Akceptē jaunos būvnoteikumus darbiem autoceļu tīklā
Šodien valdības komiteja akceptēja jaunos būvnoteikumus darbam autoceļu tīklā.
Šodien valdības komiteja akceptēja jaunos būvnoteikumus darbam autoceļu tīklā.
Noteikumi noteiks prasības valsts, pašvaldību, uzņēmumu un māju autoceļu tīklā veicamajiem darbiem, prasības autoceļu būvprojektēšanas sagatavošanai, būvprojektēšanai, būvdarbiem un to pieņemšanai ekspluatācijā, kā arī uzturēšanai.
Noteikumi neattieksies uz ielām un autoceļiem pilsētu teritorijā, izņemot ielas un autoceļus, kas ir iekļauti valsts autoceļu sarakstā.
Noteikumos teikts, ka autoceļu būvniecība notiek atbilstoši būvprojektiem, kas izstrādāti pēc noteiktajām prasībām. Autoceļu būvniecības tehniski ekonomiskā pamatojuma un būvprojekta sastāvu nosaka pasūtītājs atkarībā no paredzamo darbu sarežģītības un apjoma.
Valsts autoceļu ikdienas uzturēšana tiek veikta saskaņā ar šiem noteikumiem un pasūtītāja precizētajiem darbu sarakstiem, normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā slēdzot ilgtermiņa (līdz pieciem gadiem) darbuzņēmuma līgumus par noteikta autoceļu reģiona apkalpošanu.
Lai noteiktu atsevišķu autoceļu vai autoceļa posmu būvniecības vai rekonstrukcijas ekonomisko lietderību, pasūtītājs uzdod izstrādāt autoceļu būvniecības tehniski ekonomisko pamatojumu.
Pamatojumā nosaka autoceļa trases optimālo variantu, tehniskos parametrus, būvprojekta pamatrisinājumus, svarīgākos būvniecības vai rekonstrukcijas tehniski ekonomiskos rādītājus, autoceļa būvniecības kārtas un kapitālieguldījumu efektivitāti un secību.
Autoceļu aizsardzības zonā projektējamā būvobjekta pieslēguma projektu izstrādā saskaņā ar autoceļu īpašnieka vai tā pilnvarotas personas izsniegto tehnisko noteikumu prasībām.
Autoceļa būvprojekta tehniskos risinājumus saskaņo ar tām valsts institūcijām, kuras normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā veic uzraudzību un kontroli, kā arī ar institūcijām, kuras izdevušas tehniskos noteikumus autoceļa projektēšanai.
Ja būvdarbi nav uzsākti vienu gadu pēc būvprojekta apstiprināšanas, pasūtītājs attiecīgo projektu izskata un apstiprina atkārtoti.
Noteikumos paredzēts, ka gadījumā, ja projektējamā autoceļa būvdarbu izmaksu apmērs ir lielāks par četriem miljoniem latu, satiksmes ministrs iesniedz būvprojektu apstiprināšanai Ministru kabinetā.
Būvatļauju būvdarbiem uz pašvaldību, uzņēmumu vai māju autoceļiem izsniedz attiecīgās pašvaldības būvvalde, un būvuzņēmējam tā 10 dienu laikā jāreģistrē bezpeļņas organizācijā VAS "Latvijas Autoceļu direkcija".
Būvatļaujas izsniedzējam ir tiesības to anulēt, ja būvuzņēmējs neievēro normatīvo aktu prasības, saskaņoto satiksmes organizācijas vai būvdarbu vietas aprīkojuma shēmu un būvprojektu.
Autoceļu būvniecībai, rekonstrukcijai un periodiskajai uzturēšanai nepieciešams būvdarbu žurnāls, speciālo būvdarbu žurnāli, ko nosaka speciālie būvnormatīvi vai autoceļa īpašnieks vai tā pilnvarotā persona, vai pasūtītājs, autoruzraudzības žurnāls, ja tiek veikta autoruzraudzība, un citi dokumenti.
Akti par valsts autoceļu būvju pieņemšanu ekspluatācijā vai paveikto darbu pieņemšanu tiek sagatavoti trīs eksemplāros, no kuriem viens eksemplārs glabājas pie autoceļa īpašnieka vai tā pilnvarotas personas, otrs - pie pasūtītāja, trešais - pie būvuzņēmēja.
Mārcis Krastiņš LETA
Noteikumi noteiks prasības valsts, pašvaldību, uzņēmumu un māju autoceļu tīklā veicamajiem darbiem, prasības autoceļu būvprojektēšanas sagatavošanai, būvprojektēšanai, būvdarbiem un to pieņemšanai ekspluatācijā, kā arī uzturēšanai.
Noteikumi neattieksies uz ielām un autoceļiem pilsētu teritorijā, izņemot ielas un autoceļus, kas ir iekļauti valsts autoceļu sarakstā.
Noteikumos teikts, ka autoceļu būvniecība notiek atbilstoši būvprojektiem, kas izstrādāti pēc noteiktajām prasībām. Autoceļu būvniecības tehniski ekonomiskā pamatojuma un būvprojekta sastāvu nosaka pasūtītājs atkarībā no paredzamo darbu sarežģītības un apjoma.
Valsts autoceļu ikdienas uzturēšana tiek veikta saskaņā ar šiem noteikumiem un pasūtītāja precizētajiem darbu sarakstiem, normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā slēdzot ilgtermiņa (līdz pieciem gadiem) darbuzņēmuma līgumus par noteikta autoceļu reģiona apkalpošanu.
Lai noteiktu atsevišķu autoceļu vai autoceļa posmu būvniecības vai rekonstrukcijas ekonomisko lietderību, pasūtītājs uzdod izstrādāt autoceļu būvniecības tehniski ekonomisko pamatojumu.
Pamatojumā nosaka autoceļa trases optimālo variantu, tehniskos parametrus, būvprojekta pamatrisinājumus, svarīgākos būvniecības vai rekonstrukcijas tehniski ekonomiskos rādītājus, autoceļa būvniecības kārtas un kapitālieguldījumu efektivitāti un secību.
Autoceļu aizsardzības zonā projektējamā būvobjekta pieslēguma projektu izstrādā saskaņā ar autoceļu īpašnieka vai tā pilnvarotas personas izsniegto tehnisko noteikumu prasībām.
Autoceļa būvprojekta tehniskos risinājumus saskaņo ar tām valsts institūcijām, kuras normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā veic uzraudzību un kontroli, kā arī ar institūcijām, kuras izdevušas tehniskos noteikumus autoceļa projektēšanai.
Ja būvdarbi nav uzsākti vienu gadu pēc būvprojekta apstiprināšanas, pasūtītājs attiecīgo projektu izskata un apstiprina atkārtoti.
Noteikumos paredzēts, ka gadījumā, ja projektējamā autoceļa būvdarbu izmaksu apmērs ir lielāks par četriem miljoniem latu, satiksmes ministrs iesniedz būvprojektu apstiprināšanai Ministru kabinetā.
Būvatļauju būvdarbiem uz pašvaldību, uzņēmumu vai māju autoceļiem izsniedz attiecīgās pašvaldības būvvalde, un būvuzņēmējam tā 10 dienu laikā jāreģistrē bezpeļņas organizācijā VAS "Latvijas Autoceļu direkcija".
Būvatļaujas izsniedzējam ir tiesības to anulēt, ja būvuzņēmējs neievēro normatīvo aktu prasības, saskaņoto satiksmes organizācijas vai būvdarbu vietas aprīkojuma shēmu un būvprojektu.
Autoceļu būvniecībai, rekonstrukcijai un periodiskajai uzturēšanai nepieciešams būvdarbu žurnāls, speciālo būvdarbu žurnāli, ko nosaka speciālie būvnormatīvi vai autoceļa īpašnieks vai tā pilnvarotā persona, vai pasūtītājs, autoruzraudzības žurnāls, ja tiek veikta autoruzraudzība, un citi dokumenti.
Akti par valsts autoceļu būvju pieņemšanu ekspluatācijā vai paveikto darbu pieņemšanu tiek sagatavoti trīs eksemplāros, no kuriem viens eksemplārs glabājas pie autoceļa īpašnieka vai tā pilnvarotas personas, otrs - pie pasūtītāja, trešais - pie būvuzņēmēja.
Mārcis Krastiņš LETA