Būvē jaunas degvielas uzpildes stacijas uz ūdens
SIA "Pildne", kas pērn atklāja pirmās divas degvielas uzpildes stacijas uz ūdens, patlaban būvē divas jaunas uzpildes vietas ūdenstransportam, šodien Degvielas tirgotāju un ražotāju savienības sanāksmē informēja uzņēmuma rīkotājdirektors Andris Kursītis.
SIA "Pildne", kas pērn atklāja pirmās divas degvielas uzpildes stacijas uz ūdens, patlaban būvē divas jaunas uzpildes vietas ūdenstransportam, šodien Degvielas tirgotāju un ražotāju savienības sanāksmē informēja uzņēmuma rīkotājdirektors Andris Kursītis.
Viņš sacīja, ka jaunās peldošās degvielas uzpildes stacijas tiks uzlabotas un atbildīs Eiropas Savienības (ES) prasībām.
Kursītis skaidroja, ka uz zemes būvēt uzpildes staciju ūdenstransportam ir nerentabli, savukārt peldošo staciju ziemā iespējams izņemt no ūdens.
"Pildnes" pārstāvis atzina, ka peldošo degvielas uzpildes staciju projektu plānots piedāvāt arī citās valstīs. Patlaban notiekot to akreditācija Krievijā un Ukrainā, savukārt nākotnē uzņēmums, iespējams, atvērs degvielas uzpildes staciju tīklu ES valstīs.
Organizācijas "Andrejostas jahtklubs" pārstāvis Andris Bērziņš šodien degvielas tirgotāju sanāksmē pauda viedokli, ka ūdenstransportam izmantojamajai degvielai būtu jābūt bezakcīzes, jo braukšanai netiek izmantoti autoceļi. Pēc viņa teiktā, ja akcīzes nodoklis tomēr tiek maksāts, daļu no tā vajadzētu novirzīt ūdensceļu uzlabošanai.
Kā ziņots, pirmā degvielas uzpildes stacija uz ūdens pērn augustā sāka darbu Lielupē, Jūrmalā, savukārt otra - Daugavā, Bolderājā. Stacijas apkalpo jahtas, motorlaivas un ūdensmotociklus.
Projekta ierosme rasta Eiropā, kur darbojas līdzīgas mobilas ūdens transporta līdzekļu degvielas uzpildes stacijas. Pēc "Pildnes" projektētāju rasējumiem tapusi oriģinālas konstrukcijas peldoša iekārta, kas pamatā izveidota uz plosta bāzes un ir aprīkota ar tādu pašu inventāru kā stacionārā sauszemes stacija.
Stacijas konstrukcija ir stāvkuģis, uz kura atrodas trīs sienu degvielas tvertne. Degvielas tvertne izvietota zem ūdens, un to no ārpuses aptver drošības restu čaula. Šī čaula nepieciešama avārijas gadījumam. Drošība paredzēta arī gadījumam, ja degviela noplūst tās uzpildīšanas laikā - degviela tiek sakrāta speciālā pretinfiltrācijas laukā, izsūknēta un aizvesta utilizēšanai.
Degvielas uzpildes stacija Daugavā, arī papildu piestātnes izbūve, izmaksājusi ap 100 000 latu, bet Lielupē - ap 50 000 latu. Stacijas nav domātas pārvadāšanai un ir veidotas šā brīža enkurvietai.
Viņš sacīja, ka jaunās peldošās degvielas uzpildes stacijas tiks uzlabotas un atbildīs Eiropas Savienības (ES) prasībām.
Kursītis skaidroja, ka uz zemes būvēt uzpildes staciju ūdenstransportam ir nerentabli, savukārt peldošo staciju ziemā iespējams izņemt no ūdens.
"Pildnes" pārstāvis atzina, ka peldošo degvielas uzpildes staciju projektu plānots piedāvāt arī citās valstīs. Patlaban notiekot to akreditācija Krievijā un Ukrainā, savukārt nākotnē uzņēmums, iespējams, atvērs degvielas uzpildes staciju tīklu ES valstīs.
Organizācijas "Andrejostas jahtklubs" pārstāvis Andris Bērziņš šodien degvielas tirgotāju sanāksmē pauda viedokli, ka ūdenstransportam izmantojamajai degvielai būtu jābūt bezakcīzes, jo braukšanai netiek izmantoti autoceļi. Pēc viņa teiktā, ja akcīzes nodoklis tomēr tiek maksāts, daļu no tā vajadzētu novirzīt ūdensceļu uzlabošanai.
Kā ziņots, pirmā degvielas uzpildes stacija uz ūdens pērn augustā sāka darbu Lielupē, Jūrmalā, savukārt otra - Daugavā, Bolderājā. Stacijas apkalpo jahtas, motorlaivas un ūdensmotociklus.
Projekta ierosme rasta Eiropā, kur darbojas līdzīgas mobilas ūdens transporta līdzekļu degvielas uzpildes stacijas. Pēc "Pildnes" projektētāju rasējumiem tapusi oriģinālas konstrukcijas peldoša iekārta, kas pamatā izveidota uz plosta bāzes un ir aprīkota ar tādu pašu inventāru kā stacionārā sauszemes stacija.
Stacijas konstrukcija ir stāvkuģis, uz kura atrodas trīs sienu degvielas tvertne. Degvielas tvertne izvietota zem ūdens, un to no ārpuses aptver drošības restu čaula. Šī čaula nepieciešama avārijas gadījumam. Drošība paredzēta arī gadījumam, ja degviela noplūst tās uzpildīšanas laikā - degviela tiek sakrāta speciālā pretinfiltrācijas laukā, izsūknēta un aizvesta utilizēšanai.
Degvielas uzpildes stacija Daugavā, arī papildu piestātnes izbūve, izmaksājusi ap 100 000 latu, bet Lielupē - ap 50 000 latu. Stacijas nav domātas pārvadāšanai un ir veidotas šā brīža enkurvietai.