UZ SĀKUMU :: DISKUSIJAS :: SLUDINĀJUMI :: UZDOD JAUTĀJUMU
Privātmāju būvniecība :
Building.Lv Forums
kārbas kokā
Autors:
ddt
(87.110.101.---)
Datums: 19/03/2012 16:12
Skatos būvniecības video, kā liek sadales kārbas un ligzdas kokā, osb, putuplastā. Man arī it kā vajadzētu dažās vietās tā darīt, jo nav tuvumā nekā nedegoša, bet kaut kā roka neceļas. Ja nu sāk dzirksteļot? Bieži tak gadās, ka aizdegās sadales kārba. Padeg, pasmird, izsit drošinātājus. Bet ja plastmasas kārba un apkārt koka skaidas un putuplasts?
Re: kārbas kokā
Autors:
Didzisp
(78.84.100.---)
Datums: 19/03/2012 16:27
Ja pareizi vadus savieno, tad tur principā nekas nevar karst un dzirksteļot. Putoplastā jau kārba diez vai turēsies, bet koka dēlī esmu licis bez problēmām. a galīgi bail, tad nopako kārbu no mugurpuses ar akmensvati.
Re: kārbas kokā
Autors:
q
(87.110.101.---)
Datums: 19/03/2012 21:16
Ielikt jau problēmu nav, bet neviens jau pēc 10 gadiem nepārbaudīs kontaktu kvalitāti pirms sildītāju, plīts, boilera u.t.t.. saštepselēšanas. Vai nav redzētas kādas akmens masas kārbas?
Re: kārbas kokā
Autors:
h2so4
(84.237.190.---)
Datums: 19/03/2012 22:02
kas var degt kārba, kāpēc lai tur kas dzirksteļotu? lieto tos konusveida vadu satinējus un nemūžam tur nekas nedzirksteļos.
par akmens masas kārbam tiešām nav dzirdēts, padomju laikā lietoja metala kārbas,pēc tam izdomaja ka labāk ir no plastmasas.
par akmens masas kārbam tiešām nav dzirdēts, padomju laikā lietoja metala kārbas,pēc tam izdomaja ka labāk ir no plastmasas.
Re: kārbas kokā
Autors:
q
(87.110.101.---)
Datums: 19/03/2012 22:29
Kas tie par konusveida satinējiem?
Re: kārbas kokā
Autors:
h2so4
(84.237.190.---)
Datums: 20/03/2012 00:36
[www.homedepot.com]
vēl ir opcija lietot wago savienotājus, ļoti ērts montāžā, aizņem maz vietas kārbā, uzticams un drošs. bet man satinamie patīk labāk, tur var arī vītos ar cietajiem bez raizēm tīt kopā, wago tad vajag speciālos, ar atliecamajām ķepiņām tādā gadījumā.
vēl ir opcija lietot wago savienotājus, ļoti ērts montāžā, aizņem maz vietas kārbā, uzticams un drošs. bet man satinamie patīk labāk, tur var arī vītos ar cietajiem bez raizēm tīt kopā, wago tad vajag speciālos, ar atliecamajām ķepiņām tādā gadījumā.
Re: kārbas kokā
Autors:
q
(87.110.101.---)
Datums: 20/03/2012 08:35
[www.building.lv]
Šito palasot var secināt, ka nevar likt degošas kārbas degošā vidē. Kā jau minēts, vadi ar laiku oksidējas no mitruma un strāvas.
Šito palasot var secināt, ka nevar likt degošas kārbas degošā vidē. Kā jau minēts, vadi ar laiku oksidējas no mitruma un strāvas.
Re: kārbas kokā
Autors:
h2so4
(84.237.190.---)
Datums: 20/03/2012 09:59
tad ko darīsi, taisīsi kārbas pats no akmens masas? :D
Re: kārbas kokā
Autors:
Didzisp
(78.84.100.---)
Datums: 20/03/2012 10:18
No vilka bēgsi, lācim uzskriesi virsū :) Ja vadi sāks degt, tad arī azbesta kārbas neizturēs. Pie pareizi izveidotas instalācijas nekas degt nevar! Man mājā arī ir daļa instalācijas vēl no krievulaikiem. tad nu savilku priekš veļmašīnas, elektriskās plīts, čaiņika, u.t.t. jaunus vadus, bet vecai instalācijā saliku attiecīgi mazus drošinātājus. Virtuvē ir vecais un jaunie kontakti. Vari cik gribi skaidrot, ka tai vienā rozetē(kur vecie vadi) nevajag spraust čaiņiku, tak tāpat kāds iesprauž un nekas, izbliež automātu. No 100W spuldzes vadi nedeg!
Ja par vadu savienošanu, tad var protams izmantot h2so4 ieteiktos uzskrūvējamos savienotājus, bet es tinu pa vecam vadus riktīgā skrutkā un pa virsu bāžu jaunos kļemņikus ar skrūvīti. Kad vadi satīti un vēl ar skrūvīti savilkti, tad es nezinu kam jānotiek, lai pazustu kontakts :). Profesionāli tā nedara, jo vairāk darba un ilgāk iet vadu savienošana, bet priekš sevis tak var atļauties pačakarēties.
Ja par vadu savienošanu, tad var protams izmantot h2so4 ieteiktos uzskrūvējamos savienotājus, bet es tinu pa vecam vadus riktīgā skrutkā un pa virsu bāžu jaunos kļemņikus ar skrūvīti. Kad vadi satīti un vēl ar skrūvīti savilkti, tad es nezinu kam jānotiek, lai pazustu kontakts :). Profesionāli tā nedara, jo vairāk darba un ilgāk iet vadu savienošana, bet priekš sevis tak var atļauties pačakarēties.
Re: kārbas kokā
Autors:
q
(87.110.101.---)
Datums: 20/03/2012 10:54
Man tās kārbas dažādās vietās degušas 10-tiem reižu, bet , tā kā uz apmetuma vai iekšā, tad nekas traks nav noticis. Dūmi, nelaba smaka un tad jau pievelk skrūvītes un dzīvo tālāk. Agrāk jau bija kaut kādi noteikumi.
Re: kārbas kokā
Autors:
Didims
(78.84.100.---)
Datums: 20/03/2012 11:34
Es ar priekš sevis, līdzīgi kā Didzis, satinu skrutkā un kļemņikam cauri visā garumā un ar abām skrūvītēm piespiež. Sanāk gan paliels tas savienojums, zem rozetes nozarkārbā neiebāzīsi, bet man atkal visa elektrība iet pa paneļiem pie pagraba griestiem, tur vietas gana.
Re: kārbas kokā
Autors:
khe
(78.84.204.---)
Datums: 20/03/2012 13:40
Es vēl aizvien uz rozetēm lodēju, uz gaismām wago.
Re: kārbas kokā
Autors:
Cipariņš
(91.216.2.---)
Datums: 20/03/2012 13:48
Es ar visus savienojumus rūpīgi salodēju. Nezinu, kas var būt drošāks par lodējumu. Tiesa jāmāk lodēt.
Re: kārbas kokā
Autors:
Didzisp
(78.84.100.---)
Datums: 20/03/2012 13:56
Par lodējumu drošāks ir metināums. Krievulaikos pat bija prasība, ka alumīnija vadu skrutkai gals jāsametina.Ar alumīnija vadiem gadījās problēmas, bet nu nodegušu vara vadu skrutku gan nav nācies redzēt. Lodēt jau var, tikai čakars sanāk, bet nu savā mājā un sev, kapēc nē.
Re: kārbas kokā
Autors:
Didims
(78.84.100.---)
Datums: 20/03/2012 17:18
Vienā Līvānu mājā, kas celta '89 gadā, novēroju, ka vara skrutkai arī gali sametināti.
Re: kārbas kokā
Autors:
h2so4
(84.237.190.---)
Datums: 20/03/2012 21:57
tu taču neesi profesionāls elektriķis?? man ir bijis, ka dienā uz savienojumiem izterēju pāris iepakojumus ar wago, tas pie nosacījuma, ka viss sagatavots un tikai savienošanas darbi pa kārbām.. ja vēl ta lodēšana kaut ko dotu.
joprojām neredzu jēgu lodēšanai. pat ne mazāko.
khe Wrote:
-------------------------------------------------------
> Es vēl aizvien uz rozetēm lodēju, uz gaismām
> wago.
joprojām neredzu jēgu lodēšanai. pat ne mazāko.
khe Wrote:
-------------------------------------------------------
> Es vēl aizvien uz rozetēm lodēju, uz gaismām
> wago.
Re: kārbas kokā
Autors:
khe
(78.84.204.---)
Datums: 20/03/2012 22:18
h2so4
Pasaki, kas liedz oksidēties, vai apsūbēt pēc gadiem 10, ar tiem konusveida satinējiem satītam savienojumam, ja tas nav aizpildīts ar pastu? Tieši tādi apsūbējuši un karstoši šad, tad gadās. Manuprāt lodējums ir visilglaicīgākais savienojuma veids, tikai darbietilpīgs.
Pasaki, kas liedz oksidēties, vai apsūbēt pēc gadiem 10, ar tiem konusveida satinējiem satītam savienojumam, ja tas nav aizpildīts ar pastu? Tieši tādi apsūbējuši un karstoši šad, tad gadās. Manuprāt lodējums ir visilglaicīgākais savienojuma veids, tikai darbietilpīgs.
Re: kārbas kokā
Autors:
aaaa
(78.84.173.---)
Datums: 20/03/2012 22:40
Neatceros kāpēc lodējums neskaitās labs, bet kaut kas tur bija. Principā skrūvēšana ir vakardiena, jo skrūvēts savienojums, ja ne gada, tad 10 laikā točno var sākt silt un dzirksteļot - kāpēc? A vot tāpēc, ka jebkurš vara vads ir saspiežams un temperatūras iespaidā maina tilpumu, kas kaut kad neizbēgami beidzas ar vaļīgu savienojumu. Mūsdienu savienojumi drošākie skaitās ar atspernažiem. Tie paši Wago, piemēram, nekad nevar palikt vaļīgi, jo tas piespiedošais nazītis ir atsperīgs. Tas pats ir Berker instalācijas materiāliem, un imie skaitās elektroinstalāciju Mersedess - tur nav nevienas skrūves - nekur - vadi iebāžas un viss, princips precīzi tāds kā Wago. Uzskrūvējamie skrutkas konusi, ja labi, arī satur atsperīgus vītņveida nažus iekšā. Man pašam ļoti labi ar skrūvi pievilkts lieljaudas savienojums reāli nodega - tas viss varēja beigties arī daudz bēdīgāk. Nesaprotu, kāpēc skrūvējamos savienojumus nevarētu komplektēt ar kaut kādu atsperplāksnīti.
Re: kārbas kokā
Autors:
h2so4
(84.237.190.---)
Datums: 20/03/2012 23:07
Ir sanācis remontēt vecas mājas Zviedrijā, kur šitādus satinējus izmanto jau sen. pa vismaz 30 gadiem ir varbūt palikusi trausla plastmasa , bet drūp tikai tad, ja mēģina savienojumu attīt(starp citu lielākoties tas nav iespējams nez kāpēc, vieglāk ir nokniebt ). Oksidēšanos nebiju novērojis nekur. Varbūt tas saistīts ar to ,ka kārbas ir gandrīz hermētiskas, nekā pie mums- liels caurums kārbā un pliks vads ienāk iekšā.
tinamie savienojumi, es uzskatu , sevi ir pierādījuši!
un vispār, pričom tur savienojumi, nav ko spraust visās rozetēs uz vienas līnijas lielos mega patērētājus, tējkannas, sildītājus, vēl sazin kādus brīnumus.
khe Wrote:
-------------------------------------------------------
> h2so4
> Pasaki, kas liedz oksidēties, vai apsūbēt pēc
> gadiem 10, ar tiem konusveida satinējiem satītam
> savienojumam, ja tas nav aizpildīts ar pastu?
> Tieši tādi apsūbējuši un karstoši šad, tad
> gadās. Manuprāt lodējums ir visilglaicīgākais
> savienojuma veids, tikai darbietilpīgs.
tinamie savienojumi, es uzskatu , sevi ir pierādījuši!
un vispār, pričom tur savienojumi, nav ko spraust visās rozetēs uz vienas līnijas lielos mega patērētājus, tējkannas, sildītājus, vēl sazin kādus brīnumus.
khe Wrote:
-------------------------------------------------------
> h2so4
> Pasaki, kas liedz oksidēties, vai apsūbēt pēc
> gadiem 10, ar tiem konusveida satinējiem satītam
> savienojumam, ja tas nav aizpildīts ar pastu?
> Tieši tādi apsūbējuši un karstoši šad, tad
> gadās. Manuprāt lodējums ir visilglaicīgākais
> savienojuma veids, tikai darbietilpīgs.
Re: kārbas kokā
Autors:
h2so4
(84.237.190.---)
Datums: 20/03/2012 23:12
aaa ir taisnība, konusveidīgie tinamie ir konusā satīta plakana, atsperīga drāts, tas izskaidro to ,ka viņus pat nevar attīt, vadi ir apžņaugti ar to atsperīgo drāti vistiešākajā nozīmē, nekāds atslābums tur nav iespējams.
lodēšana ir vakardiena, sentēvu elektriķi, kuri lodēja , ja būtu tikuši pie mūsdienu savienojumiem,tos lodāmurus pakārtu uz nagliņas un aimirstu:D
lodēšana ir vakardiena, sentēvu elektriķi, kuri lodēja , ja būtu tikuši pie mūsdienu savienojumiem,tos lodāmurus pakārtu uz nagliņas un aimirstu:D