building.lv skaitļos

Lietotāji online56
Aktīvie uzņēmumi20019
Nozares ziņas33035
2013.gada valsts pārvaldes prioritātes - administratīvā sloga mazināšana un cilvēkresursu kapacitātes celšana : building.lv - par būvniecību Latvijā

2013.gada valsts pārvaldes prioritātes - administratīvā sloga mazināšana un cilvēkresursu kapacitātes celšana

2013.gada valsts pārvaldes prioritātes - administratīvā sloga mazināšana un cilvēkresursu kapacitātes celšana
Foto: 2013.gada valsts pārvaldes prioritātes - administratīvā sloga mazināšana un cilvēkresursu kapacitātes celšana

Valsts kanceleja aicina visas valsts pārvaldes iestādes par 2013. gada prioritātēm izvirzīt normatīvā regulējuma vienkāršošanu, administratīvā sloga mazināšanu, cilvēkresursu kapacitātes, klientorientētas apkalpošanas un uz iedzīvotājiem vērstas komunikācijas stiprināšanu.


Valsts kancelejas direktore Elita Dreimane uzsver, ka profesionālas, mazas un efektīvas valsts pārvaldes atslēga ir fundamentāla normatīvā regulējuma revīzija, atbrīvojoties no liekām birokrātiskām normām, kas nerada pievienoto vērtību valsts attīstībā un iedzīvotāju interešu aizstāvībā. "Tajā pašā laikā valsts pārvaldes efektivitātes un godprātības pamatā ir tās darbinieks. Līdz ar to būtiski investēt cilvēkresursu kapacitātē, gan izglītojot, gan prasot rezultātus", min E.Dreimane.

Valsts iestādes aicinās maksimāli elektronizēt valsts pakalpojumus un procesus, atsakoties no papīra dokumentu aprites, ieviest vienas pieturas aģentūras principu visos pakalpojumos, izrevidēt iestādes pārziņā esošo normatīvo regulējumu, izvērtējot vai darbinieku skaits ir samērīgs ar labumu, ko sabiedrība no tā gūst. Tāpat valsts institūcijās būs jāievieš klusēšanas – piekrišanas princips, jāefektivizē iestādes procesus, likvidējot dublējošās funkcijas, apvienojot mazas iestādes un struktūrvienības, centralizējot atbalsta funkcijas resora ietvaros, kā arī jāpārņem ES prasības minimālā apmērā.

Valsts pārvaldes iestādes tiks aicinātas nodrošināt uz klientu orientētu apkalpošanu visos līmeņos, novēršot iedzīvotāju pārsūtīšanu no vienas iestādes (vai darbinieka) uz citu, kā arī būtiski stiprināt komunikācijas kvalitāti par iedzīvotājiem būtiskiem jautājumiem, īstenojot kampaņas, nodrošinot amatpersonu un ekspertu pieejamību saziņai arī sociālajās platformās un izmantojot modernu un iedzīvotāju ērtu saziņas veidu, infografikas, video, mobilās aplikācijas un citus digitālus risinājumus.

Rezultātus par valsts iestāžu izdarīto prioritāšu sasniegšanā plānots apkopot divas reizes gadā – augustā un nākamā gada februārī.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.