building.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi20058
Nozares ziņas33047
BT 1 veiksmīgi noslēdz izstāžu sezonu : building.lv - par būvniecību Latvijā

BT 1 veiksmīgi noslēdz izstāžu sezonu

Veiksmīgi noslēgusies Starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrības BT 1 izstāžu sezona, 2002. gadā (janvāris - maijs) organizējot 17 dažādu nozaru izstādes un gadatirgus, kā arī līdzdarbojoties Lietuvas nacionālās izstādes LIETUVAS EKSPORTS veidošanā.

Veiksmīgi noslēgusies Starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrības BT 1 izstāžu sezona, 2002. gadā (janvāris - maijs) organizējot 17 dažādu nozaru izstādes un gadatirgus, kā arī līdzdarbojoties Lietuvas nacionālās izstādes LIETUVAS EKSPORTS veidošanā.
Kopumā šī gada 17 projektos piedalījušās 2 343 dalībfirmas, savukārt apmeklētāju skaits sasniedza 181 992 interesentus. Salīdzinot ar šādu pat periodu pērn, apmeklētāju skaits samazinājies par 50 716 interesentiem, kas skaidrojams ar reizi divos gados notiekošo izstādi AUTO (pērn izstādi apmeklēja 60 648 interesenti).


2002. gadā augusi vairāku izstāžu popularitāte gan dalībnieku, gan arī apmeklētāju vidū. Piemēram, ikgadējā starptautiskā izglītības izstāde SKOLA 2002 šogad pulcināja 159 dalībniekus un 35 483 apmeklētājus (pērn 150 dalībnieki un 34 184 apmeklētāji). Vienlaikus ar izglītības izstādi notika 5. starptautiskā grāmatu, izdevniecību un poligrāfijas izstāde BALTIJAS GRĀMATU SVĒTKI 2002, ko ikviens interesents varēja apmeklēt bez maksas, novērtējot un iegādājoties 114 nozares kompāniju piedāvājumu (pērn GRĀMATĀ 2001 piedalījās 68 dalībnieki). Tāpat vairāk interesentu gan dalībnieku, gan apmeklētāju vidū piesaistīja 6. starptautiskā dārza un floristikas izstāde DĀRZS UN FLORA 2002, pulcinot 144 dalībniekus (pērn - 101), kā arī otro reizi notikusī un aizvien lielāku popularitāti profesionāļu vidū iegūstošā starptautiskā mežsaimniecības un kokapstrādes izstāde MEŽS UN KOKS 2002, kur dalībnieku skaists sasniedza 179 (pērn - 139). Abas minētās izstādes notika vienlaikus un šogad tās apmeklēja 16 879 interesenti (pērn - 12 114).
Tomēr, kā atzīst BT 1 direktors Viesturs Tīle: "Mūsu mērķis ir nevis izstāžu apjoma, bet kvalitātes pieaugums. Jābūt skaidram projekta pozicionējumam - tā ir starptautiskā, nacionālā vai reģionālā izstāde. Tāpat būtiski definēt izstādes apmeklētāju - vai projekts tiek veidots plašākai publikai vai profesionālim, jo sen ir pagājis laiks, kad izstāde tika veidota izstādes pēc." Pēc V. Tīles vārdiem, BT 1 prioritāte ir projektu attīstība, ietverot sevī gan satura un organizācijas līmeņa profesionalitātes pieaugumu, gan arī starptautisko dalībnieku un apmeklētāju piesaisti. "Jau šobrīd aizvien vairāk projektos tiek domāts par starptautisku apriti, veidojot Rīgu par Baltijas jūras baseina biznesa centru".

Pirmo reizi - specializēti, profesionāļiem domāti projekti
Šogad BT 1 uzsākta specializēto projektu - Baltijas jūras baseina valstu transporta un loģistikas biznesa izstādes - konferences TRANSPORTS UN LOĢISTIKA 2002 un 1. specializētās nacionālās medicīnas izstādes MEDICA 2002 - veidošana, kuru periodiskums būs reizi divos gados. Projektu ietvaros speciālistiem tika sniegta iespēja ne tikai aplūkot nozares vadošo kompāniju piedāvājumu, bet arī piedalīties nozīmīgās konferencēs par nozares aktuālākajiem problēmjautājumiem.
TRANSPORTS UN LOĢISTIKA 2002 tika organizēta sadarbībā ar Latvijas Starptautisko autopārvadātāju asociāciju Latvijas Auto, kas piekritusi arī 2004. gadā piedalīties projekta veidošanā.
Savukārt MEDICA 2002 tika organizēta sadarbībā ar septiņām nozīmīgākajām nozares profesionālajām asociācijām. Latvijas Ārstu biedrības prezidents Viesturs Boka, vērtējot izstādi un tās ietvaros notikušās konferences, secina, ka pasākums sniedz vispusīgu priekšstatu un raksturo Latvijas medicīnas nozari kopumā, tajā notiekošos procesus, līmeni, viedokļus un attīstību.

Izglīto izstāžu dalībniekus
Lai veicinātu uzņēmumu veiksmīgu dalību izstādēs, BT 1 sadarbībā ar Latvijas Biznesa konsultantu asociāciju uzsāka bezmaksas semināru organizēšanu saviem klientiem. Semināra tēma ir "Veiksmīga dalība izstādē: plānošanas pamatprincipi, metodes un darbs ar klientiem", ieverot pamatinformāciju par pozitīvajiem un negatīvajiem faktoriem, kas ietekmē izstādes atdeves efektivitāti un produktu pārdošanas veicināšanu.
Izstādes MĀJA I 2002 dalībnieki, kuri apmeklēja pirmo semināru (kopā ar BALTTOUR 2002 dalībniekiem - 160 apmeklētāju) pēc izstādes atzina, ka seminārs bijusi lieliska iespēja sistemātiski sagatavoties izstādei, gūt jaunas atziņas un iedvesmu izstādes sagatavošanai. Ar aptaujas palīdzību tika noskaidrots dalībnieku viedoklis par projekta efektivitāti pēc izstādes. Tas liecināja, ka 27% dalībnieku izstādes atdevi uzskata par teicamu, 60,3% to atzina par labu, un tikai 12,7% dalībnieku to novērtēja kā nepietiekamu.
Viesturs Tīle secina: "Izstāde pēc definīcijas ir viens no efektīvākajiem pašreklāmas jeb mārketinga paņēmieniem. Tomēr tas ir arī pietiekami dārgs paņēmiens, tāpēc jāmāk to izmantot maksimāli efektīvi un lietderīgi."
Izstāžu dalībnieku izglītošanas iespējas tiks piedāvātas arī turpmāk.

Nākamajā sezonā BT 1 sveiks 2 000 000. apmeklētāju
Šā gada rudeni, izstādes RIGA FOOD 2002 laikā, BT 1 gaida savu 2 000 000. apmeklētāju. Kopš 1994. gada, kad notika pirmās izstādes, līdz 2002. gada sezonas beigām BT 1 organizētās izstādes kopā apmeklējuši 1 984 903 interesenti. Tāpēc izstādes RIGA FOOD 2002 (11. - 14. septembris) 15 097. apmeklētājs iegūs 2 000 000. apmeklētāja titulu un balvu 1000 latu vērtībā.





Starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrība BT 1


Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.