building.lv skaitļos

Lietotāji online50
Aktīvie uzņēmumi19830
Nozares ziņas33032
Informācija par nekustamā īpašuma objekta Rīgā, Kaļķu ielā 28, privatizācijas gaitu : building.lv - par būvniecību Latvijā

Informācija par nekustamā īpašuma objekta Rīgā, Kaļķu ielā 28, privatizācijas gaitu

Informācija par nekustamā īpašuma objekta Rīgā, Kaļķu ielā 28, privatizācijas gaitu

13.05.2008. ar Rīgas domes lēmumu Nr.3704 tika apstiprināts nekustamā īpašuma Rīgā, Kaļķu ielā 28, privatizācijas projekts, saskaņā ar kuru noteikts, ka īpašuma objekts, nenosakot pirmpirkuma tiesības, pārdodams izsolē.

autors: Informācija par nekustamā īpašuma objekta Rīgā, Kaļķu ielā 28, privatizācijas gaitu
Foto: Informācija par nekustamā īpašuma objekta Rīgā, Kaļķu ielā 28, privatizācijas gaitu; autors: Informācija par nekustamā īpašuma objekta Rīgā, Kaļķu ielā 28, privatizācijas gaitu
13.05.2008. ar Rīgas domes lēmumu Nr.3704 tika apstiprināts nekustamā īpašuma Rīgā, Kaļķu ielā 28, privatizācijas projekts, saskaņā ar kuru noteikts, ka īpašuma objekts, nenosakot pirmpirkuma tiesības, pārdodams izsolē.

Izpildot likuma "Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju" prasības, apstiprinātais privatizācijas projekts iesniegts LR Ekonomikas ministrijai, kas savā 29.11.2008. vēstulē Rīgas domei norāda, ka apstiprinātais privatizācijas projekts grozāms, nosakot - SIA LATVIJAS-VĀCIJAS KOPUZŅĒMUMAM "REHO" ir pirmpirkuma tiesības uz objektu Rīgā, Kaļķu ielā 28.

Ņemot vērā, ka privatizācijas komisijai Ekonomikas ministrijas skaidrojumi un rīkojumi ir saistoši, tā savā 08.12.2008 sēdē atzina SIA LATVIJAS-VĀCIJAS KOPUZŅĒMUMA "REHO" tiesības uz nekustamā īpašuma pirmpirkumu.

Atbilstoši Ekonomikas ministrijas skaidrojumiem arī citās lietās, attiecībā uz izsoļu rīkošanu gadījumā, kad personai atzītas pirmpirkuma tiesības – pašvaldībai pēc privatizācijas projekta apstiprināšanas jāpiedāvā pirmpirkuma tiesīgajai personai noslēgt privatizējamā objekta pirmpirkuma līgumu ar tādiem pašiem nosacījumiem, kādi paredzēti apstiprinātajā privatizācijas projektā, tajā skaitā par projektā paredzēto nosacīto cenu, paredzētajiem maksāšanas līdzekļiem, to proporciju, samaksas kārtību un noteikumiem. Tikai tad, ja pirmpirkuma tiesīgā persona pirmpirkuma tiesības neizmanto, tiek rīkota izsole saskaņā ar apstiprinātā privatizācijas projekta nosacījumiem.


Tajā pašā laikā Administratīvajā rajonā tiesā 05.11.2008 tika ierosināta administratīvā lieta pēc SIA Latvijas – VĀCIJAS KOPUZŅĒMUMA "REHO" dalībnieka Vācijas uzņēmuma "Riga-Hotel GmbH & Co.Betriebs-KG" pieteikuma par Rīgas domes 13.05.2008 lēmuma Nr.3704 atcelšanu. Atbilstoši Administratīvā procesa likumam, no dienas, kad pieteikums saņemts tiesā, tika apturēta administratīvā akta darbība.

Sākotnēji, lemjot par 13.05.2008 apstiprināto privatizācijas projektu, privatizācijas komisija, ņemot vērā tā laika augšupejošās nekustamo īpašumu tirgus tendences, izvirzīja mērķi noteikt maksimālo iespējamo objekta nosacīto cenu. Vadoties no vairāku sertificētu nekustamo īpašumu tirgus vērtētāju veiktajiem novērtējumiem (no akciju sabiedrības "BDO Invest Riga" vērtējuma, kas noteica augstāko objekta apbūves tirgus vērtību - Ls 14 357 000, visu nekustamā īpašumu objektu novērtējot par Ls 18 173 000, un SIA "Eiroeksperts" noteikto augstāko zemesgabala tirgus cenu - 6 735 769 Ls, visu īpašuma objektu attiecīgi novērtējot par Ls 16 660 000), objekta nosacītā cena tika noteikta Ls 21 092 769.

Apstiprinot jauno privatizācijas projektu un aktualizējot objekta vērtību, tika ņemtas vērā izmaiņas nekustamo īpašumu tirgū un likumdošanā attiecībā uz zemesgabalu privatizācijas vērtības noteikšanu.

Likumā "Par privatizējamo valsts un pašvaldības īpašuma objektu novērtēšanas kārtību" noteikta kārtība, kādā veicama pašvaldību īpašumu objektu novērtēšana.
Atbilstoši likuma 2.panta otrajai daļai, īpašuma objektu novērtēšanu organizē un veic attiecīgās pašvaldības īpašuma komisija, kurai īpašuma novērtēšanā ir tiesības pieaicināt un piesaistīt ekspertus.
Īpašuma objekts likuma "Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju" izpratnē ir apbūve (viesnīcas ēka), savukārt apbūvētā zemesgabala cenu, atbilstoši Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 8.panta pirmajā un otrajā daļā minētajam, nosaka privatizāciju veicošā institūcija, un tā ir vienāda ar Valsts zemes dienesta noteikto konkrētā apbūvētā zemesgabala vērtību privatizācijas vajadzībām.
Valsts zemes dienests apbūvēta zemesgabala vērtību privatizācijas vajadzībām nosaka saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem par zemes vērtēšanu privatizācijas vajadzībām, ņemot vērā pēdējo atbilstoši Nekustamā īpašuma valsts kadastra likumā noteiktajai kārtībai apstiprināto kadastrālo vērtību bāzi, Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā reģistrētos datus par zemesgabala platību, apgrūtinājumiem un zemesgabala lietošanas mērķi privatizācijai.

Citiem vārdiem, nekustamā īpašuma objekta Rīgā, Kaļķu ielā 28, nosacīto cenu veido Valsts zemes dienesta noteiktā zemesgabala vērtība privatizācijas vajadzībām un sertificēta nekustamo īpašumu tirgus vērtētāja noteiktā nekustamā īpašuma objekta apbūves vērtība.

Aktualizējot īpašuma objekta nosacīto cenu, atzinuma sniegšanai par nekustamā īpašuma objekta Rīgā, Kaļķu ielā 28, tirgus vērtības noteikšanu privatizācijas komisija atkārtoti pieaicināja sertificētu nekustamo īpašumu tirgus vērtētāju - SIA "Eiroeksperts", kas noteica, ka uz vērtēšanas brīdi objekta Rīgā, Kaļķu ielā 28 aprēķinātā nekustamā īpašuma objekta tirgus vērtība ir Ls 9 446 199, t.sk., apbūves vērtība ir Ls 5 963 937 un zemesgabala vērtība Ls 3 482 262.

Saskaņā ar Valsts zemes dienesta 21.09.2009 izziņu Nr.20-03/C-0002188, apbūvētā zemesgabala Rīgā, Kaļķu ielā 28 vērtība privatizācijas vajadzībām ir Ls 838 640.

Ņemot vērā iepriekšminēto, privatizācijas komisijas 17.11.2009 sēdē tika noteikta nekustamā īpašuma objekta Rīgā, Kaļķu ielā 28, nosacītā cena - Ls 6 802 577.

Saskaņā ar Civillikuma 865. un 866. pantā noteikto, kādai lietai taisītie izdevumi ir vai nu nepieciešami, ar kuriem pašu tās būtību uztur vai aizsargā no pilnīgas bojāejas, sabrukuma vai izpostījuma, vai derīgi, kas uzlabo lietu – pavairo ienākumu no tās, vai greznuma izdevumi, kas padara to ērtāku, patīkamāku, daiļāku. Nepieciešamie izdevumi atlīdzināmi katram, kas tos taisījis, bet derīgie izdevumi atlīdzināmi tādā apmērā, kādā tie paaugstinājuši lietas vērtību. Civillikuma 2140.pantā noteikts, ka nepieciešamie un derīgie izdevumi, ko nomnieks taisījis lietai, iznomātājam jāatlīdzina viņam pēc vispārējiem noteikumiem par izdevumu atlīdzību.

Privatizācijas komisija 11.05.2009. sēdē noteica, ka nekustamā īpašuma nomniecei SIA LATVIJAS-VĀCIJAS KOPUZŅĒMUMAM "REHO" nekustamā īpašuma objektā ieguldītie līdzekļi atlīdzināmi Ls 528 000 apmērā.

Saskaņā ar 01.07.2009 grozījumiem Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likumā, termiņš norēķiniem par pašvaldības īpašuma objektiem ir 10 gadi no pirkuma līguma noslēgšanas dienas.

Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 13.panta otrajā daļā noteikts, ka noslēdzot pirkuma līgumu, kurā piemērots atliktais maksājums (nomaksa), maksa par atlikto maksājumu ir seši procenti gadā no vēl nesamaksātās privatizācijas sertifikātu un latu daļas, samaksu veicot latos.

Sagatavoja Liene Pētersone, Rīgas domes Īpašuma departamenta sabiedrisko attiecību projektu vadītāja, tālr.26472932

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.