Analizējot profesionālo telpu un teritoriju uzkopšanas nozari, jāmin, ka Latvijā tā ir samērā jauna biznesa sfēra, lai gan daudzās pasaules valstīs šāda veida pakalpojumi ir pazīstami un efektīgi darb
Intervija ar Cleanhouse SIA "Ātri un tīri" mārketinga direktoru Kristapu Droni.
Foto: Analizējot profesionālo telpu un teritoriju uzkopšanas nozari, jāmin, ka Latvijā tā ir samērā jauna biznesa sfēra, lai gan daudzās pasaules valstīs šāda veida pakalpojumi ir pazīstami un efektīgi darb; autors: Analizējot profesionālo telpu un teritoriju uzkopšanas nozari, jāmin, ka Latvijā tā ir samērā jauna biznesa sfēra, lai gan daudzās pasaules valstīs šāda veida pakalpojumi ir pazīstami un efektīgi darbIntervija ar Cleanhouse SIA "Ātri un tīri" mārketinga direktoru Kristapu Droni.
Cleanhouse SIA "Ātri un tīri" ir profesionāla telpu un teritorijas uzkopšanas kompānija. Firmai galvenie darbības virzieni:
1) ikdienas telpu uzkopšana;
2) ģenerālā tīrīšana pēc celtniecības un remonta darbiem, dažādu grīdas segumu tīrīšana un apstrāde ar aizsarglīdzekļiem, logu tīrīšana un citi darbi, kas saistīti ar telpu un teritorijas uzkopšanu.
Kas ir ikdienas telpu uzkopšana ?
Mūsdienu ekonomiskajā laikmetā, kad katra nokavētā minūte var izmaksāt iespaidīgus līdzekļus, svarīgi ir izvērtēt prioritātes. Ārvalstīs par normālu praksi tiek uzskatīts, ka katru darbu dara savas nozares speciālisti. Tas attiecināms arī uz telpu uzkopšanu. Mūsu klientiem vairs nevajag veidot, organizēt un kontrolēt savu apkopēju štatu. Apgādāt to ar nepieciešamo inventāru un ķīmijas līdzekļiem, mūsu klienti nedalīti šo laiku var ieguldīt sava tiešā biznesa attīstībā.
Foto: Analizējot profesionālo telpu un teritoriju uzkopšanas nozari, jāmin, ka Latvijā tā ir samērā jauna biznesa sfēra, lai gan daudzās pasaules valstīs šāda veida pakalpojumi ir pazīstami un efektīgi darb; autors: Analizējot profesionālo telpu un teritoriju uzkopšanas nozari, jāmin, ka Latvijā tā ir samērā jauna biznesa sfēra, lai gan daudzās pasaules valstīs šāda veida pakalpojumi ir pazīstami un efektīgi darbKādēļ būtu ērti izvēlēties profesionālu apkopēju dienestu?
Pirmkārt, pagarinās īpašuma ekspluatācijas laiks- izmantojam katrai virsmai atbilstošu ķīmiskos līdzekļus, tādējādi tos nebojājot , bet kopjot.
Otrkārt, samazinās izmaksas - mēs labi pārzinām šīs nozares tirgus situāciju, tādēļ nodrošinām telpu uzkopšanai nepieciešamo līdzekļu iegādi par optimālākajām izmaksām.
Treškārt, klients iegūst vairāk laika sava tiešā biznesa attīstībai.
Ceturtkārt, palielinās uzņēmuma darbinieku darbaspējas un klientu apmierinātība, jo pētījumi pierāda, ka tīrās telpās darbs rit produktīvāk .
Ir arī daudzas citas priekšrocības, par kurām klients pārliecinās mūsu sadarbības laikā.
Kas ir Jūsu klienti?
Mūsu pakalpojumus izmanto vairāk kā 300 klienti- gan uzņēmumi, gan valsts institūcijas un privātpersonas. Tie ir uzņēmumi, kam rūp sava biznesa attīstība un kvalitatīvi uzkoptas uzņēmuma telpas. Tikai daži no mūsu klientiem: "Lattelekom", "Hansabanka", "Valsts administrācijas skola", Ventspils dome, "DHL". Salīdzinājumam mūsu mazākā klienta uzkopjamā platība - 30 kvm, lielākā 50 000 kvm.
Cik maksā Jūsu pakalpojumi?
Izmaksas atkarīgas no tā, cik lielas ir uzkopjamās telpas un ko vēlas klients. Katrs objekts pirms piedāvājuma sagatavošanas tiek apsekots un tiek izzinātas klientu vajadzības. Firma var piedāvāt ne tikai uzkopšanu, bet, piemēram, arī higiēnas preču piegādi, maināmo paklāju servisu un citus pakalpojums. Vidēji apmēram 500 kvadrātmetru liela biroja ikdienas uzkopšana (5x nedēļā) ar servisa darbinieka algu un sociālajām izmaksām, ar ķīmijas, inventāra un higiēnas preču piegādi izmaksās aptuveni 250 latus mēnesī. Mēneša beigās tiek parakstīts pieņemšanas - nodošanas akts, ka darbi veikti kvalitatīvi, pēc kā tiek izrakstīts rēķins. Ērti un tīri.
Vai iespējams vienoties arī par retāku uzkopšanu?
Darbinieku un klientu labsajūtai iesakām ofisa telpas kopt 5 reizes nedēļā (ja darbs notiek 5 dienas). Es to mēdzu salīdzināt ar zobu tīrīšanu. Protams, mēs varam tīrīt reizi nedēļā, bet tad zobi būs netīri un mēs nejutīsimies komfortabli.
Kurā dienas laikā notiek uzkopšana?
Uzkopšana laiks tiek atrunāts ar klientu, parasti tas ir vai nu pirms vai pēc klienta darba laika. Vajadzības gadījumā servisa darbiniece - uzkopj arī dienā. Tas ir aktuāli tieši lielveikaliem, kur notiek intensīvā cilvēku plūsma .
Kas notiek, ja, piemēram, kāda no servisa darbiniecēm saslimst?
Tā ir vēl vien no mūsu priekšrocībām- ja birojam ir sava darbiniece- apkopēja un viņa, piemēram, saslimst, birojs paliek netīrīts. Mēs šādā gadījumā varam nozīmēt citu uzkopēju, jo kompānijā strādā aptuveni 130 darbinieki. Klientam ne par ko nav jāsatraucas.
Vēl- bieži vien, ja apkopējai, kas strādā birojā, gadās kļūme, un viņa uz datora uzlej ūdeni, dators sabojājas un no apkopējas algas nevaram prasīt, lai viņa sedz jauna datora izmaksas.
Mūsu gadījumā mēs esam veikuši trešās personas civiltiesisko apdrošināšanu. Ja kādam no darbiniekiem darbā gadās kļūme, ne klients , ne apkopēja , ne mēs nenesīsim materiālus zaudējumus, jo mūsu bizness ir apdrošināts par 1 000 000 USD. Līdz šim gan tādi gadījumi vēl nav bijuši .
Pēc kādiem kritērijiem Jūs izvēlaties darbiniekus uzņēmumā?
Labs jautājums. Labai apkopējai ir jābūt ļoti prasīgai pret sevis veikto darbu. Lai šādus darbiniekus atrastu patstāvīgi ievietojam darba sludinājumus, pēc kuriem veicam vairāku līmeņu atlasi. Uzskatām, ka šim darbam nedrīkst piesaistīt tādu sociālā slāņa darbiniekus, kuri būtu gatavi strādāt par ļoti zemu atalgojumu, jo pretējā gadījumā nebūtu iespējams garantēt drošību, kas mūsu klientiem - bankām, valsts institūcijām, privātfirmām ir ļoti svarīga.
Ar ko Jūsu uzņēmums ir labāks par konkurējošajiem? Kāpēc klientam būtu izdevīgi izvēlēties tieši Jūs?
Esam uz klientu vērsta kompānija. Regulāri veicam aptaujas, cenšamies noskaidrot, ko mūsu darbā vēl vajadzētu pilnveidot. Pieredzi gūstam arī apmeklējot izstādes ārvalst
īs. Esam viens no lielākajiem šāda tipa uzņēmumiem Latvijā, tas norāda uz stabilitāti. Klients uz mums var paļauties.
Vai Jūs varētu apmācīt apkopēju, kas tīra kāda ofisa telpas? Darba telpas nav īpaši tīras, taču darbus veic pārbaudīts un zināms cilvēks.
Jautājums tieši desmitniekā. Bieži vien klients vēlas, lai mēs apmācam viņu apkopējas. Piedāvājot šo pakalpojumu klients sagaidītu kvalitāti, taču tā sastāv no vairākiem procesiem : rūpīga apkalpojošā personāla atlase + apmācība + kvalitātes kontrole un uzraudzība + patstāvīga apmācība par jaunajiem materiāliem + ģenerāltīrīšana (teiksim, grīdas vaskošana, vai citi specializētie darbi , ko dara jau cits departaments, nevis apkopēja) .
Katrs šis ķēdes posms darbojas savstarpēji saistīti, lai katrs mūsu klients iegūtu pašu galveno tīras telpas, un no mums kā pakalpojuma sniedzēja - augstu kvalitāti.
Atbildot uz jautājuma otru daļu, mēs varam pārņemt uzņēmuma darbiniekus, kas bija iesaistīti uzkopšanas procesā (apkopējas, sētniekus), viņus apmācīt un tālāk jau organizēt viņu darbus.
Foto: Analizējot profesionālo telpu un teritoriju uzkopšanas nozari, jāmin, ka Latvijā tā ir samērā jauna biznesa sfēra, lai gan daudzās pasaules valstīs šāda veida pakalpojumi ir pazīstami un efektīgi darb; autors: Analizējot profesionālo telpu un teritoriju uzkopšanas nozari, jāmin, ka Latvijā tā ir samērā jauna biznesa sfēra, lai gan daudzās pasaules valstīs šāda veida pakalpojumi ir pazīstami un efektīgi darbKā un kad uzņēmums uzsāka darbību?
Analizējot profesionālo telpu un teritoriju uzkopšanas nozari, jāmin, ka Latvijā tā ir samērā jauna biznesa sfēra, lai gan daudzās pasaules valstīs šāda veida pakalpojumi ir pazīstami un efektīgi darbojas jau vairākus gadu desmitus.
Sākām no 1997. gada ar vienu mazu klientu. Sākumā kolektīvā bija tikai 10 cilvēki, otrajā gadā jau 30, tagad esam 130.
Atvadoties no www.building.lv lasītājiem gribēju teikt, ka visos ar uzkopšanu saistītos jautājumos droši varat prasīt padomus vai konsultācijas zvanot nu uz mūsu biroju, vai caur e-pastu: kristaps@cleanhouse.lv.
Linda Tunte,
www.building.lv