building.lv skaitļos

Lietotāji online43
Aktīvie uzņēmumi19830
Nozares ziņas33032
Atklāts rekonstruētais ceļu pārvads pāri Jūrmalas šosejai pie Babītes : building.lv - par būvniecību Latvijā

Atklāts rekonstruētais ceļu pārvads pāri Jūrmalas šosejai pie Babītes

Atklāts rekonstruētais ceļu pārvads pāri Jūrmalas šosejai pie Babītes

9. oktobrī svinīgi tika atklāts rekonstruētais ceļa pārvads autoceļā A5 Rīgas apvedceļš (Salaspils- Babīte) pār autoceļu A10 Rīga- Ventspils. Būvdarbi tika sākti 2008. gada pavasarī, kopējās rekonstrukcijas izmaksas – 4,48 milj. latu.

autors: Atklāts rekonstruētais ceļu pārvads pāri Jūrmalas šosejai pie Babītes
Foto: Atklāts rekonstruētais ceļu pārvads pāri Jūrmalas šosejai pie Babītes; autors: Atklāts rekonstruētais ceļu pārvads pāri Jūrmalas šosejai pie Babītes
9. oktobrī svinīgi tika atklāts rekonstruētais ceļa pārvads autoceļā A5 Rīgas apvedceļš (Salaspils- Babīte) pār autoceļu A10 Rīga- Ventspils. Būvdarbi tika sākti 2008. gada pavasarī, kopējās rekonstrukcijas izmaksas – 4,48 milj. latu.

Vecais dzelzsbetona rāmja pārvads ar kastveida laiduma konstrukciju tika uzbūvēts pirms 32 gadiem. 2008. gada sākumā veicot pārvada tehniskā stāvokļa un nestspējas izpēti, konstatēja vairākus būtiskus defektus - bojātu hidroizolāciju, kas izraisījusi spriegoto kūļu un to enkuru pastiprinātu koroziju, kastveida laiduma konstrukcijā bija parādījušās plaisas, kā arī konstatētas salīdzinoši lielas ielieces, kas 32 gadu laikā pakāpeniski bija pieaugušas līdz 209 mm. Pēdējo 6 gadu laikā deformācija palielinājās par 2-3 mm gadā. Savukārt, sasprieguma spēks kūļos bija samazinājies par 50 – 60 %, salīdzinot ar sākotnējiem tehniskajiem parametriem, kas radīja pašsvara ierosināto piepūļu palielināšanos attiecīgajā šķēlumā, kā arī konstrukcijas nestspējas rezerves samazināšanos.

Pamatojoties uz veikto ceļa pārvada tehniskā stāvokļa un nestspējas novērtējumu, tika pieņemts lēmums izstrādāt ceļa pārvada rekonstrukcijas būvprojektu un 2008. gada pavasarī uzsākt rekonstrukcijas būvdarbus.

Rekonstrukcijas gaitas vissarežģītākais etaps bija vecā pārvada demontāža. Darbu izpildes tehnoloģija paredzēja neietekmēt satiksmes plūsmu pa Jūrmalas šoseju, demontējot 100 m garu betona laidums ar kopsvaru 2000 tonnas. Demontāžas organizēšanai tika izskatīti vairāki varianti, arī spridzināšana, taču kā racionāla metode tika izvēlēta darbu veikšana ar spectehniku. Pārvada būvētāji SIA "Tilts": "Mūsuprāt radām veiksmīgu risinājumu - izmantojot speciālo turu un veidņu sistēmu virs brauktuvēm, bija iespēja nelielā posmā slēgt tikai vienu no trijām satiksmes joslām uz Jūrmalas šosejas katrā braukšanas virzienā." Veco tilta laidumu demontāžu abās būvniecības kārtās paveica aptuveni 48 stundu laikā, strādājot brīvdienās un naktīs, kad satiksmes intensitāte ir salīdzinoši mazāka.

Jaunais ceļa pārvads būvēts kā vanšu sistēmas tilts ar kopējo garumu 87 m. Pārvadam ir divas atsevišķas 12,75 m platas brauktuves, 1 m plata metāla konstrukcijas ietve un divas satiksmes joslas katrā kustības virzienā. Ceļu pārvadā iebūvētās vantis Latvijā tiek izmantotas jau ceturto reizi, taču pirmo reizi tiek pielietota iepriekšēja vanšu spriegošanas tehnoloģija.

Būvprojekta autors ir SIA "Inženierbūve", būvdarbus veica SIA "Tilts". Rekonstrukcijas darbi izmaksāja 4,48 miljonus latu.

Pārvada atklāšanas pasākumā piedalījās satiksmes ministrs Kaspars Gerhards, VAS "Latvijas Valsts ceļi" valdes priekšsēdētājs Ivars Pāže, SIA "Inženierbūve" valdes priekšsēdētājs Ainārs Paeglītis un SIA "Tilts" valdes priekšsēdētājs Sergejs Gridņevs.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.