UZ SĀKUMU :: DISKUSIJAS :: SLUDINĀJUMI :: UZDOD JAUTĀJUMU
Guļbūves remonts!
Autors:
FairyStudio
()
Datums: 27/05/2009 18:45
Sveiki! Nepieciešams Jūsu padoms!
Remontēju vecu guļbaļķu ēku! Tagad ir palicis pats svarīgākais - apmest sienas! Interesē kā to būtu vispareizāk izdarit!
ar ko apstrādāt baļķus pirms apmešanas? kādu zemapmetuma sietu izmantot? un ar ko būtu vislabāk apmest sienas?
Paldies!
Remontēju vecu guļbaļķu ēku! Tagad ir palicis pats svarīgākais - apmest sienas! Interesē kā to būtu vispareizāk izdarit!
ar ko apstrādāt baļķus pirms apmešanas? kādu zemapmetuma sietu izmantot? un ar ko būtu vislabāk apmest sienas?
Paldies!
Re: Guļbūves remonts!
Autors:
jolo
()
Datums: 03/06/2009 10:24
Nosiltini ar ekovati un tad apšuj... (info skaties zemāk)
Ēku siltināšana ar ekovati!
[www.ekoteh.lv]
Ēku siltināšana ar ekovati!
[www.ekoteh.lv]
Re: Guļbūves remonts!
Autors:
būvinženieris Ivars Brinkmanis
()
Datums: 05/06/2009 09:26
a)baļķus mehāniski notīra ar rotācijas metāla birsti no atlūpošām daļiņām
b) baļķu virsmu gruntē ar baltkaļķu pienu - šķidrums ir ūdens, pernica un mazgājamais līdzeklis "Fairy" pāris pilieni kā šķidruma emulgators. Piejauc nedzēstu baltkaļķi un gruntē virsmu;
c)no baltkaļķa maisījuma ar kokaskaidām un nedaudz pernicas iejauc skaidbetonu. ar to aizpilda visus iedobumus, kas dziļāki par 4cm
d)pieņemot, ka guļbaļķi ir nosēdušies, nekustināti stāvējuši vismaz 3..4gadus var veikt apmetumu. izmanto rupjo stiklašķiedras sietu ar 6x65 vai 10x10mm acīm. Apmetums -tradicionālais klasiskais, kur iepriekšdzēsta kaļķu mīklas 1 tilpuma daļa tiek sajaukta ar 3 daļām skalotas grants.
Atkarībā no apmetuma vēlamās faktūras var izmantot vadotnes vai cita veida galīgo apstrādi.
b) baļķu virsmu gruntē ar baltkaļķu pienu - šķidrums ir ūdens, pernica un mazgājamais līdzeklis "Fairy" pāris pilieni kā šķidruma emulgators. Piejauc nedzēstu baltkaļķi un gruntē virsmu;
c)no baltkaļķa maisījuma ar kokaskaidām un nedaudz pernicas iejauc skaidbetonu. ar to aizpilda visus iedobumus, kas dziļāki par 4cm
d)pieņemot, ka guļbaļķi ir nosēdušies, nekustināti stāvējuši vismaz 3..4gadus var veikt apmetumu. izmanto rupjo stiklašķiedras sietu ar 6x65 vai 10x10mm acīm. Apmetums -tradicionālais klasiskais, kur iepriekšdzēsta kaļķu mīklas 1 tilpuma daļa tiek sajaukta ar 3 daļām skalotas grants.
Atkarībā no apmetuma vēlamās faktūras var izmantot vadotnes vai cita veida galīgo apstrādi.
Re: Guļbūves remonts!
Autors:
FairyStudio
()
Datums: 01/09/2009 20:31
Radusies dazi jautajumi!
iegadajos zemapmetuma sietu. tagad saku domaat ar ko un ka man vinju piestiprinaat? meginaat ar skavaam skavot klaat pie sienas(neatstaajot nekadu spraugu) vai darit ta ka vispirms uzvilkt kkadu apmetuma dalju un tad likt sietu, vadulas un apmest otro reizi?
otrs jautaajums par apmetumu! Vai nevajag pie kalkja pielikt klaat nedaudz cementa?
Kur tagad var nopirkt pernicu? K-Rauta ir iespejams vinju nopirkt?
iegadajos zemapmetuma sietu. tagad saku domaat ar ko un ka man vinju piestiprinaat? meginaat ar skavaam skavot klaat pie sienas(neatstaajot nekadu spraugu) vai darit ta ka vispirms uzvilkt kkadu apmetuma dalju un tad likt sietu, vadulas un apmest otro reizi?
otrs jautaajums par apmetumu! Vai nevajag pie kalkja pielikt klaat nedaudz cementa?
Kur tagad var nopirkt pernicu? K-Rauta ir iespejams vinju nopirkt?
Re: Guļbūves remonts!
Autors:
būvinženieris Ivars Brinkmanis
()
Datums: 02/09/2009 07:36
Teorētiski sietam jābūt iestrādātam apmetuma slānī, tātad nedaudz atrautam no apmetamās virsmas. Ja iestrādei lieto vertikālās vadotnes ~0,8..1cm augstumā, tad principā pēc vadotņu starpu aizpildīšanas ar rupjo apmetuma slāni tiek stiprināts siets un tas tiek ieziests nākošajā virsējā slānī.
Apmetot koka virsmas cementu labāk nelikt, bet ja vari nopirkt tad ir tādas polipropilēna šķiedras, kuras tiek pievienotas grīdas cementa masās, tās var iejaukt rupjajā apmetumā. Agrāk kaļķa rupjam apmetumam pievienoja cūku sarus vai zirgu astrus, jo nebija armēšanas sietu.
Apmetot koka virsmas cementu labāk nelikt, bet ja vari nopirkt tad ir tādas polipropilēna šķiedras, kuras tiek pievienotas grīdas cementa masās, tās var iejaukt rupjajā apmetumā. Agrāk kaļķa rupjam apmetumam pievienoja cūku sarus vai zirgu astrus, jo nebija armēšanas sietu.
Re: Guļbūves remonts!
Autors:
FairyStudio
()
Datums: 02/09/2009 09:21
tad man ir jadara ta- sakuma jonogrunte, pec tam ar skaidbetonu jaaizmsere ciet lielas spraugas starp balkjiem. tad jasaliek vadulas kuru starpas aizstradaju ar kalkja apmetumu ar attiecibu 1:3 kuram vel piejaucu klaat polipropilena skiedras, pec tam piestiprinu apmetuma sietu un apmetu otro reizi ar kalkja apmetumu (attieciba ir tada pati vai vajag jaukt mazliet stingraaku? ) kuram soreiz nelieku klaat polipropilena skiedras.?
straadasu ar Vangazu skaloto smilti.
ar ko man pec tam apstraadat apmetumu? Rotbandu, Goldbandu vai kautko citu?
straadasu ar Vangazu skaloto smilti.
ar ko man pec tam apstraadat apmetumu? Rotbandu, Goldbandu vai kautko citu?
Re: Guļbūves remonts!
Autors:
Riģipsis
()
Datums: 02/09/2009 10:10
Ģipša apmetumu tas ir Goldbandu vai Rotbandu neizmanto ārsienu apmešanai, to var lietot tikai mājas iekšpusē. Ja tu gribi izlīdzināt iekšējo sienu- apšuj ar riģipsi,
tas ir ātri un bez ilga žūšanas laika.
ārpusē tev jāizvēlas apmetums uz cementa bāzes.
tas ir ātri un bez ilga žūšanas laika.
ārpusē tev jāizvēlas apmetums uz cementa bāzes.
Re: Guļbūves remonts!
Autors:
būvinženieris Ivars Brinkmanis
()
Datums: 02/09/2009 10:44
Koka apdarei labāk cementu nelikt arī ārpusē, apmetuma stiprību vari palielināt ar līmes piedevām - kazeīna vai kaučuka.
Apdares principi apmetumam nosaka, ka katrai nākošai kārtai uz iepriekšējās jābūt nedaudz vājākai. Tas saistīts ar to, ka augšējā kārta žūstot sarūk un tā, ka tai ir kā fiziska, tā neliela ķīmiska saite ar iepriekšējo, zūšanas laikā var apakšējai kārtai atraut atsevišķus fragmentus.
Apmetot nedrīkst pieļaut pārāk lielu starplaiku starp apakšējo un virsējo apmetumu. Apakšējam apmetumam jāļauj nedaudz nožūt un sarukt, bet nedrīkst pāržāvēt. Augšējā apmetuma smiltīm jābūt izsījātām bez akmentiņiem, lai apmetumu uzrīvējot tie neveltos līdz.
Apmetuma iestrādē liela nozīme ir pieredzei, lai gan es tev procesu varu sīki un smalki aprakstīt, tomēr darba izpildē pieredze ir būtiska - slāņa pāržāvēšanas briesmas vai nepietiekoša uzrīvēšana. Senajā Romā apmetums sastāvēja no 32 slāņiem, jo tur darbus veica vergi.
Apdares principi apmetumam nosaka, ka katrai nākošai kārtai uz iepriekšējās jābūt nedaudz vājākai. Tas saistīts ar to, ka augšējā kārta žūstot sarūk un tā, ka tai ir kā fiziska, tā neliela ķīmiska saite ar iepriekšējo, zūšanas laikā var apakšējai kārtai atraut atsevišķus fragmentus.
Apmetot nedrīkst pieļaut pārāk lielu starplaiku starp apakšējo un virsējo apmetumu. Apakšējam apmetumam jāļauj nedaudz nožūt un sarukt, bet nedrīkst pāržāvēt. Augšējā apmetuma smiltīm jābūt izsījātām bez akmentiņiem, lai apmetumu uzrīvējot tie neveltos līdz.
Apmetuma iestrādē liela nozīme ir pieredzei, lai gan es tev procesu varu sīki un smalki aprakstīt, tomēr darba izpildē pieredze ir būtiska - slāņa pāržāvēšanas briesmas vai nepietiekoša uzrīvēšana. Senajā Romā apmetums sastāvēja no 32 slāņiem, jo tur darbus veica vergi.
Re: Guļbūves remonts!
Autors:
FairyStudio
()
Datums: 07/09/2009 20:04
Man radās jautājums par vienu lietu!
esmu izlēmis ,ka telpā, kur būs jaunā virtuve, ārējas sienas t.i guļbūves sienas apmūrēt ar vecajiem ķieģeļiem!
kas man būtu jqievēro? gaisa spraugas? 'jāatstaj kāda vertikālā šuve vaļā? baļķi ar kko jāapstrādā?
zinu ka zaudēsu daudz telpas,tāpec domāju ka zāģēsu, skaldīšu ķieģelus uz pusēm!
māja tiks siltināta no ārpuses!
esmu izlēmis ,ka telpā, kur būs jaunā virtuve, ārējas sienas t.i guļbūves sienas apmūrēt ar vecajiem ķieģeļiem!
kas man būtu jqievēro? gaisa spraugas? 'jāatstaj kāda vertikālā šuve vaļā? baļķi ar kko jāapstrādā?
zinu ka zaudēsu daudz telpas,tāpec domāju ka zāģēsu, skaldīšu ķieģelus uz pusēm!
māja tiks siltināta no ārpuses!
Re: Guļbūves remonts!
Autors:
būvinženieris Ivars Brinkmanis
()
Datums: 08/09/2009 08:25
Saprotu, ka mūris iekšpusē. Dotajā gadījumā no būvfizikas viedokļa viss ir pareizi - daudz blīvāks un siltumu labāk vadošs materiāls atrodas iekšpusē, bet elpojošais koks ārpusē. Te vienīgi vēlamais risinājums ir tāds, ka mūris ir pašnesoša konstrukcija, kuru ar elastīgām saitēm stiprināt pie koka. Tātad koka siena sēžoties nespiež uz mūri, bet neļauj tam izgāzties uz sāniem.
Speciāla šuve starp mūri un sienu nav nepieciešama, jo brusu šuvju gaisa caurlaidība pietiekoša vēdināšanai. Taču koka brusas vēlams otēt ar baltkaļķa pienu, kas iejaukts ūdens- pernicas emulsijā.
Speciāla šuve starp mūri un sienu nav nepieciešama, jo brusu šuvju gaisa caurlaidība pietiekoša vēdināšanai. Taču koka brusas vēlams otēt ar baltkaļķa pienu, kas iejaukts ūdens- pernicas emulsijā.