Cer, ka būvēs privātais
Piecos gados uzcelt 25 park&ride (novieto un brauc) autostāvvietas, četros gados - jaunu sabiedriskā transporta galapunktu rūpniecības preču tirgus vietā un divos gados - dzelzceļa pārvadu Sarkandaugavā. Šādi ir jaundibinātā pašvaldības uzņēmuma Transporta infrastruktūras attīstība (TIA) tuvākie plāni.
Piecos gados uzcelt 25 park&ride (novieto un brauc) autostāvvietas, četros gados - jaunu sabiedriskā transporta galapunktu rūpniecības preču tirgus vietā un divos gados - dzelzceļa pārvadu Sarkandaugavā. Šādi ir jaundibinātā pašvaldības uzņēmuma Transporta infrastruktūras attīstība (TIA) tuvākie plāni.
Realizēt projektus tas cer, piesaistot privāto kapitālu. Ar ko īsti tiks pievilināti investori, uzņēmuma vadība patlaban konkrēti nevar pateikt, lielāku skaidrību solot nākamā gada sākumā. TIA padomes priekšsēdētājs un Rīgas domes (RD) satiksmes komitejas vadītājs Andrejs Požarnovs (TB/LNNK) stāsta, ka uzņēmuma kapitālā tiks ieguldīti vairāki pašvaldības zemes gabali, piemēram, park & ride stāvvietu izveidei, tādejādi TIA būs iespēja veidot kopuzņēmumu ar kādu investoru, kas finansēs būvniecību.
Zeme var kalpot arī kā garants TIA kredīta ņemšanai, lai celtniecību finansētu pati. Turpretim satiksmes departaments "nevar ne kredītu paņemt, ne kopuzņēmumu dibināt", TIA veidošanas nepieciešamību pamato A.Požarnovs. To, kādēļ lai kāds vēlētos ieguldīt naudu pašvaldības projektos, viņš skaidro ar peļņas iespējām. Park & ride stāvvietās investori saņems naudu no tiem autovadītājiem, kas tur atstās mašīnas, bet nebrauks tālāk ar sabiedrisko transportu.
Realizēt projektus tas cer, piesaistot privāto kapitālu. Ar ko īsti tiks pievilināti investori, uzņēmuma vadība patlaban konkrēti nevar pateikt, lielāku skaidrību solot nākamā gada sākumā. TIA padomes priekšsēdētājs un Rīgas domes (RD) satiksmes komitejas vadītājs Andrejs Požarnovs (TB/LNNK) stāsta, ka uzņēmuma kapitālā tiks ieguldīti vairāki pašvaldības zemes gabali, piemēram, park & ride stāvvietu izveidei, tādejādi TIA būs iespēja veidot kopuzņēmumu ar kādu investoru, kas finansēs būvniecību.
Zeme var kalpot arī kā garants TIA kredīta ņemšanai, lai celtniecību finansētu pati. Turpretim satiksmes departaments "nevar ne kredītu paņemt, ne kopuzņēmumu dibināt", TIA veidošanas nepieciešamību pamato A.Požarnovs. To, kādēļ lai kāds vēlētos ieguldīt naudu pašvaldības projektos, viņš skaidro ar peļņas iespējām. Park & ride stāvvietās investori saņems naudu no tiem autovadītājiem, kas tur atstās mašīnas, bet nebrauks tālāk ar sabiedrisko transportu.