Augstākā izglītība būvniecībā- problēmas, risinājumi, tendences
Izglītība un zināšanas mūsdienās kļūst par instrumentiem, ko pielietot veiksmīgu rezultātu sasniegšanā, konkurencē. Izglītoti darbinieki ir jebkura uzņēmuma vērtīgākā sastāvdaļa.
Foto: Augstākā izglītība būvniecībā- problēmas, risinājumi, tendences; autors: Augstākā izglītība būvniecībā- problēmas, risinājumi, tendencesIzglītība un zināšanas mūsdienās kļūst par instrumentiem, ko pielietot veiksmīgu rezultātu sasniegšanā, konkurencē. Izglītoti darbinieki ir jebkura uzņēmuma vērtīgākā sastāvdaļa. Arī būvniecībā, neskatoties uz straujo tehnoloģiju attīstību un sistēmu automatizāciju ir nepieciešami un būs cilvēki, kas ar to visu darbojas.
Par izglītību būvniecības jomā dažādos līmeņos ir runāts daudz. Jo problēmu šajā ziņā arī ir ne mazums- speciālistu trūkst, studētgribētāju nav daudz, mācībspēki pamazām noveco, telpām nepieciešami remonti u.tt. Lielākoties tās ir lietas, ko nav iespējams atrisināt īsā laikā. Pēdējā laikā rūpes par būvniecības nozares jauno speciālistu sagatavošanu uzņēmusies arī Būvniecības padome. Arī Izglītības ministrijā inženierzinātnes un to atbalsts ir viena no prioritātēm. Bet galvenais indikators zināšanu kvalitātei ir darba devēji. Aktuālas tēmas ietvaros runāsim ar šīm trijām pusēm, lai izzinātu, kas ir būtiskākās problēmas izglītībā un kādi to iespējamie risinājumi.
Centīsimies atbildēt arī uz www.building.lv forumā izskanējušo satraukumu par augstskolu akreditāciju un licencēšanu.
Šoreiz gan nestāstīsim jums, kādās mācību iestādēs labāks studēt un ko tās piedāvā. Informācija par to ir gana plaša, piemēram, augstskolu mājas lapās (www.rtu.lv , www.llu.lv u.c.).