building.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi19829
Nozares ziņas33032
"BT 1": "Būvniecības pasaules" reklāma pārkāpj Reklāmas likuma vairākus punktus : building.lv - par būvniecību Latvijā

"BT 1": "Būvniecības pasaules" reklāma pārkāpj Reklāmas likuma vairākus punktus

"BT 1": "Būvniecības pasaules" reklāma pārkāpj Reklāmas likuma vairākus punktus
Foto: "BT 1": "Būvniecības pasaules" reklāma pārkāpj Reklāmas likuma vairākus punktus
Šī gada 28.februārī "BT 1" iesniedza protestu Konkurences padomē par "...Reklāmas likuma pārkāpumiem un negodīgu konkurenci izstādes "Būvniecības pasaule" reklāmās...", kurās "Prima" savu nosauca par "lielāko būvniecības izstādi Baltijā". "BT 1" uzskata, ka šādējādi pārkāpta Reklāmas likuma 3.panta 1.daļa (reklāmai jābūt likumīgai, patiesai, un objektīvai, kā arī tai jāatbilst godīgas konkurences principiem); 4.panta 2.daļas 3. un 5.punkts (reklāmā aizliegts ļaunprātīgi izmantot personas uzticēšanos un viņa pieredzes vai zināšanu trūkumu, kā arī aizliegts noniecināt citu personu preces un pakalpojumus) un pilnībā atbilstot 8.pantā noliegtās maldinošās reklāmas ar neatļautas salīdzinošās reklāmas elementiem pazīmēm. "BT 1" direktors Viesturs Tīle uzskata, ka tādējādi tikuši maldināti gan dalībnieki, gan apmeklētāji, jo salīdzinājumā ar "Māja 1" un "Litexpo" izstādi "RESTA" (par to mazliet tālāk arī atsevišķi), "Būvniecības pasaules" sauklī paustais esot "objektīviem rādītājiem neatbilstošs".

Savukārt "Būvniecības pasaules" projekta vadītājs Erlens Kelle un "Prima" preses sekretāre Diāna Pabrika pauda "nožēlu par šādu rīcību", kas esot vien pārspīlēts solis, vēršoties pret reālu konkurenci. "BT1"beidzot ir ieraudzījis mūsos bīstamu konkurentu, bet neprot godam cīnīties," komentē E.Kelle. "Un kas tad ir "Baltijas būvniecības izstāde Nr.1", kā viņi reklamēju savu izstādi? Tas taču nozīmē to pašu, ko pārmet mums!" turpina viņš. Tam seko nākamais akmentiņš atpakaļ konkurentu lauciņā - E.Kelle sameklē "BT 1" 2000.gada pavasara izstādes "Māja 1" dalībnieku grāmatu, kuras uzrunā ar V. Tīles parakstu lasāmas arī šādas rindas: "...nu jau vairākus gadus varam pamatoti teikt, ka MĀJA ir izaugusi par lielāko būvniecības izstādi Baltijā..."
"Klients jau sen nav tik lētticīgs, lai uzķertos kādiem reklāmas āķiem, bet novērtē reālu ieguvumu," uzsver D.Pabrika.

Kamēr juristi lemj par iespējamiem pārkāpumiem, īsumā par katru izstādi atsevišķi.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.