UZ SĀKUMU :: DISKUSIJAS :: SLUDINĀJUMI :: UZDOD JAUTĀJUMU
Privātmāju būvniecība :
Building.Lv Forums
Pašreizējā: 4 no 4
Re: Koka karkass, vai gāzbetona nesošās sienas
Autors:
Valdis Liepa
(212.93.105.---)
Datums: 19/03/2012 13:47
Re: Koka karkass, vai gāzbetona nesošās sienas
Autors:
J
(87.110.19.---)
Datums: 22/03/2012 20:55
Es sarindotu šādi:
Aeroc + siltinājums
Keraterm + siltinājums
Fibo + siltinājums
Aeroc + siltinājums
Keraterm + siltinājums
Fibo + siltinājums
Re: Koka karkass, vai gāzbetona nesošās sienas
Autors:
manparchu
(159.148.82.---)
Datums: 23/03/2012 13:33
>>> aaaa
Par kosmiskajām cenām runājot... Grīdlīstes un tamlīdzīgus koka izstrādājumus var elementāri pats cept mājās, kādas vien vēlas. Nepieciešams tikai galda zāģis un virsfrēze. Izejmateriāls jāņem kvalitatīvāks, no A klases, lai mazāk zaru vietas. Ņem atbilstoša izmēra dēli, nozāģē taisnu malu, ja nebija, izfrēzē malā vēlamo profilu un tad uz galda zāģa nozāģē jau kā līsti. Turpini līdz dēlis kļūst pārāk šaurs, lai normāli frēzētu. Atliek brusa, kuru varēs citur izmantot.
Protams, diena vai pat vairākas paies, kamēr safrēzēsi/sazāģēsi līstes mājai. Bet ietaupījums arī būs pamatīgs.
Par kosmiskajām cenām runājot... Grīdlīstes un tamlīdzīgus koka izstrādājumus var elementāri pats cept mājās, kādas vien vēlas. Nepieciešams tikai galda zāģis un virsfrēze. Izejmateriāls jāņem kvalitatīvāks, no A klases, lai mazāk zaru vietas. Ņem atbilstoša izmēra dēli, nozāģē taisnu malu, ja nebija, izfrēzē malā vēlamo profilu un tad uz galda zāģa nozāģē jau kā līsti. Turpini līdz dēlis kļūst pārāk šaurs, lai normāli frēzētu. Atliek brusa, kuru varēs citur izmantot.
Protams, diena vai pat vairākas paies, kamēr safrēzēsi/sazāģēsi līstes mājai. Bet ietaupījums arī būs pamatīgs.
Re: Koka karkass, vai gāzbetona nesošās sienas
Autors:
aaaa
(---.csc.lv)
Datums: 23/03/2012 15:02
Tas ir teorētiski, bet praktiski tam nepieciešams afigennais laika daudzums. Man grīdaslīstes bija profilētas, apmēram 12cm augstas, un baltas. Ja tādas gribētu uztaisīt - nu gud lak, tā teikt. 100% sanāktu dārgāk kā pirktās, ieskaitot profilēšanu, špaktelēšanu, slīpēšanu, vairākkārtīgu krāsošanu utt.
Turklāt visā mājā salikt šādas līstes arī nav joka lieta. Viena lieta ir zāģēt parastus taisnstūrus, otra - profilētas līstes! Zāģējumam jābūt pilnīgi ideālam un vismaz manā gadījumā bez īrēta paneļzāģa tur nesanāca pilnīgi nekas, turklāt mājā ir vairākas vietas, kur stūri nav 90 grādos, tad vajag iestādīt konkrētu leņķi. Pusmilimetru tudi sudi un skats ir pilnīga ateja. Reāli baigā noņemšanās.
Turklāt visā mājā salikt šādas līstes arī nav joka lieta. Viena lieta ir zāģēt parastus taisnstūrus, otra - profilētas līstes! Zāģējumam jābūt pilnīgi ideālam un vismaz manā gadījumā bez īrēta paneļzāģa tur nesanāca pilnīgi nekas, turklāt mājā ir vairākas vietas, kur stūri nav 90 grādos, tad vajag iestādīt konkrētu leņķi. Pusmilimetru tudi sudi un skats ir pilnīga ateja. Reāli baigā noņemšanās.
Re: Koka karkass, vai gāzbetona nesošās sienas
Autors:
ir
(85.15.204.---)
Datums: 28/03/2012 00:50
Tur nu Tev pašam ir jāizlemj, vai tu gribi uzcelt māju par cenu, vai Tev ir vīzija, kādu to gribi redzēt (no iekšpuses un ārpuses) un kā Savā mājā justies. Tad var sākt štukot sienas pīrāgu. Tavi + un - daļēji ir pareizi.
Palasiju komentārus zemāk par fibrolītu - karkasenei fibrolīts no iekšpuses ir baigi OK!
Palasiju komentārus zemāk par fibrolītu - karkasenei fibrolīts no iekšpuses ir baigi OK!
Re: Koka karkass, vai gāzbetona nesošās sienas
Autors:
xxx2004
(83.250.121.---)
Datums: 24/12/2012 18:45
Man patiik "biezpiena" apmetums, jo tas tomeer ljoooti labi iederas uz akmensvates ;)
Man patiik iekopts zaalaajs, jo tas tomeer liecina par sakoptu vidi ap maaju
Man patiik brugjis, jo tas liecina par tiiraam kurpeem maaja!
Man patiik pabeigta seeta, veelams koka, arii tas liecina par pabeigtu maaju, sorry, atkaartojos. Patiesiibaa ta ari ir. Iebraucot LV ar auto liekas ka esam krievijas saadzaa ar dazhaam lielsaimnieciibaam. Kronis visam ir maaju projekti!!! Liekas kaads ceelis maaju paalii un peectam paprasijis par polshu to saskanjot ar arhitektu. Viens shedervs roozaa kraasaa redzams posmaa Beerzkrogs- Madona.
Par teemu, izveeleeejos 300 fibo un akmensvai 10. Bija ljoooti labs klimats maaja, tajaa skaitaa karstaa vasaraaa. ja kaads grib lai liek gaazbetonu, bet es nee....Zheel kautkaa teereet akmensvati gaazbetoonam.
Man patiik iekopts zaalaajs, jo tas tomeer liecina par sakoptu vidi ap maaju
Man patiik brugjis, jo tas liecina par tiiraam kurpeem maaja!
Man patiik pabeigta seeta, veelams koka, arii tas liecina par pabeigtu maaju, sorry, atkaartojos. Patiesiibaa ta ari ir. Iebraucot LV ar auto liekas ka esam krievijas saadzaa ar dazhaam lielsaimnieciibaam. Kronis visam ir maaju projekti!!! Liekas kaads ceelis maaju paalii un peectam paprasijis par polshu to saskanjot ar arhitektu. Viens shedervs roozaa kraasaa redzams posmaa Beerzkrogs- Madona.
Par teemu, izveeleeejos 300 fibo un akmensvai 10. Bija ljoooti labs klimats maaja, tajaa skaitaa karstaa vasaraaa. ja kaads grib lai liek gaazbetonu, bet es nee....Zheel kautkaa teereet akmensvati gaazbetoonam.
Re: Koka karkass, vai gāzbetona nesošās sienas
Autors:
būvinženieris Ivars Brinkmanis
(213.226.141.---)
Datums: 01/01/2013 18:25
Laimīgu jauno gadu!
Ierosināsim saemai, lai pieņem likumu, ka katram privātīpašniekam ap savu zemes gabalu jāizbūvē 3m augsta necauredzama sēta un lieta darīta... tu ar nevienu aci neredzēsi vai pie ēkas mauriņš ar bruģētu laukumu vai būvniecības atkritumi ... un tad visi būsim vienādi.
ēkas nesošai konstrukcijai pietiek ar 15...20cm biezu mūri... vai ēka jāpabeidz uzreiz? Nezinu... parasti jau ēku būvē sev, jo nākamā paaudze... es pats piederu nākamajai - trešajai paaudzei... visu cieņu vectēvam par uzdrīkstēšanos uzsākt un uzbūvēt māju... no sava skata lauciņa saprotu cik tas bija darbietilpīgi, bet saprotu ka tolaik ap 1940gadu - kādi bija būvmateriāli, iespējas ...un ka man tas darbs jāturpina, ja gribu dzīvot labāk!
Ierosināsim saemai, lai pieņem likumu, ka katram privātīpašniekam ap savu zemes gabalu jāizbūvē 3m augsta necauredzama sēta un lieta darīta... tu ar nevienu aci neredzēsi vai pie ēkas mauriņš ar bruģētu laukumu vai būvniecības atkritumi ... un tad visi būsim vienādi.
ēkas nesošai konstrukcijai pietiek ar 15...20cm biezu mūri... vai ēka jāpabeidz uzreiz? Nezinu... parasti jau ēku būvē sev, jo nākamā paaudze... es pats piederu nākamajai - trešajai paaudzei... visu cieņu vectēvam par uzdrīkstēšanos uzsākt un uzbūvēt māju... no sava skata lauciņa saprotu cik tas bija darbietilpīgi, bet saprotu ka tolaik ap 1940gadu - kādi bija būvmateriāli, iespējas ...un ka man tas darbs jāturpina, ja gribu dzīvot labāk!
Re: Koka karkass, vai gāzbetona nesošās sienas
Autors:
pamats topošais
(213.175.95.---)
Datums: 02/01/2013 14:40
Man ir abi varianti bijuši, pats arī piedalījos celtniecībā, cik varēju.
Tagad celtu tikai blokus.
Kad es rēķināju, man karkass bez siltinājuma un apdares, sanāca dārgāk kā mūrētas sienas. Tāpēc izvēlējos mūrēt, jo - gatavas sienas, kuras varu siltināt vēlāk, strādāt jau "telpās" utt.
Ja pats celsi un vēl viens, tad blokus vieglāk mūrēt, lēnam tik krāmē, ja karkasnieci, tad vajadzēs otru roku, kas palīdz pacelt, padot utt, jo gari koki, plāksnes...
Vēl - lv dikti neprecīzi tie koki un līki. Jāpērk ēvelēti, tiem vismaz tuvojas precizitāte blokiem! Un tas ir būtiski pašam ceļot, jo nočakarēsies nenormāli!
Es gan vairāk atbalstu keramzītu par gāzbetonu. Koeficients gāzbetonam laikam labāks, bet tikai laboratorijā, dabā, kad ir mitrums, kad bloki salīs, kad telpās zupu vārīs utt, nezinu vai viņi savu funkciju tik labi pilda.
Tagad celtu tikai blokus.
Kad es rēķināju, man karkass bez siltinājuma un apdares, sanāca dārgāk kā mūrētas sienas. Tāpēc izvēlējos mūrēt, jo - gatavas sienas, kuras varu siltināt vēlāk, strādāt jau "telpās" utt.
Ja pats celsi un vēl viens, tad blokus vieglāk mūrēt, lēnam tik krāmē, ja karkasnieci, tad vajadzēs otru roku, kas palīdz pacelt, padot utt, jo gari koki, plāksnes...
Vēl - lv dikti neprecīzi tie koki un līki. Jāpērk ēvelēti, tiem vismaz tuvojas precizitāte blokiem! Un tas ir būtiski pašam ceļot, jo nočakarēsies nenormāli!
Es gan vairāk atbalstu keramzītu par gāzbetonu. Koeficients gāzbetonam laikam labāks, bet tikai laboratorijā, dabā, kad ir mitrums, kad bloki salīs, kad telpās zupu vārīs utt, nezinu vai viņi savu funkciju tik labi pilda.
Re: Koka karkass, vai gāzbetona nesošās sienas
Autors:
pamats topošais
(213.175.95.---)
Datums: 02/01/2013 14:46
Palasīju, daudzi par keratermu fano. Varbūt arī ir labs, bet ir arī mīnusi, kas notiek, ja viņi salīst spraugās procesā? Ledus saplēsīs momentā. Krievijā laikam bija krutka, bet tur baigās auzās ciemats iebrauca ar tiem blokiem. Var pameklēt netā info. Ja keraterm nav precīzi, tad viņus būvēt arī čābīgi un tad ieguvums vairs vispār nav nekāds...
Re: Koka karkass, vai gāzbetona nesošās sienas
Autors:
m.
(81.198.30.---)
Datums: 02/01/2013 14:56
Tu palasiji, es uzbuvēju. Keratermam ir savas buvēšanas un lietošanas īpatnības, vairāk uztraucies par korektu materiāla lietošanu nevis par pašu materiālu.
Mūra/bloku māju sienas akumulē siltumu BET pie lieliem sienu biezumiem sienas noakumulē lielu siltuma daudzumu. Un vai tas tiek racionāli atgūts atpakaļ?
Mūra/bloku māju sienas akumulē siltumu BET pie lieliem sienu biezumiem sienas noakumulē lielu siltuma daudzumu. Un vai tas tiek racionāli atgūts atpakaļ?
Re: Koka karkass, vai gāzbetona nesošās sienas
Autors:
pamats topošais
(213.175.95.---)
Datums: 02/01/2013 16:29
Lielus sienas biezumus nevajag jau sen. Tas te forumos jau kā aksioma - plāns materiāls, biezs siltinājums. 20cm sienas mūris ir pašā laikā. Labāk uzlikt 15cm siltinājumu, kas dod lielāku efektu, ir vieglāks utt. Un no likšanas viedkļa - 5cm vai 15cm - gandrīz vienādi.
Re: Koka karkass, vai gāzbetona nesošās sienas
Autors:
J
(78.84.242.---)
Datums: 02/01/2013 19:16
Šķiet bija tā, ka 30% procentu mitrs gāzbetons noturēja siltumu labāk par sausu keramzītbetonu. Reāli gan mitrums tam gāzbetonam zem 10% stabilizējas, petījumos Igaunijā pat 5%.
Re: Koka karkass, vai gāzbetona nesošās sienas
Autors:
mr.kolumbs
(87.226.16.---)
Datums: 02/01/2013 23:26
Re: Koka karkass, vai gāzbetona nesošās sienas
Autors:
xxx2004
(83.250.121.---)
Datums: 04/01/2013 12:44
Cik esmu lasijis tad keraterma lielaaka problema ir pareizi un preciizi to saliimet lai neveidotos aukstuma tiltinji. Tad vel nosaciits miinuss ir trauslums.
Re: Koka karkass, vai gāzbetona nesošās sienas
Autors:
m.
(81.198.30.---)
Datums: 04/01/2013 13:00
Trauslos = lūzušos vai plaisājušos liek tur kur vajag pusbloku vai kādu mazāku savienojumu
Re: Koka karkass, vai gāzbetona nesošās sienas
Autors:
rbm
(178.16.22.---)
Datums: 19/10/2013 21:26
ir kādam reāla pieredze ar vienstāvu mājas būvniecību no keraterm 17,5 ?
Šobrīd ir doma būvēt vienstāvu māju uz plātņu pamatiem un tiek meklēts optimālākais risinājums. Kandidāti sekojoši:
1. keraterm 17,5 (175mm) + 200 vate
2. aeroc classic 250mm +200 vate
3. FIBO 3MPa 200mm+ 200 vate
4. parastais gāzbetons 200mm+ 200 vate
Pēc Lodes datiem var izmantot nesošām sienām, pēc būvniecības normām var murēt sienas līdz 430 cm augstas.
Ja keraterm izmanto tikai kā nesošo slāni un papildus siltina ar 200mm vati tad pa lielam vienalga kas ir nesošais slānis jo pamata siltināšanas funkciju veic vate.
Arī par svaru uz pamatiem īpaši nav jāuztraucas, jo 3metru augstas sienas metra svars ir +- visiem materiāliem ir +- vienāds 0.35-0.39 tonnas/metrs.
Šobrīd ir doma būvēt vienstāvu māju uz plātņu pamatiem un tiek meklēts optimālākais risinājums. Kandidāti sekojoši:
1. keraterm 17,5 (175mm) + 200 vate
2. aeroc classic 250mm +200 vate
3. FIBO 3MPa 200mm+ 200 vate
4. parastais gāzbetons 200mm+ 200 vate
Pēc Lodes datiem var izmantot nesošām sienām, pēc būvniecības normām var murēt sienas līdz 430 cm augstas.
Ja keraterm izmanto tikai kā nesošo slāni un papildus siltina ar 200mm vati tad pa lielam vienalga kas ir nesošais slānis jo pamata siltināšanas funkciju veic vate.
Arī par svaru uz pamatiem īpaši nav jāuztraucas, jo 3metru augstas sienas metra svars ir +- visiem materiāliem ir +- vienāds 0.35-0.39 tonnas/metrs.
Re: Koka karkass, vai gāzbetona nesošās sienas
Autors:
AndrisL
(178.16.22.---)
Datums: 20/10/2013 19:00
Viedoklis par pieminētājiem variantiem:
1. Trausls
2. Aeroc clasic ir lētāki analogi;
3. ok.
4. ok.
Vēl papildus ieteiktu šādus "izturīgākus variantus" dībeļu/skrūvju nostiprināšanai sienās:
Fibo5 200mm+siltinājums
ArcoM 180mm (silikātbloks) +siltinājums.
Pat būvēju no Roclite 250mm+120mm ārsienām.
1. Trausls
2. Aeroc clasic ir lētāki analogi;
3. ok.
4. ok.
Vēl papildus ieteiktu šādus "izturīgākus variantus" dībeļu/skrūvju nostiprināšanai sienās:
Fibo5 200mm+siltinājums
ArcoM 180mm (silikātbloks) +siltinājums.
Pat būvēju no Roclite 250mm+120mm ārsienām.
Re: Koka karkass, vai gāzbetona nesošās sienas
Autors:
rbm
(178.16.22.---)
Datums: 21/10/2013 10:30
to AndrisL
keraterm trausts uz izbūvi vai ekspluatāciju? cik skatos netālu būvē māju no keraterm 38, tad tur uzbūvējot 2 stāvus atkritumu ir kādi 10-15 bloki max.
No savas puses ir pieredze ar to pašu gāzbetonu, kas diezgan viegli plīst reizēm vienkārši tos cilājot.
Kas mani uztrauc gāzbetonā - ja es uztaisu āra apdari un nosiltinu ar 200mm vati negaidot vienu sezonu žūšanai, tad viss bloku mitrums ies uz iekšu vai trakākais tā arī paliks konstrukcijā.
keraterm trausts uz izbūvi vai ekspluatāciju? cik skatos netālu būvē māju no keraterm 38, tad tur uzbūvējot 2 stāvus atkritumu ir kādi 10-15 bloki max.
No savas puses ir pieredze ar to pašu gāzbetonu, kas diezgan viegli plīst reizēm vienkārši tos cilājot.
Kas mani uztrauc gāzbetonā - ja es uztaisu āra apdari un nosiltinu ar 200mm vati negaidot vienu sezonu žūšanai, tad viss bloku mitrums ies uz iekšu vai trakākais tā arī paliks konstrukcijā.
Re: Koka karkass, vai gāzbetona nesošās sienas
Autors:
AndrisL
(178.16.22.---)
Datums: 21/10/2013 19:15
Kaimiņam ir māja no keraterm 44 - regulāri labo paceļamo garāžas vārtu stiprinājumus keraterm blokā. Iespējams, ka ir kļūda montāžā - taču keraterm gadījumā ir jāpiedomā pie smagu un ar dinamisko slodzi apveltītu elementu stiprināšanas. Bet labāk par to nedomāt. :) Ideja ir: neradīt vēl projektēšanas stadijā spējamās izbūves un ekspluatācijas problēmas nākotnē.
Man arī lūza gāzbetons, pat ar tilpumu 500kg/m3, taču slapjš (svaigs no rūpnīcas). Kad sauss - ar cirvi pārcirst uz pusēm ir ko pacensties.
Nekāds liekais mitrums konstrukcijā nepaliks ilgāk par 2.apkures sezonu, ja vien nenosiltināsi no ārpuses ar putuplastu, un no iekšpuses nesiltināsi ar vati, kura no no telpu iekšpuses ir norebežota tvaikizolācijas plēvi.
Man arī lūza gāzbetons, pat ar tilpumu 500kg/m3, taču slapjš (svaigs no rūpnīcas). Kad sauss - ar cirvi pārcirst uz pusēm ir ko pacensties.
Nekāds liekais mitrums konstrukcijā nepaliks ilgāk par 2.apkures sezonu, ja vien nenosiltināsi no ārpuses ar putuplastu, un no iekšpuses nesiltināsi ar vati, kura no no telpu iekšpuses ir norebežota tvaikizolācijas plēvi.
Pašreizējā: 4 no 4