UZ SĀKUMU :: DISKUSIJAS :: SLUDINĀJUMI :: UZDOD JAUTĀJUMU
Inženiertīkli :
Building.Lv Forums
Apkure, kanalizācija, ūdensvads, santehnika, elektrība u.c.
Apkure, kanalizācija, ūdensvads, santehnika, elektrība u.c.
Re: Apkures katla apsaiste
Autors:
Viedoklis
()
Datums: 04/11/2012 21:07
Ak, Dievs.
Varbūt sāksim, piemēram, automehāniķim prasīt kā labāk izoperēt apendicītu, bet ķirurgam kas par vainu, ka nevar pielaist dīzeļdzinēju, ja degviela ir pilna bāka?
Vajadzētu uzticēties profesionāļiem. Piemēram www.siltumnieks.lv tādus viegli atrast, lai izčekotu, kur problēma.
Neesmu speciālists, bet tavā gadījumā bez trīsgaitas vārsta un attiecīgās apsaistes akumulatori vienkārši nestrādā. Tik pat labi var uzmūrēt krāsns vietā tikai kurtuvi, nokraut blakus kādas pusotras tonnas ķieģeļu grēdu un kurinot cerēt, ka krāvums drbosies kā seno krāšņu siltumkumulators, kur turējās siltums pat 3 dienas! Tas laiks ir pagājis un tādu meistaru vairs nav!
Bez tam, manuprāt, priekš tādas platības krāsnij ir jābūt ar ļoti lielu jaudu, kas jārēķina 2 x lielāka, lai efektīvi sasildītu akumulatorus.
Kurināšanas režīms varētu būt tad optimāls šāds. Iekurina un palaiž krāsni uz kādu 3/4 jaudas=>silst sistēma un māja, pēc tam ar trīsgaitu vārstu tā pārslēdzas akumulatoru sildīšanai=>piemet vēlreiz kurināmo un noregulē uz minimālu jaudu, kas kompensēs kādas 4 stundas siltuma zudumus mājā. Pēc tam ieslēgsies ar apsaisti akumulatori un vēl kompensēs siltuma zudumu ap 4 stundām. Pēc tam māja atdos siltumu, bet var saglabāties komfortabla t vēl apmēram stundas 6, jo iekštelpas, ja vien tajās nav caurvējš un sienas kaut nedaudz atbilst būvnormatīviem, darbosies kā vēl viens siltuma akumulators.
Patiešām iesaku pakonsultēties ar speciem, kaut vai www.siltumnieks.lv. Vēl gan jāņem vērā, ka katrs jau cenšas pārdot savu produktu, tāpēc daudz kas no teiktā jāuztver kritiski un jāapsmadzeņo!
Lai veicas!
P.S.vēl pie lielas vainas tev var būt tie 12 metri, kur siltumizolācijai būtu jābūt vismaz sākot no 100mm, katlu telpa pati par sevi arī jāsiltina, jo nesiltināta var aprīt milzīgu siltuma daudzumu un pēc izkurināšanas var intensīvi visu sistēmu dzesēt. Tāpēc optimāli katlu telpas tomēr ierīko mājā, nevis kaut kur pie kaimiņa:)
Varbūt sāksim, piemēram, automehāniķim prasīt kā labāk izoperēt apendicītu, bet ķirurgam kas par vainu, ka nevar pielaist dīzeļdzinēju, ja degviela ir pilna bāka?
Vajadzētu uzticēties profesionāļiem. Piemēram www.siltumnieks.lv tādus viegli atrast, lai izčekotu, kur problēma.
Neesmu speciālists, bet tavā gadījumā bez trīsgaitas vārsta un attiecīgās apsaistes akumulatori vienkārši nestrādā. Tik pat labi var uzmūrēt krāsns vietā tikai kurtuvi, nokraut blakus kādas pusotras tonnas ķieģeļu grēdu un kurinot cerēt, ka krāvums drbosies kā seno krāšņu siltumkumulators, kur turējās siltums pat 3 dienas! Tas laiks ir pagājis un tādu meistaru vairs nav!
Bez tam, manuprāt, priekš tādas platības krāsnij ir jābūt ar ļoti lielu jaudu, kas jārēķina 2 x lielāka, lai efektīvi sasildītu akumulatorus.
Kurināšanas režīms varētu būt tad optimāls šāds. Iekurina un palaiž krāsni uz kādu 3/4 jaudas=>silst sistēma un māja, pēc tam ar trīsgaitu vārstu tā pārslēdzas akumulatoru sildīšanai=>piemet vēlreiz kurināmo un noregulē uz minimālu jaudu, kas kompensēs kādas 4 stundas siltuma zudumus mājā. Pēc tam ieslēgsies ar apsaisti akumulatori un vēl kompensēs siltuma zudumu ap 4 stundām. Pēc tam māja atdos siltumu, bet var saglabāties komfortabla t vēl apmēram stundas 6, jo iekštelpas, ja vien tajās nav caurvējš un sienas kaut nedaudz atbilst būvnormatīviem, darbosies kā vēl viens siltuma akumulators.
Patiešām iesaku pakonsultēties ar speciem, kaut vai www.siltumnieks.lv. Vēl gan jāņem vērā, ka katrs jau cenšas pārdot savu produktu, tāpēc daudz kas no teiktā jāuztver kritiski un jāapsmadzeņo!
Lai veicas!
P.S.vēl pie lielas vainas tev var būt tie 12 metri, kur siltumizolācijai būtu jābūt vismaz sākot no 100mm, katlu telpa pati par sevi arī jāsiltina, jo nesiltināta var aprīt milzīgu siltuma daudzumu un pēc izkurināšanas var intensīvi visu sistēmu dzesēt. Tāpēc optimāli katlu telpas tomēr ierīko mājā, nevis kaut kur pie kaimiņa:)
Re: Apkures katla apsaiste
Autors:
Rx
()
Datums: 04/11/2012 21:22
Jūsu dotajā zīmējumā atzars uz mazo loku iet no vertikālās daļas uz sāniem. Manis dotajā shēmā, no horizintālās daļas uz leju. Kāda starpība: principā pie strādājošas sistēmas nekāda. Bet ja zūd spriegums, tad manis dotā shēma turpina strādāt avārijas režīmā, pašplūsmā, ko nodrošina arī tā daļa, kas ir slēgumā ar pretvārstu. Pie atslēgta sprieguma, klapīte atverās no pašplūsmas un akumulators uzņem karsto ūdeni, kaut gan ne tik intensīvi kā ar sūkņa palīdzību, bet glābj situāciju, jo rada laiku, kamēr krāsns nomierinās, jo arī durtiņas- gaisa padeve arī tiks vērtas ciet. Bet aizverot durtiņas, karstums vēl kādu laiku krāsnī ir un var to uzvārīt! jūsu uzliktais termoslēdzis nav pilnīgs: tas atveroties, never ciet to galu, kas ir mazajā lokā! ( Manā shēmā rekomendētais Laddomat atveroties, ver ciet mazo loku automātiski, saskaņā ar konstrukciju, jeb tā sakot, pārslēdzās) ( Jūsu termoslēzis atverot pievadu no akumulatora, neaizver mazo loku. Sūknis turpina sūkt mazo loku, jo pa lielo loku ir lielāka pretestība sūkšānai, jeb sūc arī no akumulatora, tika daļēji, ļoti neefektīvi. Jums Jāliek mazajā lokā virs Jūsu nopirktajam termoslēdzim "slodze", jeb aizbīdnis ( tā arī saucās, jo tam ir aizbīdņa konstrukcija, un ar to, skrūvējot krānu, samazina šķērsgriezuma laukumu mazajam lokam virs termoslēdža. Tā radot plūsmas pretestību, un tad, kad atvērsies termoslēdzis, sūknis sūks arī no akumulatora, jo būs pretestība mazajā lokā. Aizbīdni regulē sekojoši: palaižot sūkni mazajā lokā, pie aukstas krāsns, klausās. Aizverot aizbīdni sākas savāds troksnis, jev sūknim jau grūtāk sūkt. To stāvokli arī atstāj. Var mazlie pagreizt vaļā, lai šī skaņa pazūd. Tas citās shēmās tiek saukts par balansēšanas aizbīdni. Jums tāda nav, un tapēc varbūt ir tasm ko rakstāt. pārbaudiet, vai trīszaru vārsts ieslēgts pareizi. Izpētiet tā shēmu! Aizbīdņa ielikšana ir arī rekomendējamās shēmās tā ( termoslēdža) pielietojuma piemēros te: [www.lkarmatur.se]
Re: Apkures katla apsaiste
Autors:
Rx
()
Datums: 04/11/2012 21:27
Sūkņa jauda mazajā lokā? 60w minimums. Es "lādēju" tādā shēmā, kā būtu Jūsu (ar aizbīdni) ar 90w 750 litru akumulatoru. Man likas, ka 60w nespēj efektīvi padot pietiekoši daudz aukstā ūdens. Ja būtu Laddomat, tad 60w varbūt pat pietiktu, jo plūsmas pretestības tajā mazākas un pārslēgšanās ir pareizāka. Laddomat slēgumi te: [www.tilia.si]
Re: Apkures katla apsaiste
Autors:
Rikardo333
()
Datums: 04/11/2012 21:55
Rx Wrote:
-------------------------------------------------------
> Jūsu dotajā zīmējumā atzars uz mazo loku iet
> no vertikālās daļas uz sāniem. Manis dotajā
> shēmā, no horizintālās daļas uz leju. Kāda
> starpība: principā pie strādājošas sistēmas
> nekāda. Bet ja zūd spriegums, tad manis dotā
> shēma turpina strādāt avārijas režīmā,
> pašplūsmā, ko nodrošina arī tā daļa, kas ir
> slēgumā ar pretvārstu. Pie atslēgta
> sprieguma, klapīte atverās no pašplūsmas un
> akumulators uzņem karsto ūdeni, kaut gan ne tik
> intensīvi kā ar sūkņa palīdzību, bet glābj
> situāciju, jo rada laiku, kamēr krāsns
> nomierinās, jo arī durtiņas- gaisa padeve arī
> tiks vērtas ciet. Bet aizverot durtiņas,
> karstums vēl kādu laiku krāsnī ir un var to
> uzvārīt! jūsu uzliktais termoslēdzis nav
> pilnīgs: tas atveroties, never ciet to galu, kas
> ir mazajā lokā! ( Manā shēmā rekomendētais
> Laddomat atveroties, ver ciet mazo loku
> automātiski, saskaņā ar konstrukciju, jeb tā
> sakot, pārslēdzās) ( Jūsu termoslēzis atverot
> pievadu no akumulatora, neaizver mazo loku.
> Sūknis turpina sūkt mazo loku, jo pa lielo loku
> ir lielāka pretestība sūkšānai, jeb sūc arī
> no akumulatora, tika daļēji, ļoti neefektīvi.
> Jums Jāliek mazajā lokā virs Jūsu nopirktajam
> termoslēdzim "slodze", jeb aizbīdnis ( tā arī
> saucās, jo tam ir aizbīdņa konstrukcija, un ar
> to, skrūvējot krānu, samazina šķērsgriezuma
> laukumu mazajam lokam virs termoslēdža. Tā
> radot plūsmas pretestību, un tad, kad atvērsies
> termoslēdzis, sūknis sūks arī no akumulatora,
> jo būs pretestība mazajā lokā. Aizbīdni
> regulē sekojoši: palaižot sūkni mazajā lokā,
> pie aukstas krāsns, klausās. Aizverot aizbīdni
> sākas savāds troksnis, jev sūknim jau grūtāk
> sūkt. To stāvokli arī atstāj. Var mazlie
> pagreizt vaļā, lai šī skaņa pazūd. Tas
> citās shēmās tiek saukts par balansēšanas
> aizbīdni. Jums tāda nav, un tapēc varbūt ir
> tasm ko rakstāt. pārbaudiet, vai trīszaru
> vārsts ieslēgts pareizi. Izpētiet tā shēmu!
> Aizbīdņa ielikšana ir arī rekomendējamās
> shēmās tā ( termoslēdža) pielietojuma
> piemēros te:
> [www.lkarmatur.se]
> truktioner/048313%20LK%20820%201%20st.pdf
Aizbīdni esmu ielicis.tas ir arī piegriezts ciet lai mazajā lokā būtu slodze.
-------------------------------------------------------
> Jūsu dotajā zīmējumā atzars uz mazo loku iet
> no vertikālās daļas uz sāniem. Manis dotajā
> shēmā, no horizintālās daļas uz leju. Kāda
> starpība: principā pie strādājošas sistēmas
> nekāda. Bet ja zūd spriegums, tad manis dotā
> shēma turpina strādāt avārijas režīmā,
> pašplūsmā, ko nodrošina arī tā daļa, kas ir
> slēgumā ar pretvārstu. Pie atslēgta
> sprieguma, klapīte atverās no pašplūsmas un
> akumulators uzņem karsto ūdeni, kaut gan ne tik
> intensīvi kā ar sūkņa palīdzību, bet glābj
> situāciju, jo rada laiku, kamēr krāsns
> nomierinās, jo arī durtiņas- gaisa padeve arī
> tiks vērtas ciet. Bet aizverot durtiņas,
> karstums vēl kādu laiku krāsnī ir un var to
> uzvārīt! jūsu uzliktais termoslēdzis nav
> pilnīgs: tas atveroties, never ciet to galu, kas
> ir mazajā lokā! ( Manā shēmā rekomendētais
> Laddomat atveroties, ver ciet mazo loku
> automātiski, saskaņā ar konstrukciju, jeb tā
> sakot, pārslēdzās) ( Jūsu termoslēzis atverot
> pievadu no akumulatora, neaizver mazo loku.
> Sūknis turpina sūkt mazo loku, jo pa lielo loku
> ir lielāka pretestība sūkšānai, jeb sūc arī
> no akumulatora, tika daļēji, ļoti neefektīvi.
> Jums Jāliek mazajā lokā virs Jūsu nopirktajam
> termoslēdzim "slodze", jeb aizbīdnis ( tā arī
> saucās, jo tam ir aizbīdņa konstrukcija, un ar
> to, skrūvējot krānu, samazina šķērsgriezuma
> laukumu mazajam lokam virs termoslēdža. Tā
> radot plūsmas pretestību, un tad, kad atvērsies
> termoslēdzis, sūknis sūks arī no akumulatora,
> jo būs pretestība mazajā lokā. Aizbīdni
> regulē sekojoši: palaižot sūkni mazajā lokā,
> pie aukstas krāsns, klausās. Aizverot aizbīdni
> sākas savāds troksnis, jev sūknim jau grūtāk
> sūkt. To stāvokli arī atstāj. Var mazlie
> pagreizt vaļā, lai šī skaņa pazūd. Tas
> citās shēmās tiek saukts par balansēšanas
> aizbīdni. Jums tāda nav, un tapēc varbūt ir
> tasm ko rakstāt. pārbaudiet, vai trīszaru
> vārsts ieslēgts pareizi. Izpētiet tā shēmu!
> Aizbīdņa ielikšana ir arī rekomendējamās
> shēmās tā ( termoslēdža) pielietojuma
> piemēros te:
> [www.lkarmatur.se]
> truktioner/048313%20LK%20820%201%20st.pdf
Aizbīdni esmu ielicis.tas ir arī piegriezts ciet lai mazajā lokā būtu slodze.
Re: Apkures katla apsaiste
Autors:
Rx
()
Datums: 04/11/2012 22:21
Pirmkārt: ja mazajā lokā 90 grādi, tad pievadcaurulei augšējai pie akumulatora ir jābūt arī 90 grādi, neatkarīgi, vai akumulators "pilns vai tukšs" . Ja trīszaru vārsts vaļā, pilnīgi, tad lielā loka sūknis visu sūknējmo ūdeni ņem no krāsns izejas, nemaisot klāt atpakalejošo. Un tā temperatūra būs tie paši 90 grādi. Protams ja pareizi iemontēts trīsvirzienu vārsts, citu iespēju nav. Ir zināma situācija, kad pie pilnīgi atvērta trīszaru vārsta plūsmas virziens akumulatorā sāk iet pretēji: apakšējā caurule , kas nāk no akumulatora, kam jābūt aukstai, jo no tās nāk ārā aukstais ( normālā režīmā), paliek silta! Tas notiek tāpēc, ka lielā loka sūknis dod plūsmu uz krāsns pusi, auksto galu, bet plūsmas pretestība caur akumulatoru ir maza, un siltais, kas nāk atpakaļ no radiatoriem sāk ieplūst akumulatorā no apakšas. Tikko trīszaru vārts aizverās, jeb sāk aizvērties, viss notiek kā jābūt: akumulators pildās no augšas. Un tas ka mazajā lokā ir 90 grādi ir nepareizi: Izskatās, ka no akumulatora nepienāk aukstais ūdens. To nodrošina termovārts, kurš atverās ap 70 grādos, un maisa klāt auksto, lai krāsnij apakšā padotu ne zemāk par 70 grādiem....Tas arī ir termovārts uzdevums: uzturēt krāsnī ne zemāku par 70 grādiem ieejā temperatūru. Ja krāsns ieejā, it sevišķi, ja akumulators vēl nav pilns, ir temperatūra 90 grādi!!! nav pareizi. Kaut kas samontēts nepareizi.
Re: Apkures katla apsaiste
Autors:
Rx
()
Datums: 04/11/2012 22:49
Piezīme. cik atceros, lai manā situācijā pieliktu Thermovar regulatoru tas bija jāatskrūvē vaļā, jāmaina "iekšmehānisms" pagriežot pa 180 grādiem, lai būtu pareizais virziens plūsmām..... Citādi tas strādā nepareizi. Pārbaudiet, vai Jums tas ir pareizi.
Re: Apkures katla apsaiste
Autors:
Rikardo333
()
Datums: 05/11/2012 21:37
Liekas ka atradu problēmu:mazā loka sūkņa max. jauda ir 52W, bet lielā loka jauda 93W.Liekas ja šos sūkņus samainītu vietām tad problēmai vajadzētu pazust...
Re: Apkures katla apsaiste
Autors:
Rikardo333
()
Datums: 06/11/2012 22:37
Rikardo333 Wrote:
-------------------------------------------------------
> Liekas ka atradu problēmu:mazā loka sūkņa max.
> jauda ir 52W, bet lielā loka jauda 93W.Liekas ja
> šos sūkņus samainītu vietām tad problēmai
> vajadzētu pazust...
Samainīju sūkņus vietām un tagad akumulators lādējas labāk.Tikai joprojām ir temp. kritums tikai tagad mazliet mazāk ap 12-15 grādiem.Šodien novēroju ka galējā stāvoklī ieķeras trīsceļu vārsts.Vai sūkņa jaudas attiecības ir o.k. ja tās ir 96 un 42W attiecīgi mazais un lielais loks.
-------------------------------------------------------
> Liekas ka atradu problēmu:mazā loka sūkņa max.
> jauda ir 52W, bet lielā loka jauda 93W.Liekas ja
> šos sūkņus samainītu vietām tad problēmai
> vajadzētu pazust...
Samainīju sūkņus vietām un tagad akumulators lādējas labāk.Tikai joprojām ir temp. kritums tikai tagad mazliet mazāk ap 12-15 grādiem.Šodien novēroju ka galējā stāvoklī ieķeras trīsceļu vārsts.Vai sūkņa jaudas attiecības ir o.k. ja tās ir 96 un 42W attiecīgi mazais un lielais loks.
Re: Apkures katla apsaiste
Autors:
Rx
()
Datums: 07/11/2012 09:49
96 grādi!!!!! Un ja vēl durtiņas pievertas, tad Jūs nenoņemat saražoto enerģiju uz akumulatoru, jeb to noņemat ļoti mazu, salīdzinat ar saražoto. Normālā situacijā jābut normālai degšanai, mazliet pavertai gaisa pieplūdei, bet temperatūra līdz 90 grādiem. Augstāk jau var veidoties gāzes burbulīši, sīkoņa. Nav nekādi pamatojama 96 grādu uzturēsana krāsnī. Ja nu piepeši iemetīsit papildus labu kurināmo, temperatūra var uzkāpt līdz 100, kas jau ir pat vārīšanās ( nevārīsies, jo sistēmai jābūt vismaz 1 atmosfēras spiedienam...) bet kapēc turēt krasni uz "avārijas" robežas? Matemātiski: 90 grādi, 96 grādi. Enerģijas starpība ir 6% Vai tas ir būtisks energijas pieaugums, ja ņem vērā riskus, slodzi sūknim no termo režīma? Domaju ka nē. Un akumulatorā Jūs nekad neiegūsiet 96 grādu temperatūru visā tilpumā.
Re: Apkures katla apsaiste
Autors:
Rikardo333
()
Datums: 07/11/2012 10:42
Runa ir par 96 vatiem sūkņa jaudas nevis ūdens temp. Katlā temp. ir 90 grādi bet pie pilnīgi atvērta trīsceļa vārsta temp. aiz lielā loka sūkņa ir tikai 75 grādi.Ir aizdomas ka pie vainas varētu būt trīsceļa vārsts jo vienā stāvoklī tas sprūst un ļoti smagi griežas.Arī aizverot to līdz pusei temp. nekritas t.i. nenotiek sajaukšana.