Būvēs supermodernu lidostu
Starptautiskā lidosta "Rīga" kļūs par vienu no nākamajām Latvijas galvaspilsētas triecienceltnēm pēc Dienvidu tilta. Tās vadība prezentējusi grandiozu paplašināšanās plānu, kuru iecerēts īstenot 3 – 5 gadu laikā. Būtībā tiks uzcelta jauna, supermoderna lidosta.

Foto: Būvēs supermodernu lidostu; autors: Būvēs supermodernu lidostuStarptautiskā lidosta "Rīga" kļūs par vienu no nākamajām Latvijas galvaspilsētas triecienceltnēm pēc Dienvidu tilta. Tās vadība prezentējusi grandiozu paplašināšanās plānu, kuru iecerēts īstenot 3 – 5 gadu laikā. Būtībā tiks uzcelta jauna, supermoderna lidosta.
23 jaunas piestātnes
Plānots uzbūvēt aptuveni 510 metrus garu gaisa kuģu piestātnes ēku Ziemeļu virzienā no esošā termināļa. Tajā atradīsies 23 jaunas piestātnēm ar kustīgiem tiltiem, kā arī vairākas izejas uz autobusiem zemes līmenī. Šobrīd lidmašīnas apkalpo tikai piecas piestātnes ar kustīgiem tiltiem, informē lidostas preses sekretārs Mārtiņs Langrāts.
Jaunā ēka būs divas reizes augstāka – augstums sasniegs 26,5 metrus esošo 13 metru vietā. Ēku kopējā platība četrkāršosies un sasniegs 137 000 kvadrātmetrus, bet automašīnu stāvvietu skaits būs astoņas reizes lielāks. Jaunajā lidostā būs vietas 9100 braucamrīkiem. Pašlaik ir tikai 1117 stāvvietas.
Slīdošās grīdas un dzelzceļa stacija
Jaunajā termināļa ēkā būs travelatori jeb slīdošās grīdas 500 metru garumā. Darbosies automātiska bagāžas apstrādes un kontroles sistēma ar svītru kodu nolasītājiem. Ievērojot Eiropas Savienības regulas, tiks nodrošināta netraucēta pārvietošanās un nepieciešamā aprūpe cilvēkiem ar īpašām vajadzībām. Pazemē līdz 8 metru dziļumam izbūvēs papildus telpas, kurās atradīsies bagāžas apstrādes sistēma un inženiertehniskās iekārtas. Būs arī atdalītas telpas biznesa klases pasažieriem. Tāpat uzbūvēs jaunu VIP termināli, kas apkalpos privātās lidmašīnas.
Lidostas vadība sola taupīgu attieksmi pret apkārtējo vidi – paredzēts ekonomēt energoresursus, akumulējot saules enerģiju, kā arī izveidot dalītu atkritumu savākšanas sistēmu. Plānota arī jauna dzelzceļa stacija un sliežu atzars, kas pievienotos Rīgas – Jūrmalas līnijai. Šī iecere gan neatbilst galvaspilsētas attīstības plānam, kurā nokļūšanai uz lidostu paredzēts tramvajs. Projekts paredz arī pievedceļu rekonstrukciju virzienā uz Jūrkalnes ielu, veidojot tur divlīmeņu krustojumus. Solīta arī tieša sasaiste ar Rīgas mikrorajoniem un maģistrālajiem autoceļiem Lietuvas un Igaunijas virzienā.
Šobrīd jau ir izsludināts starptautisks konkurss partneru piesaistei, kas rekonstrukcijas veikšanai varētu dibināt kopuzņēmumu ar valsts akciju sabiedrību "Starptautiskā lidosta "Rīga". Paredzams, ka praktiskie infrastruktūras attīstības darbi sāksies 2009.gada jūnijā. Precīzāku ziņu par grandiozo būvdarbu finansēšanas mehānismu pagaidām nav.
Apsteigs Helsinkus un Oslo
Rezultātā lidostai "Rīga" vajadzētu kļūt par otro lielāko Baltijas reģionā pēc Kopenhāgenas, apsteidzot Helsinkus un Oslo. Tai būtu jāspēj apkalpot 20 miljonus pasažieru gadā. Tiesa, jau pie 12 miljoniem pasažieru būs jābūvē vēl viens skrejceļš austrumu virzienā paralēli esošajam.
2007.gadā lidosta gan apkalpoja tikai 3,16 miljonus pasažieru, un tās tagadējā kapacitāte ir 5 miljoni. Tomēr lidostas vadība ir pārliecināta, ka lidot gribētāju skaits pieaugs, un modernie termināļi tukši nestāvēs. To nodrošināšot iecerētie starpkontinentālie reisi, kā arī Latvijas izdevīgais ģeogrāfiskais stāvoklis – tā atrodas ideālā tranzīta punktā starp NVS valstīm un bagātajām Skandināvijas zemēm. Šobrīd jau ir sagatavots modernās būves skiču projekts, ko izstrādājis projektēšanas birojs "Arhis" sadarbībā ar Norvēģijas kompāniju "Aviaplan".
Vizualizācijas – arhitektu birojs "Arhis".