Arkveida monolītā dzelzbetona tilta betonēšana, racionāli izmantojot PERI veidņu un sastatņu sistēmas.
Foto: Arkveida monolītā dzelzbetona tilta betonēšana, racionāli izmantojot PERI veidņu un sastatņu sistēmas.
258 metrus garais pārvads šķērso Oparno ieleju, kas atrodas Bohēmijas apgabalā Čehijā. Respektējot vides aizsardzības prasības, tilta projektētāji pieņēma izaicinošu lēmumu būvēt tiltu kā arkveida konstrukciju. Monolītā dzelzsbetona arkas laiduma garums ir 135 metri, arka šķērso ieleju bez papildu balstiem.
Arkveida
monolītā dzelzbetona tilta betonēšana, racionāli izmantojot PERI veidņu
un sastatņu sistēmas. |
|
258 metrus
garais pārvads šķērso Oparno ieleju, kas atrodas Bohēmijas
apgabalā Čehijā. Respektējot vides aizsardzības prasības, tilta
projektētāji pieņēma izaicinošu lēmumu būvēt tiltu kā arkveida
konstrukciju. Monolītā dzelzsbetona arkas laiduma garums ir 135
metri, arka šķērso ieleju bez papildu balstiem. Izmantojot šim
projektam izstrādātu PERI veidņu un sastatņu risinājumu, betonēšanas
darbiem no abām tilta pusēm vienlaicīgi tika izmantotas divas
atsevišķas veidņu konstrukcijas.
Ciešā sadarbībā ar Prāgas celtniecības firmu Metrostav, PERI izveidoja ļoti ekonomisku - tā saukto "viss vienā" risinājumu. Vaisenhornas inženieri par pamatu veidņu risinājumam izmantoja rentablus tipveida veidņu komplektējošos elementus. Oparno tilta gadījumā vienlīdz svarīgu lomu spēlēja gan VARIOKIT veidņu komplekts, gan RCS sliežu kāpjošā sistēma, gan PERI UP modulāro sastatņu pielietojums. Augšminēto sistēmu izcilā fleksibilitāte pavēra plašas pielietojuma iespējas pilnīgi visos tilta būvniecības posmos. Tilta balsta konstrukciju izbūvi ir iespējams veikt ar lielisku cenas/ieguvuma attiecību celtniekam. Arkveida konstrukcijas izbūve. Tilta monolītās arkas betonēšanai tiek izmantoti divi veidņu komplekti. Šajā gadījumā 5 – 6 metrus augstā betonēšanas cikla svaiga betona slodze vienmērīgi tiek pārnesta uz jau iepriekš iebetonēto tilta arkas konstrukcijas posmu. Pārvietojot veidņu komplektus uz nākamo ciklu, tiek izmantoti hidrauliskie cilindri, kas nodrošina nepieciešamo pacelšanas jaudu. Pārvietošanu var paveikt bez celtņa palīdzības un neatkarīgi no laika apstākļiem. Konkrētais veidņu risinājums ļāva vienkārši un ērti pielāgot veidņa formu tilta arkas pastāvīgi mainīgajai ģeometrijai, vienlaikus nodrošinoties pret visu iespējamo slodžu ietekmēm. Veidņu pārvietošana. PERI Variokit veidņu komplekts tiek izmantots tilta laiduma divu T veida siju betonēšanai. Pats veidņu risinājums, ar iespēju to pārvietot 53 metru garā posmā, nodrošina optimālu iespēju izveidot vienlaidu monolītu konstrukciju. Veicot atveidņošanu, veidnis ērti tiek nolaists un pārvietots uz nākamo betonēšanas posmu. Pārvietojamie hidrauliskie pumpji, kas nodrošina arī RCS sliežu kāpjošās sistēmas veidņu pārvietošanu, tilta sijas betonēšanai paredzēto veidni ļauj veidņot un atveidņot vienkārši, ērti un ātri. RSC sliežu kāpjošās sistēmas tilta balstu betonēšanai. Oparno tilta būvniecība ir uzskatāms piemērs, ka RCS sliežu kāpjošās sistēmas ir ideāli piemērotas tilta balstu betonēšanas darbiem, pārvietojot veidni uz nākamo betonēšanas ciklu. Gan kā kāpjošais aizsargpanelis, veidojot darba zonu, gan kā konsoļu risinājums veidņu paneļu balstīšanai – RCS modulārās sistēmas pielietojums nodrošina lielisku ekonomiju, uzskatāmi raksturojot paškāpjošo tehnoloģiju pielietojuma priekšrocības. Konkrētais risinājums nodrošina iespēju tilta balstu betonēšanu veikt 3,10 – 3,60 m augstos etapos. Veidņu risinājums un kāpjošā sliede ar tilta konstrukciju ir savienots pēc alpīnistu zābaka principa, kāpjot klintīs. Šāds risinājums pilnībā izslēdz jebkādas konstrukcijas nobīdes vai patvaļīgas kustības pat stipra vēja apstākļos. Pati RCS sistēmas koncepcija šajā gadījumā veido būtisku izmaksu ekonomiju, veidņu pārvietošanai neizmantojot celtni. Auto maģistrāle savienos Drēzdeni un Prāgu Šī automaģistrāle, kas Vācijā pazīstama ar numuru A 17, savukārt Čehijā D8, savienos divas lielas Eiropas pilsētas, un iekļausies vienotajā Eiropas autoceļu tīklā. Tikai Bohēnijas apgabalā vien 16 km garā ceļa posmā projektētāji paredzējuši izbūvēt trīs viaduktus, divus tuneļus un 29 tiltus, tādā veidā saglabājot apgabala unikālo dabas ainavu un ievērojot visas vides aizsardzības prasības. Objekta ģenerāluzņēmējs: Metrostav a.s., Division 5, Prāga, Čehija Veidņu un sastatņu risinājumi, piegādes: PERI Prāga, Čehija un PERI Vaisenhorna, Vācija Materiālu sagatavojusi PERI GmbH filiāles Latvijā – SIA PERI mārketinga nodaļa. |