building.lv skaitļos

Lietotāji online12
Aktīvie uzņēmumi20786
Nozares ziņas33084
Baltijas jūras maģistrāles projektā Latvijā varētu realizēt ostu padziļināšanu : building.lv - par būvniecību Latvijā

Baltijas jūras maģistrāles projektā Latvijā varētu realizēt ostu padziļināšanu

Eiropas Komisijas (EK) 13 prioritāro transporta projektu sarakstā iekļautā Baltijas jūras maģistrāles ("Motorways of the Baltic Sea") projektā Latvijā varētu realizēt ostu padziļināšanas darbus.

Eiropas Komisijas (EK) 13 prioritāro transporta projektu sarakstā iekļautā Baltijas jūras maģistrāles ("Motorways of the Baltic Sea") projektā Latvijā varētu realizēt ostu padziļināšanas darbus.

Kā aģentūrai LETA skaidroja Satiksmes ministrijas (SM) Investīciju departamenta direktors Andulis Židkovs, jūras maģistrāles projekta iekļaušana prioritāro projektu sarakstā nozīmē to, ka tam varēs piesaistīt Transeiropas tīklu transporta (TEN) līdzekļus. Pagaidām resursu piesaiste paredzēta 10% apmērā, bet ir priekšlikums to palielināt līdz 30%.

Židkovs atzina, ka Latvijā vēl nav konkrētu projektu TEN līdzekļu piesaistei, bet tiek gatavoti Liepājas un Ventspils ostu padziļināšanas plāni pieteikšanai Kohēzijas fonda līdzekļiem.

Kā skaidroja SM pārstāvis, Baltijas jūras maģistrāles projekts ir viens no četriem Eiropas jūras maģistrāles projekta ("Motorways of the Sea") apakšprojektiem.

Sākotnēji bija iecerēts nodrošināt kuģošanu visos gadalaikos tikai Baltijas jūrā, bet vēlāk projekts paplašināts. Patlaban tā galvenais mērķis ir nodrošināt jūras savienojumu starp Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīm, lai atslogotu autoceļus un nodrošinātu kravu pārvadājumus pa jūru.

Projektā paredzēti pasākumi, kas ļaus nodrošināt ostu infrastruktūru, pieeju ostām no jūras un sauszemes, kā arī vadības un loģistikas sistēmu darbību. Par atbalsta sniegšanu pašreizējām vai jaunām kuģošanas līnijām patlaban notiek diskusijas.

Židkovs atzina, ka EK vēl lems par konkrētiem plāniem un mehānismu, kā dalībvalstis varēs tos izstrādāt un pieteikt, tomēr jau tagad ir paredzēts nosacījums, ka projektus nevarēs pieteikt viena valsts. Tas jādara vismaz divām ES dalībvalstīm.

Igaunija un Lietuva patlaban izstrādā kopēju ledlaužu projektu, informēja Židkovs.

LETA jau ziņoja, ka Baltijas jūras maģistrāles plāns iekļauts EK 13 prioritārajos transporta projektos, kas tiks uzsākti pirms 2006.gada, savukārt dzelzceļa projekts "Rail Baltica" tajā nav ietverts.

Kā iepriekš aģentūrai LETA atzina satiksmes ministrs Roberts Zīle (TB/LNNK), šāds lēmums nebūtu jāvērtē kā satraucošs, jo projektu plānots uzsākt tikai 2010.gadā, izbūvējot pirmo tā posmu no Varšavas uz Kauņu. Turklāt "Rail Baltica" iecere ir iekļauta EK 29 prioritāro transporta projektu sarakstā.



Elizabete Rutule LETA
Copyright © LETA
Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "heise marketing" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "heise marketing" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.