Apturēti "Kalnozols stroiteļstvo" veiktie būvdarbi "Porsche" centrā Maskavā
Latvijas kompānijas SIA "Kalnozols Celtniecība" meitasfirmas "Kalnozols stroiteļstvo" veiktie būvdarbi "Porsche" tirdzniecības un izstāžu centrā Maskavā ir apturēti, jo Maskavas prokuratūra atklājusi vides aizsardzības likumu pārkāpumus celtniecības procesā, ziņo laikraksts "Vedomosti".
Latvijas kompānijas SIA "Kalnozols Celtniecība" meitasfirmas "Kalnozols stroiteļstvo" veiktie būvdarbi "Porsche" tirdzniecības un izstāžu centrā Maskavā ir apturēti, jo Maskavas prokuratūra atklājusi vides aizsardzības likumu pārkāpumus celtniecības procesā, ziņo laikraksts "Vedomosti".
"Porsche" tirdzniecības un izstāžu komplekss pie Ļeņingradas šosejas top 1,2 hektāru lielā platībā un to būvē "Kalnozols stroiteļstvo" pēc kompānijas "Porsche Russland" pasūtījuma. Projekta vērtība sasniedz 10 miljonus dolāru (5,8 miljonus latu), un būvdarbus bija plānots pabeigt 2006.gada oktobrī.
Pēc Krievijas Federālā dabas resursu izmantošanas uzraudzības dienesta iniciatīvas prokuratūra ir sākusi pārbaudes tirdzniecības centros "Porsche" un "Jevropeiskij", kurā būvdarbus veic AS "Kijevskaja ploščadj", laikrakstam "Vedomosti" pavēstīja dienesta priekšnieka vietnieks Oļegs Mitvoļs.
Pēc viņa teiktā, "Porsche" centra celtniecības projektā paredzēta autostāvvieta Himku ūdenskrātuves aizsargājamajā zonā, bet centra "Jevropejskij" autostāvvieta iesniedzas Maskavas upes aizsargājamajā zonā, ko aizliedz likums.
"Mēs tiesas ceļā centīsimies panākt būvdarbu apturēšanu," paziņoja Mitvoļs.
Maskavas prokuratūra nekādus komentārus nesniedz.
Savukārt kompānijas "Porsche Russland" pārstāve Oksana Hartoņuka teica, ka "nekādas oficiālas vēstules no prokuratūras vai Dabas aizsardzības ministrijas mēs neesam saņēmuši".
"Cik man zināms, visas domstarpības ar Dabas aizsardzības ministriju tika atrisinātas jau 2005.gada decembrī," piebilda "Porsche Russland" pārstāve.
Neoficiāli kompānijā arī teica, ka visas pretenzijas Krievijas Dabas aizsardzības uzraudzības pārvaldei jāadresē nevis "Porsche", bet gan "Kalnozols stroiteļstvo", kas ir projekta ģenerālais apakšuzņēmējs.
"Kalnozols stroiteļstvo" uzraudzības padomes priekšsēdētājs Fjodors Brjakins aģentūrai LETA apstiprināja, ka būvdarbi pašlaik ir apturēti. Viņš pauda viedokli, ka "ierēdņu rīcība ir pretrunā ar iepriekš pieņemtajiem lēmumiem un panākto vienošanos".
"Šī iemesla dēļ rodas konflikts starp uzņēmēja ["Kalnozols"] un pasūtītāja ["Porsche"] reālajām interesēm. Mēs kā ģenerāluzņēmējs nepieņemsim nekādus lēmumus, kamēr nebūs atrisināts Federālā dabas resursu izmantošanas uzraudzības dienesta priekšnieka vietnieka Mitvoļa un "Porsche" strīds," norāda Brjakins.
"Vienīgais, ko mēs pašreiz varam izdarīt, ir apturēt darbus. Tie ir apturēti," piebilda kompānijas pārstāvis.
Viņš skaidro, ka "ierēdņi apstrīd dažus dokumentus, kas tika saņemti darbu sākšanai".
Brjakins pagaidām nevarēja pateikt, kad darbi atsāksies. "To nezina neviens, taču objekta nodošanas termiņi tiks izjaukti," atzīst kompānijas pārstāvis.
Firmas "Prime City Properties" ģenerāldirektors Sergejs Koļegovs laikrakstam izteicies, ka "projekti, kas tiek īstenoti, pārkāpjot ekoloģisko likumdošanu, Maskavā nav nekāds retums".
"Par to liecina gan projekta dokumentācijas noformēšanas procedūras nepilnības, gan attīstītāju centieni maksimāli ātri uzbūvēt projektu" norāda Koļegovs.
Pēc viņa teiktā, kad problēmas ir atrisinātas, būvdarbi parasti turpinās, kaut arī tas nodara attīstītājam jūtamus zaudējumus.
"Domāju, ka apturēt būvdarbus nav iespējams. Un vispār nav pareizi mēģināt pārskatīt šādus jautājumus ar atpakaļejošu datumu. Ja, izdodot atļaujas, nav bijis nekādu pārkāpumu, būvdarbi nav jāpārtrauc, bet jāmeklē kompromiss," uzskata kompānijas "Kalinka Realty" īpašnieks Leonīds Krongauzs.
"Porsche" tirdzniecības un izstāžu komplekss pie Ļeņingradas šosejas top 1,2 hektāru lielā platībā un to būvē "Kalnozols stroiteļstvo" pēc kompānijas "Porsche Russland" pasūtījuma. Projekta vērtība sasniedz 10 miljonus dolāru (5,8 miljonus latu), un būvdarbus bija plānots pabeigt 2006.gada oktobrī.
Pēc Krievijas Federālā dabas resursu izmantošanas uzraudzības dienesta iniciatīvas prokuratūra ir sākusi pārbaudes tirdzniecības centros "Porsche" un "Jevropeiskij", kurā būvdarbus veic AS "Kijevskaja ploščadj", laikrakstam "Vedomosti" pavēstīja dienesta priekšnieka vietnieks Oļegs Mitvoļs.
Pēc viņa teiktā, "Porsche" centra celtniecības projektā paredzēta autostāvvieta Himku ūdenskrātuves aizsargājamajā zonā, bet centra "Jevropejskij" autostāvvieta iesniedzas Maskavas upes aizsargājamajā zonā, ko aizliedz likums.
"Mēs tiesas ceļā centīsimies panākt būvdarbu apturēšanu," paziņoja Mitvoļs.
Maskavas prokuratūra nekādus komentārus nesniedz.
Savukārt kompānijas "Porsche Russland" pārstāve Oksana Hartoņuka teica, ka "nekādas oficiālas vēstules no prokuratūras vai Dabas aizsardzības ministrijas mēs neesam saņēmuši".
"Cik man zināms, visas domstarpības ar Dabas aizsardzības ministriju tika atrisinātas jau 2005.gada decembrī," piebilda "Porsche Russland" pārstāve.
Neoficiāli kompānijā arī teica, ka visas pretenzijas Krievijas Dabas aizsardzības uzraudzības pārvaldei jāadresē nevis "Porsche", bet gan "Kalnozols stroiteļstvo", kas ir projekta ģenerālais apakšuzņēmējs.
"Kalnozols stroiteļstvo" uzraudzības padomes priekšsēdētājs Fjodors Brjakins aģentūrai LETA apstiprināja, ka būvdarbi pašlaik ir apturēti. Viņš pauda viedokli, ka "ierēdņu rīcība ir pretrunā ar iepriekš pieņemtajiem lēmumiem un panākto vienošanos".
"Šī iemesla dēļ rodas konflikts starp uzņēmēja ["Kalnozols"] un pasūtītāja ["Porsche"] reālajām interesēm. Mēs kā ģenerāluzņēmējs nepieņemsim nekādus lēmumus, kamēr nebūs atrisināts Federālā dabas resursu izmantošanas uzraudzības dienesta priekšnieka vietnieka Mitvoļa un "Porsche" strīds," norāda Brjakins.
"Vienīgais, ko mēs pašreiz varam izdarīt, ir apturēt darbus. Tie ir apturēti," piebilda kompānijas pārstāvis.
Viņš skaidro, ka "ierēdņi apstrīd dažus dokumentus, kas tika saņemti darbu sākšanai".
Brjakins pagaidām nevarēja pateikt, kad darbi atsāksies. "To nezina neviens, taču objekta nodošanas termiņi tiks izjaukti," atzīst kompānijas pārstāvis.
Firmas "Prime City Properties" ģenerāldirektors Sergejs Koļegovs laikrakstam izteicies, ka "projekti, kas tiek īstenoti, pārkāpjot ekoloģisko likumdošanu, Maskavā nav nekāds retums".
"Par to liecina gan projekta dokumentācijas noformēšanas procedūras nepilnības, gan attīstītāju centieni maksimāli ātri uzbūvēt projektu" norāda Koļegovs.
Pēc viņa teiktā, kad problēmas ir atrisinātas, būvdarbi parasti turpinās, kaut arī tas nodara attīstītājam jūtamus zaudējumus.
"Domāju, ka apturēt būvdarbus nav iespējams. Un vispār nav pareizi mēģināt pārskatīt šādus jautājumus ar atpakaļejošu datumu. Ja, izdodot atļaujas, nav bijis nekādu pārkāpumu, būvdarbi nav jāpārtrauc, bet jāmeklē kompromiss," uzskata kompānijas "Kalinka Realty" īpašnieks Leonīds Krongauzs.