UZ SĀKUMU :: DISKUSIJAS :: SLUDINĀJUMI :: UZDOD JAUTĀJUMU
regipsu sienas un griestu salaidums
Autors:
Rihards Kokins
()
Datums: 26/12/2012 13:41
Labdien, lasu te visu par regipsu un atsevišķa sienu, griestu profilu un reģipša montāža itkā tapa skaidra un saprotama, bet manā gadījumā ir papildus problēma:
māja: vecā skaidbetona
sienas: šķības ar dažāda izmēra "vēderiem"
griesti: pašreiz vecais apmetums viss demontēts, dēļi noplēsti, lai atvieglotu svaru, redzamas ir tikai sijas uz kurām balstās jumta "krēsls"
Doma ir: tvaika plēve pie sijām, vate virs plēves starp sijām un regipsu griestos karināt pie tām sijām (protams ar visiem profiliem utt.)
Sienām, lai nečakarētos ar visādām apmešanām, maksimāli tuvu ārsienai profili un arī reģipsis, BET ir viena lieta.
Vajag ātrāk pārvākties un griestu karkasu montāžu bija doma atlikt uz to laiku, kad būšu pārvācies jau dzīvot tur, jo uz griestiem būs redzama "smuka" dzeltenā tvaika plēve un siltums arī kaut cik turēsies, jo vate būs pa virsu, līdz ar to sākšu ar sienu karkasu montāžu, BET kā man piestiprināt to UD profilu pa perimetru, kas domāts stiprināt pie tagadējiem esošajiem griestiem, jo stiprināt viņu pie tagadējām sijām būtu problemātiski (papuvušas un nav ideālā līmenī). Kā arī tad uzreiz loģisks jautājums, kā pēc tam pieskrūvēt pa perimetru griestu nesošos profilus, vienkārši pie tagad veidotās regipsa plāksnes??
Tātad īsumā jautājums par profilu kaut kādu pareizu sienu-griestu savienošanu, ja griesti vēl nav, bet sienas augšējo perimetru taisni nav kur pieskrūvēt (varbūt sija ar laiku nedaudz nosēdīsies, kaut vai pa mm, bet saplēsīs man visu sienas konstrukciju) ??? ko ieteksies, kāda izeja?
Pagaidām man doma, ka augšējo UD profilu nelieku, bet griestu perimetru karkasu tomēr skrūvēju pie sienu CD profiliem un karinu uz sijām tajos garajos distanceros!
Jau iepriekš paldies par atbildi.
māja: vecā skaidbetona
sienas: šķības ar dažāda izmēra "vēderiem"
griesti: pašreiz vecais apmetums viss demontēts, dēļi noplēsti, lai atvieglotu svaru, redzamas ir tikai sijas uz kurām balstās jumta "krēsls"
Doma ir: tvaika plēve pie sijām, vate virs plēves starp sijām un regipsu griestos karināt pie tām sijām (protams ar visiem profiliem utt.)
Sienām, lai nečakarētos ar visādām apmešanām, maksimāli tuvu ārsienai profili un arī reģipsis, BET ir viena lieta.
Vajag ātrāk pārvākties un griestu karkasu montāžu bija doma atlikt uz to laiku, kad būšu pārvācies jau dzīvot tur, jo uz griestiem būs redzama "smuka" dzeltenā tvaika plēve un siltums arī kaut cik turēsies, jo vate būs pa virsu, līdz ar to sākšu ar sienu karkasu montāžu, BET kā man piestiprināt to UD profilu pa perimetru, kas domāts stiprināt pie tagadējiem esošajiem griestiem, jo stiprināt viņu pie tagadējām sijām būtu problemātiski (papuvušas un nav ideālā līmenī). Kā arī tad uzreiz loģisks jautājums, kā pēc tam pieskrūvēt pa perimetru griestu nesošos profilus, vienkārši pie tagad veidotās regipsa plāksnes??
Tātad īsumā jautājums par profilu kaut kādu pareizu sienu-griestu savienošanu, ja griesti vēl nav, bet sienas augšējo perimetru taisni nav kur pieskrūvēt (varbūt sija ar laiku nedaudz nosēdīsies, kaut vai pa mm, bet saplēsīs man visu sienas konstrukciju) ??? ko ieteksies, kāda izeja?
Pagaidām man doma, ka augšējo UD profilu nelieku, bet griestu perimetru karkasu tomēr skrūvēju pie sienu CD profiliem un karinu uz sijām tajos garajos distanceros!
Jau iepriekš paldies par atbildi.
Re: regipsu sienas un griestu salaidums
Autors:
būvinženieris Ivars Brinkmanis
()
Datums: 28/12/2012 22:28
Ja tev veca ēka, tad kāds tev 1.stāva augstums no grīdas līdz griestiem, saprotu, ka tu bēniņu telpu dzīvošanai neveidosi?
Tad varbūt vecās sijas atstāt redzamas? ... kāda dimensija..solis un to siltumizolāciju likt virsū virs sijām.
Sienas... šodien tās pangas vai paugurus no skaidbetona sienas var viegli noslīpēt - stūra slīpmašāina ar cietkausējuma disku, virsū kaļķa javas 1:3 apmetums uz vadotnēm, Taču visticamāk tev ārsienas būs papildus no ārpuses jāsiltina.
Tad varbūt vecās sijas atstāt redzamas? ... kāda dimensija..solis un to siltumizolāciju likt virsū virs sijām.
Sienas... šodien tās pangas vai paugurus no skaidbetona sienas var viegli noslīpēt - stūra slīpmašāina ar cietkausējuma disku, virsū kaļķa javas 1:3 apmetums uz vadotnēm, Taču visticamāk tev ārsienas būs papildus no ārpuses jāsiltina.
Re: regipsu sienas un griestu salaidums
Autors:
Rihards Kokins
()
Datums: 29/12/2012 11:01
Attālums līdz sijām ir 2,8m, starp sijām apm 1m, ir doma ka tajā mansardes stāvā taisīšu guļamistabu ar vannasistabu trepju vieta jau izvēlēta logs un balkona durvis jau ieliktas, līdz ar to atstāt sijas redzamas un celt augstāk grīgu 2. stāvā (visas komunikācijas, ventilācijas trubas, utt,) negribas, tāpēc paliek variants ka sijas aiztaisīšu ciet un girsti būs apm par 15cm zemāk. Ārsienas man jau ir nosiltinātas, pat jumts ir nosiltināts, lai pēc tam tik 2. stāva slīpajā jumtā ieliktu papildus 10mm vati un viss. par to problēmas nav.
Problēma kā sastiķēt tos regipsa sienu un griestu salaidumus, kur griestus gribu taisīt tik pēc sienām ???
Par "vēderiem", laikam pārāk maigi izteicos, tur nav pauguri, bet var teikt ka vecais sienas apmetums ar izliekumu, apmeram 2-3cm sienas vidū ir padziļinājums salīdzinājumā ar sienas malām, fleksēt nost visu būs baigais čakas, ja arī to izdarītu, tad atkal tās vadulas jāliek, apmetums jāmet, viss būs dārgāk un ilāk, es tad labāk iegriežu sienā kanālus priekš profiliem, lai regips būtu uzstādīt maksimāli taupot iekštelpas platību un regipsa plāksne man arī var teikt ka būtu tā jaunizveidotā apmetuma līmenī. Līdz ar to atklāts atkal jautājum:
Tātad īsumā jautājums par profilu kaut kādu pareizu sienu-griestu savienošanu, ja griesti vēl nav, bet sienas augšējo perimetru taisni nav kur pieskrūvēt (varbūt sija ar laiku nedaudz nosēdīsies, kaut vai pa mm, bet saplēsīs man visu sienas konstrukciju) ??? ko ieteksies, kāda izeja, jeb pietiek, ka perimetra profiliir piestiprināti tikai pie grīdas, un sienām, bet griesti nav obligāti nepieciešami?
Problēma kā sastiķēt tos regipsa sienu un griestu salaidumus, kur griestus gribu taisīt tik pēc sienām ???
Par "vēderiem", laikam pārāk maigi izteicos, tur nav pauguri, bet var teikt ka vecais sienas apmetums ar izliekumu, apmeram 2-3cm sienas vidū ir padziļinājums salīdzinājumā ar sienas malām, fleksēt nost visu būs baigais čakas, ja arī to izdarītu, tad atkal tās vadulas jāliek, apmetums jāmet, viss būs dārgāk un ilāk, es tad labāk iegriežu sienā kanālus priekš profiliem, lai regips būtu uzstādīt maksimāli taupot iekštelpas platību un regipsa plāksne man arī var teikt ka būtu tā jaunizveidotā apmetuma līmenī. Līdz ar to atklāts atkal jautājum:
Tātad īsumā jautājums par profilu kaut kādu pareizu sienu-griestu savienošanu, ja griesti vēl nav, bet sienas augšējo perimetru taisni nav kur pieskrūvēt (varbūt sija ar laiku nedaudz nosēdīsies, kaut vai pa mm, bet saplēsīs man visu sienas konstrukciju) ??? ko ieteksies, kāda izeja, jeb pietiek, ka perimetra profiliir piestiprināti tikai pie grīdas, un sienām, bet griesti nav obligāti nepieciešami?
Re: regipsu sienas un griestu salaidums
Autors:
būvinženieris Ivars Brinkmanis
()
Datums: 29/12/2012 18:48
Redzi vecās koka sijas ar laiku ieliecas, man dzīvojamā telpā uz 4m laiduma būs kādi 3 cm, taču tas nenozīmē ka tās svaru nevar nest. Tapēc mūsu senči bija tik gudri un telpās pa griestu perimetru veidoja ieloces... tās pie piekārtas centrālās lampas ... neveido slīdošu gaismu un tapēc balto griestu izliekumu no apakšas redzēt nevar, jākāpj pie griestiem.
Pārsegums... manuprāt labāk ka masīvs, aizpildīts kaut vai ar smiltīm, tas nodrošina gan trokšņu izolāciju, siltuma inerci neļaujot telpai ātri atdzist vai uzkarst, bet katrs jau savam makam saimnieks pats?
Tātad griesti ...tev pirms sienu izveides būtu jānosaka griestu konstrukcijas zemākais - riģipša punkts. Tātad jānoīrē vai jāaizņemas horizontālais lāzēra mērs, kas uzstādāms apmēram 10..15cm zem sijām un jānomēra attālums starp horizontālo staru un siju apakšu. Ja griestu profils ir 2,8+1,3~4,1cm augsts, tad zinot siju zemāko punktu tu noteiksi sienu augstuma līniju un tā tātad tev kalpos par sienas apdares augšējo punktu, kur sienas tīrais līmeniskais augstums būs savi 5cm augstāks. lai uz sienas apdares varētu pieskrūvēt perimetra U veida perimetra latas, kurās ievieto nesošo metālprofila galus.
Ja sienas vidū ir padziļinājums, tad kāda problēma ar apmetumu to aizpildīt un sienas izlīdzināt uz 8mm apmetuma vadulām? Un kapēc tev liekas, ka riģipša profila iestrāde sienās ar 60 cm soli būs vienkāršaka... skaidbetonam tā dībeļu noturēšana ir samērā piņķerīga lieta.
Pārsegums... manuprāt labāk ka masīvs, aizpildīts kaut vai ar smiltīm, tas nodrošina gan trokšņu izolāciju, siltuma inerci neļaujot telpai ātri atdzist vai uzkarst, bet katrs jau savam makam saimnieks pats?
Tātad griesti ...tev pirms sienu izveides būtu jānosaka griestu konstrukcijas zemākais - riģipša punkts. Tātad jānoīrē vai jāaizņemas horizontālais lāzēra mērs, kas uzstādāms apmēram 10..15cm zem sijām un jānomēra attālums starp horizontālo staru un siju apakšu. Ja griestu profils ir 2,8+1,3~4,1cm augsts, tad zinot siju zemāko punktu tu noteiksi sienu augstuma līniju un tā tātad tev kalpos par sienas apdares augšējo punktu, kur sienas tīrais līmeniskais augstums būs savi 5cm augstāks. lai uz sienas apdares varētu pieskrūvēt perimetra U veida perimetra latas, kurās ievieto nesošo metālprofila galus.
Ja sienas vidū ir padziļinājums, tad kāda problēma ar apmetumu to aizpildīt un sienas izlīdzināt uz 8mm apmetuma vadulām? Un kapēc tev liekas, ka riģipša profila iestrāde sienās ar 60 cm soli būs vienkāršaka... skaidbetonam tā dībeļu noturēšana ir samērā piņķerīga lieta.
Re: regipsu sienas un griestu salaidums
Autors:
Rihards Kokins
()
Datums: 30/12/2012 11:23
Tātad doma ir pieskrūvēt tās koka latas pa perimetru, pareizajā augstumā un tad viņas man kalpos gan kā griestu perimetra stiprināšanai, gan kā sienas perimetra pieskrūvēšanai, līdz ar to viņas man vēlams iegādāties tik biezas, lai pieskrūvējot sienas profilus ar regipsu, tā koka lata tiktu aizklāta (lai neveidotos kaut kāds mazs koka stūris pie griestiem) ???
Par sienas padziļinājumu: Tur jau tā lieta, ka tu runā par 8mm vadulām, bet reāli jau ir jāapmet no 3-4x biezāka kārta, sīkums jau būtu izveidot tās vadulas pareizajā līmeņošanas attālumā, man lielākas problēmas liekas ka sagādātu tā vajadzīgā biezuma uzmešana, pirms tam sienas apstrāde, lai tas viss nenokristu, vairāku kārtu klāšana ar laika pauzēm, lai pirmā kārta apžūtu un beigās arī daudz dārgākas sienas izmaksas, kā arī, ja regipsa profilus un regipsu es skrūvēšu pats tad tomēr smuki taisni apmest sienu tomēr būs nedaudz sarežģītāk nekā pieskrūvēt taisnu regipsa plāksni un aizšpaktelēt tikai savienojuma šuves. Par profilu pieskrūvēšanu tīri skaidbetonā zinu, ka čakars būs, ar parastajiem standarta dībeļiem tur nekas nesanāks, būs jāizmanto kaut kas savādāks.
Par griestu pildījumu baigi negribas tos griestus noslogot,nočakarējos jau ar to kamēr likvidējām visus izdedžus ar skaidām no griestiem, tur viens pilns Rimi maiss bija knapi paceļams, tāpēc ziedojām vienu telpu 1. stāvā, kur visu metām lejā un tad ar ķerru vedām ārā, tur laikam tas kalns ar tiem izdedzīem vairākas tonnas sver, nerunājot vel par todēļu kaudzi kur viena kārta bija to izdedžu turēšanai, bet cita griestu apmetuma turēšanai, kur griestu apmetums arī nebija no vieglajiem un plānajiem.
Tāpēc, ja par koka latu es esmu pareizi sapratis, tad paldies par atbildi, bet par griestiem lūdzu citu variantu, kur ir sanāks maksimāli viegla konstrukcija, jo krāmēt tonnas uz tām vecajām sijām negribas, jo dažas tomēr ir labi no ārpuses papuvušas (vidū vēl cietas), bet vienā istabā stiķētas kopā (un man liekas ka nepareizi, jo stiķējuma atslēga ir horizontāli, nevis vertikāli) un tas stiķējums ir daudz vairāk ieliecies, tur likšu apakšā drošībai atbalsta siju visā garumā, bet tā jau cita tēma ...
Pagaidām bija tā toma ar tvaika plēvi apakšā pie sijām, virs plēves starp sijām vate (ruļļos sanāk lēta), jo 10mm jau ir nopirkta, bet doma ir 150 mm kopā (sijas apmeram 200mm biezas), virs sijām šķērsām uzleņiem skrūvēju koka brusas (ir jau pieejamas 100x50 mm), ar tām brusām uz leņķiem izlīdzinu jau līmeni priekš grīdas un pēc tam nākotnē virs tām brusām skrūvēšu OSB 20mm. Vai tas būs pareizi ???
vai nevajag kaut kādu papildus siju "sašūšanu" savā starpā, jo agrāk to funkciju pildīja dēļi visā griestu laukuma lielumā, bet tagad viņas ir katra atsevišķi ???
Par sienas padziļinājumu: Tur jau tā lieta, ka tu runā par 8mm vadulām, bet reāli jau ir jāapmet no 3-4x biezāka kārta, sīkums jau būtu izveidot tās vadulas pareizajā līmeņošanas attālumā, man lielākas problēmas liekas ka sagādātu tā vajadzīgā biezuma uzmešana, pirms tam sienas apstrāde, lai tas viss nenokristu, vairāku kārtu klāšana ar laika pauzēm, lai pirmā kārta apžūtu un beigās arī daudz dārgākas sienas izmaksas, kā arī, ja regipsa profilus un regipsu es skrūvēšu pats tad tomēr smuki taisni apmest sienu tomēr būs nedaudz sarežģītāk nekā pieskrūvēt taisnu regipsa plāksni un aizšpaktelēt tikai savienojuma šuves. Par profilu pieskrūvēšanu tīri skaidbetonā zinu, ka čakars būs, ar parastajiem standarta dībeļiem tur nekas nesanāks, būs jāizmanto kaut kas savādāks.
Par griestu pildījumu baigi negribas tos griestus noslogot,nočakarējos jau ar to kamēr likvidējām visus izdedžus ar skaidām no griestiem, tur viens pilns Rimi maiss bija knapi paceļams, tāpēc ziedojām vienu telpu 1. stāvā, kur visu metām lejā un tad ar ķerru vedām ārā, tur laikam tas kalns ar tiem izdedzīem vairākas tonnas sver, nerunājot vel par todēļu kaudzi kur viena kārta bija to izdedžu turēšanai, bet cita griestu apmetuma turēšanai, kur griestu apmetums arī nebija no vieglajiem un plānajiem.
Tāpēc, ja par koka latu es esmu pareizi sapratis, tad paldies par atbildi, bet par griestiem lūdzu citu variantu, kur ir sanāks maksimāli viegla konstrukcija, jo krāmēt tonnas uz tām vecajām sijām negribas, jo dažas tomēr ir labi no ārpuses papuvušas (vidū vēl cietas), bet vienā istabā stiķētas kopā (un man liekas ka nepareizi, jo stiķējuma atslēga ir horizontāli, nevis vertikāli) un tas stiķējums ir daudz vairāk ieliecies, tur likšu apakšā drošībai atbalsta siju visā garumā, bet tā jau cita tēma ...
Pagaidām bija tā toma ar tvaika plēvi apakšā pie sijām, virs plēves starp sijām vate (ruļļos sanāk lēta), jo 10mm jau ir nopirkta, bet doma ir 150 mm kopā (sijas apmeram 200mm biezas), virs sijām šķērsām uzleņiem skrūvēju koka brusas (ir jau pieejamas 100x50 mm), ar tām brusām uz leņķiem izlīdzinu jau līmeni priekš grīdas un pēc tam nākotnē virs tām brusām skrūvēšu OSB 20mm. Vai tas būs pareizi ???
vai nevajag kaut kādu papildus siju "sašūšanu" savā starpā, jo agrāk to funkciju pildīja dēļi visā griestu laukuma lielumā, bet tagad viņas ir katra atsevišķi ???
Re: regipsu sienas un griestu salaidums
Autors:
būvinženieris Ivars Brinkmanis
()
Datums: 30/12/2012 18:58
Mans ieteikums - tiec galā ar griestiem un pārsegumu, tās sienas tev dzīvot netraucēs. Bez šaubām - ierīkojot to vieglo siltināto pārsegumu, tu pats sev radi zināmas problēmas - piemēram vasarā augšējās guļamistabās būs grūti gulēt vai uzturēties, jo no visām pusēm tev telpa ietērpta " siltā kažokā" ... vajadzēs pirkt un izmantot kondicionieri.
Pārsegumam... viegla konstrukcija? Ko tu ar vati gribi panākt? Ja no skaņas izolācijas viedokļa skatoties, tad risinājums varētu būt tāds. Starp sijām no dēļiem vai brusām tu iespīlē diagonālsaites. Tātad tev ir ~1,2..1,3m garš dēlis 25x100mm, kur dēlim vienu galu stiprina sijas apakšā, otru augšpusē. Dēlim blakus uzstāda pretējā slīpumā vērstu dēli. Tādus režgus sijām liek ar 800...1000mm soli. Tas siju plakni -apjomu padara pret deformāciju viendabīgi blīvu. Pieliekot slodzi uz vienu siju, tā caur režģi to nodod blakus sijām. Tad siju plaknes augšpusē perpendikulāri sijām liek horizontālu latojumu... ja mansardstāva augstums atļauj, tad latas- lagas liek stiprina uz sijām. Tad uz lagu virsmas liec OSB3 plāksni vai saplākšņa atgriezumus - veidojot viendabīgu plakni. Uz plaknes elastīgas kokšķiedras vai cietās minerālvates plāksnes 3..5cm biezumā. Virsū peldošo grīdu no divās kārtas saskrūvēta OSB3 plāksnēm ar šuvju pārbīdi vai grīdas riģipsi. Peldošai grīdai var arī izmantot keramzītgrants bērumu.
Pārsegumam... viegla konstrukcija? Ko tu ar vati gribi panākt? Ja no skaņas izolācijas viedokļa skatoties, tad risinājums varētu būt tāds. Starp sijām no dēļiem vai brusām tu iespīlē diagonālsaites. Tātad tev ir ~1,2..1,3m garš dēlis 25x100mm, kur dēlim vienu galu stiprina sijas apakšā, otru augšpusē. Dēlim blakus uzstāda pretējā slīpumā vērstu dēli. Tādus režgus sijām liek ar 800...1000mm soli. Tas siju plakni -apjomu padara pret deformāciju viendabīgi blīvu. Pieliekot slodzi uz vienu siju, tā caur režģi to nodod blakus sijām. Tad siju plaknes augšpusē perpendikulāri sijām liek horizontālu latojumu... ja mansardstāva augstums atļauj, tad latas- lagas liek stiprina uz sijām. Tad uz lagu virsmas liec OSB3 plāksni vai saplākšņa atgriezumus - veidojot viendabīgu plakni. Uz plaknes elastīgas kokšķiedras vai cietās minerālvates plāksnes 3..5cm biezumā. Virsū peldošo grīdu no divās kārtas saskrūvēta OSB3 plāksnēm ar šuvju pārbīdi vai grīdas riģipsi. Peldošai grīdai var arī izmantot keramzītgrants bērumu.
Re: regipsu sienas un griestu salaidums
Autors:
Rihards Kokins
()
Datums: 31/12/2012 11:44
Tātad lai savā starpā stiprinātu sijas, tu iesaki sastiprināt starp katrām sijām "X" veida 25x100 mm režģus ar 800-1000mm soli, izklausās loģiski, ka palīdzētu. Tad jautājumi:
1. ar vārdiem "kur dēlim vienu galu stiprina sijas apakšā, otru augšpusē" tu domā sijas sānu malas augšu un apakšu, nevis burtiski sijas augšējo plakni un apakšējo
2. tam dēlim tad būs jāzāģē tās abas malas nedaudz leņķī, lai viņi smuki ieliktos bez spraugām starp sijām?
3. stiprināt ar kaut kādām metāla caurumainajām plāksnēm, vai vienkārši pieskrūvēt, vai pienaglot labāk?
4. vai tomēr to 25x100 dēļu vietā es nevarētu izmantos 50x100 (kuri man jau ir) dēli, bet sakarā ar to ka viņš ir resnāk, tad neveidot nekādu režģi, bet piemēram ar 500mm soli vienkārši starp sijām iestiprināt šo 2x biezāko dēli, bet tas laikam tāpat man būs izdevīgāk nekā pirkt vēl kokmateriālus tagad. Protams, kā tas man beigās būs siju stiprības ziņā, daudz švakāk, ja švakāk, tad protams būs jāpērk un jātaisa režģis???
1. ar vārdiem "kur dēlim vienu galu stiprina sijas apakšā, otru augšpusē" tu domā sijas sānu malas augšu un apakšu, nevis burtiski sijas augšējo plakni un apakšējo
2. tam dēlim tad būs jāzāģē tās abas malas nedaudz leņķī, lai viņi smuki ieliktos bez spraugām starp sijām?
3. stiprināt ar kaut kādām metāla caurumainajām plāksnēm, vai vienkārši pieskrūvēt, vai pienaglot labāk?
4. vai tomēr to 25x100 dēļu vietā es nevarētu izmantos 50x100 (kuri man jau ir) dēli, bet sakarā ar to ka viņš ir resnāk, tad neveidot nekādu režģi, bet piemēram ar 500mm soli vienkārši starp sijām iestiprināt šo 2x biezāko dēli, bet tas laikam tāpat man būs izdevīgāk nekā pirkt vēl kokmateriālus tagad. Protams, kā tas man beigās būs siju stiprības ziņā, daudz švakāk, ja švakāk, tad protams būs jāpērk un jātaisa režģis???
Re: regipsu sienas un griestu salaidums
Autors:
būvinženieris Ivars Brinkmanis
()
Datums: 31/12/2012 15:22
Saprati pareizi , taču ja tu neveido režģi "X" burta veidā, tad tu sijas nospīlēt nevari ... ja nevēlies izmantot dēļus, tad ir redzētas shēmas, kur "X" veida savilkumu veido no 6mm apaļstieņu stiegrām vai 1,5..2,5 x15 mm metāla loksnēm. Apaļstieņu stiegras vienkāršāk mehāniski nospriegot, taču tās iespiežas koka siju materiālā un lai tu sijas savstarpēji sāniski nevarētu savilkt tev jāliek horizontāls stats blakus metāla "X" veida savilcei.
Principā izmantojot dēļus tos ieķīlē starp sijām. Vienlaicīgi veicot šo ieķīlējumu būtu vēlams ar domkratu iekīlējamo siju nedaudz pacelt vai piepriegot uz augšu, bet tas nav obligāti. Siju - sijas piepacelšana izmantojama tad, kad "X" veida spriegošanai izmanto slokšņu dzelzi.
Dotajā risinājumā starpsiju praktiski telpa paliek tukša un pārseguma skaņas izolāciju nodrošina tikai peldošā grīda ~ 8..10cm augstumā. No vienas puses tu iegūsti ievērojamu pārseguma stingrību, bet zaudē ....veidojas augsts pārsegums... taču pieņemu, ka pie 1.stāva 2,8m griestu augstuma tam nebūs izšķirošas nozīmes.
Principā izmantojot dēļus tos ieķīlē starp sijām. Vienlaicīgi veicot šo ieķīlējumu būtu vēlams ar domkratu iekīlējamo siju nedaudz pacelt vai piepriegot uz augšu, bet tas nav obligāti. Siju - sijas piepacelšana izmantojama tad, kad "X" veida spriegošanai izmanto slokšņu dzelzi.
Dotajā risinājumā starpsiju praktiski telpa paliek tukša un pārseguma skaņas izolāciju nodrošina tikai peldošā grīda ~ 8..10cm augstumā. No vienas puses tu iegūsti ievērojamu pārseguma stingrību, bet zaudē ....veidojas augsts pārsegums... taču pieņemu, ka pie 1.stāva 2,8m griestu augstuma tam nebūs izšķirošas nozīmes.
Re: regipsu sienas un griestu salaidums
Autors:
Rihards Kokins
()
Datums: 31/12/2012 20:24
OK, tad skaidrs, būs jāpērk atkal koks :), tad es pērku tos 25mm dēļus, bet kā ir ar to X veida savienojumu, skrūvēt klāt, naglot, vai ar metāla plāksnītēm skrūvēt klāt pie tām sijām ??? un kā to X veida savienojumu pašā krusta vietā tos abus pretēji vērstos dēļus savā starpā arī kaut kā sastiķēt vai nē ?
Par 1. st. riestiem precizēšu: sijas bija 2,8m augstumā, griesti būs 15cm zemāk.
Par 1. st. riestiem precizēšu: sijas bija 2,8m augstumā, griesti būs 15cm zemāk.
Re: regipsu sienas un griestu salaidums
Autors:
būvinženieris Ivars Brinkmanis
()
Datums: 01/01/2013 18:25
Laimīgu jauno gadu!
Nu ieķīlēšanai var izmantot arī šo masīvo 5*10cm brusu... vai ja var mehāniski zāģēt - pārzāģēt gareniski ..izmantojot brusiņas 5*4,7cm. Stiprinājums... Ja grīdas segumam- lagām izmanto dēļus, tad vispirms pienaglo augšējo klaju vai apakšējo un tad pret šīm lagām ieķīlē "X' pastiprinājumus. Vislabāk stiprināt izmantojot naglas, kuras iedzen sākotnēji radītos urbumos... piemēram nagla 4*150mm , kur urbums 3,5mm ~6cm dziļumā... jo nagla tev atradīsies savienojuma galā un tādā dzenot to bez urbuma var saplīst.
Nu ieķīlēšanai var izmantot arī šo masīvo 5*10cm brusu... vai ja var mehāniski zāģēt - pārzāģēt gareniski ..izmantojot brusiņas 5*4,7cm. Stiprinājums... Ja grīdas segumam- lagām izmanto dēļus, tad vispirms pienaglo augšējo klaju vai apakšējo un tad pret šīm lagām ieķīlē "X' pastiprinājumus. Vislabāk stiprināt izmantojot naglas, kuras iedzen sākotnēji radītos urbumos... piemēram nagla 4*150mm , kur urbums 3,5mm ~6cm dziļumā... jo nagla tev atradīsies savienojuma galā un tādā dzenot to bez urbuma var saplīst.