Auto mikroklimats
Kondicionieris ir lieta, par kuru atceramies vasaras svelmē. Un labi, ka tas ir. Vēl labāk, ja kondicionieris tiek uzturēts darba kārtībā, nevis pārvērsts par labvēlīgu vietu, kur vairoties baktērijām.
Foto: Auto mikroklimats; autors: Auto mikroklimatsKondicionieris ir lieta, par kuru atceramies vasaras svelmē. Un labi, ka tas ir. Vēl labāk, ja kondicionieris tiek uzturēts darba kārtībā, nevis pārvērsts par labvēlīgu vietu, kur vairoties baktērijām.
1.Kondicionieris jātīra un jāuzpilda ar svaigu dzesēšanas šķidrumu katru gadu. Tirgū ir neskaitāmas firmas, kas piedāvā tieši šo specifisko pakalpojumu par dažādām cenām. Pašam to darīt nevajadzētu, ja vien nav attiecīgo iemaņu.
2.Par kondicioniera piesārņojuma pakāpi un īpašnieka nevērību pirmā liecina nepatīkamā smaka, kas izplatās auto salonā tikko ieslēgts kondicionieris.
3.Ja šķidrumu nenomaina, tad jārēķinās, ka auto salonā izplatās mikroskopiskas sēnītes, kuras it viegli ir ieelpot un galu galā ar to palīdzību saķert arī kādu elpošanas ceļu ligu. Ieslēdzot netīrītu kondicionieri, auto salonā acumirklī izplatās vairāk kā 10 000 sporu.
4.Pretēji loģikai autovadītāji biežak slimo vasarā un siltā rudenī, nekā ziemā, jo karstā laikā tiek ieelpots netīrītu kondicionieru neveselīgais gaiss. Tieši gaisa piesārņojums ir iemesls saslimšanai, nevis gaisa temperatūras starpība auto salonā un ārā, kāds ir tradicionālais uzskats.
5.Jāatceras, ka izmantojot kondicionieri, palielinās degvielas patēriņš no 5-10 procentiem, atkarībā no auto markas.
6.Kondicioniera gaisa plūsmu vislabāk novirzīt uz logu, nevis izvēlēties režīmu, kas vēsā gaisa plūsmu virza tieši sejā.
7.Vienlaikus ar kondicioniera apkopi, ieteicams pārbaudīt un varbūt nomainīt salona gaisa filtru, no kura tīrības pakāpes atkarīga gaisa kvalitāte auto salonā.