Ar Metalplast- būvniecībā risinājumus rast!
Kompānijai Metalplast šogad maija sākumā, apritēja 7 gadi. Kompānijas kapitāls 100% ir Latvijas un tā tika izveidota ar specializāciju konkrētā būvmateriālu nišā- daudzslāņu sendvič paneļu tirdzniecība. Sveicam kompāniju jubilejā un saviem lasītājiem piedāvājam interviju ar Metalplast valdes locekli Andžeju Lisu.
Foto: Ar Metalplast- būvniecībā risinājumus rast!; autors: Ar Metalplast- būvniecībā risinājumus rast!
Kompānijai Metalplast šogad maija sākumā, apritēja 7 gadi. Kompānijas kapitāls 100% ir Latvijas un tā tika izveidota ar specializāciju konkrētā būvmateriālu nišā- daudzslāņu sendvič paneļu tirdzniecība.
Sākotnēji kompānijas darbība bija saistīta ar rūpnīcas "Metalplast-Oborniki" (Polija) oficiālo pārstāvniecību Latvijā. "Metalplast- Oborniki" ir vienīgā kompānija Polijā, kurā tiek ražoti sienas un jumta paneļi izmantojot nepārtrauktas darbības līniju. Pateicoties Metalplast aktivitātēm tirgū, šie produkti popularitāti ieguvuši arī Latvijā. Pāris gadu laikā, kompānija Metalplast iekaroja nozīmīgu "sendvič" paneļu tirgus daļu, piedāvājot viena ražotāja paneļus ar 3 veidu pildījumiem- poliuretāna, akmens vates un polistirola.
Sveicam kompāniju jubilejā un saviem lasītājiem piedāvājam interviju ar Metalplast valdes locekli Andžeju Lisu.
Sākot ar 2006. gadu, kompānija ir nomainījusi nosaukumu, attīstības stratēģiju un paplašinājusi piedāvāto preču klāstu. Kas pamudināja kompāniju uz tik radikālām pārmaiņām?
2005.gada beigās, par rūpnīcas "Metalplast-Oborniki" galveno akcionāru kļuva Somu koncerns "Ruukki", kas nākotnē ļaus paaugstināt ražotās produkcijas kvalitāti un paplašināt piedāvāto preču sortimentu. SIA "Metalplast" joprojām ir Polijas rūpnīcas pārstāvis Latvijas tirgū.
Pēc aptuveniem aprēķiniem, 2005.gadā kompānija "Metalplast" pārvaldīja 33% no kopējās "sendvič" paneļu tirgus. Sīvas konkurences apstākļos, kas valda sendvič paneļu tirgū, ļoti būtiski palielināt iegūto tirgus daļu, nav iespējams, tādēļ tika pieņemts lēmums paplašināt piedāvāto preču klāstu un iekarot jaunus būvmateriālu segmentus.
Arī lēmums par kompānijas korporatīvā stila maiņu tika pieņemts balstoties uz attīstības stratēģijas paplašināšanos. Jaunais logotips ir dinamiskāks un nav tik tieši saistīts ar iepriekšējo darbības specifiku- "sendvič" paneļiem.
Kāds pašreiz ir kompānijas darbības lauks?
Attīstības stratēģija paredz to, ka kompānija projektu realizācijai kompleksi piedāvās augstas kvalitātes dažādus būvniecības materiālus un konstrukcijas.
Jaunajā būvniecības sezonā Latvijas būvmateriālu tirgū piedāvāsim ne tikai jumta un sienu "sendvič" tipa daudzslāņu paneļus ar poliuretāna, akmens vates un polistirola pildījumu, bet arī jumta nesošo profilu, cinkotas un krāsotas profilētā skārda loksnes sienu un jumta apšuvumam; fasādes sistēmu līnijveida profilus; aukstumkameru paneļus, durvis un komplektējošos elementus; polikarbonāta loksnes jumtam un sienām; PVC jumta membrānas.
Kādi ir būtiskākie jaunumi, aktuālās tendences, ko piedāvājat?
Būvniecība ir kompleksa nozare un labu rezultātu nav iespējams panākt, ja netiks realizēts komandas darbs. Kompānijā "Metalplast" šo komandu veido saliedēts kolektīvs, augsta līmeņa speciālisti. Mūsu galvenā prioritāte ir kvalitatīvi, savlaicīgi paveikts darbs un apmierināts klients.
Konstruktoru nodaļa katram atsevišķam projektam veic paneļu un komplektējošo elementu daudzumu aprēķinu, un izklājumus. Jaunums, ko kompānija plāno ieviest šinī būvniecības sezonā, būs paneļu montāža objektā. No brīža, kad būsim noslēguši līgumu ar klientu, mēs būsim atbildīgi, lai materiāli tiktu piegādāti laikā un darbi tiktu veikti atbilstošā kvalitātē, būsim atbildīgi par projekta nepilnībām un risinājumu meklēšanu. Ieguvējs šinī gadījumā būs klients, jo risks nebūs jādala un pilnu atbildību uzņemsimies mēs paši.
Kādi ir līdz šim lielākie, ekskluzīvākie realizētie projekti?
Tirgus nišā, kurā mēs darbojamies, katrs projekts savā ziņā ir ekskluzīvs un neatkārtojams. Starp lielākajiem 2005.gadā realizētajiem projektiem ir Ķekavas putnu fabrika, Elkor noliktavas un biroja ēka Brīvības gatvē 201, A/S Preses Nams grāmatu ražotne Silakrogā, BalticOvo ražotnes ēkas celtniecība un daudzi citi.
Ar ko Metalpast atšķiras no citiem šāda veida uzņēmumiem? Kas ir nepieciešams, lai jūsu kompāniju novērtētu ne vien klienti, bet cienītu arī konkurenti?
Manuprāt, pirmkārt ir svarīga bezkompromisa kvalitāte un precīzu termiņu ievērošana, ko nodrošina izmeklēti un pārbaudīti preču piegādātāji. Otrkārt, ir būtiski izkopt godīgu attieksmi pret klientu. Nereti mēs esam iniciatori projektu tehniskā risinājuma maiņai, kas rezultātā samazina kopējas izmaksas un ieguvējs ir gan pasūtītājs, gan ēkas īpašnieks. Tas ne tikai taupa klienta finansiālos resursus, bet arī palielina uzticību pret kompāniju.
Vai kompānijai "Metalplast" ir savas tradīcijas?
Uzskatu, ka tradīcijas ir uzņēmuma labvēlīgas iekšējās vides rādītājs. Septiņu gadu laikā ir izveidojušās stabilas tradīcijas – katru gadu, noslēdzoties būvniecības sezonai, kompānijas darbinieki dodas atpūsties uz siltajām zemēm- šogad tā bija Ēģipte. Maijā nosvinējām kompānijas 7 gadu jubileju, kolektīvi jutām līdzi arī Latvijas izlases hokeja spēlēm arēnā Rīga. Jūnijā ir plānots floorbola pasākums ar ārzemju sadarbības partneriem, jūlijā- laivošana pa Lietuvas upēm. Kompānijā norit ne tikai spraigs darbs, bet arī aktīva kolektīvā dzīve.
Kādas ir Jūsu personiskās aizraušanās ārpus darba?
Esmu kaislīgs slēpotājs- ziemas sezonā vairākas reizes gadā cenšos izrauties no ikdienas darbiem un aizbraukt uz Alpiem paslēpot! Vasarā pēc darba ar kolektīvu braucam uz pludmali spēlēt volejbolu, cauru gadu nododos aktīvajām skvoša spēlēm.
Bez tā visa - man ļoti patīk ceļot uz eksotiskām valstīm, iepazīt to kultūras, neizvēloties tradicionālās tūrisma takas.