UZ SĀKUMU :: DISKUSIJAS :: SLUDINĀJUMI :: UZDOD JAUTĀJUMU

Privātmāju būvniecība :  Building.Lv Forums

Iet uz lapu: 12345Nākošā
Pašreizējā: 1 no 5
Pārvietojams dzīvojamais vagoniņš-treileris
Autors: Vagons (178.16.22.---)
Datums: 09/03/2014 00:20

Sveicināti kolēģi !
Vēlos uzzināt Jūsu domas par konstrukcijas -šinī gadījumā sienas "pīrāga" satāvu,..vai pieņemams Jūsuprāt ?.Pat uz šo brīdi svārstos -vai nu krist kārdinājumā uz vizuāli skaistu treili ar visu tehnisko apskati,jebšu būvēt to būdu pašam,jo divasu šasija no izjaukta treiļa man jau ir.Abos gadījumos iespējams tikt pie kārotā par apt.1700 EUR.
Treilis ir siltināts ar 30mm.putuplastu,kurš no iekšpuses ir aplīmēts ar ļoti plānu saplāksni.No ārpuses cieši kāt pieguļ plastikāts,gaisa spraugas neredzēju.Neko sīkāk nevaru pateikt,tas ir viss,ko pats redzēju. ..Tātad ja siltinu savu paša būvētu vagonu ar jekurām vatēm,vai putuplastu 50mm.biezumā-sliktāk kā treilī -nebūs !
Tad nu tā-mana sākotnējā iecere ir vertikālu ( lai iespējamais mitrums notek nevis krājas,un lai ir balsts jumtam ) nesošo dēļu apt.40x100 skeleta/karkasa konstrukcija ar kokšķiedras vai kaņepju vates pildījumu.No abām pusēm apšuvums ar mitrumizsturīgo,laminēto saplāksni.( Ārpusei-6.5mm.,iekšpusei-9mm.) Iekšpusei biezāku-lai notiek kaut neliela siltuma akumulācija,turklāt arī kā tvaika barjera manuprāt 9mm.laminētais saplāksnis būtu labs.
Ārpusi domāju apšūt ar saidingu,protams atstājot 25mm.gaisa spraugu,iekšpusei vēl nezinu ko darīt-negribas elpot formaldehīdu,taču arī nelaminētam mitrumizsturīgajam saplāksnim kārtas tiek līmētas ar formaldehīdu saturošu līmi ! Sākotnēji-krāsa,taču mieru neliek Pepi Plus,kā arī plastmasas apšuvuma dēlīši iekšdarbiem-tur tak ir noslēdzamas gaisa kabatas !! Zinu,ka tā saucamā tvaika barjera var būt tikai viena,tad jau laikam jāpaliek pie krāsojama saplākšņa ??
Saskrūvēt visu kopā gribas jau ar caurejošām tievām galvanizētām vītņotām skrūvēm,taču ir bailes no aukstuma tiltiņiem.Droši vien pats saplāksnis stiprināsies 50% ar parastajām zeņķējamām saplākšņa skrūvēm ! Mēģināšu maksimāli iztikt bez stiprinājumu furnitūras.
Ar šādu "kārtojumu" ir paredzēti pārbraucieni stundas garumā,t.sk.arī pa grants ceļu ! šasijai piekare ir cieta-torsioni.Tādēļ arī šādu saplākšņa kārbu-izsturību pielīdzināmu aizvērtai sērkociņu kastītei,esmu iedomājies-2000x4500mm.xh-2200mm.šasijai !
Vagons tiks lietots neregulāri.Vairāk nelietots,kā lietots.Dzīvošana tajā paredzēta līdz kādiem -15*C dienā. Visa vagona pilnās masas ierobežojums-apt.2000kg.
Apkure paredzēta ar 100 litru malkas apkurināmu boileri( "Titānu" ).Pēc dušas apmeklējuma ,uzsildītais ūdens boilerī kalpotu kā akumulācijas tvertne.Rezervē-bulerjānis 00.Pirkšu to,ja būs nepieciešams.
Elektrība-12V AKM.Ventilācija-dabīgā.( apakšā ieplūde ( ēnas pusē),pretējā sienā ,augšā-izplūde,bez skursteņa. ) Logi,durvis-jaunākās paaudzes( bez kaitīgiem izgarojumiem ) -plastikāta.
1.jautājums-vai kāds no klātesošajiem ir ko līdzīgu uzklapējis un lietojis ?
2...Rīgas finieris nedod konkrētu atbildi,vai mitrumizturīgais saplāksnis elpo-laiž cauri tvaiku ? Pats prātoju,ka vajadzētu izurbt nelielas,iespējams regulējamas ventilācijas atveres apakšā un augšā, ārējās kārtas saplāksnī, lai siltumizolācijā esošais mitums tiktu atmosfērā.
3.Vai nebūtu prātīgāk karkasam ņemt līmētus dēļus ,vai latas.Daudz mazāka iespēja ka dēļi savērptos un tad izveidotos tukšumi bez izolācijas. LATAS-jo prātoju arī par uz pusi plānāku konstrukciju-tikai 50mm.siltinājumu.Bail,ka PVA līme neizjūk un savukārt formaldehīdu izdalošas līmes arī negribas.
4.Vai ir kādi citi konstrukcijas risinājumi,lai tā būda pēc 3 gadiem nesāktu ļodzīties ?
Ar interesi gaidu Jūsu komentārus !

Re: Pārvietojams dzīvojamais vagoniņš-treileris
Autors: Ronalds_ (178.16.22.---)
Datums: 09/03/2014 02:13

Neaizmirsti ka šī kontrukcja skaitīsies piekabe un viņa būs jāreģistrē csdd kas visticamākais būs stipri vien problemātiski!

Re: Pārvietojams dzīvojamais vagoniņš-treileris
Autors: Vagons (178.16.22.---)
Datums: 09/03/2014 09:36

Šī konstrukcija skaitīsies tehnoloģiskā piekabe-"celtnieku dzīvojamais vagoniņš ".Pārvietošanās ātrums max.40 km/h,bez reģistrācijas CSDD. Jāpārvietojas man ar viņu būs vien 37km.vienā virzienā max.2 reizes mēnesī,9 mēnešus gadā.Ir 2.5 tonnīgas piekabes dokumenti,uz kuru bāzes-tos norakstot,varu pamatot sava celtnieku vagoniņa izcelsmi.
Savukārt rūpnieciski būvētā dzīvojamā treilera mīnusi ir daudz- pārāk plāna siltuma izolācija VISUR,pilnīga atkarība no propāna,nu ļoti maza un neērta dušas telpa ar tam pakārtotu minimalizētu un elektrificētu ūdens patēriņu.Lietotam treilim aiz apšuvuma parasti esot pelējums.Grīdas stūri jau satrunējuši,...līdz šim ,par līdz 1700 EUR nopērkamajiem eksemplāriem,neko nu ļoti iekārojamu neesmu atradis.

Re: Pārvietojams dzīvojamais vagoniņš-treileris
Autors: Rx (178.16.22.---)
Datums: 09/03/2014 09:55

Manuprāt "Tehnoloģiskā piekabe" ir pašizdomājums...Ir " tehnoloģiskais agregāts-piekabe". Un tas, kā saproat, ir velkams agregāts ! (sūknis, ģenerators...) [www.csdd.lv]

Re: Pārvietojams dzīvojamais vagoniņš-treileris
Autors: Didims (178.16.22.---)
Datums: 09/03/2014 09:58

Man ir padomju laiku celtnieku vagoniņš, nekur nav reģistrēts. CSDD teica, ka var vilkt pa ceļiem, tikai vajagot piekabināt trīstūri pakaļā.

Re: Pārvietojams dzīvojamais vagoniņš-treileris
Autors: Vagons (178.16.22.---)
Datums: 09/03/2014 12:41

Katrā ziņā,neiedziļinoties formālajos jēdzienos,šādu vagonu drīkst vilkt pa koplietošanas ceļiem.Taču ir savi noteikumi -kā rakstīti,tā nerakstīti gan,-40 km/h.,noteikti uzlīme aizmugurē "40",riepas-atbilstoši CSN ,arī vagona pilnā masa-atbilstoši CSN.Un "savi sīkumiņi"-vēlams bez dubļu sargiem,bez patstāvīgiem lukturiem-...tā lai šo tr.līdzekli nevarētu pieskaitīt intensīvai lietošanai uz koplietošanas ceļiem.
Man personīgi par šo tēmu jautājumu nav,bet par manis izplānoto vagona siltināšanu gan. Vagona telpa-18 m3.Dzīvošana-1 personai.Ventilāciju vēl neesmu izstudējis..,cik lielām jābūt ventilācijas atverēm,lai gaiss apmainītos,turklāt-lai arī telpa neatdzistu ? Krāsnij plānoju atsevišķu gaisa pievadu.
Saplāksnis-koka/kaņepju vates plāksnes-saplāksnis...-vai šāds variants iet cauri bez tvaika plēves ?Gribas domāt ,ka šādi gaiss apmainīsies patīkamāk,bez liekas papildus ventilācijas jau esošajai.
Šobrīd sēžu izremontētā nelielā istabā,kurā aiz reģipša ir plēve.Nav atsevišķa ventilācija,ir koka pakešlogs.Ja šo istabu un logu aizver ciet,tad pēc 6 stundām liekas,ka te ir sasmacis gaiss.( uz sienas un griestiem ir mazgājamās vinila tapetes. )Kad ārā ir plusi,vienmēr istabai logs ir mazliet atvērts.Kaut-ko labot-ekperimentēt rokas neceļas,lai ir kā ir ! Taču vagonu ,vēl tik sākot būvēt ,gribas pareizi izkalkulētu.. ar svaigu,siltu gaisu iekšā un bez pelējuma !! Par kurināmā daudzumu neuztraucos,bet par iespēju pārlaist nakti-8 stundas komfortabli gan.Kad vagonu nelietošu-plānoju atstāt visas ventilācijas lūkas vaļā !
Tādēļ arī neprofesionāli spriežu pie sevis..siltinājums 50mm.un 100 litru karsts ūdens boileris-kā siltuma akumulātors uz 18 m3 telpas=vai būs gaidītais komforts ? Varu ņemt siltinājumu 100mm.,taču tad nez vai liekais gaisa mitrums/spiediens spēs pietiekami "difundēties" cauri sienai,..būs vairāk jāatver ventilācijas lūka=ātrāk atdzisīs ūdens boileris. Vēl man ir doma pasūtīt metinātājam priekš boilera speciālu krāsniņu-ar regulējamu gaisa padevi.
Pats lielākais bieds,kā dēļ esmu šeit forumā ,ar savu jautājumu,ir iespējamais patstāvīgais mitrums/pelējums siltinājumā,siltinājuma telpā,kā arī iespējams- piesmacis gaiss iekštelpā,turklāt ar +9*C pie grīdas un =25*C pie griestiem.Šeit domājams mani glābtu bulerjānis,..varbūt ?!!

Re: Pārvietojams dzīvojamais vagoniņš-treileris
Autors: jtdesign (178.16.22.---)
Datums: 09/03/2014 12:43

Ātrumā pārlasot rādās būt kolhozs. 1700€ šādai "piekabei" vispār izskatās humanitārā palīdzība tās sliktākajā nozīmē, viena nullīte galā varētu pasākumu tuvināt realitātei. Jauns tāds relatīvi arktiskiem apstākļiem paredzēts mobils dzīvojamais vagoniņš varētu vēl vienu nullīti prasīt.

Ir milzīgs svara ierobežojums (tikai 2 tonnas), izmantojot dēļus un finierus to var saniegt vienā rāvienā.

Ir variants bez savien riteņiem un šasijas, pārvadāt ar treileri (kas buldozerus vadā). Lai nevajadzētu celtni, pacelšanu, lai apakšā pabrauktu treileris, veikt ar domkratiem.

Pa Discovery savulaik redzēts raidījums par dzīvojamo treileru (to, ko velk vieglais) ražošanas procesu. Paguglē, gan atradīsi, bija process labi redzams, kaut detaļās šādos raidījumos neiedziļinās.

Imho siltināta armijas telts varētu gadīties ekonomiskāks variants (<<Vairāk nelietots,kā lietots>>).

Re: Pārvietojams dzīvojamais vagoniņš-treileris
Autors: Vagons (178.16.22.---)
Datums: 09/03/2014 12:58

jtdesign -visam,ko ieteicu jau esmu gājis pāri :) Man arī telts :). Taču gribas reiz aizbraukt,iekurt krāsni un iet strādāt nevis vēl stundas veltīt lai uzkrāmētos un nokrāmētos :)
Izmaksas ir reālas,savulaik rēķināju latos,ar Paroc siltinājumu-apt.1000Ls bez inventāra.Inventārs-pārsvarā saplāksnis,mans darbs un darbarīki. ..Un ,kas nav mazsvarīgi-viss jauns un svaigs,salīdzinot ar 1990-2000. gada treileriem uz plača.

Re: Pārvietojams dzīvojamais vagoniņš-treileris
Autors: Vagons (178.16.22.---)
Datums: 09/03/2014 13:00

Vagons Wrote:precizēju-"visam ko TEICI "
-------------------------------------------------------
> jtdesign -visam,ko ieteicu jau esmu gājis pāri
> :) Man arī telts :). Taču gribas reiz
> aizbraukt,iekurt krāsni un iet strādāt nevis
> vēl stundas veltīt lai uzkrāmētos un
> nokrāmētos :)
> Izmaksas ir reālas,savulaik rēķināju
> latos,ar Paroc siltinājumu-apt.1000Ls bez
> inventāra.Inventārs-pārsvarā saplāksnis,mans
> darbs un darbarīki. ..Un ,kas nav
> mazsvarīgi-viss jauns un svaigs,salīdzinot ar
> 1990-2000. gada treileriem uz plača.

Re: Pārvietojams dzīvojamais vagoniņš-treileris
Autors: jtdesign (178.16.22.---)
Datums: 09/03/2014 13:09

Tā arī neieraudzīju aprakstu, kam Tev tas. No rīta aizbraukt un vakarā braukt mājās vai vismaz nedēļu uz vietas to vagonu nekustināt? Pirmajam variantam neredzu iemeslu iespringt uz izolācijas biezumu un vispār iespringt, otrajam var arī telti uzcelt. Bet normālam cilvēkam jau ēst nedod, dod problēmas sev radīt un pēc tam tās varonīgi pārvarēt.

Par izolāciju, mazāk par 100 mm tāpat nebūs prātīgi likt pat šādam "ekspedīcijas" variantam.

Re: Pārvietojams dzīvojamais vagoniņš-treileris
Autors: Viesturs470 (178.16.22.---)
Datums: 09/03/2014 13:45

Vispirms ir kritiski jāizvērtē kam tas viss vajadzīgs ! ir jau protams ikviena latvieša sapnis par savu "kaktiņu stūrīti" taču vajag jau pieiet racionāli un parēkināt, vai vieglāk nav atrast kādus radus, draugus vai vienkārši biznesa partnerus kur baudīt nepieciešamo par tekošajām izmaksām bez jebkāda veida investīcijām un vēlākām uzturēšanas izmaksām šīs konstrukcijas dzīvescikla laikā !

Re: Pārvietojams dzīvojamais vagoniņš-treileris
Autors: ss (178.16.22.---)
Datums: 09/03/2014 13:48

Atraksti. Es labprat sasarbotos šādam projektam.

Re: Pārvietojams dzīvojamais vagoniņš-treileris
Autors: Vagons (178.16.22.---)
Datums: 09/03/2014 15:47

: jtdesign:plāns man ir mežā pavadīt 1-2 naktis.Pats,savā mežā,pie dabas,klusumā ..ja klātesošie spēj to saprast !
Telts man ir ! 2200x2200x h vid.2000mm.Kā jau minēju minimums 1 stunda lai uzkrāmētos,mazliet ilgāk-lai visu saliktu atpakaļ-savās vietās.Tas ir laiks un enerģija,kas tiek tērēta nevajadzīgi.Savukārt vakarā braukt uz dzīvesvietu un rīta agrumā atpakaļ uz mežu-t.i. min.10 Eur +laiks. Vagoniņš dod iespēju komfortabli dzīvot mežā,jebkur..būt neatkarīgam no citiem.Cilvēki ir dažādi,es esmu šāds ,lūdzu pieņemiet to !:)
Joprojām nedzirdu atsauksmes par manis izvēlēto siltumizolācijas variantu,kā 50mm,tā arī 100mm. : jtdesign-tas ,ko iesaki-100mm.-ir no pieredzes ņemts,vai grāmatās lasīts ? Treilerī taču ir ne vairāk par 30mm.manuprāt pat EPS nevis XPS.
Vai var iztikt bez tvaika barjeras-plēves ?? Ventilācija- ciparos ja drīkstu tā lūgt ??

Re: Pārvietojams dzīvojamais vagoniņš-treileris
Autors: Vagons (178.16.22.---)
Datums: 09/03/2014 16:46

Tikko STEICO cilvēks ieteica man izmantot speciālu būvkartonu kā dozētu tvaika izolāciju ! Nekad neesmu to redzējis,taču kaut-kur dzirdēts par tādu ir.
Jau nedaudz tuvāk gaismai !! :)

Re: Pārvietojams dzīvojamais vagoniņš-treileris
Autors: Vagons (178.16.22.---)
Datums: 09/03/2014 16:48

ss: es Jums aizrakstīju !

Re: Pārvietojams dzīvojamais vagoniņš-treileris
Autors: Teorētiķis (178.16.22.---)
Datums: 09/03/2014 17:26

Nav tāda siltumizolācijas materiāla, kas nodrošinātu jūtamu "elpošanu" un reizē darbotos kā efektīvs siltumizolators; vate darbojas kā siltumizolācija, tāpēc ka tās šķiedras ietver nekustīgu gaisu. Cilvēku izelpas radītas CO, drēbju žāvēšana, gaiss krāsninj un elpošanai, lai izvadītu pirmos un pievadītu pēdējo nepietiek ar "elpošanu" caur sienām ir vajadzīga ventilācija! Tāpat teiktu, ka rūpīgi iestrāda tvaika barjera ir obligāti nepieciešama,ja taisies siltināt ar vati, citādi būs slikti(kondesēšanās kaut kur konstrukcijās), līdz ar to XPS būtu labāka izvēle, ja līdzekļi atļauj, tāds, kurš pārklāts ar foliju, piemēram somu SPU.
Lai gan no otras puses, būdai kurā vairāk nedzīvo kā dzīvo ir diezgan vienalga, ir pašam nācies pārlaist -10C nakti vasaras mājinā kur nekādas siltumizolācijas nav un 1/3 no sienu laukumu sastāda stikls 1kārtā. Nepārtraukti kurinot buržuiku bij ok.

Re: Pārvietojams dzīvojamais vagoniņš-treileris
Autors: Vagons (178.16.22.---)
Datums: 09/03/2014 17:38

Jā,paldies-esmu domājis arī par XPS,tik biedē veselībai tik kaitīgie izgarojumi.Lai arī gaišas krāsas saidings man paredzēts ārpuses saplākšņa sargāšanai kā no lietus,tā no saules,vienalga daļa no ārpusē tuvāk esošā XPS sasils un tā radīsies izgarojumi !
Ja šeit būs vienprātība attiecībā uz XPS kaitīgo emisiju kā maznozīmīgu,ņemot vērā ventilāciju un XPS ieslēgšanu starp saplākšņa loksnēm,es ļoti labprāt izvēlētos tieši XPS !!

Re: Pārvietojams dzīvojamais vagoniņš-treileris
Autors: Vagons (178.16.22.---)
Datums: 09/03/2014 17:42

..turklāt-vertikālie dēļi,vai latas,kuras nebūtu nosegtas ar XPS,daļēji varētu uzņemt lieko gaisa mitrumu,ja vien...mitrumizsturīgais saplāksnis tiešām laiž cauri tvaiku !!

Re: Pārvietojams dzīvojamais vagoniņš-treileris
Autors: Praktiķis (178.16.22.---)
Datums: 09/03/2014 19:00

Vagons Wrote:
-------------------------------------------------------
> Tikko STEICO cilvēks ieteica man izmantot
> speciālu būvkartonu kā dozētu tvaika
> izolāciju ! Nekad neesmu to redzējis,taču
> kaut-kur dzirdēts par tādu ir.
> Jau nedaudz tuvāk gaismai !! :)
Laminētais finieris daudz efektīgāk bloķēs mitrumu-tāpēc būvkartons šajā konstrukcijā ir lieks. Piekrītu Teorētiķa viedoklim-50mm biezumā XPS būs pats efektīgākais,turklāt blīvi ieslēgts starp diviem laminētajiem finieriem-praktiski veidos sendvičpaneļa efektu,un ņemot vērā epizodisko tvaika spiedienu uz ārsienām-ar to praktiski var nerēķināties. Svarīgākais ir VENTILĀCIJA- jo epizodiski kurinot,gaiss telpā uzsils straujāk kā sienas-tāpēc daudzās vietās uz sienām(it īpaši stūros pie grīdas) veidosies mitrums,laminētais finieris sevī neko neievilks. XPS izdalījumi caur finieri? Varbūt pirtij tas būtu aktuāli,bet ne šeit.

Re: Pārvietojams dzīvojamais vagoniņš-treileris
Autors: pamats topošais (178.16.22.---)
Datums: 09/03/2014 19:25

Katram cilvēkam jau arī prasības pret komfortu ir savādākas. Man te kaimiņos kādreiz viens atveda vecu ceļinieku vagonu, tāds, kuram bija vēl dēļi un metāla karkass. Tad apkārt apbūvēja osb garāžu un šad tad padzīvoja tur. Nezinu cik labi viņam tur bija, bet dzīvoja.
Cits viens kaimiņš pag.gad uzlika tādu treileri-māju, kādi tiek tirgoti. Un puslīdz regulāri dzīvo. Bez jebkādām izmaiņām uz ārpusi. Cik viņam silti iekšā, nezinu.

Iet uz lapu: 12345Nākošā
Pašreizējā: 1 no 5


Jūsu Vārds: 
Jūsu E-pasts: 
Tēmas nosaukums: 
Aizsardzība pret mēstulēm:
Lūdzu, ierakstiet apakšā redzamo kodu! Tas ir tamdēļ, lai spameru boti automātiski neliktu iekšā visādu drazu.
 ********  **    **  **    **  ********  **    ** 
 **    **  ***   **   **  **   **        **   **  
     **    ****  **    ****    **        **  **   
    **     ** ** **     **     ******    *****    
   **      **  ****     **     **        **  **   
   **      **   ***     **     **        **   **  
   **      **    **     **     ********  **    ** 

Portāls Building.Lv neatbild par ievietoto ziņu saturu, par ziņu saturu atbild to ievietotāji.