Bauskā noslēgušies būvdarbi Elejas, Ziedoņu un Īslīces ielu krustojumā
2011. gada septembra beigās noslēgušies rekonstrukcijas un rotācijas apļa izbūves darbi Elejas, Ziedoņu un Īslīces ielu krustojumā. Darbu ietvaros ne vien izbūvēts pats rotācijas aplis, bet tapuši arī gājēju un veloceliņi, drošības barjeras, ratiņu nobrauktuves, izvietotas jaunas ceļa zīmes un ierīkots apgaismojums.
Vienošanos ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru par projekta "Satiksmes drošības uzlabošana Bauskā" īstenošanu Bauskas novada dome noslēdza 2010.gada 14.decembrī. Projekta tiešais mērķis ir uzlabot satiksmes drošību Bauskā, likvidējot satiksmes drošībai bīstamu vietu, veicot transporta infrastruktūras un satiksmes organizācijas uzlabošanas pasākumus, tādā veidā panākot drošu un komfortablu satiksmi vienā no Bauskas pilsētas noslogotākajiem krustojumiem – Elejas, Ziedoņu un Īslīces ielu krustojumā.
Projekts tiek realizēts pēc SIA "Projekts 3" aktualizētā projekta "Mūsas tilta rekonstrukcija Bauskā 1.kārta – Elejas, Īslīces, Ziedoņa ielu krustojuma un Mūsas tilta kreisā krasta pieejas rekonstrukcija". SIA "Projekts 3" veica arī autoruzraudzību. Ceļu būvdarbus projekta ietvaros veica SIA "Union Asphalttechnik".
Ceļu izbūves būvdarbu būvuzraudzībai konkursa kārtībā tika piesaistīts SIA "Ceļu inženieri". Vēl būvobjektā strādāja SIA "Kvēle", SIA "Saava.lv" un SIA "Uzars bruģēšana". Būvdarbi kopumā ilga četrus mēnešus. Plānotās projekta kopējās izmaksas ir 483 159 Ls, no tām būvniecības izmaksas sastādīja 412 589 Ls. ERAF līdzfinansējums attiecināmajām izmaksām projekta ietvaros ir 84%, valsts budžeta dotācija pašvaldībām - 2,25%, tātad kopējā atbalsta summa sastāda 86,25%, atlikušo finansējuma daļu nodrošina Bauskas novada pašvaldība.
Satiksmes drošības uzlabošana Elejas, Ziedoņu un Īslīces ielu krustojumā tiek veikta Eiropas Reģionālā attīstības fonda darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" 3.2.1.3.1. apakšaktivitātes "Satiksmes drošības uzlabojumi apdzīvotās vietās ārpus Rīgas" ietvaros. Šīs aktivitātes mērķis ir uzlabot satiksmes drošību apdzīvotās vietās, likvidējot "melnos punktus" jeb satiksmes drošībai bīstamās vietas - ne tikai tās, kur ir liels avāriju un bojā gājušo skaits, bet arī potenciāli bīstamās vietas, veicot dažādus transporta infrastruktūras uzlabošanas un satiksmes organizācijas pasākumus, lai ar iespējami mazākiem līdzekļiem panāktu satiksmes drošības līmeņa uzlabošanos.