Darba inspekcija noskaidro apstākļus Lielupē iekritušā ceļamkrāna lietā
Valsts darba drošības inspekcijas Zemgales reģionālā nodaļa noskaidro apstākļus, kādos sestdien Lielupē no rekonstruējamā tilta iekrita ceļamkrāns, aģentūrai LETA pastāstīja Valsts darba inspekcijas Zemgales reģionālās nodaļas vadītājs Valdis Dūms
Valsts darba drošības inspekcijas Zemgales reģionālā nodaļa noskaidro apstākļus, kādos sestdien Lielupē no rekonstruējamā tilta iekrita ceļamkrāns, aģentūrai LETA pastāstīja Valsts darba inspekcijas Zemgales reģionālās nodaļas vadītājs Valdis Dūms.
Šodien Jelgavā turpinās ceļamkrāna izvilkšana no ūdens, strādā ūdenslīdēji un metinātāji, kuri ceļamkrānu griež fragmentos un ar jaudīga ceļamkrāna palīdzību izceļ krastā.
Jau ziņots, ka negadījums noticis sestdien, 25.augusta pēcpusdienā, kad, ceļot armatūras kravu, ceļamkrāns nav izturējis kravas smagumu un, pārmetot kūleni, iegāzies Lielupē. Laimīgā kārtā ceļamkrāna vadītājs paguvis izlēkt no kabīnes, tāpēc cietušo nav.
Noskaidrots, ka ceļamkrāns, kas izgatavots 1975.gadā, pieder ceļu un tiltu būves firmai SIA "Viadukts", kas ir Lielupes tilta rekonstrukcijas ģenerāluzņēmējs.
Lai arī maksimāli pieļaujamā celtspēja minētajam krānam ir 25 tonnas, izmantotā pagarinātā strēle ļāvusi maksimāli celt aptuveni 16 tonnas, taču, ņemot vērā reālo situāciju, celtspēju vajadzējis vēl ievērojami samazināt, un tas acīmredzot nav ievērots, skaidroja Dūms.
Dūmam ceļamkrāna vadītāju notikuma vietā nav izdevies sastapt, taču viens gan esot skaidrs: kravas celšanas brīdī nav darbojušās vairākas smagumu ierobežojošas automātiskās drošības ierīces. Tās bijušas atslēgtas. Turklāt novērota arī slikta darba organizācija.
Lietas apstākļus noskaidro arī policija.
LETA LETA
Šodien Jelgavā turpinās ceļamkrāna izvilkšana no ūdens, strādā ūdenslīdēji un metinātāji, kuri ceļamkrānu griež fragmentos un ar jaudīga ceļamkrāna palīdzību izceļ krastā.
Jau ziņots, ka negadījums noticis sestdien, 25.augusta pēcpusdienā, kad, ceļot armatūras kravu, ceļamkrāns nav izturējis kravas smagumu un, pārmetot kūleni, iegāzies Lielupē. Laimīgā kārtā ceļamkrāna vadītājs paguvis izlēkt no kabīnes, tāpēc cietušo nav.
Noskaidrots, ka ceļamkrāns, kas izgatavots 1975.gadā, pieder ceļu un tiltu būves firmai SIA "Viadukts", kas ir Lielupes tilta rekonstrukcijas ģenerāluzņēmējs.
Lai arī maksimāli pieļaujamā celtspēja minētajam krānam ir 25 tonnas, izmantotā pagarinātā strēle ļāvusi maksimāli celt aptuveni 16 tonnas, taču, ņemot vērā reālo situāciju, celtspēju vajadzējis vēl ievērojami samazināt, un tas acīmredzot nav ievērots, skaidroja Dūms.
Dūmam ceļamkrāna vadītāju notikuma vietā nav izdevies sastapt, taču viens gan esot skaidrs: kravas celšanas brīdī nav darbojušās vairākas smagumu ierobežojošas automātiskās drošības ierīces. Tās bijušas atslēgtas. Turklāt novērota arī slikta darba organizācija.
Lietas apstākļus noskaidro arī policija.
LETA LETA