UZ SĀKUMU :: DISKUSIJAS :: SLUDINĀJUMI :: UZDOD JAUTĀJUMU
Inženiertīkli :
Building.Lv Forums
Apkure, kanalizācija, ūdensvads, santehnika, elektrība u.c.
Apkure, kanalizācija, ūdensvads, santehnika, elektrība u.c.
Ilgdegšanas katla darbības pamatprincipi stropuva
Autors:
jaunakais
()
Datums: 30/05/2015 18:04
Vēlējos padalīties savā pieredzē ar ilgdegšanas katlu lietošanu ikdienā.
Tātad pašam ir stropuva S10U t.i. 10 kilovatu katls ar ko apsildu 64m2 dzīvokli plus ūdens boileris 100l. Katls atrodas virtuvē. Lietoju jau piekto gadu.
Sākšu ar galveno; (ko es uzkatu, kas nepieciešams jebkura ilgdegšanas katla normālai darbībai)
1) Tempertūras starpība katlā un atplūdē - jāturās 15-20 grādi nu ne vairāk kā 30. Protams, jo mazāka starpība, jo labāk.
2) Obligāti nepieciešams funkcionējošs MAZAIS CIRKULĀCIJAS LOKS.
3) LĒNA ŪDENS CIRKULĀCIJA. ( piemēram 10 kw katlam 4.16 l/min)
4) Katla apsaistē derēs tikai ražotāja apsaistes shēma. Ar citām shēmām var rasties dažādas problēmas. Es rekomendēju Stroupovas instrukcijā minēto pirmo vienkāršāko shēmu.
5) Katla apsaistes sistēmā jābūt trīsvirzienu vārstam ar termogalvu un caurplūdes regulācijas ventilim. ( vai četrpušu vārsts – tas atkarīgs no katla apsaistes sistēmas).
6) Iztīrīts apkures katls un dūmvads no darvas, izdedžiem utt.
7) Nosiltināts dūmvads visā dūmvada garumā, tajā skaitā arī iekštelpās.
8) Diemžēl šī tipa katliem nepieciešama sausa malka (sasitot pagales tās klaudz vai arī gadu žāvēta malka) Var arī kurināt ar mitru malku, bet tad var būt problēmas ar dūmiem un dūmvadu.
9) Kurinot katlā optimālā kuršanās temp 70-85 grādi nav vēlams kurināt mazāk par 60 un augstāk par 90 grādiem. Bet kuršanās temp nav tik būtiska kā pareiza apsaistes sistēma – ja nav pareizi uztaisīta sistēma tad vari turēt kādu temp gribi katls darvosies sitīs atpakaļ dūmus utt.
Ievērojam šīs 9 lietas un nevajadzētu būt problēmām!!!
Papildus aprīkojumā es rekomendēju!
Automātiskais elektrības pārveidotājs no 12 v uz 220w. Tas maksā aptuveni 150 eur. Pats automātiski pārslēdzas elektrības pazušanas gadījumā. Pieslēgšana ļoti elementāra.
Apsaistes sistēmā ietaisīt temperatūras manometrus. Tātad uz radiatoriem stāv tem. manometrs , atplūdē viens manometrs, plus trešais manometrs pie paša katla atplūdē. Tātad jebkurā brīdī var redzēt esošo katla darbību, cik t katlā, cik uz radiatoriem, cik no radžikiem un kāda temp ieplūst katlā.
Brīdinājuma zvana signālu, ja temp katlā piem. pārsniedz 95 grādus. Temperatūras relejs un durvju zvans un lieta atrisināta. Jo gadās visādi!
Vēl jāuzmanās ar ventilatora pielietošanu, jo man personīgi bija tā, ka katlā ieregulēju lai gaisa klape aizverās pie 85 grādi a ventilators to gaisa klapi bišķi aizpūtis uz sānu un palikusi maza šķirbiņa un tik pūš visu laiku gaisu iekšā. Tāpēc rekomendēju ventilatoru vispār neizmantot vai arī pieslēgt pie releja, kas pie noteiktas temp ventilatoru atslēdz. Ventilātors malkai nav nepieciešams , pie nosacījuma ja ir tīrs dūmvads, katls. Un ja kurinam sausu malku.
Tīrot katlu īpaši rūpīgi jāiztīra tā vieta, kur beidzas katls un sākas dūmvads. Tā ir tā šaurākā vieta, kura visātrāk aizaug un protams tai vietai ir ļoti grūti tikt klāt, ja nenoņem dūmvada trijgabalu.
Ja nav tīrs katls un dūmvads – grūti aizkurināt, sit atpakaļ dūmus ik pa laikam, palielinās malkas patēriņš, un vēl straujāk sāk aizaugt katls jo malka nesadeg veidojas lipīgas dūmgāzes pat darva. Katlu montējot jāpadomā kā iztīrīs dūmvadu un katlu!!!!
Pārāk liela vilkme ilgdegšanas katliem samazina kuršanās ilgumu un tad vairs no tāda katla vairs nav jēga.
Vienmērīgu un patstāvīgu vilkmi nodrošina silts dūmvads!!!! Tātad pietiek ja iekštelpā nav nosiltināts viens metrs dūmvada. Dūmvads ilgdegšanas katlam ir pa vēsu un veidojas „gaisa bedres” kā rezultātā sit atpakaļ dūmus. Tajā pašā laikā, piemēram, kaimiņam ir parastā pečka un nenosilitināts dūmvads - dzīvo bez problēmām. Jebkuram centrālapkures katlam pēc būtības vajadzētu būt nosiltinātam dūmvadam.
Pie paša katla apsaistes sistēmā izmantojam tikai apkures sistēmāi paredzētus ventiļus jeb tautā sauktos krānus, kas paredzēti līdz 120 grādiem. Parastie ventiļi (līdz 90 grādiem) sāk pilēt, ja kādu iemeslu dēļ plūst karstāks ūdens. Un kā zināms centrālapkures sistēmām gaiss sistēmā ir ļoti bīstama lieta, jo kādā brīdī var apstāties cirkulācija un katls uzvārīties.
Vislielākā centrālapkures sistēmas iesācēju kļūda – liela ūdens caurplūdes cirkulācija, zema kuršanās temperatūra, slapja malka plus nestrādā mazais cirkulācijas loks rezultātā veidojas fantastiski daudz darva, tādejādi dūmvadu un katlu var aizaudzēt pēc trīs kuršanās reizēm. Tas tā no manas pieredzes.
Perfekti šiem katliem ir atstrādāta siltuma regulācijas sistēma. Tātad ar termogalvu, kas atrodas uz trīsceļu vārsta es varu ieregulēt 20-60 grādi ( kādu temp vēlies lai turās radiators). Rudeņos un pavasarī kad it kā ir silts bet drēgns šitā lieta īpaši noder. Ieregulē radžikos kaut 30 grādus un vari kurināt kaut ārā ir diezgan silts, bet ja nekurina ir pavēss. Tātad uz radiatoriem iet pieņemsim 36 grādi un atpakaļgaitā plus mīnus 6 grādu starpība. Jo kā ir parastajām pečkām, kamēr kurina ir karsts kā nekurina ir pavēsi. Šitā lieta ir baigi laba dodu visi 10 +++!!!!
Kā mīnusu stropuvas pirmajai shēmai varu minēt pārāk garo ūdens tecēšanas garumu. Tātad ja ūdens boileris ir pilnībā atzisis un radiatori arī ir auksti pareizi ir uzsildīt katru atsevišķi, bet tas prasa kaut kad pagriezt ventili uz boileri. Jo ja vienlaicīgi silda visu sistēmu tad pirmais karstais ūdens, kas iet caur boileri jau atplūdē ir vēss. Pateicoties mazajam cirkulācijas lokam tas jauc ūdeni, bet vienalga iesākumā sistēma ilgi silst, kas samazina kuršanās ilgumu un nedaudz audzē ciet katlu (nu mēnesī reizi katls jāpatīra). Lai to novērstu prasās pēc automātikas, bet nu tas jau ir vesels stāsts.
Starp citu mīts ka ilgdegšanas katliem gaisa padeve ir tikai no augšas ir ne visai pareizi. Jo Stroupova universālajiem katliem ir tāda lieta kā vilkmes regulātos ( Katla augšdaļā ir tāds kronšteins ar trepīti) Paceļot to stienīti uz trepītes mēs atveram gaisa padevi caur apakšu savukārt noņemot pilnīgi no trepītes aiztaisām ciet un tad gaisa padeve ir tikai no augšas. Tas īpaši jāņem vērā tiem, kas kurina ar ne visai sausu malku, jo gaisa padeve no apakšas ievērojami palielina kuršanās intensitāti (palielina jaudu), bet samazina kuršanās ilgumu.
Reāli ar pilnu uzlādi ziemā pie -15 grādiem kurās līdz 14h, bet pie 0 grādiem var dabūt kādas 19h. Kurinu ar egles malku. Protams, ar alksni vai kādu citu lapu koku varētu dabūt vairāk stundu, bet kurinu ar to kas vieglāk pieejams.
Vasarā (ja vēlamies sildīt tikai silto ūdeni), ja katls atrodas iekštelpā nav ieteicams kurināt katlu dienas vidū, jo pa dienu ir karst līdz ar to samazinās vilkme, tāpēc iekštelpā var būt ne īpaši svaigs gaiss vai pat atsist dūmus. Tāpēc man ir kombinētais boileris un sildu ar elektrību, lai nav siltajam ūdenim jākurina speciāli katls.
Ar ūdens akumulācijas tvertnēm ilgdegšanas katli neiet kopā, jo būs problēma ar ilgstošu auktā ūdens atplūdi, kas samazinās kuršanās ilgumu, veidosies darva.
Kā tad veidojas darva, katlā un atplūdē ir liela temperatūras starpība veidojas kondensāts, kondensāts iztvaiko un kopā ar dūmgāzēm veido lipīgu vielu ko sauc par darvu, plus kondensāts ,kas iztvaiko dzēš liesmu. Malka nepilnīgi sadeg veidojas darva. Darvu ir ļoti grūti iztīrīt, pat varētu teikt, ka neiespējami. Plus katls smird gan kuršanās laikā, gan arī pēc izkurināšanas. Nelīdz arī ķīmija, ja katls nopietni darvo. Ķīmija darvu pārvērš trauslā formā, bet viņa nekur nepazūd. Darvu iztīrīt ar izdedzināšanas metodi nevienam niesaku.
Kopumā ar stropuva katlu esmu apmierināts. Pareizi vajag visu pieslēgt un tad nav problēmu.
Nu gan es esmu sarakstījis visu vienā čupā, bet lūdzu komentējiet, dalaties ar savu pieredzi, varat arī pārmest es neapvainošos!!!
Tātad pašam ir stropuva S10U t.i. 10 kilovatu katls ar ko apsildu 64m2 dzīvokli plus ūdens boileris 100l. Katls atrodas virtuvē. Lietoju jau piekto gadu.
Sākšu ar galveno; (ko es uzkatu, kas nepieciešams jebkura ilgdegšanas katla normālai darbībai)
1) Tempertūras starpība katlā un atplūdē - jāturās 15-20 grādi nu ne vairāk kā 30. Protams, jo mazāka starpība, jo labāk.
2) Obligāti nepieciešams funkcionējošs MAZAIS CIRKULĀCIJAS LOKS.
3) LĒNA ŪDENS CIRKULĀCIJA. ( piemēram 10 kw katlam 4.16 l/min)
4) Katla apsaistē derēs tikai ražotāja apsaistes shēma. Ar citām shēmām var rasties dažādas problēmas. Es rekomendēju Stroupovas instrukcijā minēto pirmo vienkāršāko shēmu.
5) Katla apsaistes sistēmā jābūt trīsvirzienu vārstam ar termogalvu un caurplūdes regulācijas ventilim. ( vai četrpušu vārsts – tas atkarīgs no katla apsaistes sistēmas).
6) Iztīrīts apkures katls un dūmvads no darvas, izdedžiem utt.
7) Nosiltināts dūmvads visā dūmvada garumā, tajā skaitā arī iekštelpās.
8) Diemžēl šī tipa katliem nepieciešama sausa malka (sasitot pagales tās klaudz vai arī gadu žāvēta malka) Var arī kurināt ar mitru malku, bet tad var būt problēmas ar dūmiem un dūmvadu.
9) Kurinot katlā optimālā kuršanās temp 70-85 grādi nav vēlams kurināt mazāk par 60 un augstāk par 90 grādiem. Bet kuršanās temp nav tik būtiska kā pareiza apsaistes sistēma – ja nav pareizi uztaisīta sistēma tad vari turēt kādu temp gribi katls darvosies sitīs atpakaļ dūmus utt.
Ievērojam šīs 9 lietas un nevajadzētu būt problēmām!!!
Papildus aprīkojumā es rekomendēju!
Automātiskais elektrības pārveidotājs no 12 v uz 220w. Tas maksā aptuveni 150 eur. Pats automātiski pārslēdzas elektrības pazušanas gadījumā. Pieslēgšana ļoti elementāra.
Apsaistes sistēmā ietaisīt temperatūras manometrus. Tātad uz radiatoriem stāv tem. manometrs , atplūdē viens manometrs, plus trešais manometrs pie paša katla atplūdē. Tātad jebkurā brīdī var redzēt esošo katla darbību, cik t katlā, cik uz radiatoriem, cik no radžikiem un kāda temp ieplūst katlā.
Brīdinājuma zvana signālu, ja temp katlā piem. pārsniedz 95 grādus. Temperatūras relejs un durvju zvans un lieta atrisināta. Jo gadās visādi!
Vēl jāuzmanās ar ventilatora pielietošanu, jo man personīgi bija tā, ka katlā ieregulēju lai gaisa klape aizverās pie 85 grādi a ventilators to gaisa klapi bišķi aizpūtis uz sānu un palikusi maza šķirbiņa un tik pūš visu laiku gaisu iekšā. Tāpēc rekomendēju ventilatoru vispār neizmantot vai arī pieslēgt pie releja, kas pie noteiktas temp ventilatoru atslēdz. Ventilātors malkai nav nepieciešams , pie nosacījuma ja ir tīrs dūmvads, katls. Un ja kurinam sausu malku.
Tīrot katlu īpaši rūpīgi jāiztīra tā vieta, kur beidzas katls un sākas dūmvads. Tā ir tā šaurākā vieta, kura visātrāk aizaug un protams tai vietai ir ļoti grūti tikt klāt, ja nenoņem dūmvada trijgabalu.
Ja nav tīrs katls un dūmvads – grūti aizkurināt, sit atpakaļ dūmus ik pa laikam, palielinās malkas patēriņš, un vēl straujāk sāk aizaugt katls jo malka nesadeg veidojas lipīgas dūmgāzes pat darva. Katlu montējot jāpadomā kā iztīrīs dūmvadu un katlu!!!!
Pārāk liela vilkme ilgdegšanas katliem samazina kuršanās ilgumu un tad vairs no tāda katla vairs nav jēga.
Vienmērīgu un patstāvīgu vilkmi nodrošina silts dūmvads!!!! Tātad pietiek ja iekštelpā nav nosiltināts viens metrs dūmvada. Dūmvads ilgdegšanas katlam ir pa vēsu un veidojas „gaisa bedres” kā rezultātā sit atpakaļ dūmus. Tajā pašā laikā, piemēram, kaimiņam ir parastā pečka un nenosilitināts dūmvads - dzīvo bez problēmām. Jebkuram centrālapkures katlam pēc būtības vajadzētu būt nosiltinātam dūmvadam.
Pie paša katla apsaistes sistēmā izmantojam tikai apkures sistēmāi paredzētus ventiļus jeb tautā sauktos krānus, kas paredzēti līdz 120 grādiem. Parastie ventiļi (līdz 90 grādiem) sāk pilēt, ja kādu iemeslu dēļ plūst karstāks ūdens. Un kā zināms centrālapkures sistēmām gaiss sistēmā ir ļoti bīstama lieta, jo kādā brīdī var apstāties cirkulācija un katls uzvārīties.
Vislielākā centrālapkures sistēmas iesācēju kļūda – liela ūdens caurplūdes cirkulācija, zema kuršanās temperatūra, slapja malka plus nestrādā mazais cirkulācijas loks rezultātā veidojas fantastiski daudz darva, tādejādi dūmvadu un katlu var aizaudzēt pēc trīs kuršanās reizēm. Tas tā no manas pieredzes.
Perfekti šiem katliem ir atstrādāta siltuma regulācijas sistēma. Tātad ar termogalvu, kas atrodas uz trīsceļu vārsta es varu ieregulēt 20-60 grādi ( kādu temp vēlies lai turās radiators). Rudeņos un pavasarī kad it kā ir silts bet drēgns šitā lieta īpaši noder. Ieregulē radžikos kaut 30 grādus un vari kurināt kaut ārā ir diezgan silts, bet ja nekurina ir pavēss. Tātad uz radiatoriem iet pieņemsim 36 grādi un atpakaļgaitā plus mīnus 6 grādu starpība. Jo kā ir parastajām pečkām, kamēr kurina ir karsts kā nekurina ir pavēsi. Šitā lieta ir baigi laba dodu visi 10 +++!!!!
Kā mīnusu stropuvas pirmajai shēmai varu minēt pārāk garo ūdens tecēšanas garumu. Tātad ja ūdens boileris ir pilnībā atzisis un radiatori arī ir auksti pareizi ir uzsildīt katru atsevišķi, bet tas prasa kaut kad pagriezt ventili uz boileri. Jo ja vienlaicīgi silda visu sistēmu tad pirmais karstais ūdens, kas iet caur boileri jau atplūdē ir vēss. Pateicoties mazajam cirkulācijas lokam tas jauc ūdeni, bet vienalga iesākumā sistēma ilgi silst, kas samazina kuršanās ilgumu un nedaudz audzē ciet katlu (nu mēnesī reizi katls jāpatīra). Lai to novērstu prasās pēc automātikas, bet nu tas jau ir vesels stāsts.
Starp citu mīts ka ilgdegšanas katliem gaisa padeve ir tikai no augšas ir ne visai pareizi. Jo Stroupova universālajiem katliem ir tāda lieta kā vilkmes regulātos ( Katla augšdaļā ir tāds kronšteins ar trepīti) Paceļot to stienīti uz trepītes mēs atveram gaisa padevi caur apakšu savukārt noņemot pilnīgi no trepītes aiztaisām ciet un tad gaisa padeve ir tikai no augšas. Tas īpaši jāņem vērā tiem, kas kurina ar ne visai sausu malku, jo gaisa padeve no apakšas ievērojami palielina kuršanās intensitāti (palielina jaudu), bet samazina kuršanās ilgumu.
Reāli ar pilnu uzlādi ziemā pie -15 grādiem kurās līdz 14h, bet pie 0 grādiem var dabūt kādas 19h. Kurinu ar egles malku. Protams, ar alksni vai kādu citu lapu koku varētu dabūt vairāk stundu, bet kurinu ar to kas vieglāk pieejams.
Vasarā (ja vēlamies sildīt tikai silto ūdeni), ja katls atrodas iekštelpā nav ieteicams kurināt katlu dienas vidū, jo pa dienu ir karst līdz ar to samazinās vilkme, tāpēc iekštelpā var būt ne īpaši svaigs gaiss vai pat atsist dūmus. Tāpēc man ir kombinētais boileris un sildu ar elektrību, lai nav siltajam ūdenim jākurina speciāli katls.
Ar ūdens akumulācijas tvertnēm ilgdegšanas katli neiet kopā, jo būs problēma ar ilgstošu auktā ūdens atplūdi, kas samazinās kuršanās ilgumu, veidosies darva.
Kā tad veidojas darva, katlā un atplūdē ir liela temperatūras starpība veidojas kondensāts, kondensāts iztvaiko un kopā ar dūmgāzēm veido lipīgu vielu ko sauc par darvu, plus kondensāts ,kas iztvaiko dzēš liesmu. Malka nepilnīgi sadeg veidojas darva. Darvu ir ļoti grūti iztīrīt, pat varētu teikt, ka neiespējami. Plus katls smird gan kuršanās laikā, gan arī pēc izkurināšanas. Nelīdz arī ķīmija, ja katls nopietni darvo. Ķīmija darvu pārvērš trauslā formā, bet viņa nekur nepazūd. Darvu iztīrīt ar izdedzināšanas metodi nevienam niesaku.
Kopumā ar stropuva katlu esmu apmierināts. Pareizi vajag visu pieslēgt un tad nav problēmu.
Nu gan es esmu sarakstījis visu vienā čupā, bet lūdzu komentējiet, dalaties ar savu pieredzi, varat arī pārmest es neapvainošos!!!
Re: Ilgdegšanas katla darbības pamatprincipi stropuva
Autors:
zigmars
()
Datums: 30/05/2015 21:23
Reklāma?
Re: Ilgdegšanas katla darbības pamatprincipi stropuva
Autors:
jaunkais (
()
Datums: 31/05/2015 00:16
jā, reklāma.
Re: Ilgdegšanas katla darbības pamatprincipi stropuva
Autors:
jaunakais
()
Datums: 31/05/2015 10:09
Par reklāmu to galīgi nevar nosaukt drīzāk antireklāma, jo jāievēro diezgan daudz lietu. Var jau kurināt bez tiem sākumā minētajiem deviņiem nosacījumiem, bet tad kuršanās ilgums ir līdz 8h (ar pilnu uzlādi līdz -5grādi ārā). Es to varu droši teikt pēc savas pieredzes, jo sākumā nebiju sapratis šīs lietas.
Ne jau tā gaisa padeve no augšas nodrošina to ilgo degšanu, tā ir tā galvenā ideja, bet ar to ir par maz vajadzīga kompleksa sistēma.
Galvenie nosacījumi ilgdegšanai
1) Lēna ūdens cirkulācija
2) mazais cirkulācijas loks
3) Atbilstoša dūmvada vilkme
Kapēc tas mazais cirkulācijas loks ir tik vajadzīgs? (spečuki to saprot, bet cilvēks no malas tajā jautājumā nav iedziļinājies)
1) Tātad mazais loks jauc ūdeni pa katlu, tas īpaši svarīgi ir ilgdegšanas katliem, jo tie ir samērā augsti un kā zināms siltums neiet uz leju. Tātad zem kuršanās līmeņa bez mazā loka būtu pilnīgi auksts ūdens.
2) Otrs mazais loks sajauc karsto un auksto ūdeni ĀRPUS KATLA!!! Kā saka viss ģeniālais ir ļoti vienkāršs! Tātad katlā nerodas kondensāts.
3) Mazais loks sajauc ūdeni tik cik ir ieregulēts uz termogalvas. Šī lieta nodrošina komfortu. Te pats galvenais ir ievērot, ka no termogalvas atiet metāla stieplīte, kuras galā ir sildelements. Šis sildelements OBLIGĀTI jāpieliek pie caurules, kas iet uz radiatoriem!!! Tātad katlā ir pieņemsim 70 grādi un sūknītis dzen tos 70 grādus uz radžikiem, sildelements uzsilst un ļauj dzīt tikai tādu temp. kāda pagriezta termogalvā. Ne kāda sarežģīta elektronika tīrā mehānika!
Es mēģinu izteikties pēc iespējas vienkāršāk. Spečukiem varētu būt neinteresanti un domā kaut kāds bērnudārzs!
Ne jau tā gaisa padeve no augšas nodrošina to ilgo degšanu, tā ir tā galvenā ideja, bet ar to ir par maz vajadzīga kompleksa sistēma.
Galvenie nosacījumi ilgdegšanai
1) Lēna ūdens cirkulācija
2) mazais cirkulācijas loks
3) Atbilstoša dūmvada vilkme
Kapēc tas mazais cirkulācijas loks ir tik vajadzīgs? (spečuki to saprot, bet cilvēks no malas tajā jautājumā nav iedziļinājies)
1) Tātad mazais loks jauc ūdeni pa katlu, tas īpaši svarīgi ir ilgdegšanas katliem, jo tie ir samērā augsti un kā zināms siltums neiet uz leju. Tātad zem kuršanās līmeņa bez mazā loka būtu pilnīgi auksts ūdens.
2) Otrs mazais loks sajauc karsto un auksto ūdeni ĀRPUS KATLA!!! Kā saka viss ģeniālais ir ļoti vienkāršs! Tātad katlā nerodas kondensāts.
3) Mazais loks sajauc ūdeni tik cik ir ieregulēts uz termogalvas. Šī lieta nodrošina komfortu. Te pats galvenais ir ievērot, ka no termogalvas atiet metāla stieplīte, kuras galā ir sildelements. Šis sildelements OBLIGĀTI jāpieliek pie caurules, kas iet uz radiatoriem!!! Tātad katlā ir pieņemsim 70 grādi un sūknītis dzen tos 70 grādus uz radžikiem, sildelements uzsilst un ļauj dzīt tikai tādu temp. kāda pagriezta termogalvā. Ne kāda sarežģīta elektronika tīrā mehānika!
Es mēģinu izteikties pēc iespējas vienkāršāk. Spečukiem varētu būt neinteresanti un domā kaut kāds bērnudārzs!
Re: Ilgdegšanas katla darbības pamatprincipi stropuva
Autors:
jaunakais
()
Datums: 13/10/2015 09:33
Beidzot saņēmos un uzliku jaunu dūmvadu (siltināts visā garumā un vienu metru garāks par jumta kori). Neticēsiet, bet katls darbojas nevainojami – ne smird, ne atsit dūmus strādā kā bitīte! Problēma bija tā, ka kuroties man atsita dūmus un bija kādas divas reizes mēnesī jātīra gan katls, gan dūmvads, tapēc nebiju baigā starā par stropuvas katlu, bet tagad acīmredzami katls darbojas labāk!
Vēl ĻOTI SVARĪGI lai nav temp. starpība starp katlu un atplūdi (ne vairāk kā 30 grādi) un atplūdē kuršanas laikā laist aptuveni 50 grādus.
Starp citu, topika sākumā minēju, ka sildelements ar stieplīti, kas atiet no trīsceļu vārsta termogalvas jāliek uz radiatoru atpakaļgaitas caurules nevis turpgaitas caurules. Ja uzliek uz turpgaitas caurules ir problēma ar pārāk auksta ūdens atplūdi.
Ar pilnu uzlādi (viens baltais cukura jeb miltu maiss) ar sausu egles malku, kurās aptuveni 19 h.
Nu jā jāsataisa viss kā pienākas un tad katls darbosies nevainojami!!!!
Vēl ĻOTI SVARĪGI lai nav temp. starpība starp katlu un atplūdi (ne vairāk kā 30 grādi) un atplūdē kuršanas laikā laist aptuveni 50 grādus.
Starp citu, topika sākumā minēju, ka sildelements ar stieplīti, kas atiet no trīsceļu vārsta termogalvas jāliek uz radiatoru atpakaļgaitas caurules nevis turpgaitas caurules. Ja uzliek uz turpgaitas caurules ir problēma ar pārāk auksta ūdens atplūdi.
Ar pilnu uzlādi (viens baltais cukura jeb miltu maiss) ar sausu egles malku, kurās aptuveni 19 h.
Nu jā jāsataisa viss kā pienākas un tad katls darbosies nevainojami!!!!
Re: Ilgdegšanas katla darbības pamatprincipi stropuva
Autors:
Gunārs Gunārs
()
Datums: 07/07/2016 11:02
Vai ir iespējams dabūt kāda Stropuvas katlu speciālista koordinātas, lai sazinātos un nokonsultētos (pagājušajā sezonā diezgan nomocījos, domāju, ka kaut kas ar slēguma shēmu nav pareizi, jo paši montējām - pieredze minimāla).
Re: Ilgdegšanas katla darbības pamatprincipi stropuva
Autors:
Gunārs Gunārs
()
Datums: 07/07/2016 12:20
Ja ir kāds meistars, manas koordinātes fuego(at)inbox.lv
Paldies.
Paldies.
Re: Ilgdegšanas katla darbības pamatprincipi stropuva
Autors:
andzha
()
Datums: 18/10/2016 02:10
Pirms pirku Stropuva S20U, meklēju pēc padoma, ieteikumus arī atradu šeit, ņēmu vērā to, ko sarakstījis "jaunakais", palasīju arī .RU saitos, skatījos youtube video kā arī sazinājos ar leišu radiem prasot, kas tas par brīnumu un vai nav kaķis maisā.
1. Katlu pasūtīju [stropuva-veikals.lv]
aizbraucu pie viņiem uz veikalu tur man pārstāvis izstāstīja pamatprincipus, demonstrēja demo slēgumu kādam tam jāizskatās piesleģtam pie katla utt.
2. Veikala pārstāvim prasīju arī par uzstādīšanas iespējām, man piedāvāja santehniķus. Sapratu, ka labāk nesaukt kaut kādus kaktu dakterus a to man viss uzies gaisā :)
3. Ievācu infu un nopirku katlu, uzstādīja man firmas ieteikts santehniķis, pieslēgt katlu tas prasīja 2 dienas, ja ir sagatavota līdzena vieta kur stāvēs katls un telpā ir apkures sistēmas cauruļu gali (no vecā katla), kur pielikt jaunos izvadus no apsaites.
4. Mūsu versija ir ar ventilatoru, to var arī demontēt, bet saprotu, ka tas var noderēt gadījumos, ja telpai ir maza gaisa pieplūde un lai ātrāk uzdzītu temperatūru vai ātrāk panākt gruzdēšanu. Plāns to pieslēgt caur kontakttermostatu, kuram ir pārslēdzis un, kas ir uzmontēts uz apsaites mazā loka caurules, ja sasniedz kādus 60 grādus, tad ventilators izslēdzas un tāpat arī sūkni, kas atslēdzas, ja ir ļoti zema temperatūra.
5.Kurinu ar briketēm, temperatūru turu 70-75 grādus. Katlā saiet 8-9 brikešu pakas.
Pirmo reizi pie aukstas mājas rezultāti pārsteidza, nogruzdēja kādas 50 stundas, ņemot vērā, ka bija auksts. Vidēji 3 - 3.5 sutkas deg. Esot gadījumi, ka pat gruzdod līdz 5 sutkām, bet tad jāliek ļoti blīvi brikešu ķieģelīši kā bruģis pa stāviem, tad varbūt degs ilgāk.
Domāju, ka šeit svarīgi ir izvēlēties kādu, kas saprot no šiem katliem, māk to pareizi uzstādīt, noregulēt ūdens plūsmu lokā utt.
P.S. Šī nav reklāma ;)
Skataties paši, es šeit tikai dalos ar ko esmu saskāries, katra sistēma protams ir savādāka, bet manā gadījumā katls pilda savas "solītās" funkcijas
1. Katlu pasūtīju [stropuva-veikals.lv]
aizbraucu pie viņiem uz veikalu tur man pārstāvis izstāstīja pamatprincipus, demonstrēja demo slēgumu kādam tam jāizskatās piesleģtam pie katla utt.
2. Veikala pārstāvim prasīju arī par uzstādīšanas iespējām, man piedāvāja santehniķus. Sapratu, ka labāk nesaukt kaut kādus kaktu dakterus a to man viss uzies gaisā :)
3. Ievācu infu un nopirku katlu, uzstādīja man firmas ieteikts santehniķis, pieslēgt katlu tas prasīja 2 dienas, ja ir sagatavota līdzena vieta kur stāvēs katls un telpā ir apkures sistēmas cauruļu gali (no vecā katla), kur pielikt jaunos izvadus no apsaites.
4. Mūsu versija ir ar ventilatoru, to var arī demontēt, bet saprotu, ka tas var noderēt gadījumos, ja telpai ir maza gaisa pieplūde un lai ātrāk uzdzītu temperatūru vai ātrāk panākt gruzdēšanu. Plāns to pieslēgt caur kontakttermostatu, kuram ir pārslēdzis un, kas ir uzmontēts uz apsaites mazā loka caurules, ja sasniedz kādus 60 grādus, tad ventilators izslēdzas un tāpat arī sūkni, kas atslēdzas, ja ir ļoti zema temperatūra.
5.Kurinu ar briketēm, temperatūru turu 70-75 grādus. Katlā saiet 8-9 brikešu pakas.
Pirmo reizi pie aukstas mājas rezultāti pārsteidza, nogruzdēja kādas 50 stundas, ņemot vērā, ka bija auksts. Vidēji 3 - 3.5 sutkas deg. Esot gadījumi, ka pat gruzdod līdz 5 sutkām, bet tad jāliek ļoti blīvi brikešu ķieģelīši kā bruģis pa stāviem, tad varbūt degs ilgāk.
Domāju, ka šeit svarīgi ir izvēlēties kādu, kas saprot no šiem katliem, māk to pareizi uzstādīt, noregulēt ūdens plūsmu lokā utt.
P.S. Šī nav reklāma ;)
Skataties paši, es šeit tikai dalos ar ko esmu saskāries, katra sistēma protams ir savādāka, bet manā gadījumā katls pilda savas "solītās" funkcijas
Re: Ilgdegšanas katla darbības pamatprincipi stropuva
Autors:
jaunakais
()
Datums: 09/11/2016 16:44
Klāt atkal apkures sezona, tapēc atkal aktuāli jautājumi par apkures katla apsaisti. Tāpēc uztaisīju pāris video, kurā pastāstīju par ilgdegšanas katla kurināšanu ( kā daru es). Varbūt kādam no tā visa kaut kas noderēs. Tomēr video ir vieglāk uztvert domu, cilvēkam kas ikdienā nav saistīts ar apkures sistēmas uzstādīšanu.
Video 1
[www.youtube.com]
Video 2
[www.youtube.com]
Video 3
[www.youtube.com]
Video 4
[www.youtube.com]
Ja vēlēšanās, komentējiet, ko esmu teicis nepareizi vai domu neesmu izteicis skaidri. Tomēr video ir grūti raitā valodā visiem saprotami izstāsīt! (vismaz man).
Veiksmi darbos!!!!
Video 1
[www.youtube.com]
Video 2
[www.youtube.com]
Video 3
[www.youtube.com]
Video 4
[www.youtube.com]
Ja vēlēšanās, komentējiet, ko esmu teicis nepareizi vai domu neesmu izteicis skaidri. Tomēr video ir grūti raitā valodā visiem saprotami izstāsīt! (vismaz man).
Veiksmi darbos!!!!
Re: Ilgdegšanas katla darbības pamatprincipi stropuva
Autors:
bobo
()
Datums: 10/11/2016 09:19
Un pārējie ģimenes locekļi (ja galva nav mājās, vai komandējumā) arī pratīs visu šito sarežģīto
"deju ar bambuku" ? Nekā prsonīga ! :)
"deju ar bambuku" ? Nekā prsonīga ! :)