Daugavgrīvā plāno celt lielu naftas terminālu
SIA "Baltic Oil Terminal" (BOT) tuvāko gadu laikā Rīgas ostā, Daugavgrīvā, iecerējis celt naftas produktu terminālu, kura pārkraušanas jauda būtu līdz 10 miljoniem tonnu naftas produktu gadā. Termināla celtniecība varētu izmaksāt līdz pat 150 miljoniem ASV dolāru.
SIA "Baltic Oil Terminal" (BOT) tuvāko gadu laikā Rīgas ostā, Daugavgrīvā, iecerējis celt naftas produktu terminālu, kura pārkraušanas jauda būtu līdz 10 miljoniem tonnu naftas produktu gadā. Termināla celtniecība varētu izmaksāt līdz pat 150 miljoniem ASV dolāru.
To aģentūrai LETA pastāstīja viens no terminālā projektētājiem SIA "Kino - L" pārstāvis Ivans Zarins.
Līdz 28.janvārim notiks naftas termināla sabiedriskā apspriešana, kuras laikā visus priekšlikumus par projektu var iesniegt Ietekmes uz vidi valsts novērtējuma birojā. Kā norādīja Zarins, ja viss ritēs veiksmīgi, līdz gada beigām varētu izstrādāt termināla celtniecības projektu, bet pirmās kārtas celtniecība varētu sākties nākamā gada sākumā.
Pirmo termināla kārtu plānots pabeigt apmēram pusotra gada laikā, kad termināla pārkraušanas jauda būtu apmēram 5 miljoni tonnu naftas produktu gadā. Vēl pēc pusotra gada varētu pabeigt arī termināla otro kārtu, lai kopējā jauda sasniegtu 10 miljonus tonnu gadā.
Projektētājs Māris Ertners no kompānijas "Latholdings" aģentūrai LETA stāstīja, ka terminālā iecerēts pārkraut gan gaišos, gan tumšos naftas produktus.
Ja terminālam izdotos sasniegt plānotās pārkraušanas jaudas, tā kravu apgrozījums būtu pielīdzināms pašreizējam kopējam visas ostas apgrozījumam. Pērn Rīgas brīvostā kopā tika pārkrautas 13,4 miljoni tonnu kravu, tajā skaitā 3 miljoni tonnu lejamkravu.
Zemi Daugavgrīvā termināla celtniecībai BOT ir iznomājusi Rīgas brīvostas pārvalde.
Projektā plānots paplašināt Bolderājas Šķirotavas dzelzceļa staciju, paredzēta arī tilta pār Buļļupi paplašināšana.
Uzņēmumu reģistru apkalpojošās firmas "Lursoft" datu bāzē pieejamā informācija liecina, ka BOT amatpersonas ir bijušie SIA "Dinaz group" vadītāji. BOT prezidents Nikolajs Jermolajevs savulaik bija SIA "Dinaz Group" valdes priekšsēdētājs. Arī bijušie "Dinaz Group" viceprezidenti Viktors Busels, Jevgeņijs Hlopkovs un Genādijs Stankevičs tagad ieņem viceprezidentu amatus BOT.
BOT reģistrēta 2000.gada 29.septembrī, tās statūtkapitāls ir Ls 200 000 latu. 99,9% kompānijas daļu pieder ASV, Nevadā, reģistrētai firmai "Erkort Ltd.", 0,1% - SIA "Bolderājas kuģu remonta rūpnīca".
BOT viceprezidents Stankevičs ieņem valdes priekšsēdētāja amatu pērn oktobrī Latvijā reģistrētajā uzņēmumā "American United Company", kas kopā ar vēl vienu pērn oktobrī reģistrētu uzņēmumu "American Oil Company" Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Licencēšanas komisijā iesnieguši pieteikumus, lūdzot atļaut Latvijā veikt darbības ar degvielu.
Arī "Americal United Company" saistīta ar "Dinaz" vārdu. Firmas direktors Sergejs Šatrovs agrāk bija SIA "Dinaz nafta" tehniskais direktors.
"American Oil Company" un "American United Company" direktori Šatrovs un Aleksandrs Rimensons kopīgā paziņojumā, kas pērn tika publicēts masu medijos, solīja dažādos naftas un ķīmijas projektos Latvijā investēt lielus līdzekļus. Paziņojumā norādīts, ka abu kompāniju mātes uzņēmums - Fīniksā, ASV, reģistrētā "Arizona Oil Company Inc." ("AOC Inc.") Latvijā 3-5 gadu laikā plāno ieguldīt ap 500 miljoniem ASV dolāru, īstenojot nozīmīgus projektus - ķīmiskās rūpniecības ražotņu, naftas pārstrādes rūpnīcas un termināla, kā arī izklaides un atpūtas objektu būvi.
Paziņojot par "American Oil Company", "American United Company" un trešās "AOC Inc." meitas uzņēmuma "Arizona Chemical Company" Latvijas pārstāvniecību reģistrāciju, tika apgalvots, ka jau noslēgti 200 miljonu ASV dolāru vērti kontrakti naftas un naftas produktu piegādei caur Latvijas termināliem un "darbs plānots vērienīgs".
Mārcis Krastiņš LETA
Copyright © LETA
To aģentūrai LETA pastāstīja viens no terminālā projektētājiem SIA "Kino - L" pārstāvis Ivans Zarins.
Līdz 28.janvārim notiks naftas termināla sabiedriskā apspriešana, kuras laikā visus priekšlikumus par projektu var iesniegt Ietekmes uz vidi valsts novērtējuma birojā. Kā norādīja Zarins, ja viss ritēs veiksmīgi, līdz gada beigām varētu izstrādāt termināla celtniecības projektu, bet pirmās kārtas celtniecība varētu sākties nākamā gada sākumā.
Pirmo termināla kārtu plānots pabeigt apmēram pusotra gada laikā, kad termināla pārkraušanas jauda būtu apmēram 5 miljoni tonnu naftas produktu gadā. Vēl pēc pusotra gada varētu pabeigt arī termināla otro kārtu, lai kopējā jauda sasniegtu 10 miljonus tonnu gadā.
Projektētājs Māris Ertners no kompānijas "Latholdings" aģentūrai LETA stāstīja, ka terminālā iecerēts pārkraut gan gaišos, gan tumšos naftas produktus.
Ja terminālam izdotos sasniegt plānotās pārkraušanas jaudas, tā kravu apgrozījums būtu pielīdzināms pašreizējam kopējam visas ostas apgrozījumam. Pērn Rīgas brīvostā kopā tika pārkrautas 13,4 miljoni tonnu kravu, tajā skaitā 3 miljoni tonnu lejamkravu.
Zemi Daugavgrīvā termināla celtniecībai BOT ir iznomājusi Rīgas brīvostas pārvalde.
Projektā plānots paplašināt Bolderājas Šķirotavas dzelzceļa staciju, paredzēta arī tilta pār Buļļupi paplašināšana.
Uzņēmumu reģistru apkalpojošās firmas "Lursoft" datu bāzē pieejamā informācija liecina, ka BOT amatpersonas ir bijušie SIA "Dinaz group" vadītāji. BOT prezidents Nikolajs Jermolajevs savulaik bija SIA "Dinaz Group" valdes priekšsēdētājs. Arī bijušie "Dinaz Group" viceprezidenti Viktors Busels, Jevgeņijs Hlopkovs un Genādijs Stankevičs tagad ieņem viceprezidentu amatus BOT.
BOT reģistrēta 2000.gada 29.septembrī, tās statūtkapitāls ir Ls 200 000 latu. 99,9% kompānijas daļu pieder ASV, Nevadā, reģistrētai firmai "Erkort Ltd.", 0,1% - SIA "Bolderājas kuģu remonta rūpnīca".
BOT viceprezidents Stankevičs ieņem valdes priekšsēdētāja amatu pērn oktobrī Latvijā reģistrētajā uzņēmumā "American United Company", kas kopā ar vēl vienu pērn oktobrī reģistrētu uzņēmumu "American Oil Company" Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Licencēšanas komisijā iesnieguši pieteikumus, lūdzot atļaut Latvijā veikt darbības ar degvielu.
Arī "Americal United Company" saistīta ar "Dinaz" vārdu. Firmas direktors Sergejs Šatrovs agrāk bija SIA "Dinaz nafta" tehniskais direktors.
"American Oil Company" un "American United Company" direktori Šatrovs un Aleksandrs Rimensons kopīgā paziņojumā, kas pērn tika publicēts masu medijos, solīja dažādos naftas un ķīmijas projektos Latvijā investēt lielus līdzekļus. Paziņojumā norādīts, ka abu kompāniju mātes uzņēmums - Fīniksā, ASV, reģistrētā "Arizona Oil Company Inc." ("AOC Inc.") Latvijā 3-5 gadu laikā plāno ieguldīt ap 500 miljoniem ASV dolāru, īstenojot nozīmīgus projektus - ķīmiskās rūpniecības ražotņu, naftas pārstrādes rūpnīcas un termināla, kā arī izklaides un atpūtas objektu būvi.
Paziņojot par "American Oil Company", "American United Company" un trešās "AOC Inc." meitas uzņēmuma "Arizona Chemical Company" Latvijas pārstāvniecību reģistrāciju, tika apgalvots, ka jau noslēgti 200 miljonu ASV dolāru vērti kontrakti naftas un naftas produktu piegādei caur Latvijas termināliem un "darbs plānots vērienīgs".
Mārcis Krastiņš LETA
Copyright © LETA