Beidzas sabiedriskā apspriešana par naftas termināla celtniecību Daugavgrīvā
Šodien beidzas sabiedriskā apspiešana par SIA "Baltic Oil Terminal" iecerētā naftas produktu pārkraušanas termināla celtniecību Daugavgrīvā.
Šodien beidzas sabiedriskā apspiešana par SIA "Baltic Oil Terminal" iecerētā naftas produktu pārkraušanas termināla celtniecību Daugavgrīvā.
Jau ziņots, ka pagājušajā nedēļā bija saņemti divi ierosinājumi par SIA "Baltic Oil Terminal" naftas produktu pārkraušanas termināla projektu Daugavgrīvā
Rīgas brīvostas pārvaldē, sabiedriskās apspriešanas atsauksmju grāmatā bija ierakstīts viens ierosinājums. Kāds rīdzinieks norādījis, ka pagaidām pieejams pārāk maz informācijas par to, kā iecerēts būvēt jauno terminālu, īpaši jautājumā par to, kā tiks transportēts lielais apjoms naftas produktu ar vilcieniem caur Rīgu.
Rīdzinieks norāda, ka projektam pārāk daudz cauri vīd "naftas biznesa intereses", tomēr beigās novēl veiksmi, īstenojot projektu.
Kā aģentūrai LETA iepriekš informēja Ietekmes uz vidi novērtējuma (IVN) valsts biroja direktors Jānis Avotiņš, viens rakstisks priekšlikums, kurā paustas pozitīvas atsauksmes, iesniegts arī birojā.
Avotiņš norādīja, ka projekts ir nozīmīgs, un uzsvēra, ka panāks, lai tiktu rīkota publiska sabiedriskā apspriešana. Viņš pieļāva, ka noteikt apspriešanas laiku kavējuši tehniskas dabas jautājumi.
30.janvārī iecerēts rīkot preses konferenci, kuras laikā tiks plaši stāstīts par naftas termināla projektu. Preses konferences laiks vēl tiks precizēts.
LETA jau ziņoja, ka saskaņā ar projekta pieteikumu naftas terminālā iecerēts gadā pārkraut apmēram 6 miljonus tonnu benzīna un dīzeļdegvielas, kā arī 4 miljonus tonnu mazuta.
Naftas produktu uzglabāšanai iecerēts celt aptuveni 20 dažādas ietilpības rezervuārus, kuru kopējā ietilpība varētu būt ap 460 000 kubikmetru. Projekta autori uzskata, ka termināla izbūve ar 24 metrus augtiem rezervuāriem radīs "estētiski interesantu un rūpniecisku ainavu".
Iecerēts, ka Daugavas gultne tiks padziļināta līdz 15,5 metriem, kas nodrošinās lielāku kuģu ienākšanu pie termināla piestātnēm, kā arī pārējās ostās, kas izvietotas Daugavas krastos.
Tā kā jūras piekrastē valdošie ir rietumu un ziemeļrietumu vēji un Daugavas krastos visās teritorijās, kas pieslēdzas terminālam, ir izvietoti rūpnīcu vai ražošanas tipa objekti, termināla klātbūtne nelabvēlīgi neiespaidos apkārtējo vidi, jo aizsargājamās dabas aizsargzonas atrodas valdošo vēju pusē, norāda projekta autori.
Pašlaik pussalas teritorija ir pielūžņota un nesakopta, bet, izbūvējot terminālu, iecerēts, ka aizsargvaļņu zona un termināla teritorija tiks sakopta un visa pludmales teritorija iztīrīta un labiekārtota.
Projektā norādīts, ka dīzeļdegvielas rezervuāru avārijas izliešanās baseins būs no monolīta dzelzsbetona un aizņems relatīvi nelielu laukumu, tādēļ izlijuši produkti būs viegli savācami.
Iecerēts, ka tankkuģu iekraušana un izkraušana notiks caur hermētiski slēgtām lūkām, tādēļ naftas produkti nenonākšot ne gaisā, ne uz piestātnes grīdas vai ūdenī.
Projekta autori norāda uz vēl vairākām iecerēm, kā paredzēts palielināt termināla nekaitīgumu videi, tomēr pretenzijas pret projektu jau paspējis izteikt arī Vides aizsardzības klubs.
Jau ziņots, ka termināla celtniecība varētu sākties nākamā gada sākumā un izmaksās līdz pat 150 miljoniem ASV dolāru. Līdzekļu termināla celtniecībai iecerēts gūt no dažādām ārvalstu kompānijām, tajā skaitā ASV firmas "Arizona Oil Company".
Mārcis Krastiņš LETA
Copyright © LETA
Jau ziņots, ka pagājušajā nedēļā bija saņemti divi ierosinājumi par SIA "Baltic Oil Terminal" naftas produktu pārkraušanas termināla projektu Daugavgrīvā
Rīgas brīvostas pārvaldē, sabiedriskās apspriešanas atsauksmju grāmatā bija ierakstīts viens ierosinājums. Kāds rīdzinieks norādījis, ka pagaidām pieejams pārāk maz informācijas par to, kā iecerēts būvēt jauno terminālu, īpaši jautājumā par to, kā tiks transportēts lielais apjoms naftas produktu ar vilcieniem caur Rīgu.
Rīdzinieks norāda, ka projektam pārāk daudz cauri vīd "naftas biznesa intereses", tomēr beigās novēl veiksmi, īstenojot projektu.
Kā aģentūrai LETA iepriekš informēja Ietekmes uz vidi novērtējuma (IVN) valsts biroja direktors Jānis Avotiņš, viens rakstisks priekšlikums, kurā paustas pozitīvas atsauksmes, iesniegts arī birojā.
Avotiņš norādīja, ka projekts ir nozīmīgs, un uzsvēra, ka panāks, lai tiktu rīkota publiska sabiedriskā apspriešana. Viņš pieļāva, ka noteikt apspriešanas laiku kavējuši tehniskas dabas jautājumi.
30.janvārī iecerēts rīkot preses konferenci, kuras laikā tiks plaši stāstīts par naftas termināla projektu. Preses konferences laiks vēl tiks precizēts.
LETA jau ziņoja, ka saskaņā ar projekta pieteikumu naftas terminālā iecerēts gadā pārkraut apmēram 6 miljonus tonnu benzīna un dīzeļdegvielas, kā arī 4 miljonus tonnu mazuta.
Naftas produktu uzglabāšanai iecerēts celt aptuveni 20 dažādas ietilpības rezervuārus, kuru kopējā ietilpība varētu būt ap 460 000 kubikmetru. Projekta autori uzskata, ka termināla izbūve ar 24 metrus augtiem rezervuāriem radīs "estētiski interesantu un rūpniecisku ainavu".
Iecerēts, ka Daugavas gultne tiks padziļināta līdz 15,5 metriem, kas nodrošinās lielāku kuģu ienākšanu pie termināla piestātnēm, kā arī pārējās ostās, kas izvietotas Daugavas krastos.
Tā kā jūras piekrastē valdošie ir rietumu un ziemeļrietumu vēji un Daugavas krastos visās teritorijās, kas pieslēdzas terminālam, ir izvietoti rūpnīcu vai ražošanas tipa objekti, termināla klātbūtne nelabvēlīgi neiespaidos apkārtējo vidi, jo aizsargājamās dabas aizsargzonas atrodas valdošo vēju pusē, norāda projekta autori.
Pašlaik pussalas teritorija ir pielūžņota un nesakopta, bet, izbūvējot terminālu, iecerēts, ka aizsargvaļņu zona un termināla teritorija tiks sakopta un visa pludmales teritorija iztīrīta un labiekārtota.
Projektā norādīts, ka dīzeļdegvielas rezervuāru avārijas izliešanās baseins būs no monolīta dzelzsbetona un aizņems relatīvi nelielu laukumu, tādēļ izlijuši produkti būs viegli savācami.
Iecerēts, ka tankkuģu iekraušana un izkraušana notiks caur hermētiski slēgtām lūkām, tādēļ naftas produkti nenonākšot ne gaisā, ne uz piestātnes grīdas vai ūdenī.
Projekta autori norāda uz vēl vairākām iecerēm, kā paredzēts palielināt termināla nekaitīgumu videi, tomēr pretenzijas pret projektu jau paspējis izteikt arī Vides aizsardzības klubs.
Jau ziņots, ka termināla celtniecība varētu sākties nākamā gada sākumā un izmaksās līdz pat 150 miljoniem ASV dolāru. Līdzekļu termināla celtniecībai iecerēts gūt no dažādām ārvalstu kompānijām, tajā skaitā ASV firmas "Arizona Oil Company".
Mārcis Krastiņš LETA
Copyright © LETA