IUB Ventspils domei aizliedz SIA "Pilsbūve" uzticēt Kurzemes zivju termināļa būvniecību
Ventspils pilsētas domei 10 darba dienu laikā no IUB lēmuma saņemšanas dienas jānovērš pārkāpumi, kā arī atkārtoti jāizvērtē Kurzemes zivju termināļa būvniecības konkursā iesniegtie piedāvājumi.
Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) aizliedzis Ventspils pilsētas domei Ls 602 237 vērtos Kurzemes zivju termināļa būvniecības darbus uzticēt SIA "Pilsbūve".
Kā liecina IUB interneta mājas lapā publicētais paziņojums par lēmuma pieņemšanu, Ventspils pilsētas domei 10 darba dienu laikā no IUB lēmuma saņemšanas dienas jānovērš pārkāpumi, kā arī atkārtoti jāizvērtē Kurzemes zivju termināļa būvniecības konkursā iesniegtie piedāvājumi.
Šo IUB lēmumu Ventspils pilsētas dome mēneša laikā var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā.
Kā aģentūrai LETA sacīja Ventspils domes priekšsēdētāja 1.vietnieks Jānis Vītoliņš, šī situācija nav vērtējama kā kaut kas ārkārtējs - atbilstoši procedūrai tuvākajās dienās tiks sasaukta konkursa komisija, kas vēlreiz izvērtēs abus iesniegtos priekšlikumus.
Vītoliņs sacīja, ka abu kompāniju - AS "Venceb" un SIA "Pilsbūve" - priekšlikumi atšķīrās nebūtiski, atbilstoši konkursa nolikumam komisija ar balsu vairākumu lēma par SIA "Pilsbūve" piedāvājumu, lai gan tas bija nedaudz dārgāks.
Vītoliņs uzskata, ka domstarpības tiks atrisinātas un projekts tiks realizēts.
Par termināļa būvniecības konkursu IUB sūdzējās būvmateriālu ražotājs AS "Venceb", un šīs firmas sūdzību IUB atzina par daļēji pamatotu.
"Venceb" pārmeta Ventspils pilsētas domei, ka tā pieļāvusi vairākus pārkāpumus iepirkuma procesa norisē, proti, divi komisijas locekļi nav aizpildījuši individuālās vērtēšanas tabulas, kā arī nav parakstījuši noslēguma protokolu, līdz ar to šim protokolam nav juridiska spēka.
"Venceb" arī norādīja, ka sūdzības iesniedzējam nosūtītajā paziņojumā par konkursa rezultātiem nav norādīts tā piedāvājuma noraidīšanas izvērsts pamatojums.
Uzņēmumam arī nav saprotams, kādēļ "Venceb" un tā darbinieku pieredze ir novērtēta ar zemāku punktu skaitu nekā par konkursa uzvarētāju atzītā pretendenta "Pilsbūve" pieredze, jo "Venceb" gada vidējais apgrozījums ir ievērojami augstāks par "Pilsbūves" apgrozījumu.
Turklāt, pēc "Venceb" domām, tam atšķirībā no konkursa uzvarētāja ir licence projektēšanas darbu veikšanai, līdz ar to šī uzņēmuma ģenerāluzņēmēja pieredze nevarēja tikt novērtēta zemāk par "Pilsbūves" ģenerāluzņēmēja pieredzi. Turklāt arī eksperti savā atzinumā priekšroku ir devuši "Venceb", nevis "Pilsbūves" piedāvājumam.
Ventspils pilsētas domes pārstāvji "Venceb" sūdzību IUB neatzina, norādot, ka abi piedāvājumi vērtēti individuāli un saskaņā ar konkursa nolikumā iekļautajiem vērtēšanas kritērijiem.
"Venceb" personāla vispārējā pieredze un pieredze analogu objektu celtniecībā, kā arī kvalifikācija, salīdzinot ar "Pilsbūves" pieredzi, bijusi zemāka, un to apliecina paša "Venceb" piedāvājumam pievienotie dokumenti.
Pasūtītāja pārstāvis arī IUB norādīja, ka "Venceb" bija tiesības pieprasīt konkursa komisijas sēžu protokolus, ja uzņēmumam no tam nosūtītā paziņojuma par konkursa rezultātiem nebija precīzi saprotams, kādēļ tā piedāvājums nav atzīts par saimnieciski visizdevīgāko.
IUB sūdzību izskatīšanas komisija uzskata, ka Ventspils pilsētas domes konkursa komisija pretendentu piedāvājumus vērtē pēc dokumentiem, kas iesniegti saskaņā ar konkursa nolikumu. Tā kā pasūtītāja pārstāvis IUB nav varējis uzskaitīt dokumentus, ar ko pamatoti atsevišķi komisijas locekļu veiktie novērtējumi, dažu komisijas dalībnieku rīcība nav vērtējama kā tiesiski un objektīvi pamatota.
Tāpat IUB konstatējis vēl virkni piedāvājumu vērtēšanas komisijas pieļauto pārkāpumu.
LETA jau ziņoja, ka "Pilsbūve" aprīļa vidū tika atzīta par piemērotāko no diviem pretendentiem zivju termināļa būvēšanai Ventspilī.
Ventspilī topošais Kurzemes zivju terminālis ir pagaidām vienīgais finansiāli tik ietilpīgs un komplicēts projekts Ziemeļkurzemē, kuram Lauku atbalsta dienests piešķīris Eiropas Savienības struktūrfondu finansējumu.
Zivju termināļa projektu paredzēts realizēt līdz 2005.gada beigām, un kopējais finansējums ir 1 176 893 miljoni latu. Projekta izveidei no struktūrfonda tiks piesaistīti 797 897 lati, Ventspils ostas finansējums projektam ir 339 101 lats, bet valsts kopējais finansējums veido 39 895 latus.
Paredzēts, ka termināļa izveide sekmēs infrastruktūras sakārtošanu, ļaus veikt zivju izkraušanu un šķirošanu atbilstoši Eiropas Savienības normatīvajiem aktiem, kā arī sniegs augstvērtīgus pakalpojumus gan zivju pircējiem, gan zvejniekiem.
Kā liecina IUB interneta mājas lapā publicētais paziņojums par lēmuma pieņemšanu, Ventspils pilsētas domei 10 darba dienu laikā no IUB lēmuma saņemšanas dienas jānovērš pārkāpumi, kā arī atkārtoti jāizvērtē Kurzemes zivju termināļa būvniecības konkursā iesniegtie piedāvājumi.
Šo IUB lēmumu Ventspils pilsētas dome mēneša laikā var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā.
Kā aģentūrai LETA sacīja Ventspils domes priekšsēdētāja 1.vietnieks Jānis Vītoliņš, šī situācija nav vērtējama kā kaut kas ārkārtējs - atbilstoši procedūrai tuvākajās dienās tiks sasaukta konkursa komisija, kas vēlreiz izvērtēs abus iesniegtos priekšlikumus.
Vītoliņs sacīja, ka abu kompāniju - AS "Venceb" un SIA "Pilsbūve" - priekšlikumi atšķīrās nebūtiski, atbilstoši konkursa nolikumam komisija ar balsu vairākumu lēma par SIA "Pilsbūve" piedāvājumu, lai gan tas bija nedaudz dārgāks.
Vītoliņs uzskata, ka domstarpības tiks atrisinātas un projekts tiks realizēts.
Par termināļa būvniecības konkursu IUB sūdzējās būvmateriālu ražotājs AS "Venceb", un šīs firmas sūdzību IUB atzina par daļēji pamatotu.
"Venceb" pārmeta Ventspils pilsētas domei, ka tā pieļāvusi vairākus pārkāpumus iepirkuma procesa norisē, proti, divi komisijas locekļi nav aizpildījuši individuālās vērtēšanas tabulas, kā arī nav parakstījuši noslēguma protokolu, līdz ar to šim protokolam nav juridiska spēka.
"Venceb" arī norādīja, ka sūdzības iesniedzējam nosūtītajā paziņojumā par konkursa rezultātiem nav norādīts tā piedāvājuma noraidīšanas izvērsts pamatojums.
Uzņēmumam arī nav saprotams, kādēļ "Venceb" un tā darbinieku pieredze ir novērtēta ar zemāku punktu skaitu nekā par konkursa uzvarētāju atzītā pretendenta "Pilsbūve" pieredze, jo "Venceb" gada vidējais apgrozījums ir ievērojami augstāks par "Pilsbūves" apgrozījumu.
Turklāt, pēc "Venceb" domām, tam atšķirībā no konkursa uzvarētāja ir licence projektēšanas darbu veikšanai, līdz ar to šī uzņēmuma ģenerāluzņēmēja pieredze nevarēja tikt novērtēta zemāk par "Pilsbūves" ģenerāluzņēmēja pieredzi. Turklāt arī eksperti savā atzinumā priekšroku ir devuši "Venceb", nevis "Pilsbūves" piedāvājumam.
Ventspils pilsētas domes pārstāvji "Venceb" sūdzību IUB neatzina, norādot, ka abi piedāvājumi vērtēti individuāli un saskaņā ar konkursa nolikumā iekļautajiem vērtēšanas kritērijiem.
"Venceb" personāla vispārējā pieredze un pieredze analogu objektu celtniecībā, kā arī kvalifikācija, salīdzinot ar "Pilsbūves" pieredzi, bijusi zemāka, un to apliecina paša "Venceb" piedāvājumam pievienotie dokumenti.
Pasūtītāja pārstāvis arī IUB norādīja, ka "Venceb" bija tiesības pieprasīt konkursa komisijas sēžu protokolus, ja uzņēmumam no tam nosūtītā paziņojuma par konkursa rezultātiem nebija precīzi saprotams, kādēļ tā piedāvājums nav atzīts par saimnieciski visizdevīgāko.
IUB sūdzību izskatīšanas komisija uzskata, ka Ventspils pilsētas domes konkursa komisija pretendentu piedāvājumus vērtē pēc dokumentiem, kas iesniegti saskaņā ar konkursa nolikumu. Tā kā pasūtītāja pārstāvis IUB nav varējis uzskaitīt dokumentus, ar ko pamatoti atsevišķi komisijas locekļu veiktie novērtējumi, dažu komisijas dalībnieku rīcība nav vērtējama kā tiesiski un objektīvi pamatota.
Tāpat IUB konstatējis vēl virkni piedāvājumu vērtēšanas komisijas pieļauto pārkāpumu.
LETA jau ziņoja, ka "Pilsbūve" aprīļa vidū tika atzīta par piemērotāko no diviem pretendentiem zivju termināļa būvēšanai Ventspilī.
Ventspilī topošais Kurzemes zivju terminālis ir pagaidām vienīgais finansiāli tik ietilpīgs un komplicēts projekts Ziemeļkurzemē, kuram Lauku atbalsta dienests piešķīris Eiropas Savienības struktūrfondu finansējumu.
Zivju termināļa projektu paredzēts realizēt līdz 2005.gada beigām, un kopējais finansējums ir 1 176 893 miljoni latu. Projekta izveidei no struktūrfonda tiks piesaistīti 797 897 lati, Ventspils ostas finansējums projektam ir 339 101 lats, bet valsts kopējais finansējums veido 39 895 latus.
Paredzēts, ka termināļa izveide sekmēs infrastruktūras sakārtošanu, ļaus veikt zivju izkraušanu un šķirošanu atbilstoši Eiropas Savienības normatīvajiem aktiem, kā arī sniegs augstvērtīgus pakalpojumus gan zivju pircējiem, gan zvejniekiem.