2008. gadā lielāki ieņēmumi par tirdzniecību publiskās vietās
2008. gadā par 45,7 tūkstošiem latu ir pārsniegti plānotie budžeta ieņēmumi par tirdzniecību publiskās vietās Rīgā.
2008. gadā par 45,7 tūkstošiem latu ir pārsniegti plānotie budžeta ieņēmumi par tirdzniecību publiskās vietās Rīgā.
Kopējie ieņēmumi par pagājušo gadu ir 295,7 tūkstoši latu plānoto 250 tūkstošu vietā. Šos ieņēmumus veido iekasētās nodevas par tirdzniecību publiskās vietās - vasaras kafejnīcās, izbraukuma tirdzniecībā, gadatirgos un ielu tirdzniecībā.
Minētie ieņēmumi 2008. gadā pilnībā izlietoti Rīgas domes saistošajos noteikumos "Par tirdzniecību un pašvaldības nodevu par tirdzniecību publiskās vietās Rīgā" paredzētajiem mērķiem: veikti dažādi pilsētvides sakārtošanas un uzņēmējdarbības vides veicināšanas pasākumi, piemēram, segti ielu tirdzniecības vietu apsaimniekošanas un uzturēšanas izdevumi, piešķirti līdzekļi Kurzemes rajona izpilddirekcijai Buļļu salas pludmales labiekārtošanai, Satiksmes departamentam par bruģakmens seguma iesēdumu labošanu un remontu Vecrīgas teritorijā, Rīgas pašvaldības aģentūras ,,Mežaparks" zemnieku gadatirgus tirdzniecības vietas iekārtošanai, izgatavoti informatīvie materiāli par uzņēmējdarbības uzsākšanas iespējām Rīgā u.c.
Ņemot vērā ekonomisko situāciju, 2009. gadā lielāko daļu no ieņēmumiem plānots piešķirt tieši tiem pasākumiem un iniciatīvām, kuru mērķis ir stimulēt un attīstīt komercdarbību, sniedzot ieguldījumu valsts ekonomiskās situācijas atveseļošanā.
Rīgas domes Uzņēmējdarbības koordinācijas centra (UKC) direktors Ervins Labanovskis uzskata: "Pētot socioloģiskos datus un salīdzinot tos ar citu valstu galvaspilsētu datiem bija skaidrs, ka Rīgas iedzīvotāji neizmanto visas iespējas uzņēmējdarbības veikšanai. Rīga ir loģistikas, transporta, kultūras un tūrisma centrs ne tikai Baltijas, bet arī Ziemeļeiropas un Eiropas mērogā. Mums vairāk jāsaredz iespējas un tās jāizmanto. Ņemot vērā valsts ekonomisko situāciju, šobrīd ir īpaši svarīgi motivēt iedzīvotājus uzsākt uzņēmējdarbību, kam būtu inovatīvs raksturs – jauni produkti, jauni pakalpojumi. Tādēļ Rīgas dome sadarbībā ar Swedbank plāno 2009. gadā uzsākt atbalstu mazā biznesa ideju realizācijai ar grantu programmas "Atspēriens" palīdzību. Šīs programmas ietvaros atklāta konkursa kārtībā tiks informatīvi un finansiāli atbalstīti tie, kas vēlas veidot jaunus mazos un vidējos uzņēmumus."
Šajā gadā UKC sadarbībā ar veiksmīgi praktizējošiem uzņēmējiem ir plānojis veikt arī virkni lekciju Rīgas mācību iestādēs, informējot un konsultējot, galvenokārt jaunos pilsētniekus par to iespējām uzsākt un veiksmīgi īstenot uzņēmējdarbību.
Ilze Liepa, Rīgas domes Uzņēmējdarbības koordinācijas centra
galvenā referente, tālr. 6702 6079;
U. Vidauskis t. 67105908; 26334633
Kopējie ieņēmumi par pagājušo gadu ir 295,7 tūkstoši latu plānoto 250 tūkstošu vietā. Šos ieņēmumus veido iekasētās nodevas par tirdzniecību publiskās vietās - vasaras kafejnīcās, izbraukuma tirdzniecībā, gadatirgos un ielu tirdzniecībā.
Minētie ieņēmumi 2008. gadā pilnībā izlietoti Rīgas domes saistošajos noteikumos "Par tirdzniecību un pašvaldības nodevu par tirdzniecību publiskās vietās Rīgā" paredzētajiem mērķiem: veikti dažādi pilsētvides sakārtošanas un uzņēmējdarbības vides veicināšanas pasākumi, piemēram, segti ielu tirdzniecības vietu apsaimniekošanas un uzturēšanas izdevumi, piešķirti līdzekļi Kurzemes rajona izpilddirekcijai Buļļu salas pludmales labiekārtošanai, Satiksmes departamentam par bruģakmens seguma iesēdumu labošanu un remontu Vecrīgas teritorijā, Rīgas pašvaldības aģentūras ,,Mežaparks" zemnieku gadatirgus tirdzniecības vietas iekārtošanai, izgatavoti informatīvie materiāli par uzņēmējdarbības uzsākšanas iespējām Rīgā u.c.
Ņemot vērā ekonomisko situāciju, 2009. gadā lielāko daļu no ieņēmumiem plānots piešķirt tieši tiem pasākumiem un iniciatīvām, kuru mērķis ir stimulēt un attīstīt komercdarbību, sniedzot ieguldījumu valsts ekonomiskās situācijas atveseļošanā.
Rīgas domes Uzņēmējdarbības koordinācijas centra (UKC) direktors Ervins Labanovskis uzskata: "Pētot socioloģiskos datus un salīdzinot tos ar citu valstu galvaspilsētu datiem bija skaidrs, ka Rīgas iedzīvotāji neizmanto visas iespējas uzņēmējdarbības veikšanai. Rīga ir loģistikas, transporta, kultūras un tūrisma centrs ne tikai Baltijas, bet arī Ziemeļeiropas un Eiropas mērogā. Mums vairāk jāsaredz iespējas un tās jāizmanto. Ņemot vērā valsts ekonomisko situāciju, šobrīd ir īpaši svarīgi motivēt iedzīvotājus uzsākt uzņēmējdarbību, kam būtu inovatīvs raksturs – jauni produkti, jauni pakalpojumi. Tādēļ Rīgas dome sadarbībā ar Swedbank plāno 2009. gadā uzsākt atbalstu mazā biznesa ideju realizācijai ar grantu programmas "Atspēriens" palīdzību. Šīs programmas ietvaros atklāta konkursa kārtībā tiks informatīvi un finansiāli atbalstīti tie, kas vēlas veidot jaunus mazos un vidējos uzņēmumus."
Šajā gadā UKC sadarbībā ar veiksmīgi praktizējošiem uzņēmējiem ir plānojis veikt arī virkni lekciju Rīgas mācību iestādēs, informējot un konsultējot, galvenokārt jaunos pilsētniekus par to iespējām uzsākt un veiksmīgi īstenot uzņēmējdarbību.
Ilze Liepa, Rīgas domes Uzņēmējdarbības koordinācijas centra
galvenā referente, tālr. 6702 6079;
U. Vidauskis t. 67105908; 26334633