Ārgalis: Dienvidu tilts no Rīgas centra ļaus novirzīt ne vairāk kā 15% transporta līdzekļu
Dienvidu tilts no Rīgas centra ļaus novirzīt ne vairāk kā 15% transporta līdzekļu, un pilsētai daudz nepieciešamāka būtu Ziemeļu šķērsojuma izveide, otrdien "Neatkarīgajā" publicētā intervijā saka Rīgas vicemērs Andris Ārgalis.
Dienvidu tilts no Rīgas centra ļaus novirzīt ne vairāk kā 15% transporta līdzekļu, un pilsētai daudz nepieciešamāka būtu Ziemeļu šķērsojuma izveide, otrdien "Neatkarīgajā" publicētā intervijā saka Rīgas vicemērs Andris Ārgalis.
"Skumji, bet pēc aprēķiniem šis tilts nedos vairāk par 15% transporta novirzīšanu no pilsētas centra. Esmu ironizējis, ka viens mikrorajons nu varēs doties ciemos pie otra, taču tas nebūs tālu no patiesības, kamēr netiks izbūvēts Bauskas ielas gala izvads uz Ķekavas pusi un perspektīvē uz Jelgavas pusi. Nākamā gada rudenī nonāksim Bauskas ielas gala T veida krustojumā, kurā sastrēgumi būs fantastiski," viņš sacījis un norādījis, ka šobrīd galvaspilsētai nav tādu līdzekļu, kurus nākamgad varētu investēt šīs problēmas risināšanā, kam ir vajadzīgi aptuveni 10 miljoni.
"Ja mums nepalīdzēs Satiksmes un Finanšu ministrija, tad, tiltu nododot, visiem būs milzīgs pārsteigums, ka sastrēgumi būs mežonīgi, un tad šī milzīgā naudas summa iesēdīsies vēl dziļāk sabiedrības atmiņā - ka, lūk, kādu labumu tā pilsētniekiem ir devusi. Bet vilciens ir aizgājis," stāstījis Ārgalis.
Viņš paudis viedokli, ka vienīgais nopietnais risinājums, kas patiesi var palīdzēt atrisināt satiksmes sastrēgumu problēmu Rīgā, ir Ziemeļu šķērsojums. "Es nesaku, ka Dienvidu tiltu nevajag, taču tas prioritāšu sarakstā varētu būt liekams tikai kādā trešajā ceturtajā vietā - pirmais, visnepieciešamākais ir Ziemeļu šķērsojums, pēc tam Zemgales tilts blakus Dzelzs tiltam, un tad apmēram vienāda nozīme varētu būt Hanzas tiltam un Dienvidu tiltam," teicis Ārgalis.
Dienvidu tilta būvniecību sāka 2004.gada novembrī, tas pār Daugavu savienos Ķengaragu un Valdlaučus. Plānots, ka satiksmei tilts tiks atvērts nākamā gada oktobrī vai novembrī. Tilta celtniecības ģenerāluzņēmējs ir "Dienvidu tilts", kurā apvienojušās sešas lielas Latvijas celtniecības kompānijas.
Savukārt Ziemeļu koridors būs daļa no automaģistrāles "Via Baltica", tas iecerēts 21 kilometru garš, bet būvniecības aptuvenās izmaksas ir vairāk nekā 700 miljoni eiro. Projekts paredzēs Brīvības ielas dubliera, Daugavas Ziemeļu šķērsojuma un pievedceļa no Babītes pagasta Rīgas robežas līdz Daugavgrīvas ielai izbūvi. Ziemeļu koridora pirmajiem diviem posmiem pašlaik tiek izstrādāti skiču projekti.
"Skumji, bet pēc aprēķiniem šis tilts nedos vairāk par 15% transporta novirzīšanu no pilsētas centra. Esmu ironizējis, ka viens mikrorajons nu varēs doties ciemos pie otra, taču tas nebūs tālu no patiesības, kamēr netiks izbūvēts Bauskas ielas gala izvads uz Ķekavas pusi un perspektīvē uz Jelgavas pusi. Nākamā gada rudenī nonāksim Bauskas ielas gala T veida krustojumā, kurā sastrēgumi būs fantastiski," viņš sacījis un norādījis, ka šobrīd galvaspilsētai nav tādu līdzekļu, kurus nākamgad varētu investēt šīs problēmas risināšanā, kam ir vajadzīgi aptuveni 10 miljoni.
"Ja mums nepalīdzēs Satiksmes un Finanšu ministrija, tad, tiltu nododot, visiem būs milzīgs pārsteigums, ka sastrēgumi būs mežonīgi, un tad šī milzīgā naudas summa iesēdīsies vēl dziļāk sabiedrības atmiņā - ka, lūk, kādu labumu tā pilsētniekiem ir devusi. Bet vilciens ir aizgājis," stāstījis Ārgalis.
Viņš paudis viedokli, ka vienīgais nopietnais risinājums, kas patiesi var palīdzēt atrisināt satiksmes sastrēgumu problēmu Rīgā, ir Ziemeļu šķērsojums. "Es nesaku, ka Dienvidu tiltu nevajag, taču tas prioritāšu sarakstā varētu būt liekams tikai kādā trešajā ceturtajā vietā - pirmais, visnepieciešamākais ir Ziemeļu šķērsojums, pēc tam Zemgales tilts blakus Dzelzs tiltam, un tad apmēram vienāda nozīme varētu būt Hanzas tiltam un Dienvidu tiltam," teicis Ārgalis.
Dienvidu tilta būvniecību sāka 2004.gada novembrī, tas pār Daugavu savienos Ķengaragu un Valdlaučus. Plānots, ka satiksmei tilts tiks atvērts nākamā gada oktobrī vai novembrī. Tilta celtniecības ģenerāluzņēmējs ir "Dienvidu tilts", kurā apvienojušās sešas lielas Latvijas celtniecības kompānijas.
Savukārt Ziemeļu koridors būs daļa no automaģistrāles "Via Baltica", tas iecerēts 21 kilometru garš, bet būvniecības aptuvenās izmaksas ir vairāk nekā 700 miljoni eiro. Projekts paredzēs Brīvības ielas dubliera, Daugavas Ziemeļu šķērsojuma un pievedceļa no Babītes pagasta Rīgas robežas līdz Daugavgrīvas ielai izbūvi. Ziemeļu koridora pirmajiem diviem posmiem pašlaik tiek izstrādāti skiču projekti.