Birks: Dienvidu tilts ir piemērs, kā nevajadzētu darīt
Dienvidu tilts ir piemērs, kā nevajadzētu darīt, pirmdien Latvijas televīzijai atzina Rīgas mērs Jānis Birks.
Dienvidu tilts ir piemērs, kā nevajadzētu darīt, pirmdien Latvijas televīzijai atzina Rīgas mērs Jānis Birks.
"Dienvidu tilta projekts ir piemērs, kā nevajadzētu darīt. Gan sadarbībā ar valsti, gan sadarbībā ar projektētājiem, gan ar finanšu piesaisti tas ir ļoti neizdevīgs projekts," atzina Birks un norādīja, ka šādas kļūdas nedrīkst pieļaut Ziemeļu šķērsojuma izveidei.
Rīgas mērs arī atzīmēja, ka Dienvidu tiltam nav valsts atbalsta, lai gan tas savieno divas Latvijas daļas. "Šis tilts nav pilsētas tilts - tas nesavieno divas pilsētas daļas, bet gan divas valsts daļas. Tā ir vasts nozīmes funkcija, bet no valsts nekādu funkciju mēs neesam dzirdējuši," sacīja Birks.
Viņš norādīja, ka pirms gada tika aktualizēts par šauro Bauskas ielu, pret kuru atdodas tilts. "Nu paskatīsimies, kā tas tiks risināts, jo tā ir valsts atbildība - tieši tur ir pilsētas robeža Daugavas kreisajā krastā," teica Birks.
Rīgas mērs uzsvēra, ka šādi projekti ir jārealizē kopā ar valsti - pilsēta to nevar darīt viena.
Dienvidu tilta būvniecība sākta 2004. gadā. Tilts top trīs kārtās, un tā pirmo tilta būvdarbu kārtu paredzēts pabeigt šā gada beigās. Pēc domē sniegtās informācijas, Rīgas domei tilta būvniecības pirmā kārta, ieskaitot inflācijas sadārdzinājumu un bankas finansējuma procentu likmi, izmaksās 254,3 miljonus latu, bet tilta būvniecības otrajai kārtai paredzēts iztērēt 313,4 miljonus latu. Tilta trešās kārtas izmaksas vēl nav zināmas.
Tilta celtniecības ģenerāluzņēmējs ir "Dienvidu tilts", kurā apvienojušās sešas lielākās Latvijas celtniecības kompānijas.
"Dienvidu tilta projekts ir piemērs, kā nevajadzētu darīt. Gan sadarbībā ar valsti, gan sadarbībā ar projektētājiem, gan ar finanšu piesaisti tas ir ļoti neizdevīgs projekts," atzina Birks un norādīja, ka šādas kļūdas nedrīkst pieļaut Ziemeļu šķērsojuma izveidei.
Rīgas mērs arī atzīmēja, ka Dienvidu tiltam nav valsts atbalsta, lai gan tas savieno divas Latvijas daļas. "Šis tilts nav pilsētas tilts - tas nesavieno divas pilsētas daļas, bet gan divas valsts daļas. Tā ir vasts nozīmes funkcija, bet no valsts nekādu funkciju mēs neesam dzirdējuši," sacīja Birks.
Viņš norādīja, ka pirms gada tika aktualizēts par šauro Bauskas ielu, pret kuru atdodas tilts. "Nu paskatīsimies, kā tas tiks risināts, jo tā ir valsts atbildība - tieši tur ir pilsētas robeža Daugavas kreisajā krastā," teica Birks.
Rīgas mērs uzsvēra, ka šādi projekti ir jārealizē kopā ar valsti - pilsēta to nevar darīt viena.
Dienvidu tilta būvniecība sākta 2004. gadā. Tilts top trīs kārtās, un tā pirmo tilta būvdarbu kārtu paredzēts pabeigt šā gada beigās. Pēc domē sniegtās informācijas, Rīgas domei tilta būvniecības pirmā kārta, ieskaitot inflācijas sadārdzinājumu un bankas finansējuma procentu likmi, izmaksās 254,3 miljonus latu, bet tilta būvniecības otrajai kārtai paredzēts iztērēt 313,4 miljonus latu. Tilta trešās kārtas izmaksas vēl nav zināmas.
Tilta celtniecības ģenerāluzņēmējs ir "Dienvidu tilts", kurā apvienojušās sešas lielākās Latvijas celtniecības kompānijas.