Cilvēcei visnozīmīgākās profesijas 21. gadsimtā
Portāla www.e-Prof.ru eksperti, balstoties uz ASV National Academy of Engineering atskaiti par 21. gadsimta 14 galvenajiem uzdevumiem, nosaukuši profesijas, kas cilvēcei būs visnozīmīgākās. RTU iespējams apgūt visas nozīmīgās specialitātes.
Foto: Cilvēcei visnozīmīgākās profesijas 21. gadsimtā; autors: Cilvēcei visnozīmīgākās profesijas 21. gadsimtāPortāla www.e-Prof.ru eksperti, balstoties uz ASV National Academy of Engineering atskaiti par 21. gadsimta 14 galvenajiem uzdevumiem, nosaukuši profesijas, kas cilvēcei būs visnozīmīgākās, ziņo Neatkarīgā Rīta Avīze Latvijai. RTU iespējams apgūt visas tās specialitātes, kuras, pēc ekspertu prognozēm, nepieciešamas, lai ierindotos 21. gadsimta svarīgāko profesiju pārstāvju vidū:
*
Fiziķis enerģētiķis
Par 21. gadsimta ģēniju tiks pasludināts tas, kurš atrisinās divus nozares galvenos uzdevumus: padarīs saules enerģijas izmantošanu ekonomiski izdevīgu un atklās metodi, kā izmantot kodolsintēzes rezultātā radušos enerģiju ražošanas mērķiem.
*
Ķīmiķis
Jārisina problēmas, kas rodas, izmantojot pašreizējos enerģijas avotus (nafta, gāze, ogles). Jāiemācās, kā neizlaist atmosfērā ogļskābo gāzi, kas izdalās degšanas procesā. To var izmantot ražošanā – gāzēt dzērienus, ražot sauso ledu u.c.
*
Ūdens attīrīšanas iekārtu inženieris
Dzeramā ūdens nevienmērīgā izvietojuma dēļ sestajai daļai planētas iedzīvotāju nav pieejams tīrs ūdens. Pasaules sabiedrība cer, ka tiks pilnveidotas ūdens attīrīšanas iekārtu tehnoloģijas; tīra ūdens iegūšanas galvenā metode būs piesārņotā ūdens attīrīšana un otrreizēja izmantošana.
*
Pilsētceltniecības inženieris
Uzdevums – uzlabot novecojošo pilsētu infrastruktūru: ūdensvadus, kanalizāciju, transporta tīklus, elektrotīklus.
*
Programmētājs
Viens no uzdevumiem – pilnveidot datoru izmantošanu medicīnas nozarē, pāreju no iepriekšējās uzskaites sistēmas papīra formātā uz datorizētu uzskaiti, novēršot šādas informācijas nozagšanas iespējas vai kļūdas. Otrs uzdevums – padarīt kibertelpu drošu, īpaši banku un valsts iestāžu tīklus, tīklus, kas atbild par pilsētu infrastruktūras funkcionēšanu. Un vēl, sadarbojoties ar psihologiem, vajadzētu attīstīt virtuālo realitāti tā, ka, uzturoties tajā, būtu iespējams ārstēt dažādas psihiskas slimības un fobijas. Piemēram, bailes no augstuma varētu ārstēt, virtuāli pastaigājoties pa klinšu takām.
*
Farmaceits
Būtiskas būs ģenētikas zināšanas, jo cilvēki pieder vienam bioloģisko būtņu veidam, tomēr viens no otra būtiski atšķiras pēc savām psiholoģiskajām un fizioloģiskajām īpašībām. Mūsdienu medikamentu problēma ir tā, ka tie domāti statistiski vidējam slimniekam, tāpēc ne vienmēr iedarbojas efektīvi. Pats galvenais uzdevums, apkopojot ģenētiķu iegūtos pētījumus, "personiskas zāles", kas visoptimālāk palīdzētu konkrētam cilvēkam.
*
Skolotājs
Pilnveidotas individuālās apmācības sistēmas – tālmācība.