Amatpersonas: Daugavas Ziemeļu šķērsojuma modelis vēl jāvērtē
Rīgas domes lēmums par iegremdēta tuneļa būvi Daugavas Ziemeļu šķērsojumā ir jāvērtē vēlreiz un ir iespējami cita veida šķērsojuma modeļi, uzskata Ziemeļu šķērsojuma projekta darba grupas pārstāvji.
Rīgas domes lēmums par iegremdēta tuneļa būvi Daugavas Ziemeļu šķērsojumā ir jāvērtē vēlreiz un ir iespējami cita veida šķērsojuma modeļi, uzskata Ziemeļu šķērsojuma projekta darba grupas pārstāvji.
Pēc darba grupas vadītāja, Būvvaldes vadītāja Inta Pujāta stāstītā, domes lēmums tapis uz holandiešu projektētāju "Tebodin Consultansts & Engineers" (TCE) un viņu dibinātāju "Tunnel Engineering Consultants" (TEC) sniegtas nepilnīgas informācijas pamata.
Pujāts atzīmēja, ka TEC projektu dedzīgi atbalstījis nesen atlaistais Finanšu departamenta direktors Raimonds Krūmiņš, kurš neesot ievērojis domes Attīstības un Satiksmes departamentu negatīvos atzinumus par TEC darbu.
Krūmiņš savukārt vaino darba grupas locekļus jau gatava šķērsojuma projekta noniecināšanā un naudas šķērdēšanā.
Patlaban Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) iesniegta TEC sūdzība. Firmas pārstāvji un viņu Latvijas partneri SIA "Konsorts" uzskata, ka darba grupas uzdevumā Rīgas reģiona attīstības aģentūras (RRAA) rīkotā šķērsojuma projekta uzrauga konkursa rezultāti nav korekti.
Konkurss tika rīkots, lai izvēlētos konsultantu kompāniju, kas veiks Daugavas Ziemeļu šķērsojuma projektēšanas un būvniecības uzraudzību. "Konsultantam ir jāsalīdzina vairāki šķērsojuma modeļi - iegremdēts tunelis, urbts tunelis, augsts un zems, kā arī paceļams tilts un jāiesaka pilsētai piemērotākais," skaidro RRAA valdes loceklis Dans Bērtulis.
"Celulozes rūpnīcas nebūs! Līdz ar to Ziemeļu šķērsojuma projekts ir lielākais reālais investīciju projekts Latvijā un ap to, protams, virmo ekonomiskas un politiskas intereses," piebilda Bērtulis.
Viņš uzskata, ka patlaban TEC piedāvātais iegremdētā tuneļa projekts ir grūti realizējams Daugavas labajā krastā. "Rīgas Brīvostas teritorijā jālikvidē divas piestātnes, kuru īpašnieki jau pieprasījuši par to 10 miljonu latu kompensāciju. Tuneļa pievedceļi apgrūtinās vēl dažu kompāniju biznesu ostā un arī tās prasīs kompensāciju," brīdināja Bērtulis, gan atzīstot, ka par TEC darbu netiks aizmirsts un jaunizvēlētais konsultants arī to analizēs.
Konkursā par tuneļa uzraudzību no trijām firmām - TEC, "American Construction Group" un "Obermayer Planen&Beraten" (OPB) par uzvarētāju atzīta pēdējā - OPB.
Pujāts uzsver, ka sadarbība ar TEC "ir pietiekami slikta, lai to neturpinātu" un neuzticētu firmai kļūt par projekta uzraudzītāju, kuram būtu jāizvērtē līdzšinējais darbs pie projekta.
TEC savos argumentos IUB min, ka viņu piedāvājums bijis vislētākais. Pujāts apgalvo, ka minēt darba izmaksu gala summas nav bijis iespējams, kamēr pats darbs nav pabeigts. TEC piedāvājums noraidīts, jo viņi nav piedāvājuši visu, ko prasīja konkursa rīkotāji.
Bērtulis piebilst, ka konkursanti vērtēti vismaz pēc 20 kritērijiem un izmaksas bijušas tikai viens no tiem. "Konkursā, kur prasīts piegādāt automobili, TEC apsola piegādāt vien virsbūvi un riteņus," ironizēja RRAA valdes loceklis.
Ja konkursa rezultāti netiks anulēti, OPB būs jāizvērtē piemērotākais Daugavas Ziemeļu šķērsojuma modelis. Balstoties uz OPB atzinuma Rīgas dome pieņems lēmumu par starptautiska konkursa rīkošanu šķērsojuma projektēšanai un vēlāk būvniecībai.
Pujāts atturējās minēt būvniecības sākuma laiku. Galvenais šķērslis, pēc viņa domām, ir projekta finansējums. "To var realizēt, piemēram, par Eiropas Savienības naudu. Rīga arī var aizņemties līdzekļus," pieļauj darba grupas vadītājs.
Bērtulis uzskata, ka Rīgai nebūtu problēmu jau nākamgad sākt šķērsojuma būvi, ja valdība pilsētai atļautu izlaist aizņēmuma vērtspapīrus - obligācijas.
"Rīgas mēra vizītes laikā Vācijā divas bankas apņēmās pirkt un izplatīt Rīgas obligācijas. Tā mēs uzreiz iegūtu ap 100 miljoniem latu un varētu sākt celtniecību," sacīja RRAA pārstāvis.
Andris Lācars LETA
Copyright © LETA
Pēc darba grupas vadītāja, Būvvaldes vadītāja Inta Pujāta stāstītā, domes lēmums tapis uz holandiešu projektētāju "Tebodin Consultansts & Engineers" (TCE) un viņu dibinātāju "Tunnel Engineering Consultants" (TEC) sniegtas nepilnīgas informācijas pamata.
Pujāts atzīmēja, ka TEC projektu dedzīgi atbalstījis nesen atlaistais Finanšu departamenta direktors Raimonds Krūmiņš, kurš neesot ievērojis domes Attīstības un Satiksmes departamentu negatīvos atzinumus par TEC darbu.
Krūmiņš savukārt vaino darba grupas locekļus jau gatava šķērsojuma projekta noniecināšanā un naudas šķērdēšanā.
Patlaban Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) iesniegta TEC sūdzība. Firmas pārstāvji un viņu Latvijas partneri SIA "Konsorts" uzskata, ka darba grupas uzdevumā Rīgas reģiona attīstības aģentūras (RRAA) rīkotā šķērsojuma projekta uzrauga konkursa rezultāti nav korekti.
Konkurss tika rīkots, lai izvēlētos konsultantu kompāniju, kas veiks Daugavas Ziemeļu šķērsojuma projektēšanas un būvniecības uzraudzību. "Konsultantam ir jāsalīdzina vairāki šķērsojuma modeļi - iegremdēts tunelis, urbts tunelis, augsts un zems, kā arī paceļams tilts un jāiesaka pilsētai piemērotākais," skaidro RRAA valdes loceklis Dans Bērtulis.
"Celulozes rūpnīcas nebūs! Līdz ar to Ziemeļu šķērsojuma projekts ir lielākais reālais investīciju projekts Latvijā un ap to, protams, virmo ekonomiskas un politiskas intereses," piebilda Bērtulis.
Viņš uzskata, ka patlaban TEC piedāvātais iegremdētā tuneļa projekts ir grūti realizējams Daugavas labajā krastā. "Rīgas Brīvostas teritorijā jālikvidē divas piestātnes, kuru īpašnieki jau pieprasījuši par to 10 miljonu latu kompensāciju. Tuneļa pievedceļi apgrūtinās vēl dažu kompāniju biznesu ostā un arī tās prasīs kompensāciju," brīdināja Bērtulis, gan atzīstot, ka par TEC darbu netiks aizmirsts un jaunizvēlētais konsultants arī to analizēs.
Konkursā par tuneļa uzraudzību no trijām firmām - TEC, "American Construction Group" un "Obermayer Planen&Beraten" (OPB) par uzvarētāju atzīta pēdējā - OPB.
Pujāts uzsver, ka sadarbība ar TEC "ir pietiekami slikta, lai to neturpinātu" un neuzticētu firmai kļūt par projekta uzraudzītāju, kuram būtu jāizvērtē līdzšinējais darbs pie projekta.
TEC savos argumentos IUB min, ka viņu piedāvājums bijis vislētākais. Pujāts apgalvo, ka minēt darba izmaksu gala summas nav bijis iespējams, kamēr pats darbs nav pabeigts. TEC piedāvājums noraidīts, jo viņi nav piedāvājuši visu, ko prasīja konkursa rīkotāji.
Bērtulis piebilst, ka konkursanti vērtēti vismaz pēc 20 kritērijiem un izmaksas bijušas tikai viens no tiem. "Konkursā, kur prasīts piegādāt automobili, TEC apsola piegādāt vien virsbūvi un riteņus," ironizēja RRAA valdes loceklis.
Ja konkursa rezultāti netiks anulēti, OPB būs jāizvērtē piemērotākais Daugavas Ziemeļu šķērsojuma modelis. Balstoties uz OPB atzinuma Rīgas dome pieņems lēmumu par starptautiska konkursa rīkošanu šķērsojuma projektēšanai un vēlāk būvniecībai.
Pujāts atturējās minēt būvniecības sākuma laiku. Galvenais šķērslis, pēc viņa domām, ir projekta finansējums. "To var realizēt, piemēram, par Eiropas Savienības naudu. Rīga arī var aizņemties līdzekļus," pieļauj darba grupas vadītājs.
Bērtulis uzskata, ka Rīgai nebūtu problēmu jau nākamgad sākt šķērsojuma būvi, ja valdība pilsētai atļautu izlaist aizņēmuma vērtspapīrus - obligācijas.
"Rīgas mēra vizītes laikā Vācijā divas bankas apņēmās pirkt un izplatīt Rīgas obligācijas. Tā mēs uzreiz iegūtu ap 100 miljoniem latu un varētu sākt celtniecību," sacīja RRAA pārstāvis.
Andris Lācars LETA
Copyright © LETA