Autoceļu direkcija šogad ceļu būvniecības darbiem plāno tērēt 45 miljonus latu
Latvijas Autoceļu direkcija (LAD) šogad ceļu būvniecības darbiem plāno tērēt 45 miljonus latu, šodien žurnālistus informēja LAD ražošanas pārvaldes direktors Andris Lapsiņš.
Latvijas Autoceļu direkcija (LAD) šogad ceļu būvniecības darbiem plāno tērēt 45 miljonus latu, šodien žurnālistus informēja LAD ražošanas pārvaldes direktors Andris Lapsiņš.
Kopumā šogad plānots realizēt piecas valsts programmas. Autoceļu programmas ietvaros ceļu periodiskai uzturēšanai un renovācijai šogad plānots tērēt 12,5 miljonus latu, Latvijas lauku autoceļu sakārtošanas un attīstības programmai - 7,6 miljonus latu, reģionālo autoceļu attīstības programmai, kas tiek realizēta, izmantojot Eiropas Savienības (ES) Reģionālās attīstības fonda līdzekļus (ERAF), plānots izlietot 9,6 miljonus latu. Tāpat aptuveni 15,7 miljonus latu plānots iztērēt investīciju projektam "Uzlabojumi "Via Baltica" maršrutā un Rietumu-Austrumu koridorā".
3,2 miljonus latu LAD iecerējusi izlietot Kohēzijas fonda projektu izpētes un projektēšanas darbiem.
Pērn LAD ceļu būvniecības darbus kopumā veikusi par 25 miljoniem latu. Līdzekļu palielinājumu 2004.gadam Lapsiņš skaidroja ar to, ka šogad ir ieplānoti vairāki ES līdzfinansētie projekti.
Periodiskās uzturēšanas un renovācijas ietvaros LAD šogad plāno 6,2 miljonus latu izlietot autoceļiem. Par šiem līdzekļiem plānots veikt piecu objektu segumu periodisko uzturēšanu, 31 objekta satiksmes nodrošināšanas pasākumus sabrukušajos posmos, ūdens atvades periodisko uzturēšanu visos LAD reģionos, divu objektu autoceļu renovācijas darbus, kā arī citus pasākumus.
Vēl 3,2 miljonus latu programmas ietvaros plānots izmantot tiltu periodiskai uzturēšanai un renovācijai. Savukārt 3,1 miljonu latu - satiksmes organizācijai visos LAD reģionos.
Latvijas lauku autoceļu sakārtošanas un attīstības programma paredz aukstā asfalta uzklāšanu un virsmas apstrādi astoņos reģionālajos objektos, autoceļu sakārtošanu saistībā ar dzelzceļa slēgšanu Madonas rajonā, kā arī vairāku tiltu rekonstrukcijas un renovācijas darbus.
"Via Baltica" investīciju projekta ietvaros ieplānoti vairāki lieli projekti - lidostas "Rīga" pievedceļa otrās kārtas celtniecība, Saulkrastu apvedceļa celtniecība, kura pirmos posmus LAD cer uzsākt jau šogad, "Via Baltica" Austrumu ievada Rīgā izpēte, kā arī vairāki citi projekti.
Savukārt Kohēzijas fonda projektu programmā plānots veikt autoceļa E67 posma Rīga-Ķekava izpēti, autoceļa E22 posma Tīnūži-Koknese projektēšanu, autoceļa E22 posma Rēzekne-Terehova izpēti un projektēšanu, kā arī autoceļu tīkla uzlabojumu pirmā un otrā projekta projektēšanu.
Kā ziņots, LAD jau februāra beigās izsludināja konkursus pirmo trīs ceļu rekonstrukcijas projektu realizācijai, kuru līdzfinansēšanai paredzēts izmantot ERAF līdzekļus.
Bijušais satiksmes ministrs Roberts Zīle (TB/LNNK) iepriekš norādīja, ka ceļu darbiem ir sezonas raksturs un tos nevar uzsākt rudenī, tādēļ bija pienācis pēdējais brīdis konkursu izsludināšanai. Zīle jau iepriekš bijušo finanšu ministru Valdi Dombrovski (JL) aicināja pēc iespējas ātrāk sasaukt ERAF vadības komiteju nacionālo programmu apstiprināšanai.
Pirmo trīs ERAF autoceļu projektu kopējā vērtība pārsniedz divus miljonus latu. Projektu gaitā paredzēts palielināt nestspēju un nostiprināt asfalta segumu trīs pirmās šķiras autoceļu posmos - P1 Rīga-Carnikava-Ādaži, P5 Ulbroka-Ogre posmos un P30 Cēsis-Vecpiebalga-Madona posmā Bērzukrogs-dzelzceļa viadukts.
Kopumā šogad plānots realizēt piecas valsts programmas. Autoceļu programmas ietvaros ceļu periodiskai uzturēšanai un renovācijai šogad plānots tērēt 12,5 miljonus latu, Latvijas lauku autoceļu sakārtošanas un attīstības programmai - 7,6 miljonus latu, reģionālo autoceļu attīstības programmai, kas tiek realizēta, izmantojot Eiropas Savienības (ES) Reģionālās attīstības fonda līdzekļus (ERAF), plānots izlietot 9,6 miljonus latu. Tāpat aptuveni 15,7 miljonus latu plānots iztērēt investīciju projektam "Uzlabojumi "Via Baltica" maršrutā un Rietumu-Austrumu koridorā".
3,2 miljonus latu LAD iecerējusi izlietot Kohēzijas fonda projektu izpētes un projektēšanas darbiem.
Pērn LAD ceļu būvniecības darbus kopumā veikusi par 25 miljoniem latu. Līdzekļu palielinājumu 2004.gadam Lapsiņš skaidroja ar to, ka šogad ir ieplānoti vairāki ES līdzfinansētie projekti.
Periodiskās uzturēšanas un renovācijas ietvaros LAD šogad plāno 6,2 miljonus latu izlietot autoceļiem. Par šiem līdzekļiem plānots veikt piecu objektu segumu periodisko uzturēšanu, 31 objekta satiksmes nodrošināšanas pasākumus sabrukušajos posmos, ūdens atvades periodisko uzturēšanu visos LAD reģionos, divu objektu autoceļu renovācijas darbus, kā arī citus pasākumus.
Vēl 3,2 miljonus latu programmas ietvaros plānots izmantot tiltu periodiskai uzturēšanai un renovācijai. Savukārt 3,1 miljonu latu - satiksmes organizācijai visos LAD reģionos.
Latvijas lauku autoceļu sakārtošanas un attīstības programma paredz aukstā asfalta uzklāšanu un virsmas apstrādi astoņos reģionālajos objektos, autoceļu sakārtošanu saistībā ar dzelzceļa slēgšanu Madonas rajonā, kā arī vairāku tiltu rekonstrukcijas un renovācijas darbus.
"Via Baltica" investīciju projekta ietvaros ieplānoti vairāki lieli projekti - lidostas "Rīga" pievedceļa otrās kārtas celtniecība, Saulkrastu apvedceļa celtniecība, kura pirmos posmus LAD cer uzsākt jau šogad, "Via Baltica" Austrumu ievada Rīgā izpēte, kā arī vairāki citi projekti.
Savukārt Kohēzijas fonda projektu programmā plānots veikt autoceļa E67 posma Rīga-Ķekava izpēti, autoceļa E22 posma Tīnūži-Koknese projektēšanu, autoceļa E22 posma Rēzekne-Terehova izpēti un projektēšanu, kā arī autoceļu tīkla uzlabojumu pirmā un otrā projekta projektēšanu.
Kā ziņots, LAD jau februāra beigās izsludināja konkursus pirmo trīs ceļu rekonstrukcijas projektu realizācijai, kuru līdzfinansēšanai paredzēts izmantot ERAF līdzekļus.
Bijušais satiksmes ministrs Roberts Zīle (TB/LNNK) iepriekš norādīja, ka ceļu darbiem ir sezonas raksturs un tos nevar uzsākt rudenī, tādēļ bija pienācis pēdējais brīdis konkursu izsludināšanai. Zīle jau iepriekš bijušo finanšu ministru Valdi Dombrovski (JL) aicināja pēc iespējas ātrāk sasaukt ERAF vadības komiteju nacionālo programmu apstiprināšanai.
Pirmo trīs ERAF autoceļu projektu kopējā vērtība pārsniedz divus miljonus latu. Projektu gaitā paredzēts palielināt nestspēju un nostiprināt asfalta segumu trīs pirmās šķiras autoceļu posmos - P1 Rīga-Carnikava-Ādaži, P5 Ulbroka-Ogre posmos un P30 Cēsis-Vecpiebalga-Madona posmā Bērzukrogs-dzelzceļa viadukts.