Apdraudēta Dienvidu tilta būvniecība
Jaunā Dienvidu tilta celtniecība ir apdraudēta, jo nav rasts papildu finansējums inflācijas pieauguma segšanai.
Jaunā Dienvidu tilta celtniecība ir apdraudēta, jo nav rasts papildu finansējums inflācijas pieauguma segšanai.
"Ja situācija netiks atrisināta jau šī mēneša laikā, AS "Dienvidu tilts" būs jāaptur tilta būvniecība, jo nebūs naudas materiāliem un strādnieku algām," aģentūru LETA informēja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Guntis Rāvis.
Vienošanās ar Rīgas domi par norēķinu kārtību tilta celtniecības laikā paredz, ka projekta sadārdzinājumu aprēķina, piemērojot patēriņa cenu inflācijas koeficientu.
Tomēr Centrālās statistikas pārvaldes dati par inflāciju 2005.gadā liecina, ka patēriņa cenas pieauga vidēji par 6,7%, bet transporta objektu būvniecības cenu pieaugums bija divarpus reizes lielāks - 16,6%.
"Arī šogad vērojamas līdzīgas tendences. Tādēļ mēs lūdzam, lai Rīgas dome mainītu vienošanos un projekta sadārdzinājumu aprēķinātu, ņemot vērā nevis vidējo inflāciju, bet gan tieši transporta objektu būvniecības sadārdzinājumu," norādīja Rāvis.
"2004.gadā, kad tika slēgts līgums par Dienvidu tilta būvniecību, Latvija vēl nebija saskārusies ar tādu problēmu kā strauji augošām cenām. Taču tagad, kad inflācija kļuvusi par vienu no smagākajām tautsaimniecības, īpaši būvniecības, problēmām, šis jautājums ir jārisina," skaidroja uzņēmējs.
Rāvis uzsvēra, ka ar Rīgas domi tiek diskutēts jau kopš gada sākuma. Rīgas domei arī izteikts lūgums problēmu atrisināt līdz 15.maijam.
"Tas nav noticis. Taču turpināt gaidīt mēs vairs nevaram. Ja augustā dome neradīs risinājumu, tad tilta būvniecības darbus nāksies apturēt," apgalvoja valdes priekšsēdētājs.
"Tiltu gluži vienkārši šodien vairs nav iespējams uzbūvēt par cenām, kādas tās bija 2003. un 2004.gadā. Ir pieaugušas gan izejmateriālu cenas, gan cēlušās nozarē nodarbināto algas. Turklāt tādam objektam kā Dienvidu tiltam inflācijas radītais sadārdzinājums neveido nelielas summas - tas sasniedz vairākus miljonus latu," sacīja Rāvis.
"Mēs, protams, esam lepni un priecīgi par iespēju būvēt tik interesantu un nozīmīgu objektu. Taču mēs to nevaram darīt par savu naudu, kamēr Rīgas dome piekopj strausa politiku, izliekoties, ka inflācijas problēma neeksistē," norādīja uzņēmējs.
Celtnieki turpina tilta laiduma konstrukcijas uzbīdīšanu pār tilta balstiem Daugavā.
Dienvidu tilta būvniecību iecerēts pabeigt 2008.gada vasarā.
Tilta laiduma konstrukciju uzbīdīšana sākta 22.maijā, un tas ir nākamais lielais posms tilta būvniecībā pēc tilta balstu izveides. Tilta laiduma metāla konstrukciju kopējais svars būs 6700 tonnas, bet kopējais garums - 803 metri. Konstrukciju uzbīdīšanu paredzēts pabeigt 2007.gada aprīlī, kad tilta laiduma metāla konstrukcijas pilnībā savienos Daugavas labo un kreiso krastu.
Pēc tam uz tilta konstrukcijām tiks būvēta braucamā daļa, gājēju ietves, izveidotas margas un veikti citi nepieciešamie darbi. Būvniecības pirmo kārtu, kurā tiks uzcelts Dienvidu tilts, kā arī izbūvēti krustojumi ar Krasta un Bauskas ielu, iecerēts pabeigt līdz 2008.gada vasarai. Pavisam tilta laiduma konstrukcijai būs astoņi uzbīdīšanas posmi.
Tilta laiduma metāla konstrukcijas piegādā AS "Voroņežstaļmost", kas ir viena no Krievijas lielākajām un atzītākajām specializētajām tiltu metāla konstrukciju ražotnēm. Konstrukciju sagatavošana un montāža notiek Dienvidu tilta būvlaukumā.
Tilta pirmās kārtas celtniecības ģenerāluzņēmējs ir AS "Dienvidu tilts", kurā apvienojušās sešas vadošās Latvijas celtniecības kompānijas, kuras specializējušās tieši tiltu izbūvē un kuru speciālisti ir savas nozares eksperti ar ilgu darba pieredzi gan Latvijā, gan ārvalstīs. Tās ir SIA "Skonto būve", AS "Latvijas tilti", AS "BMGS", SIA "Tilts", SIA "Rīgas tilti" un SIA "Viadukts".
Dienvidu tilts ir vērienīgākais, sarežģītākais un lielākais šāds projekts Baltijas valstīs pēdējo 25 gadu laikā
"Ja situācija netiks atrisināta jau šī mēneša laikā, AS "Dienvidu tilts" būs jāaptur tilta būvniecība, jo nebūs naudas materiāliem un strādnieku algām," aģentūru LETA informēja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Guntis Rāvis.
Vienošanās ar Rīgas domi par norēķinu kārtību tilta celtniecības laikā paredz, ka projekta sadārdzinājumu aprēķina, piemērojot patēriņa cenu inflācijas koeficientu.
Tomēr Centrālās statistikas pārvaldes dati par inflāciju 2005.gadā liecina, ka patēriņa cenas pieauga vidēji par 6,7%, bet transporta objektu būvniecības cenu pieaugums bija divarpus reizes lielāks - 16,6%.
"Arī šogad vērojamas līdzīgas tendences. Tādēļ mēs lūdzam, lai Rīgas dome mainītu vienošanos un projekta sadārdzinājumu aprēķinātu, ņemot vērā nevis vidējo inflāciju, bet gan tieši transporta objektu būvniecības sadārdzinājumu," norādīja Rāvis.
"2004.gadā, kad tika slēgts līgums par Dienvidu tilta būvniecību, Latvija vēl nebija saskārusies ar tādu problēmu kā strauji augošām cenām. Taču tagad, kad inflācija kļuvusi par vienu no smagākajām tautsaimniecības, īpaši būvniecības, problēmām, šis jautājums ir jārisina," skaidroja uzņēmējs.
Rāvis uzsvēra, ka ar Rīgas domi tiek diskutēts jau kopš gada sākuma. Rīgas domei arī izteikts lūgums problēmu atrisināt līdz 15.maijam.
"Tas nav noticis. Taču turpināt gaidīt mēs vairs nevaram. Ja augustā dome neradīs risinājumu, tad tilta būvniecības darbus nāksies apturēt," apgalvoja valdes priekšsēdētājs.
"Tiltu gluži vienkārši šodien vairs nav iespējams uzbūvēt par cenām, kādas tās bija 2003. un 2004.gadā. Ir pieaugušas gan izejmateriālu cenas, gan cēlušās nozarē nodarbināto algas. Turklāt tādam objektam kā Dienvidu tiltam inflācijas radītais sadārdzinājums neveido nelielas summas - tas sasniedz vairākus miljonus latu," sacīja Rāvis.
"Mēs, protams, esam lepni un priecīgi par iespēju būvēt tik interesantu un nozīmīgu objektu. Taču mēs to nevaram darīt par savu naudu, kamēr Rīgas dome piekopj strausa politiku, izliekoties, ka inflācijas problēma neeksistē," norādīja uzņēmējs.
Celtnieki turpina tilta laiduma konstrukcijas uzbīdīšanu pār tilta balstiem Daugavā.
Dienvidu tilta būvniecību iecerēts pabeigt 2008.gada vasarā.
Tilta laiduma konstrukciju uzbīdīšana sākta 22.maijā, un tas ir nākamais lielais posms tilta būvniecībā pēc tilta balstu izveides. Tilta laiduma metāla konstrukciju kopējais svars būs 6700 tonnas, bet kopējais garums - 803 metri. Konstrukciju uzbīdīšanu paredzēts pabeigt 2007.gada aprīlī, kad tilta laiduma metāla konstrukcijas pilnībā savienos Daugavas labo un kreiso krastu.
Pēc tam uz tilta konstrukcijām tiks būvēta braucamā daļa, gājēju ietves, izveidotas margas un veikti citi nepieciešamie darbi. Būvniecības pirmo kārtu, kurā tiks uzcelts Dienvidu tilts, kā arī izbūvēti krustojumi ar Krasta un Bauskas ielu, iecerēts pabeigt līdz 2008.gada vasarai. Pavisam tilta laiduma konstrukcijai būs astoņi uzbīdīšanas posmi.
Tilta laiduma metāla konstrukcijas piegādā AS "Voroņežstaļmost", kas ir viena no Krievijas lielākajām un atzītākajām specializētajām tiltu metāla konstrukciju ražotnēm. Konstrukciju sagatavošana un montāža notiek Dienvidu tilta būvlaukumā.
Tilta pirmās kārtas celtniecības ģenerāluzņēmējs ir AS "Dienvidu tilts", kurā apvienojušās sešas vadošās Latvijas celtniecības kompānijas, kuras specializējušās tieši tiltu izbūvē un kuru speciālisti ir savas nozares eksperti ar ilgu darba pieredzi gan Latvijā, gan ārvalstīs. Tās ir SIA "Skonto būve", AS "Latvijas tilti", AS "BMGS", SIA "Tilts", SIA "Rīgas tilti" un SIA "Viadukts".
Dienvidu tilts ir vērienīgākais, sarežģītākais un lielākais šāds projekts Baltijas valstīs pēdējo 25 gadu laikā