"Ceļu satiksmes noteikumos skaidri un gaiši ir teikts, ka autovadītājam braukšanas ātrums ir jāizvēlas atbilstoši ceļa seguma stāvoklim."
Foto: "Ceļu satiksmes noteikumos skaidri un gaiši ir teikts, ka autovadītājam braukšanas ātrums ir jāizvēlas atbilstoši ceļa seguma stāvoklim."
Uz jautājumiem atbild Rīgas Domes Satiksmes departamenta preses sekretārs Uģis Vidauskis.
Uz jautājumiem atbild Rīgas Domes Satiksmes departamenta preses sekretārs Uģis Vidauskis.
Kas ir atbildīgs par ceļu tīrīšanu Rīgā ?
Pilsētas maģistrālo ielu un ielu ar sabiedriskā transporta satiksmi, kā arī tiltu un pārvadu uzturēšanai pasūtītāja funkcijas nodrošina Rīgas domes Satiksmes departaments, bet rajona nozīmes ielās attiecīgo rajonu (priekšpilsētu) izpilddirekcijas. Rīgas pilsētā maģistrālo ielu un ielu ar sabiedriskā transporta satiksmi ikdienas uzturēšanu nodrošina a/s Ceļu pārvalde, bet tiltu, tuneļu un krastmalu ikdienas uzturēšanu SIA Rīgas tilti. Savukārt rajona nozīmes ielu uzturēšanu nodrošina :
Latgales priekšpilsētā - a/s Ceļu pārvalde,
Zemgales priekšpilsētā - a/s Ceļu pārvalde,
Vidzemes priekšpilsētā - a/s Ceļu pārvalde,
Kurzemes rajonā - SIA Rīgas tilti,
Ziemeļu rajonā - SIA Ziemeļceļš,
Centra rajonā - SIA SL Serviss.
Ja iepriekšējos gados rajona nozīmes ielās uzturēšanas darbiem bija tikai epizodisks raksturs, tad sākot ar 1999. gadu, līdzekļi tiek plānoti arī rajona nozīmes ielu ikdienas uzturēšanas darbiem. Rīgas pilsētas maģistrālo ielu un tiltu ziemas mehanizētās uzturēšanas darbu komplekss un galvaspilsētas specifika prasa nodrošināt maģistrālo ielu brauktuvju mehanizētās uzturēšanas darbu izpildi jebkurā diennakts laikā. Šim nolūkam galvenās tehnikas darbs tiek organizēts diennakts režīmā. Rajona nozīmes ielu ziemas uzturēšanas darbi tiek organizēi bez diennakts dežūrrežīma un parredzēti 20 % apjomā no šo ielu kopplatības.
Kā ar ceļu tīrīšanas tehniku ? Vai tā ir pietiekama un labā stāvoklī ?
Kopējais tehnkas vienību skaits, kas nodrošina darbu Rīgas pilsētā, neskaitot autotransportu un materiālu sagatavošanas un iekraušanas tehniku :
Maģistrālo ielu uzturēšanai - 41 vienība, tiltu uzturēšanai - 13 vienības, rajona nozīmes ielu uzturēšanai - 18 vienības. Kopā - 72 vienības (t.i. autogreideri, traktorbirstes, specializētas ceļu mašīnas, sniega iekrāvēji u.c.). Vadoties no mūsu vidējiem klimatiskajiem ziemas apstākļiem minētais tehnikas daudzums uzskatāms par relatīvi pietiekamu, taču ja tās būtu vairāk, tad, saprotams, ka ielas tiktu notīrītas ātrāk. Ar esošo tehnikas daudzumu ielas var notīrīt vidēji 8 h laikā. Esošā ziemas mehanizētās uzturēšanas darbu tehnika atrodas labā tehniskā stāvoklī.
Vai ceļi tiek arī kaisīti? Ar ko ?
Atkarībā no ielu nozīmes un intensitātes tās tiek kaisītas vai nu ar samitrināto sāli vai sāls - smilts maisījumu.
Kas atbild par mazajiem privātajiem ceļiem ? Vai pats saimnieks ? Vai viņš var samaksāt kādu noteiktu summu un vienoties par ceļu iztīrīšanu ?
Tieši tā, par privāto ceļu ziemas mehanizēto uzturēšanu atbildīgi ir to saimnieki, kuriem neviens neliedz slēgt līgumus ar konkrētiem uzņēmumiem par minēto darbu veikšanu. Summa ir atkarīga no līguma nosacījumiem (tīrīšanas biežums, ielas parametri utt.).
Un kā, savukārt, ar ceļiem, laukumiem, piemēram, pie lielveikaliem ? Kas atbild par to tīrīšanu ?
Par stāvvlaukumu un piebrauktuvju uzturēšanu un tīrīšanu ir atbildīgi paši lielveikali, proti, šo teritoriju īpašnieki.
Kuras ielas sliktu laika apstākļu gadījumā tiek tīrītas pirmās ?
Sliktu laika apstākļu gadījumā visa tehnika sāk strādāt vienlaicīgi, vadoties pēc iepriekš izstrādātiem maršrutiem un shēmām, bet, kā jau minēju, prioritāte, protams, tiek dota maģistrālajām ielām un ielām ar sabiedriskā transporta satiksmi, kā arī tiltiem un pārvadiem.
Piemēram, sniegputeņa laikā - cik ilgā laikā būtu jānoreaģē ceļu tīrītājiem ?
Lai nodrošinātu satiksmes kustību pilsētā ziemas mehanizētas uzturēšanas tehnika darbu sāk nekavējoties neatkarīgi no diennakts stundas, taču vispār pasaules praksē pieņemts tīrīšanas darbus sākt pēc sniegputeņa.
Kāds ir finansējums ceļu tīrīšanai pilsētā ?
Plānotais finasējums ielu mehanizētajai uzturēšanai vadoties no vidējiem klimatiskajiem ziemas apstākļiem 2001./2002. gada sezonā :
- maģistrālās ielas - Ls 850 tūkst.;
- tilti - Ls 340 tūkst.;
- rajonu nozīmes ielas - Ls 170 tūkst.;
Pēdējos gados plānotais finansējums būtiski nav mainījies.
Kas ir atbildīgs par avārijām, kas notiek sliktā laikā neiztīrītu ceļu dēļ ?
Ceļu satiksmes noteikumos skaidri un gaiši ir teikts, ka autovadītājam braukšanas ātrums ir jāizvēlas atbilstoši ceļa seguma stāvoklim
Kur sūdzēties par neiztīrītiem ceļiem?
Par maģistrālajām ielām var informēt Satiksmes departamentu (tel. 7012769; www.satdep.lv), bet par rajona nozīmes ielām - vietējās rajonu un priekšpilsētu izpilddirekcijas.
Linda Tunte
www.building.lv
Kas ir atbildīgs par ceļu tīrīšanu Rīgā ?
Pilsētas maģistrālo ielu un ielu ar sabiedriskā transporta satiksmi, kā arī tiltu un pārvadu uzturēšanai pasūtītāja funkcijas nodrošina Rīgas domes Satiksmes departaments, bet rajona nozīmes ielās attiecīgo rajonu (priekšpilsētu) izpilddirekcijas. Rīgas pilsētā maģistrālo ielu un ielu ar sabiedriskā transporta satiksmi ikdienas uzturēšanu nodrošina a/s Ceļu pārvalde, bet tiltu, tuneļu un krastmalu ikdienas uzturēšanu SIA Rīgas tilti. Savukārt rajona nozīmes ielu uzturēšanu nodrošina :
Latgales priekšpilsētā - a/s Ceļu pārvalde,
Zemgales priekšpilsētā - a/s Ceļu pārvalde,
Vidzemes priekšpilsētā - a/s Ceļu pārvalde,
Kurzemes rajonā - SIA Rīgas tilti,
Ziemeļu rajonā - SIA Ziemeļceļš,
Centra rajonā - SIA SL Serviss.
Ja iepriekšējos gados rajona nozīmes ielās uzturēšanas darbiem bija tikai epizodisks raksturs, tad sākot ar 1999. gadu, līdzekļi tiek plānoti arī rajona nozīmes ielu ikdienas uzturēšanas darbiem. Rīgas pilsētas maģistrālo ielu un tiltu ziemas mehanizētās uzturēšanas darbu komplekss un galvaspilsētas specifika prasa nodrošināt maģistrālo ielu brauktuvju mehanizētās uzturēšanas darbu izpildi jebkurā diennakts laikā. Šim nolūkam galvenās tehnikas darbs tiek organizēts diennakts režīmā. Rajona nozīmes ielu ziemas uzturēšanas darbi tiek organizēi bez diennakts dežūrrežīma un parredzēti 20 % apjomā no šo ielu kopplatības.
Kā ar ceļu tīrīšanas tehniku ? Vai tā ir pietiekama un labā stāvoklī ?
Kopējais tehnkas vienību skaits, kas nodrošina darbu Rīgas pilsētā, neskaitot autotransportu un materiālu sagatavošanas un iekraušanas tehniku :
Maģistrālo ielu uzturēšanai - 41 vienība, tiltu uzturēšanai - 13 vienības, rajona nozīmes ielu uzturēšanai - 18 vienības. Kopā - 72 vienības (t.i. autogreideri, traktorbirstes, specializētas ceļu mašīnas, sniega iekrāvēji u.c.). Vadoties no mūsu vidējiem klimatiskajiem ziemas apstākļiem minētais tehnikas daudzums uzskatāms par relatīvi pietiekamu, taču ja tās būtu vairāk, tad, saprotams, ka ielas tiktu notīrītas ātrāk. Ar esošo tehnikas daudzumu ielas var notīrīt vidēji 8 h laikā. Esošā ziemas mehanizētās uzturēšanas darbu tehnika atrodas labā tehniskā stāvoklī.
Vai ceļi tiek arī kaisīti? Ar ko ?
Atkarībā no ielu nozīmes un intensitātes tās tiek kaisītas vai nu ar samitrināto sāli vai sāls - smilts maisījumu.
Kas atbild par mazajiem privātajiem ceļiem ? Vai pats saimnieks ? Vai viņš var samaksāt kādu noteiktu summu un vienoties par ceļu iztīrīšanu ?
Tieši tā, par privāto ceļu ziemas mehanizēto uzturēšanu atbildīgi ir to saimnieki, kuriem neviens neliedz slēgt līgumus ar konkrētiem uzņēmumiem par minēto darbu veikšanu. Summa ir atkarīga no līguma nosacījumiem (tīrīšanas biežums, ielas parametri utt.).
Un kā, savukārt, ar ceļiem, laukumiem, piemēram, pie lielveikaliem ? Kas atbild par to tīrīšanu ?
Par stāvvlaukumu un piebrauktuvju uzturēšanu un tīrīšanu ir atbildīgi paši lielveikali, proti, šo teritoriju īpašnieki.
Kuras ielas sliktu laika apstākļu gadījumā tiek tīrītas pirmās ?
Sliktu laika apstākļu gadījumā visa tehnika sāk strādāt vienlaicīgi, vadoties pēc iepriekš izstrādātiem maršrutiem un shēmām, bet, kā jau minēju, prioritāte, protams, tiek dota maģistrālajām ielām un ielām ar sabiedriskā transporta satiksmi, kā arī tiltiem un pārvadiem.
Piemēram, sniegputeņa laikā - cik ilgā laikā būtu jānoreaģē ceļu tīrītājiem ?
Lai nodrošinātu satiksmes kustību pilsētā ziemas mehanizētas uzturēšanas tehnika darbu sāk nekavējoties neatkarīgi no diennakts stundas, taču vispār pasaules praksē pieņemts tīrīšanas darbus sākt pēc sniegputeņa.
Kāds ir finansējums ceļu tīrīšanai pilsētā ?
Plānotais finasējums ielu mehanizētajai uzturēšanai vadoties no vidējiem klimatiskajiem ziemas apstākļiem 2001./2002. gada sezonā :
- maģistrālās ielas - Ls 850 tūkst.;
- tilti - Ls 340 tūkst.;
- rajonu nozīmes ielas - Ls 170 tūkst.;
Pēdējos gados plānotais finansējums būtiski nav mainījies.
Kas ir atbildīgs par avārijām, kas notiek sliktā laikā neiztīrītu ceļu dēļ ?
Ceļu satiksmes noteikumos skaidri un gaiši ir teikts, ka autovadītājam braukšanas ātrums ir jāizvēlas atbilstoši ceļa seguma stāvoklim
Kur sūdzēties par neiztīrītiem ceļiem?
Par maģistrālajām ielām var informēt Satiksmes departamentu (tel. 7012769; www.satdep.lv), bet par rajona nozīmes ielām - vietējās rajonu un priekšpilsētu izpilddirekcijas.
Linda Tunte
www.building.lv