UZ SĀKUMU :: DISKUSIJAS :: SLUDINĀJUMI :: UZDOD JAUTĀJUMU

Vēlos uzzzināt :  Building.Lv Forums

Iet uz lapu: 123Nākošā
Pašreizējā: 1 no 3
Vagondela apstrade
Autors: mariuss (212.70.161.---)
Datums: 08/06/2011 14:52

Ka apstradat arejo vagondeli

1. pinotex
2. lakas

vai ka citadi

Paldies.

Re: Vagondela apstrade
Autors: Vienstāvs (212.93.100.---)
Datums: 08/06/2011 23:18

1) Rilak tekstūrakva Base;
2) Rilak Akvatop.

Re: Vagondela apstrade
Autors: Didzisp (78.84.115.---)
Datums: 09/06/2011 01:39

Apstrādā kā gribi ēvelētu dēli, ja tas nebūs zem jumta, pēc dažiem gadiem Latvijas pelēkais tonis būs klāt :) Tiko kārtējo konjaku nopelnīju derībās. Pirms gadiem trim cilvēks ko tik nesmērēja uz dēļiem, jo tirgotāji bija sastāstījuši, ka dēļi nepaliks pelēki. Protams es piedāvāju derības, ka pēc gadiem pieciem viss būs pelēks, cilveks man pateica, ka es neko no jaunajiem koku aizsardzības līdzekļiem nesaprotu un saderējām. Šogad iebraucu ciemos un biju manāmi pārsteigts, ka dēļi tik ātri sāk pelēki palikt un konjaks tik fiksi rokā :)

Re: Vagondela apstrade
Autors: Vienstāvs (---.lmt.lv)
Datums: 09/06/2011 08:32

Kārtējā konjaka vinnēšana taču nenozīmē, ka pilnīgi neko nav vērts darīt, lai dēļu mūžu pagarinātu.

Re: Vagondela apstrade
Autors: Didzisp (78.84.115.---)
Datums: 09/06/2011 08:46

Man gan liekas, ka koka apstrāde vairāk domāta smukumam. Daudzām majām, vel no pirmajiem ulmaņlaikiem, dēļi stāv pilnīgi neapstrādāti un neko, jau deviņdesmit gadus turās. Ja dēļi pareizi piesisti, nekur nekrājas ūdens, tad nekāda pūšana nesākas. Var jau būt esmu pesimists, bet nu nevar man neviens parādīt ēvelētus dēļus kuri ar laiku nesāk melnēt.

Re: Vagondela apstrade
Autors: aaaa (---.lattelenet.lv)
Datums: 09/06/2011 08:59

Man šķūņa durvis taisītas no ēvelētiem spundētiem priedes grīdas dēļiem :) Smukas gaiši dzeltenas. Orientācija uz D, visu laiku saulē, nu jau 3. vasara - es pats esmu pārsteigts, gaiši dzeltenas, kā bija 1. dienā. Lakotas ar Tikkuriilas laivu laku. Laka veido biezu, pilnīgi caurspīdīgu un cietu aizsargplēvi, nu tādu, kāda pad-laiku sekcijām bija, tikai to laikam vēl papildus pulēja. Bet UV aizsardzība ir ļoti laba, jo terasei, kuru tūlīt pabeigšu, pirms 3 dienām uzskrūvētie dēļi jau atšķiras no vakar skrūvētajiem pēc toņa - saules ietekmē manāmi dzeltē.
Durvju dēļi sauli tā arī tolkom neredzēja - durvis uztaisīju, un tūlīt turpat šķūnī zem jumta 2x nolakoju, tad iekarināju eņģēs.

Re: Vagondela apstrade
Autors: aaaa (---.lattelenet.lv)
Datums: 09/06/2011 09:07

Ja runājam par vagondēli, tad te jau runa ir par krāsu. Pats savām acīm Zviedrijā lasīju kaut kādas neatkarīgas iestādes koka aizsarglīdzekļu vērtējumu, kurā neviens!!! caurspīdīgais aizsarglīdzeklis nekvalificējās kā labs. Pat neviens jaunais, dārgais, modernais. Tikai tādi, kam ir pilnīga sedzamība un aizsardzība pret sauli. Lazējošie tomēr ilgtermiņā zaudē sedzošajiem. Lakas tur netika apskatītas - tas vairāk par fasādes dēļu aizsardzību bija. Tā kā domā pats - manuprāt nav nekas labāks par neorganisku pigmentu krāsā, jo tas ar garantiju nesadalās un turpina sargāt no saules (esam jau runājuši, ka ne ūdens, ne mikrobi kokam nav tāds ienaidnieks kā saule - sargāt no saules ir pats svarīgākais ilglaicīgai fasādei - galu galā pavēro - pūst un bojājas tikai D fasāde, Z-pusē dēļi parasti saglabākas daudz labāk).
Es pavisam nesen mainīju viedokli par tvaikcaurlaidību pēc reāliem novērojumiem - man tomēr liekas, ka uz organikas bāzes esoša krāsa, kas veido "neelpojošu" plēvi, koku sargā daudz daudz labāk kā tās modernās elpojošās. Riktīga organikas krāsa neļauj kokam uzsūkt mitrumu - nu kāpēc mums vajag, ka tas koks plešas, raujas, plešas, raujas - parādās plaisas, tur satek ūdens, tur sākas bojāšanās. Ar eļļeni nokrāsoti dēļi ir daudz stabilāki ārējā vidē.

Re: Vagondela apstrade
Autors: Vienstāvs (---.lmt.lv)
Datums: 09/06/2011 09:11

Visi sāk "pelēcēt", kas ir OK, bet man daži sākuši arī "melnēt" - piemēram nekrāsotas Swedoor durvis ar 1+ cm biezu vagonciņu pārklājas ar melniem pelējuma plankumiņiem. Durvīm gan nav ievērots viens nosacījums, ko jebkurai fasādei vajadzētu - vēdināma gaisa šķirba aiz. Varbūt konkrētie Ulmaņlaika bija arī gana biezi, labi eksemplāri (piemēram, sveķaina priede - "smolka") un varbūt arī pareizā laikā cirsti un apstrādāti.
Pastāv kautkāds minimālais koka biezums (vēl arī atkarīgs no pārkares lieluma, mitruma konkrētā vietā, vējainuma utml), pie kāda ilgajā 100% mitruma periodā (no oktobra līdz decembrim vai pat februārim) koka vidējais mitrums nepaspēs sasniegt sēņu augšanai nepieciešamo.
Par ēvelēšanu domas dalās. Zem zviedru krāsas ēvelēt nedrīkst, savukārt zem tekstūrakvas Rilak iesaka, citādi plānā kārtiņa tieši skaidu vietās sākšot plīst. Akvatops ir biezāks, tam esot vienalga, manuprāt arī nav vēlams ēvelēt, tikai jārēķinās ar vairākkārtīgu gruntēšanu un lielu šķidrās grunts patēriņu. Jaunais Akvasatin vēl nav nopērkams, tomēr vieš cerības ar ilgo žūšanu, jo, kas lēni nāk, tas labi nāk...

Re: Vagondela apstrade
Autors: aaaa (---.lattelenet.lv)
Datums: 09/06/2011 09:21

Noslīpē tās durvis ar smilšpapīru un nolako ar jahtu laku - garantēju, būsi patīkami pārsteigts.

Re: Vagondela apstrade
Autors: Vienstāvs (---.lmt.lv)
Datums: 09/06/2011 09:33

Es par viņām nemaz neesmu pārāk satraucies, tīri labi, ka ir uz kā veikt novērojumus. Bet kautko laikam reiz darīšu gan:
1) hipohlorīts un/vai smilšpapīrs;
2) Rilak tekstūrakva Base;
3) a) Capadur Twinproof (nu gribas caurspīdīgu);
b) Rilak Akvasatin (gribas nopirkt un pamēģināt).
Ar laku bail - lai tak vismaz viena puse "elpo" (no otras - putuplasts). Twinproof skaitās mazliet hidrofobs.

Iet uz lapu: 123Nākošā
Pašreizējā: 1 no 3


Jūsu Vārds: 
Jūsu E-pasts: 
Tēmas nosaukums: 
Aizsardzība pret mēstulēm:
Lūdzu, ierakstiet apakšā redzamo kodu! Tas ir tamdēļ, lai spameru boti automātiski neliktu iekšā visādu drazu.
  ******    **      **  **     **  **    **  **        
 **    **   **  **  **   **   **   **   **   **    **  
 **         **  **  **    ** **    **  **    **    **  
 **   ****  **  **  **     ***     *****     **    **  
 **    **   **  **  **    ** **    **  **    ********* 
 **    **   **  **  **   **   **   **   **         **  
  ******     ***  ***   **     **  **    **        **  

Portāls Building.Lv neatbild par ievietoto ziņu saturu, par ziņu saturu atbild to ievietotāji.




Redakcija:
building@latvijastalrunis.lv
+371 67770522
Klientu serviss:
serviss@latvijastalrunis.lv
tel. +371 67770711
fax +371 67770727