 10V un 14V aķenieku, ar otro strāva tiks tērēta no aķa ievērojami mazāk, kas nozīmē ilgāku darbība laiku pie tās pašas slodzes.

Celles iekšā jau visiem vienādas, Ah uz katru celli arī. Tā ka vienīgais veids, kā strādāt ilgāk ir ņemt lielāku spriegumu

Pašam ir makitas komplekts 10V triecienniece + cangas 2 ātrumu urbene. Maza, ērta, bet neko vairāk kā 5 gab 200mm būvkokā neieskrūvēt... Puika savus radiovadāmos modeļus gan skrūvē uz nebēdu, viņam tieši īstā štelle - maza ērta, parocīga

Stroikai jāņem vismaz 14V Li, visas uz 18 ir pārāk neparocīgas smagas bandūras

Re: Akumulatora skrūvgriezis
Autors: binary (178.16.22.---)
Datums: 13/08/2014 08:00

ttx Wrote:
-------------------------------------------------------
> citiem vārdiem, skrūvējot ar 10V un 14V
> aķenieku, ar otro strāva tiks tērēta no aķa
> ievērojami mazāk, kas nozīmē ilgāku darbība
> laiku pie tās pašas slodzes.
> (..)
> Celles iekšā jau visiem vienādas, Ah uz katru
> celli arī.

Kāpēc lai celles būtu vienādas? Un kāpēc lai Ah uz katru celli būtu vienāds? Kur problēma vienā instrumentā izmantot 1000mAh celles, citā - 1200mAh, vēl citā - 2600mAh? Vēl jo vairāk, ja runa ir par dažādu brendu instrumentiem.
Es teiktu, ka secinājums pilnīgi nepareizs. Ja baterijas Wh ir līdzīgi, tad arī darbības ilgumam nav pamata mainīties - neatkarīgi no voltiem.

Re: Akumulatora skrūvgriezis
Autors: meerkat (178.16.22.---)
Datums: 17/08/2014 19:57

kāds gadienā nelieto Bosch PSR 18 Li-2?
te vienur ir atlaide - komplekts pa 129 EUR (skrūvgriezis + 2x2 Ah akumulatori + digitālais tālmērs PSR 15 (mēra gan līdz 15 metriem vien)).

mulsina tikai tas pārslēgs un patrona, neesmu tādus citur redzējis - viendaļīga patrona un slīdzpārslēgs uz sāniem.

bilde labāku ieskatu dos - [www.toolstop.co.uk]

ir kādi komentāri par šāda pārslēga risinājuma praktiskumu?

Re: Akumulatora skrūvgriezis
Autors: Rx (178.16.22.---)
Datums: 17/08/2014 21:53

Man nav pieredzes ar Bosch PSR 18 Li-2, bet palasot redzams: Jūs prasāt:"...ir kādi komentāri par šāda pārslēga risinājuma praktiskumu?". Jāsaka, ka tas nav pārslēgs, bet vienmērīgas regulācijas elektroniskais maksimālā spēka regulators! (Visiem citiem ir tirkšķekļa spēka ierobežotājs!). Kā tas strādā? .....domāju ka mērot strāvu ( jaudu) uz motora, līdzīgi kā elektriskajām urbmašīnām mazais ritenītis jaudas regulēšanai). Kāda tā precizitāte....? ( spēka konstantums pie pilna un pustukša akumulatora, darba gaitā uzsilstot un tttt var atbildēt tikai tas kas tādu lieto.) Jāatzīmē, ka šī skrūvmašīna ir par 300 gramiem smagāka kā PSR 14,4, bet maksimālais spēksPSR18 ir 46Nm , PSR14,4 ir 40Nm. 10% vairāk. Vai tas ir būtiski? Ja skrūvē lielās skrūves tad jā. Man tomēr liekas, ka, jo vieglāks instruments, jo mazāk nogurst roka.

Re: Akumulatora skrūvgriezis
Autors: slēpnis* (178.16.22.---)
Datums: 29/08/2014 22:59

Jautājums tiem, kuri ielikukši litij elementus savos skrūvgriežos, - labi, uzladēt tur skaidrs, bet kā nodrošināties pret pārlieku izlādēšanos zem tiem 3.6 vai cik tur voltiem uz elementu. Uzlikt kādu pīkstuli, kā mobilajam, kas laiku pa laikam iepīkstas?

Un vēl, vai nav kāds izpētījis, kā tieši BOSH lādētāji nosaka, kāds akumulators ir ielikts tajā? Aķiem ir iekšā kaut kāda pretestība uz 3. kāju. Droši vien ar tās palīdzību, bet varbūt kāds ir sīkāk izpētījis.

Re: Akumulatora skrūvgriezis
Autors: binary (178.16.22.---)
Datums: 01/09/2014 09:59

"Kaut kāda pretestība uz 3. kāju" varētu būt termo aizsardzībai lādēšanas laikā.



Labots 1 reizes. Pēdējo reizi labots 01/09/2014 09:59, labojis binary.



Jūsu Vārds: 
Jūsu E-pasts: 
Tēmas nosaukums: 
Aizsardzība pret mēstulēm:
Lūdzu, ierakstiet apakšā redzamo kodu! Tas ir tamdēļ, lai spameru boti automātiski neliktu iekšā visādu drazu.
  *******   **    **  ********  ********   **      ** 
 **     **  **   **      **     **     **  **  **  ** 
 **     **  **  **       **     **     **  **  **  ** 
  ********  *****        **     ********   **  **  ** 
        **  **  **       **     **         **  **  ** 
 **     **  **   **      **     **         **  **  ** 
  *******   **    **     **     **          ***  ***  

Portāls Building.Lv neatbild par ievietoto ziņu saturu, par ziņu saturu atbild to ievietotāji.




Redakcija:
building@latvijastalrunis.lv
+371 67770522
Klientu serviss:
serviss@latvijastalrunis.lv
tel. +371 67770711
fax +371 67770727