UZ SĀKUMU :: DISKUSIJAS :: SLUDINĀJUMI :: UZDOD JAUTĀJUMU

vagondēļu īpatnības
Autors: rinalds ()
Datums: 12/11/2010 21:06

varbūt kāds var padalīties savos novērojumos kapēc reizēm itkā laba razotāja dēli un apstrādāti vai ar bezkrāsaino antiseptiķi vai krāsoti , tomēr ir gadijušās reizes kad siena taisa vēderu ( spiež ārā )
razotāja kļūda ( paarāk precīzi dēļi )?
vai vaina aizsarg līdzekļos , nekvalitativi (kas lauj uzņemt mitrumu)) ?

Re: vagondēļu īpatnības
Autors: Vienstāvs ()
Datums: 12/11/2010 21:50

Vai tad ir tādi antiseptiķi, kas 3 mēnešus ilga 95+% mitruma apstākļos pasargātu plānu dēlīti no samirkšanas?

Re: vagondēļu īpatnības
Autors: khe ()
Datums: 12/11/2010 22:00

Pats šaubos, vai reāli var tā apstrādāt koku, lai tas nemaz neuzņemtu mitrumu. Ja nu tā, kā piem esot "Staļu" logi, kuru rāmji ir pilnībā izfrēzēti, salīmēti un pat skrūvēm priekšurbumi izurbti, tad tos pilnībā iemērcot gruntī un lakā utt. Tā ka pēc tam meh iejaukšanās nenotiek. (Un tas esot dabīgs koka logs!)
Vagondēļus liekot tomēr jārēķinās, ka tie piebriedīs .

Re: vagondēļu īpatnības
Autors: nokijs ()
Datums: 13/11/2010 09:04

Vaina nav dēļos vai to apstrādē, bet gan montāžas darbu izpildē. Vagondēļi par blīvu salikti kopā un nav atstāta kompensācijas starpa. Līdz ar to kokam nedaudz uzbriestot sienas apšuvumā atrodas kāda vārgāka vieta un dēlis tiek izspiests uz ārpusi.
Vagondēļus montējot nedrīkst sadzīt tos kopā līdz galam, bet gan jāsaliek brīvāk, tādējādi atstājot izplešanās vietu dēlim.

Re: vagondēļu īpatnības
Autors: aaaa ()
Datums: 13/11/2010 09:07

Visa vaina ir nepareizā iestrādē - tikai un vienīgi. Parasti ēvelētie gropētie dēļi nāk no kaltes un pa taisno no ceha uz būvlaukumu, kur tos uzreiz pieklapē pie sienas. No ceha tie iznāk parasti pārkaltēti - reizēm zem 10% mitruma. Pareizi ir dēļus noturēt zem klajas debess, kamēr tie sasniedz līdzsvara mitrumu - un tas jādara vasarā, kad gaisa mitrums ir liels - vislabāk vasaras otrajā pusē - tipa Jūlijā. Ja dēļus pienaglo ziemā, kad gaisa mitrums minimāls, vai agri pavasarī, tad vasrā dēļiem uzņemot mitrumu tie briedīs un taisīs vēderu. Bet domāju, pamatproblēma, ka tiem neļauj līdzsvaroties pilnīgi nemaz - atved un naglo. Ja pāris nedēļas būtu pastāvējuši - problēmām nevajadzētu būt.

Re: vagondēļu īpatnības
Autors: kkkk ()
Datums: 16/11/2010 16:23

kkkkk

Re: vagondēļu īpatnības
Autors: asd ()
Datums: 27/05/2017 08:28

Sveicināti!
Mansarda apdarei esam noskatījuši egles vagondēļus, ir 9mm, 12mm un 14mm. Kuro biezumu labāk izvēlēties, platums tiem visiem ap 110mm un kā tos plānos vagondēļus vislabāk piestiprināt pie līstēm? Tā grope ir ļoti plāna.

Re: vagondēļu īpatnības
Autors: jtdesign ()
Datums: 27/05/2017 11:26

Man kaut kā neizskatās, ka ārējo apdari kapitālai būvei vajadzētu no tādām kartona sloksnītēm taisīt, normāli būtu vismaz 20 mm, bet 30+ vēl labāk.

Re: vagondēļu īpatnības
Datums: 27/05/2017 13:10

Jtdesign - te bija domāta iekšējā apdare mansardam nevis ārējais apšuvums, tāpēc plānie izmēri ir tīri ok risinājums.

Man pašam grūti komentēt, jo ar vagondēlīti apdarē es prakstiski neesmu strādājis. Vienīgā reize kad to darīju bija griesti un iesist skrūvi/naglu spundē lai otrais dēlis to nosegtu nebija iespējams dēļ vagondēļa profila - attiecīgi stiprināju pašā dēlī un stiķa vietas ar visām skrūvēm nosedzu ar dekoratīvo. Sanāca kā siju imitācija - stiķi nebija redzami un skrūves arī ne.

Re: vagondēļu īpatnības
Autors: asd ()
Datums: 27/05/2017 17:10

Vienā placī teica, ka vagondēļus varot skavot, citā - ka meistari pielieto naglu pistoli. Viens no variantiem bija Viļņa Radio pieminētais - vagondēļi pieskrūvē un ar līsti nosedz.To plāno vagondēļu pluss ir to vieglums - pašiem būs mazāk smagumi jāparcilā, arī uz spārēm slodze mazāka.
Es placī ieminējos par augstākminēto vagondēļu problēmu- vasarā no mitruma uzmest kūkumu, uz to pārdevējs atbildēja, ka drošāk esot tos uzreiz naglot uzreiz pēc atvešanas, pretējā gadījumā tie varot sagriezties līki.

Portāls Building.Lv neatbild par ievietoto ziņu saturu, par ziņu saturu atbild to ievietotāji.