Akceptē SIA "Naftas serviss" naftas produktu noliktas būvniecību Kundziņsalā
Rīgas domes Pilsētas attīstības komiteja šodien akceptēja SIA "Naftas serviss" naftas produktu noliktas būvniecību Kundziņsalā un nolēma virzīt šī jautājumu izskatīšanu Rīgas domes sēdē.
Rīgas domes Pilsētas attīstības komiteja šodien akceptēja SIA "Naftas serviss" naftas produktu noliktas būvniecību Kundziņsalā un nolēma virzīt šī jautājumu izskatīšanu Rīgas domes sēdē.
Jau ziņots, ka iepriekš Pilsētas attīstības komiteja lūdza vispirms šo jautājumu izskatīt Vides komitejā un Satiksmes un transporta lietu komitejā. Satiksmes komiteja atbalstīja jautājuma izskatīšanu domes sēdē, savukārt Vides komiteja naftas produktu noliktavas būvniecību Kundziņsalā neatbalstīja.
Rīgas domes Vides departamenta direktors Askolds Kļaviņš (LZP) norādīja, ka "Naftas serviss" iecerējis veikt pārkraušanu Kundziņsalā netālu no dzīvojamās zonas. Viņš uzsvēra, ka "Naftas servisa" iecerē būvēt naftas produktu noliktavu "nav nekādas loģikas, pie tam viņi mēģina to darīt zaļajā zonā". "Naftas servisa" naftas produktu noliktavas celtniecība pasliktinātu situāciju Kundziņsalā, jo iedzīvotāji "būtu apkrauti" ar termināļiem no abām pusēm - ar "Naftas servisa" un "Man-Tess" noliktavām.
"Naftas serviss" Kundziņsalā plāno izbūvēt naftas produktu - dīzeļdegvielas, mazuta un jēlnaftas - pārkraušanas kompleksu, kura kopējais naftas produktu pārkraušanas apjoms tiek plānots līdz četriem miljoniem tonnu gadā.
Būvniecību paredzēts veikt divās kārtās. Pirmajā kārtā plānots izbūvēt rezervuāru parku mazuta un dīzeļdegvielas glabāšanai ar kopējo tilpumu 144 800 kubikmetri, izveidojot tankkuģu piestātni, ierīkojot autoceļu, izveidojot dzelzceļa pievedceļus un dzelzceļa vagoncisternu izliešanas estakādi.
Pirmajā kārtā paredzēts izveidot citas būves un iekārtas naftas produktu pārkraušanas kompleksa darbībai, lai nodrošinātu plānoto pārkraušanas apjomu līdz diviem miljoniem tonnu naftas produktu gadā.
Otrajā kārtā iecerēta rezervuāru parka paplašināšana ar kopējo rezervuāru tilpumu līdz 289 600 kubikmetriem mazuta dīzeļdegvielas un jēlnaftas glabāšanai, kā arī dīzeļdegvielas autocisternu uzpildes stacijas būvniecība un gāzes vada ierīkošana. Tiek plānots inženiertehnisko un organizatorisko pasākumu komplekss, lai nepieļautu naftas produktu noplūdi un maksimāli samazinātu avāriju iespējamību termināļa darbības laikā.
"Naftas servisa" naftas produktu pārkraušanas kompleksa būvniecība paredzēta Rīgas brīvostas teritorijā, Kundziņsalas ziemeļrietumu daļā, starp Kurpnieku salu un SIA "Baltic Container Terminal" konteineru termināli.
Ietekmes uz vidi novērtējuma valsts biroja izstrādātajā atzinumā secināts, ka, realizējot "Naftas servisa" termināļa būvniecības ieceri, būtiski pieaugs dzelzceļa un autoceļu noslodze.
"Veiktais ietekmes uz vidi novērtējums parāda, ka "Naftas servisa" naftas produktu kompleksa izbūve un darbība radīs papildu negatīvu slodzi videi," teikts atzinumā.
Kundziņsalas iedzīvotāju reakcija uz šo projektu bijusi izteikti negatīva. Iedzīvotāji uztraucas par smaku periodisko izplatību Vecmīlgrāvja, Jaunmīlgrāvja un Sarkandaugavas dzīvojamajos rajonos, dzelzceļa radīto troksni un iespējamo avāriju sekām.
Jau ziņots, ka iepriekš Pilsētas attīstības komiteja lūdza vispirms šo jautājumu izskatīt Vides komitejā un Satiksmes un transporta lietu komitejā. Satiksmes komiteja atbalstīja jautājuma izskatīšanu domes sēdē, savukārt Vides komiteja naftas produktu noliktavas būvniecību Kundziņsalā neatbalstīja.
Rīgas domes Vides departamenta direktors Askolds Kļaviņš (LZP) norādīja, ka "Naftas serviss" iecerējis veikt pārkraušanu Kundziņsalā netālu no dzīvojamās zonas. Viņš uzsvēra, ka "Naftas servisa" iecerē būvēt naftas produktu noliktavu "nav nekādas loģikas, pie tam viņi mēģina to darīt zaļajā zonā". "Naftas servisa" naftas produktu noliktavas celtniecība pasliktinātu situāciju Kundziņsalā, jo iedzīvotāji "būtu apkrauti" ar termināļiem no abām pusēm - ar "Naftas servisa" un "Man-Tess" noliktavām.
"Naftas serviss" Kundziņsalā plāno izbūvēt naftas produktu - dīzeļdegvielas, mazuta un jēlnaftas - pārkraušanas kompleksu, kura kopējais naftas produktu pārkraušanas apjoms tiek plānots līdz četriem miljoniem tonnu gadā.
Būvniecību paredzēts veikt divās kārtās. Pirmajā kārtā plānots izbūvēt rezervuāru parku mazuta un dīzeļdegvielas glabāšanai ar kopējo tilpumu 144 800 kubikmetri, izveidojot tankkuģu piestātni, ierīkojot autoceļu, izveidojot dzelzceļa pievedceļus un dzelzceļa vagoncisternu izliešanas estakādi.
Pirmajā kārtā paredzēts izveidot citas būves un iekārtas naftas produktu pārkraušanas kompleksa darbībai, lai nodrošinātu plānoto pārkraušanas apjomu līdz diviem miljoniem tonnu naftas produktu gadā.
Otrajā kārtā iecerēta rezervuāru parka paplašināšana ar kopējo rezervuāru tilpumu līdz 289 600 kubikmetriem mazuta dīzeļdegvielas un jēlnaftas glabāšanai, kā arī dīzeļdegvielas autocisternu uzpildes stacijas būvniecība un gāzes vada ierīkošana. Tiek plānots inženiertehnisko un organizatorisko pasākumu komplekss, lai nepieļautu naftas produktu noplūdi un maksimāli samazinātu avāriju iespējamību termināļa darbības laikā.
"Naftas servisa" naftas produktu pārkraušanas kompleksa būvniecība paredzēta Rīgas brīvostas teritorijā, Kundziņsalas ziemeļrietumu daļā, starp Kurpnieku salu un SIA "Baltic Container Terminal" konteineru termināli.
Ietekmes uz vidi novērtējuma valsts biroja izstrādātajā atzinumā secināts, ka, realizējot "Naftas servisa" termināļa būvniecības ieceri, būtiski pieaugs dzelzceļa un autoceļu noslodze.
"Veiktais ietekmes uz vidi novērtējums parāda, ka "Naftas servisa" naftas produktu kompleksa izbūve un darbība radīs papildu negatīvu slodzi videi," teikts atzinumā.
Kundziņsalas iedzīvotāju reakcija uz šo projektu bijusi izteikti negatīva. Iedzīvotāji uztraucas par smaku periodisko izplatību Vecmīlgrāvja, Jaunmīlgrāvja un Sarkandaugavas dzīvojamajos rajonos, dzelzceļa radīto troksni un iespējamo avāriju sekām.