Dabiskie un juridiskie kavēkļi
Nav īsti saprotams, kāda jēga bija apstrīdēt rezultātus, jo, arī salīdzinot tehniskās iespējas un piedāvātos projekta realizācijas risinājumus, ir skaidrs, ka šis uzņēmums mums nevar būt nopietns konkurents.
Foto: Dabiskie un juridiskie kavēkļi; autors: Dabiskie un juridiskie kavēkļiUzņēmējdarbībai tiltu būves, apkalpošanas un remontu jomā ir sava specifika. Pirmkārt, jāņem vērā, ka tilti gandrīz vienmēr ir valsts vai pašvaldību pārziņā un Satiksmes ministrijas pārraudzībā.
Tādēļ pēc likumdošanas normām pasūtījumu objekta celtniecībai vai remontam uzņēmums var saņemt ne citādi kā saskaņā ar konkursa rezultātiem. Turklāt atbilstoši tiesiskas valsts principiem konkursa rezultātus ir iespējams apstrīdēt.
Pieredze rāda, ka konkursā zaudējušie uzņēmumi šīs tiesības nereti arī izmanto. Tas projekta realizāciju mēdz aizkavēt ne vienu mēnesi vien. Attiecībā uz Dienvidu tilta konkursa rezultātiem S. Gridņevs uzsver: "Pirmkārt, mūsu, t. i., pilnsabiedrības "Dienvidu tilts" piedāvājuma izmaksas ir par apmēram pieciem miljoniem latu zemākas nekā rezultātu apstrīdētājiem - Horvātijas uzņēmumam.
Otrkārt, vērts arī ielūkoties dokumentos, kas liecina par abu uzņēmumu darbības līmeni un mērogiem. Šās firmas gada apgrozījums ir apmēram 126 000 latu, kamēr mūsu, pilnsabiedrību veidojošo uzņēmumu, kopējais gada apgrozījums - ap 70 miljonu latu.
Nav īsti saprotams, kāda jēga bija apstrīdēt rezultātus, jo, arī salīdzinot tehniskās iespējas un piedāvātos projekta realizācijas risinājumus, ir skaidrs, ka šis uzņēmums mums nevar būt nopietns konkurents."
Tiltu būvētāju darbu sarežģī arī dabas faktori. S. Gridņevs: "Jāuzsver mūsu darba sezonālais raksturs. Darbu pie objekta beidzam ar asfalta klāšanu. Atbilstoši mūsdienu normām minimālā gaisa temperatūra, kas ļauj strādāt tiltu būvniecībā, ir + 10o C. Ziemā nav iespējams veikt nekādus būvniecības darbus. Šajā gadalaikā varam nodarboties vienīgi ar mūsu tehnikas remontu. Tāpēc ziema tiltu būvētājiem ir visnelabvēlīgākais laiks."
Publicēts no žurnāla Objekts.