Atbalsta papildu finansējuma piešķiršanu Dienvidu tilta projektēšanai un būvniecībai
Šodien Rīgas domes Pilsētas attīstības komiteja atbalstīja papildu līdzekļu piešķiršanu līdz 4,2 miljonu latu apmērā Dienvidu tilta pirmās kārtas tehniskā projekta izstrādei un būvniecībai.
Šodien Rīgas domes Pilsētas attīstības komiteja atbalstīja papildu līdzekļu piešķiršanu līdz 4,2 miljonu latu apmērā Dienvidu tilta pirmās kārtas tehniskā projekta izstrādei un būvniecībai.
Komiteja nolēma lūgt Finanšu komiteju un Finanšu departamentu izvērtēt līdzekļu piešķiršanas iespējas šā projekta īstenošanai un nalizēt līdzekļu piesaistes iespējas.
Kā komitejas sēdē norādīja domes deputāts Edmunds Krastiņš (TP), iespējams, ir notikusi manipulācija ar pilsētas budžetu. Sākotnēji budžetā tika atvēlēta nepieciešamā naudas summa tilta projektēšanas un būvniecībai, lai būtu iespējams noslēgt nepieciešamos līgumus, taču vēlāk budžeta grozījumos daļa naudas novirzīta citiem mērķiem.
LETA jau ziņoja, ka sākotnēji 2004.gada Rīgas pilsētas budžetā Dienvidu tilta projektēšanai bija paredzēti 1 181 900 latu. Taču atbilstoši Rīgas domes 25.maija lēmumam tehniskā projekta izstrādāšanai 2004.gada investīciju programmā tika iekļauti Ls 681 900, bet vēl Ls 500 000 tika atlikti uz 2005.gadu.
Kopumā Dienvidu tilta projektēšanas izmaksas ir aptuveni Ls 2,9 miljoni, par kuriem paredzēts finansēt tehniskā projekta izstrādāšanu, tehniskā projekta ekspertīzi, autoruzraudzību, tehnisko uzraudzību un tehniskā projekta pavairošanu.
Tehniskā projekta izstrādāšana atbilstoši projektēšanas darbu grafikam tiks pabeigta šogad, un 2005.gadā atliks veikt tikai pēdējo maksājumu Ls 110 731 apmērā.
Pašlaik Dienvidu tilta balstu tehniskais projekts ir pilnībā izstrādāts un iesniegts Rīgas pilsētas būvvaldē izskatīšanai. Ekspertīzes atzinums par Dienvidu tilta balstu projektu tiks saņemts 2004.gada 25.augustā no Maskavas Ģenplāna zinātniski pētnieciskā un projektēšanas institūta.
Savukārt būvniecībā papildus esošajām investīcijām Ls 500 000 budžeta grozījumos nepieciešams iekļaut vismaz Ls 1,4 miljonus, par kuriem varētu veikt inženierkomunikāciju pārnešanu Daugavas kreisajā un labajā krastā, būvlaukuma sagatavošanu, pagaidu piebraucamo ceļu izbūvi balstiem, četru balstu urbpāļu iegremdēšanu un režģžogu betonēšanu.
Ja Rīgas dome piešķirtu aptuveni Ls 2,6 miljonus, varētu veikt visu balstu urbpāļu iegremdēšanu un režģžogu betonēšanu.
Līdz ar to kopumā projektēšanai nepieciešami aptuveni 1,6 miljoni latu, bet būvniecībai - 1,4 miljoni vai 2,6 miljoni latu.
Jau ziņots, ka Rīgas dome ir pieņēmusi lēmumu uzsākt Dienvidu tilta būvniecību pār Daugavu. Tā būvizmaksas sākotnēji tika lēstas Ls 82,24 miljonu apmērā, no tām būvprojektēšanas izmaksas veido Ls 2,39 miljonus.
Šoruden plānots uzsākt Dienvidu tilta pāļu iegremdēšanu Daugavā. Dienvidu tilta būvi paredzēts sadalīt četrās daļās - balsti, tilta laidums, estakāde pāri Krasta un Maskavas ielai un ceļa daļa.
Rīgas dome ir apstiprinājusi arī Dienvidu tilta pievadceļa detālplānu. Paredzēts, ka Dienvidu tilts šķērsos Daugavu no Jāņa Čakstes ielas pagarinājuma kreisajā krastā līdz Slāvu ielas pagarinājumam labajā krastā.
Detālplāns paredz saudzēt meža platības, neplānojot to iznīcināšanu apbūves un ceļu dēļ. Gar tilta trasi tiks izbūvēta prettrokšņu siena. Izstrādājot detālplānu, īpaša uzmanība esot veltīta ainavu skatupunktu un apbūves akcentu izveidei.
Līgums par Dienvidu tilta pār Daugavu pirmās kārtas tehniskā projekta izstrādāšanu un būvniecību parakstīts ar pilnsabiedrību "Dienvidu tilts", kurā apvienojušās sešas Latvijas būvkompānijas - AS "BMGS", AS "Latvijas tilti", SIA "Rīgas tilti", SIA "Skonto būve", SIA "Tilts" un SIA "Viadukts". Pilnsabiedrība tika izveidota 2002.gada jūlijā.
Rīgas pilsētas attīstības plānā pirmoreiz Dienvidu tilta būvniecība tika iekļauta jau 1938.gadā.
Komiteja nolēma lūgt Finanšu komiteju un Finanšu departamentu izvērtēt līdzekļu piešķiršanas iespējas šā projekta īstenošanai un nalizēt līdzekļu piesaistes iespējas.
Kā komitejas sēdē norādīja domes deputāts Edmunds Krastiņš (TP), iespējams, ir notikusi manipulācija ar pilsētas budžetu. Sākotnēji budžetā tika atvēlēta nepieciešamā naudas summa tilta projektēšanas un būvniecībai, lai būtu iespējams noslēgt nepieciešamos līgumus, taču vēlāk budžeta grozījumos daļa naudas novirzīta citiem mērķiem.
LETA jau ziņoja, ka sākotnēji 2004.gada Rīgas pilsētas budžetā Dienvidu tilta projektēšanai bija paredzēti 1 181 900 latu. Taču atbilstoši Rīgas domes 25.maija lēmumam tehniskā projekta izstrādāšanai 2004.gada investīciju programmā tika iekļauti Ls 681 900, bet vēl Ls 500 000 tika atlikti uz 2005.gadu.
Kopumā Dienvidu tilta projektēšanas izmaksas ir aptuveni Ls 2,9 miljoni, par kuriem paredzēts finansēt tehniskā projekta izstrādāšanu, tehniskā projekta ekspertīzi, autoruzraudzību, tehnisko uzraudzību un tehniskā projekta pavairošanu.
Tehniskā projekta izstrādāšana atbilstoši projektēšanas darbu grafikam tiks pabeigta šogad, un 2005.gadā atliks veikt tikai pēdējo maksājumu Ls 110 731 apmērā.
Pašlaik Dienvidu tilta balstu tehniskais projekts ir pilnībā izstrādāts un iesniegts Rīgas pilsētas būvvaldē izskatīšanai. Ekspertīzes atzinums par Dienvidu tilta balstu projektu tiks saņemts 2004.gada 25.augustā no Maskavas Ģenplāna zinātniski pētnieciskā un projektēšanas institūta.
Savukārt būvniecībā papildus esošajām investīcijām Ls 500 000 budžeta grozījumos nepieciešams iekļaut vismaz Ls 1,4 miljonus, par kuriem varētu veikt inženierkomunikāciju pārnešanu Daugavas kreisajā un labajā krastā, būvlaukuma sagatavošanu, pagaidu piebraucamo ceļu izbūvi balstiem, četru balstu urbpāļu iegremdēšanu un režģžogu betonēšanu.
Ja Rīgas dome piešķirtu aptuveni Ls 2,6 miljonus, varētu veikt visu balstu urbpāļu iegremdēšanu un režģžogu betonēšanu.
Līdz ar to kopumā projektēšanai nepieciešami aptuveni 1,6 miljoni latu, bet būvniecībai - 1,4 miljoni vai 2,6 miljoni latu.
Jau ziņots, ka Rīgas dome ir pieņēmusi lēmumu uzsākt Dienvidu tilta būvniecību pār Daugavu. Tā būvizmaksas sākotnēji tika lēstas Ls 82,24 miljonu apmērā, no tām būvprojektēšanas izmaksas veido Ls 2,39 miljonus.
Šoruden plānots uzsākt Dienvidu tilta pāļu iegremdēšanu Daugavā. Dienvidu tilta būvi paredzēts sadalīt četrās daļās - balsti, tilta laidums, estakāde pāri Krasta un Maskavas ielai un ceļa daļa.
Rīgas dome ir apstiprinājusi arī Dienvidu tilta pievadceļa detālplānu. Paredzēts, ka Dienvidu tilts šķērsos Daugavu no Jāņa Čakstes ielas pagarinājuma kreisajā krastā līdz Slāvu ielas pagarinājumam labajā krastā.
Detālplāns paredz saudzēt meža platības, neplānojot to iznīcināšanu apbūves un ceļu dēļ. Gar tilta trasi tiks izbūvēta prettrokšņu siena. Izstrādājot detālplānu, īpaša uzmanība esot veltīta ainavu skatupunktu un apbūves akcentu izveidei.
Līgums par Dienvidu tilta pār Daugavu pirmās kārtas tehniskā projekta izstrādāšanu un būvniecību parakstīts ar pilnsabiedrību "Dienvidu tilts", kurā apvienojušās sešas Latvijas būvkompānijas - AS "BMGS", AS "Latvijas tilti", SIA "Rīgas tilti", SIA "Skonto būve", SIA "Tilts" un SIA "Viadukts". Pilnsabiedrība tika izveidota 2002.gada jūlijā.
Rīgas pilsētas attīstības plānā pirmoreiz Dienvidu tilta būvniecība tika iekļauta jau 1938.gadā.