Atbalsta 19 zemesgabalu rezervēšanu "park&ride" sistēmas autostāvvietu ieviešanai Rīgā
Rīgas domes Pilsētas īpašuma un privatizācijas lietu komiteja atbalstīja lēmumprojektu par 19 zemesgabalu rezervēšanu "park&ride" sistēmas autostāvvietu ieviešanai Rīgā.
Rīgas domes Pilsētas īpašuma un privatizācijas lietu komiteja atbalstīja lēmumprojektu par 19 zemesgabalu rezervēšanu "park&ride" sistēmas autostāvvietu ieviešanai Rīgā.
Rīgas domes Satiksmes departaments komitejas deputātiem ir sagatavojis informāciju par 19 iespējamajām teritorijām, kuras varētu izmantot "park&ride" (noliec auto un brauc) sistēmas autostāvvietu ieviešanai Rīgas pilsētā.
Iepriekš bija sagatavots saraksts ar 24 zemesgabaliem, bet vairāki no tiem tika izņemti, jo vēsturiski nav piederējuši Rīgas pašvaldībai.
Rezervēt paredzēts zemesgabalus Juglas krastmalā, Maskavas ielā pie Ikšķiles ielas, Maskavas ielā pie veikala "Dole", Ozolciema ielā, pie Hapaka grāvja, Viestura prospektā, Skanstes ielā, Krasta ielā pie Krīdenera dambja un Mazajā krasta ielā pie Salu tilta.
Autostāvvietas varētu arī izveidot Ziepniekkalna ielā, divos zemesgabalos Vienības gatvē, Visbijas prospektā, Ezermalas ielā, Uzvaras bulvārī, Zirņu ielā, pie A.Deglava ielas, Spilves pļavās, kā arī pie Jaunciema gatves.
Kā ziņots, Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Andrejs Požarnovs (TB/LNNK) uzdeva Satiksmes departamentam izstrādāt un iesniegt izskatīšanai komitejā rīcības plānu "park&ride" sistēmas ieviešanai Rīgā.
Požarnovs uzskata, ka "park&ride" sistēmas izveidošana reāli atslogos pilsētas centru no autotransporta un ļaus atrisināt daudzas gan ar satiksmes organizāciju, gan sabiedriskā transporta attīstību saistītas problēmas. Svarīgs ir arī gaidāmais gaisa un vides kvalitātes uzlabojums.
"Park&ride" sistēma paredz lielu stāvvietu tīkla izveidošanu ārpus pilsētas centra ar aprēķinu, lai autovadītāji, atstājuši savus transportlīdzekļus šajās stāvvietās, nokļūšanai centrā izmantotu sabiedrisko transportu. Šī sistēma darbojas daudzviet pasaulē, un autovadītāju ērtības labad pie stāvvietām bieži atrodas arī tirdzniecības centri un citi infrastruktūras objekti.
Apsekotās teritorijas departaments ir sakārtojis prioritārā secībā, kā galvenos kritērijus izmantojot: labu sasaisti ar sabiedrisko transportu - ne tikai esošo, bet arī iespējamo -, ērtu piebraukšanas iespēju, kā arī sabiedrisko un tirdzniecības teritoriju izvietojumu plānotās stāvvietas tuvumā.
Galīgais lēmums būs jāpieņem Rīgas domei.
Rīgas domes Satiksmes departaments komitejas deputātiem ir sagatavojis informāciju par 19 iespējamajām teritorijām, kuras varētu izmantot "park&ride" (noliec auto un brauc) sistēmas autostāvvietu ieviešanai Rīgas pilsētā.
Iepriekš bija sagatavots saraksts ar 24 zemesgabaliem, bet vairāki no tiem tika izņemti, jo vēsturiski nav piederējuši Rīgas pašvaldībai.
Rezervēt paredzēts zemesgabalus Juglas krastmalā, Maskavas ielā pie Ikšķiles ielas, Maskavas ielā pie veikala "Dole", Ozolciema ielā, pie Hapaka grāvja, Viestura prospektā, Skanstes ielā, Krasta ielā pie Krīdenera dambja un Mazajā krasta ielā pie Salu tilta.
Autostāvvietas varētu arī izveidot Ziepniekkalna ielā, divos zemesgabalos Vienības gatvē, Visbijas prospektā, Ezermalas ielā, Uzvaras bulvārī, Zirņu ielā, pie A.Deglava ielas, Spilves pļavās, kā arī pie Jaunciema gatves.
Kā ziņots, Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Andrejs Požarnovs (TB/LNNK) uzdeva Satiksmes departamentam izstrādāt un iesniegt izskatīšanai komitejā rīcības plānu "park&ride" sistēmas ieviešanai Rīgā.
Požarnovs uzskata, ka "park&ride" sistēmas izveidošana reāli atslogos pilsētas centru no autotransporta un ļaus atrisināt daudzas gan ar satiksmes organizāciju, gan sabiedriskā transporta attīstību saistītas problēmas. Svarīgs ir arī gaidāmais gaisa un vides kvalitātes uzlabojums.
"Park&ride" sistēma paredz lielu stāvvietu tīkla izveidošanu ārpus pilsētas centra ar aprēķinu, lai autovadītāji, atstājuši savus transportlīdzekļus šajās stāvvietās, nokļūšanai centrā izmantotu sabiedrisko transportu. Šī sistēma darbojas daudzviet pasaulē, un autovadītāju ērtības labad pie stāvvietām bieži atrodas arī tirdzniecības centri un citi infrastruktūras objekti.
Apsekotās teritorijas departaments ir sakārtojis prioritārā secībā, kā galvenos kritērijus izmantojot: labu sasaisti ar sabiedrisko transportu - ne tikai esošo, bet arī iespējamo -, ērtu piebraukšanas iespēju, kā arī sabiedrisko un tirdzniecības teritoriju izvietojumu plānotās stāvvietas tuvumā.
Galīgais lēmums būs jāpieņem Rīgas domei.