UZ SĀKUMU :: DISKUSIJAS :: SLUDINĀJUMI :: UZDOD JAUTĀJUMU
Privātmāju būvniecība :
Building.Lv Forums
divvietīgā garāža - vienus platos vārtus vai 2-us parastos
Autors:
Aldiss
(---.balticom.lv)
Datums: 05/10/2008 17:36
Padalaties pieredzē, iespaidos un pārliecībā.
Garāža diviem auto, platums 7m. Arhitekte jautā kā projektēt - vienus platos vārtus vai katram auto atsevišķus, standarta platumā. Vārti bez elektropievada.
Šobrīd par 51% esmu 2-u vārtu piekritējs.
Garāža diviem auto, platums 7m. Arhitekte jautā kā projektēt - vienus platos vārtus vai katram auto atsevišķus, standarta platumā. Vārti bez elektropievada.
Šobrīd par 51% esmu 2-u vārtu piekritējs.
Re: divvietīgā garāža - vienus platos vārtus vai 2-us parastos
Autors:
Ambrosio
(---.btv.lv)
Datums: 06/10/2008 09:05
Es savai mājai izvēlējos 2 mazos vārtus 1 lielo vietā
* Pavisam subjektīvs iemesls - man likās smukāk divi vārti (viņi man simetriski pret garāžas fasādi) nekā vieni lieli :)
* Ailes pārsedzes konstrukcijas izturībai palīdz, ja vidū ir atbalsta laukums (man viens fibo bloks). Tas man konkrēti bija svarīgāk, jo man virs garāžas pilnvērtīgs stāvs un smagajam monolītajam pārsegumam arī kaut kur slodze jāpalīdz izkliedēt. Ja garāža ir piebūve, tad šis arguments nebūtu svarīgs.
* Divi vārti ir dārgāki nekā vieni lielāki (ja nekļūdos).
* Var iztikt bez papildus drošības pasākumiem, kas nepieciešami lieliem vārtiem (kaut gan droši vien pie mums bieži vien tos lielos vārtus arī bez tiem nopērk).
* Tīra spekulācija - ziemā, ja atver un aizverot vienus lielos vārtus, tad siltuma zudumi būs lielāki nekā atverot un aizverot mazus vārtus. Ja garāžā neuztur pozitīvu temperatūru, tad nav būtiski.
* Man gribējās, lai mašīnas varētu iebraukt diezgan brīvi (platāka aile) un taisni, kā arī lai taisni iebraucot paliktu normāla atstarpe starp mašīnām, lai ērtāk varētu izkāpt. Rezultātā vārtu aile 2.8m + 50cm vidus stabs tā vien prasījās. Ar vieniem vārtiem manā gadījumā tas būtu virs 6m, kas laikam ir tipisko vārtu platuma robeža. Bet nu es paņēmu tik platu aili, lai platākās mašīnas tiktu viegli iekšā. Kā teikt, iespējams ar nevajadzīgu skatu uz nākotni :)
* Vieniem lieliem vārtiem neapstrīdama priekšrocība ir tā, ka daudz vieglāk pālī mašīnu garāžā iedzīt :)
* Pavisam subjektīvs iemesls - man likās smukāk divi vārti (viņi man simetriski pret garāžas fasādi) nekā vieni lieli :)
* Ailes pārsedzes konstrukcijas izturībai palīdz, ja vidū ir atbalsta laukums (man viens fibo bloks). Tas man konkrēti bija svarīgāk, jo man virs garāžas pilnvērtīgs stāvs un smagajam monolītajam pārsegumam arī kaut kur slodze jāpalīdz izkliedēt. Ja garāža ir piebūve, tad šis arguments nebūtu svarīgs.
* Divi vārti ir dārgāki nekā vieni lielāki (ja nekļūdos).
* Var iztikt bez papildus drošības pasākumiem, kas nepieciešami lieliem vārtiem (kaut gan droši vien pie mums bieži vien tos lielos vārtus arī bez tiem nopērk).
* Tīra spekulācija - ziemā, ja atver un aizverot vienus lielos vārtus, tad siltuma zudumi būs lielāki nekā atverot un aizverot mazus vārtus. Ja garāžā neuztur pozitīvu temperatūru, tad nav būtiski.
* Man gribējās, lai mašīnas varētu iebraukt diezgan brīvi (platāka aile) un taisni, kā arī lai taisni iebraucot paliktu normāla atstarpe starp mašīnām, lai ērtāk varētu izkāpt. Rezultātā vārtu aile 2.8m + 50cm vidus stabs tā vien prasījās. Ar vieniem vārtiem manā gadījumā tas būtu virs 6m, kas laikam ir tipisko vārtu platuma robeža. Bet nu es paņēmu tik platu aili, lai platākās mašīnas tiktu viegli iekšā. Kā teikt, iespējams ar nevajadzīgu skatu uz nākotni :)
* Vieniem lieliem vārtiem neapstrīdama priekšrocība ir tā, ka daudz vieglāk pālī mašīnu garāžā iedzīt :)
Re: divvietīgā garāža - vienus platos vārtus vai 2-us parastos
Autors:
jtdesign
(---.btv.lv)
Datums: 06/10/2008 09:41
Es vairāk skatos uz garāžas telpas izmēriem (abiem!) un tās organizāciju. Bieži mazākās garāžās 2 vārtiem nav vietas, ja vien netaisa kolonnstabiņu (25 cm platumā, piemēram) starp tiem. Tā kā ņem plānu un bīda pa to mašīnītes un skatās, kas sanāk.
2 vārti IR dārgāki par vieniem.
2 vārti IR dārgāki par vieniem.