Atkal sāk diskusiju par atteikšanos no sāls kaisīšanas Rīgas ielās
Rīgas domē atkal ir sākta diskusija par atteikšanos no sāls kaisīšanas Rīgas ielās.
Rīgas domē atkal ir sākta diskusija par atteikšanos no sāls kaisīšanas Rīgas ielās.
Šodien domes Vides komiteja izskatīja SIA "Dangas" priekšlikumu kā pretapledošanas vielu ielās izmantot sāls maisījumu "KAMA-M", kas tiekot izmantots Maskavā. Deputāti tika informēti, ka šajā maisījumā netiek izmantots nātrija sāls, bet kālija sāls. Turklāt tajā esot arī citi ķīmiski savienojumi, kas šo vielu padarot līdzīgu minerālmēsliem.
Lauksaimniecības universitātes speciālisti atzinuši, ka šis maisījums esot videi draudzīgāks nekā sāls. Savukārt Rīgas Tehniskās universitātes speciālisti norādījuši, ka "KAMA-M" mazāk veicina rūsēšanu.
Maskavas pieredze liecinot, ka šī viela veidojot uz automašīnām un apaviem melnu plēvi, kas ir grūti nomazgājama, un pagaidām neesot īsti skaidrs, kuras vielas šo plēvi veido.
Šis līdzeklis turklāt esot dārgāks nekā sāls, taču tas būtu jālieto mazākos daudzumos, jo ledu tas kausējot efektīvāk.
Satiksmes departamenta pārstāvis atgādināja par Tehniskās universitātes speciālistu pētījumu, kas pierādot, ka sāls esot efektīvākais un lētākais līdzeklis pret ledus veidošanos ielās.
Vides komiteja nolēma lūgt Satiksmes departamentam kopā ar Vides departamentu aprēķināt, cik ļoti sadārdzinātos ielu uzturēšanas izmaksas ziemas periodā, ja ielās, kurām blakus ir apstādījumi, nekaisītu sāli, bet sniegu regulāri izvestu.
Mārtiņš Kalaus LETA
Copyright © LETA
Šodien domes Vides komiteja izskatīja SIA "Dangas" priekšlikumu kā pretapledošanas vielu ielās izmantot sāls maisījumu "KAMA-M", kas tiekot izmantots Maskavā. Deputāti tika informēti, ka šajā maisījumā netiek izmantots nātrija sāls, bet kālija sāls. Turklāt tajā esot arī citi ķīmiski savienojumi, kas šo vielu padarot līdzīgu minerālmēsliem.
Lauksaimniecības universitātes speciālisti atzinuši, ka šis maisījums esot videi draudzīgāks nekā sāls. Savukārt Rīgas Tehniskās universitātes speciālisti norādījuši, ka "KAMA-M" mazāk veicina rūsēšanu.
Maskavas pieredze liecinot, ka šī viela veidojot uz automašīnām un apaviem melnu plēvi, kas ir grūti nomazgājama, un pagaidām neesot īsti skaidrs, kuras vielas šo plēvi veido.
Šis līdzeklis turklāt esot dārgāks nekā sāls, taču tas būtu jālieto mazākos daudzumos, jo ledu tas kausējot efektīvāk.
Satiksmes departamenta pārstāvis atgādināja par Tehniskās universitātes speciālistu pētījumu, kas pierādot, ka sāls esot efektīvākais un lētākais līdzeklis pret ledus veidošanos ielās.
Vides komiteja nolēma lūgt Satiksmes departamentam kopā ar Vides departamentu aprēķināt, cik ļoti sadārdzinātos ielu uzturēšanas izmaksas ziemas periodā, ja ielās, kurām blakus ir apstādījumi, nekaisītu sāli, bet sniegu regulāri izvestu.
Mārtiņš Kalaus LETA
Copyright © LETA